במט"ח, מילת המפתח היא: "ניהול נכון של הכסף ללא רגשות ותאוות בצע".

זאת הסיבה, למה גם ספקי שירות איתותים (שלא נפרט אותם עקב כללי הפרסום) שסוחר אוטומטי בחשבונות של לקוחות המצטרפים לשירותיהם, או תוכנות למסחר אוטומטי, שיש מנויים שמרוויחים, ויש כאלה שנמחקים במרג'ין קול (margin call) בשל העובדה הפשוטה שלא פעלו בניהול נכון של הכסף.

אפשר להצטרף לנותן איתותים או לקנות תוכנה, שמראה שהשיטה שלו מרוויחה 400 פיפס לחודש, אבל מוסיף ואומר שאפשר לפתוח 0.1 לוט על כל 1000$ שיש בחשבון – דהיינו 400$ +- על כל 1000$ רווח חודשי.

נתן דוגמה: נניח מצטרף מנוי לשירותי איתותים או קונה תוכנה, שהשקיע 3000$ בחשבון, וחישב לעצמו שהוא רוצה רווח של 4000$ דולר לחודש, עכשיו במקום להכניס יותר כסף לחשבון – 10000$ - על מנת שיוכל לפתוח עיסקאות של 1 לוט שיביא לו את הרווח המיוחל, המשתמש החמדן יפתח עיסקאות של 1 לוט בחשבון של 3000$, בתקווה שאם החשבון ישרוד רק חודש אחד, הוא יוכל להחזיר את הקרן.

והיה כשזה קרה היתה ירידה זמנית (drawdown) של 200 או 300 פיפס, שמפחיד את המנוי שספג הפסד ניכר במקרה הטוב או שבמקרה הגרוע יותר, נמחק, כמובן שמפסיק לעבוד עם נותן שירות האיתותים הזה, או מפסיק את פעילות התוכנה, וכותב פידבק שלילי על נותן האיתותים או מוכר התוכנה.

אך מאוחר יותר באותו חודש , נותן המאותת הזה או התוכנה, עיסקה שמרוויחה 600 פיפס, שמחזיר את ההפסד הקודם ובסיכום כולל אף מוביל לרווח, וגרף עיסקאות של המאותת הנ"ל מראה שמדובר בשיטה מורווחת של 300- 400 פיפס, בעוד שהמנוי הנ"ל הפסיד כ200- 300 פיפס.

מהן תגובות המנוי ?

מנוי.JPG

1.) הברוקר אשם, הם גונבים את הלקוחות.
2.) המאותת או מוכר התוכנה, מבשלים את התוצאות.
3.) ספק האיתותים או מוכר התוכנה הם רמאים.

לעיתים נדירות, הסוחר מתעורר ואומר שהוא בעצמו גרם לזה, עקב ניהול לא נכון של הכסף בתגובות כדלהלן:

במקום.JPG

1.) פתחתי עסקה גדולה מדי
2.) פתחתי עסקה גדולה מדי
3.) פתחתי עסקה גדולה מדי

נכתב ע"י טוני

איך ארז אומר "קחו סיכונים בהיגיון"