x




עמוד 13 מתוך 23 ראשוןראשון ... 31112131415 ... אחרוןאחרון
מציג תוצאות 121 עד 130 מתוך 225

נושא: זרקור: אידיבי פיתוח י / אידיבי אחזקות ד

  1. #121
    לפי מה שקראתי מתגובות מקורבים למשפחות, הם לא מעוניינים לעזור ולהכניס עוד כסף, הם מאשימים את נוחי במצב שאליו הגיעה החברה, מבחינתם שדנקנר ישבור את הראש איך לגייס את הכסף, ואם זה ככה, אני לא אתפלא אם דנקנר לכשיבצע הנפקת הון ואם המשפחות לא יתגייסו לעזור, הם ידוללו על ידי הכסף החדש שמגיע לגנדן, אבל אם הם בכל זאת כן יכניסו כסף אז המצב יהיה יותר לכולנו.
    נערך לאחרונה על ידי rinmat, 23.09.2012 בשעה 13:53

  2. #122
    הי,

    רציתי להפנות את תשומת לבכם למשהו ששמתי לב אליו ביום המסחר האחרון (חזרתי להחזיק IDB פיתוח י).

    המחזורים ב-IDB פיתוח י + IDB פיתוח ז היו 250M ש"ח לערך. במחיר שוק היום מדובר על כ-16% מהחוב. במטרה להשתלט על חברה דרך חוב (כמובן - חברה שלא עומדת בתשלומיה ואיני רואה איך IDB פיתוח תצליח בכך) מקובל לחשוב שנדרש כ-40% מהחוב.

    מספרים כאלה מצביעים כנראה שגוף גדול סימן את IDB פיתוח כמטרת השתלטות דרך האגח (נמשיך לבחון - הגוף הנ"ל ניצל את היציאה מהמדדים לצורך קנייה מאסיבית, אך ייתכן כי אוסף לאורך זמן). אלו חדשות מעולות למחזיקי האגח של IDB פיתוח (תחרות בין IDB אחזקות לגוף גדול אחר), אך חדשות גרועות למחזיקי האגח של IDB אחזקות (יש ל-IDB אחזקות מתחרה רציני עם כיסים עמוקים וייתרון תחרותי עצום במקרה של הסדר ב-IDB פיתוח).


    סתם לתשומת ליבכם.
    בברכה,

  3. #123
    ייתכן אבל אני לא מבין למה לקנות את סדרה ז בכמות גדולה ולא את סדרה ט.
    הרי בהסדר כולם שווים ויחס הפארי נמוך יותר בסדרה ט שהיא בעצמה סדרה גדולה של 900M ע.נ.
    גם סדרה י עדיפה על קניה מאשר סדרה ז וגם היא לא קטנה היא בגודל 700 ע.נ. ובה יש סיכוי לתשלום עוד חודשיים מה שמוריד משמעותית את מחיר הקניה של היחידות בסדרה זאת
    אומנם ב-י גם היו קניות אבל קטנות בהרבה מבסדרה ז ובסדרה ט לא היו קיימות בכלל מחזור של 1.8M, לעומת זאת אם מי שהוא שמעוניין בטובת החברה הוא היה מבצע קניות רק בסדרות ז ו-י לקנות בט שהיא סדרה מאוד ארוכה לא משפרת את מצב החברה אם היא לא מתכוונת להגיע להסדר לכן לא הייתי פוסל גם אפשרות לקניות מצד בעל עניין באידיבי.


    אם למי שהוא יש הסבר אשמח לשמוע?

  4. #124
    הי order,

    זו אפשרות שלא שקלתי והיא אפשרית טכנית. עם זאת, אני לא מאמין שזה המקרה מ-2 סיבות:
    1. היכן ההודעה בבורסה?
    2. מי הוא בעל עניין ב-IDB שמחזיק 250M ש"ח במזומן???

    לגבי ט, אין לי תשובה רצינית. ספקולצייה פרועה (שטובה אולי אף פחות מההשערה שלך) תאמר -
    אין פדיון קרוב ב-ט ולכן כל הפרה של תנאי האגח תהייה מול י ו/או ז (ח יקר מדי) ולכן שם הקונים רצו לבסס שליטה (ל-ט יהייה קשה להעמיד את האגח לפירעון מיידי).

    תודה על ההערה,


    בברכה,

  5. #125
    לגבי בעלי ענין, אין באג"ח חובת דיווח על אחזקה מעל 5% כמו שיש במניות.

  6. #126
    נראה לפי הדיווחים שאידיבי אחזקות תעשה הנפקת זכיות ואם לא יגיעו לסכום של 35M אז גנדן תכסה את זה.
    נשמע במבט ראשון חדשות טובות בעיקר לבעלי אגח ב אבל כשחשבתי על זה לעומק הבנתי שמה שהוא פה מוזר ומסריח אם הכותרת נכונה.
    למה לא להזרים פשוט 35M תמורת הנפקה פרטית, למה לעשות הנפקת זכיות שלוקחת חודש וחצי זה הרי סכום קטן? מה יהיה בדצמבר עם התשלום לסדרה ד הרי אנחנו ניכנס שוב לאותו סיפור, ומתי היא תהיה בינואר,בפברואר? למה לא להתחייב שגנדן תזרים 35M שח בכול מקרה בנוסף לכמה שיגוייס בהנפקה ולא רק להתחייב להשלים את הסכום, מה הם מנסים לחסוך פה?

    כול אילו הן שאלות שהעלתי בלי תשובה שיכולתי לספק לעצמי.

  7. #127
    הצעה להסבר,

    אג"ח ב לא שולם, אבל ישולם באיחור של 3 חודשים.

    הריבית של אג"ח ד לא תשולם בזמן אבל תשולם בדחייה של 5.5 חודשים בעזרת הנפקות\אופציות ושאר משחקים.

    לאחר שמחזיקי אג"ח ד קבלו את מה שמגיע להם, בתוך כמה ימים מגיע תורם של אג"ח ג ו- ה. הם יקבלו את הריבית בזמן אבל את התשלום להם הם יקבלו ב- delay של חצי שנה כשבזמן הזה החברה פועלת להשגת הכסף.

    למעשה מה שיש לנו כאן הוא דחיה על דחיה על דחיה, בניגוד למקרים קודמים בהם ברגע תחילת ההסדר החברות הפסיקו תשלומים IDB אומרת שהיא תשלם רק זקוקה לדחיה קלה. זה למעשה לעשות הסדר פריסה מבלי לקרוא לו הסדר רק איחור קל.

    יתכן והנהלת החברה שמה לב לשפור במצב העסקים ובשיטה הזאת מנסה להביא לדחיות עד שמצבם יאפשר איחוד הון והקטנת הפירמידות, סך נכסי חיובי בתחתית הפירמידה כמו שקרה לא מזמן בדסק"ש - בתקווה שעוד שפור קל של 20% בבורסה (וזה אפשרי) או מכירה של נכס הרבה מעל ערכו בשוק או שימות הכלב או הפריץ או שתגענה ימות המשיח.

    במצב בו IDB פתוח עוברת להון עצמי חיובי - ניתן לשקול אלף ואחד משחקים פיננסים על מנת לפתור בעיות.

    זו לדעתי התוכנית, ביום 15 בנובמבר 2012 IDB אחזקות תבקש כמה חודשים לארגן את הכסף כשגנדן תספק חלק מהחוב - הפעילות תסתיים 15 יום לפני תשלום החוב ל- אג"ח ג ו- ה שיקבלו בזמן את הריבית אבל לא מעבר.

  8. #128
    הי jsphs,

    יש לי די הרבה בעיות עם טיעוניך.
    לאחרונה פורסם מאמר מעדכן של טל-טנא בנוגע ל-IDB. הקישור: http://www.calcalist.co.il/markets/a...583968,00.html.

    השווי הסחיר של IDB פיתוח הוא כ-1100M- ש"ח. בוא ונעשה לו התאמות "אופטימיות" לשווי נכסי:
    כלל ביטוח: ע"פ הערכות שווי אחרונות +60%, מצבה של הקבוצה לחיץ מאוד ולכן נהייה אופטימיים ונוסיף 40%: 600M ש"ח.
    כור: קשורה בתבורה למכתשים אגן+קרדיט סוויס - יכול להוסיף 70%: 200M ש"ח.
    דסק"ש: סלקום יכולה להגיע ל-50%+, שופרסל כנ"ל, כור ל-70%+, ונכסים ובניין ל-30%+: 1700M ש"ח.
    נכסי הגז: משוערכים ביתר (לאחר הכישלון האחרון) אך נניח להם כפי שהם.
    גנדן תיירות: נכס שלילי של כ-150M- ש"ח: 200M- ש"ח.
    IDBG: תמחק לפחות 75% מההון תחת קשיי התזרים שלא ניתנים לפיתרון: 600M- ש"ח.
    כל השאר: 100M+ ש"ח.

    כלומר, בהנחה מאוד!!!! אופטימית (שאינה מתאימה לסביבה הקיימת) ובהנחה שאין מימוש תחת לחץ רציני, הגענו ל-700M ש"ח שווי נכסי. אכן, יותר טוב מהחישוב הקודם (כמדומני יצא 400M ש"ח) ועדיין אין זה אפס קצהו של החוב.

    אני מניח שגם שאר הנושים יודעים לעשות חשבונות ולכן כל תשלום שהוא (הריביות הן כ-120M ש"ח בשנה) יהייה העדפת נושים ולכן איני מסכים עימך. לדעתי, IDB אחזקות בדרך לפירוק/הסדר שלא יכיל תשלום ריביות (ו-IDB פיתוח בדרך להסדר - אני מניח שאחרי התשלום ל-י, אך איני בטוח בכך).


    דעתי בלבד,
    בברכה,

  9. #129
    פיראט,

    אתה בודק את השרשור דרך הנכסים, החובות, מאזנים, אפשרויות ל- upside.

    אני מסתכל על ההתנהלות ומנסה לתת הסבר למה שאני רואה, מצד אחד אני רואה את IDB אחזקות שנכסית שווה מינוס מיליארד ומשהו. מתחתיה והנכס היחיד שלה למעט מזומן יש את פתוח בעלת שווי נכסי שלילי ואג"ח שנסחר בשליש מערכו המתואם. מצד שני, כל הנכסים בפירמידה של נוחי יושבים למטה - אם לא ניתן להציל את העסק למה הוא קנה מניות בכמה עשרות מיליוני ש"ח? ללא הסדר זו זריקה של כסף טוב לאחר כסף רע? לאחר מכן מסיבות הידועות לו ולרבנים מסוימים מגיע מיליארדר ארגנטיני שאי אפשר לומר עליו שהוא סהרורי ומכניס 25M$ לתוך החברה האם. הזרמת הכספים הזו תשמש בין היתר בחלקה לפרעון 35M ש"ח לטובת אג"ח ב. התשלום במנגנון מתוסבך בדחייה של 3 חודשים. אם האיש היה רוצה להפטר מבור הצרות הזה יכול היה על פניו למסור את מניות גנדן לבנקים ואת מניות אחזקות לבנקים ולבעלי אגרות החוב.

    בפועל, אנחנו לא ראינו את נוחי מרים ידיים, השאלה למה? למה המיליארדר הארגנטיני היה נכון להכניס 25M$ לחברה האם שהיא בעלת שווי שלילי? האם לנוחי אפשרות להכניס עוד 2-3 שחקנים כאלו במשך השנה הקרובה כך שלתוך גנדן יוזרמו 100M$.

    למה לאותם שחקנים להכנס? האם כי מי מהם חייב לנוחי משהו על העבר שלא נהיר לשאר השחקנים? לא לי הפתרונים.

    הפרשנות שלי לדברים היא שנוחי לא רוצה ללכת לפירוק, נוחי כרגע גם משדר שהוא לא רוצה הסדר אף על פי שהמוסדיים דוחפים אותו להסדר באחזקות (שהם כבר לא מחזיקים באג"ח שלה) ובפתוח ששם הם מחזיקים בחוב של מיליארדים. המוסדיים מאותתים שלא מעניין אותם ההסדר באחזקות ולא אכפת לנציגות העתידית לייצר הסדר פוגעני במחזיקים הפרטיים בתנאי שיהיה הסדר המניח את דעתם בפתוח תוך שלוחות הסילוקין של האג"ח ישונו יחד עם לוחות הסילוקין של הבנקים - למעשה המוסדיים דורשים כי בהסדר בפתוח ידם של הבנקים לא תהיה על העליונה אלא איזשהו שיוויון.

    הבנקים שמחזיקים בחוב בגנדן, אחזקות, פתוח, דסק"ש, כור - כמובן שאינם מיקשה אחת ואני מניח שלאור גודל החוב לא ישושו להרוס את הסכוי להסדר כל עוד הם מגדילים את ההחזר הכולל מהכספים בקבוצה.

    הפרשנות שלי היא שלפנינו מהלכי דחייה מבלי לגרור את העסק להסדר לפחות בינתיים.

    במידה ויכנס כסף לגנדן הכסף יכול לשמש לרכש של אגרות חוב קצרות וזולות באחזקות ובפתוח. כל שקל יוכל לקנות 2-3+ אגרות חוב קצרות. המחזורים היומיים באג"חים הם בסדר גודל של מיליוני ע.נ בסדרות השונות - לא בלתי אפשרי שלאחר שנה ניתן לאסוף מיליארד ע.נ במחיר של כמה מאות מיליוני ש"ח.

    ברגע שהכסף בגנדן ולא באחזקות אף אחד לא יכול לדרוש כי הכסף ישמש לפרעון החוב במועדו מחשש להעדפת נושים - חברת האם והסבתא תוכל לרכוש. כמובן שהקניות לא ברכישות יומיות אלא בהפעלת סוחרים שיאספו את האגרות בשוק תוך ניסיון לא להשפיע על המחיר בצורה חדה.

    תאר לך שבשנה הבאה נשלחת הודעת מאיה בה גנדן וטומהוק מודיעות כי חתמו על עסקה מחוץ לבורסה שבה היא מקבלת 500M ע.נ סדרה ד, 80M סדרה ה, 120 סדרה ג, ו- 300M ע.נ מסדרות י ו- ז של פתוח בתמורה ל- 300M ש"ח שהיו בקופתה כתוצאה מזכויות.

    במצב דברים זה כל העסק נראה אחרת.

    האם זה מה שמתוכנן? אין לי גישה לתוכניות המלחמה של נוחי, האם אפשרי? לדעתי כן. האם חוקי? להבנתי כן אבל קצת מסריח.

    מה הפרשנות שלך למהלכים של נוחי? למה הוא לא זורק את המפתחות והולך לשיטתך?

  10. #130
    הי,

    אז לא טעיתי יותר מדי - http://www.globes.co.il/news/article...p_morearticles

    חדשות מעולות לבעלי אגח IDB פיתוח. חדשות רעות מאוד לבעלי אגח IDB אחזקות.

    כמו שאני רואה את זה -
    כל תקלה בתשלום האגח מצד IDB פיתוח (ואולי אפילו רק "חשש") ייגרור במיידי העמדה לפירעון מיידי, בו קרן יורק מציעה לבעלי האגח לשמור על זכויותיהם המלאות בתמורה לעמידה מלאה בתנאי התשלום.

    אז order,
    התשובה ל-מדוע ז,י ולא ח,ט - די ברורה כרגע.
    1. כפי שצויין, אגח ח לא כדאי לצורך השתלטות בגלל המחיר.
    2. לגבי למה לא ט, הקרן משחקת בין 2 כובעים (השקעה פיננסית מול השקעה ריאלית) - החזר מהיר של כל ההשקעה (ויצירת תשואה פינומינלית על השאר) מול השתלטות מהירה על IDB פיתוח ואת ההחזר המהיר ט אינו מאפשר (תוך שנה וחצי שנתיים ז,י מחזירים את כל ההשקעה).

    למעשה, הפוזיצייה של קרן יורק, הופכת את IDB פיתוח י (או ז - אני אישית מעדיף י) לאגחים מאוד קורצים.


    בברכה,

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות