על פי הבי בי סי, אמברגו הנפט שיוחל על ידי האיחוד האירופי על איראן ביום ראשון 1.7.12 כבר נעקף על ידי האיראנים עוד בטרם נכנס לתוקף.
האיראנים מתורגלים כבר בעקיפת סנקציות בינלאומיות. 15 מיכליות מתוך צי המיכליות שלהם הכולל 36 מיכליות מניפות כעת את דגל טובאלו - אי קטן באוקיינוס השקט שכל אוכלוסייתו 11,000 תושבים.
שתיים מהמיכליות המניפות את דגל טובאלו כבר עושות דרכן בים האדום לעבר מסוף הנפט המצרי עין סוחנה.
במסוף עין סוחנה עוגנות בדרך כלל מיכליות אשר אינן יכולות לחצות את תעלת סואץ. הנפט הגולמי נפרק במסוף עין סוחנה ומועבר בצינורות אל הנמל המצרי שבאלכסנדריה, בים התיכון. משם מעמיסות אותו מיכליות אחרות ומעבירות אותו לבתי זיקוק אירופאיים.
האיראנים עשויים לעשות שימוש כזה בצינור עין סוחנה-אלכסנדריה, ורק המצרים ידעו כי הנפט שעבר לים התיכון הוא אכן איראני. לפיכך, תלוי במצרים עד כמה הם רוצים להיות ״נחמדים״ לאיראנים ולא לחשוף את ערוץ העקיפה הזה.
על פי האמברגו, יוטלו סנקציות על כל מי שסוחר עם הבנק האיראני המרכזי, דרכו בדרך כלל נגבים התשלומים תמורת הנפט האיראני. כדי לעקוף צעד זה, חוקק הפרלמנט האיראני חוק המאפשר לסקטור הפרטי באיראן לסחור בנפט איראני, כך שהכספים יוזרמו לחברות פרטיות ולא לבנק המרכזי.
למעשה, כך מעריך הבי בי סי, מקווים בממשל האמריקאי ובאיחוד האירופי כי עלות המאמצים האיראניים לעקוף את האמברגו, תהיה יקרה כל כך, עד שאיראן לא תוכל לעמוד בהם לאורך זמן. לכתבה המלאה:seventhseal

http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-18640746