x




מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 10

נושא: 13/5/12

  1. #1

    13/5/12

    השבוע החולף בבורסה, הינו מימושה של הסקירה האחרונה בה הצבענו כי דבר לא השתנה בשוק על אף הרמות הגבוהות ואנו צפויים לשוב לרצועת 1020-1130 המוכרת מזה זמן רב. הירידות בת"א היו דרמטיות במקצת מהנעשה בעולם, אך ברמה החודשית הם ישור קו ביחס לנעשה מתחילת הרבעון, ובסה"כ מעידים על הסטטיות הקיצונית הקיימת בשוק. המעוף מתקשה להוסיף ולהתקדם, והמחזורים הנמוכים מוסיפים ללמד על חוסר העניין בשוק המקומי.

    מצד שחקני המעוף עד כה מדובר בחודש פנומנאלי מבחינת התממשות הערכות מוקדמות שהוזכרו בסקירות אך ברווחים צנועים למדי בשל היקף הכתיבות המצומצם (ומה חבל על כך בדיעבד...). כל העת השחקנים כיוונו לאיזור 1130-1140, וראוי לציין כי זו היתה התמונה גם מרחק נגיעה מרמת 1170 הנקודות. הירידה החדה במדד מאפשרת בשלב זה לקדם את פוזיציות ה call הרווחיות שהניבו רווח, ומנגד לא לשנות מהותית מפוזיציות ה put שכמעט ולא הובילו לנזק בשל פרק הזמן שחלף ממועד פתיחת אופציות מאי. בשלב זה אין כוונה להוסיף כתיבות בצורה ניכרת, וההעדפה היא לשמירת הסטטוס הנוכחי ברמות 1120-1140. מבחינת גבולות, הגבול העליון מצוי כעת ברמת 1170 נקודות וזוהי התקדמות ניכרת ביחס לשבוע הקודם בו הוא עמד הגבול על 1200. הגבול התחתון מצוי כברמת השבוע החולף על 1080 נקודות, ובסה"כ ההערכה הרווחת היא כי רמת 1100 לא תישבר במהלך השבוע. הסבירות לתרחיש זה נמוכה בשלב זה ותצריך זעזוע ניכר מעבר לים, אך גם במידה והירידה תקרום עור וגידים, הרי שתמיד ניתן יהא לסגור את הפוזיציה ברווח נאה ובשלב מוקדם של החודש עם הקירבה לרמת 1100 הנקודות.
    סטית התקן מעיבה משהו על רווחיות כותבי האופציות, מאחר והזינוק השבוע מרמת 15% ל 19% היה בה בכדי לקזז לא מעט משחיקת התטא. מאידך, העליה בסטיה לרמות "סבירות" סביב ה 20% תאפשר פתיחה נוחה למדי ליוני, ולא במקרה עסקינן בסגירת פוזיציה שבועיים לפקיעה: רק שמירה על הרמות הנוכחיות לאורך כל השבוע תוביל לכניסה לשבוע הפקיעה, כשבתרחיש אחר צפויה סגירה לקראת חמישי ובכל מקרה הניוד החודש יהיה עוד טרם הפקיעה
    עצמה. סטית התקן, וגם זאת חשוב להדגיש, אמנם מציינת את העליה במפלס חששות המשקיעים, אך זוהי אינה סטיה המבשרת מפולת או מהלכת איימים על השוק. בסקירה הקודמת ציינתי את רמת ה 20% במדד הויקס האמריקני, ששבירתו תוביל לא רק לתום הראלי אלא לשינוי מגמה. על אף סנטימנט שלילי בוול סטריט, ושבוע אדום נוסף רמה זו לא נשברה ות"א מביטה על האמריקנים האדישים וסופגת מעט רוגע. גישה זו אינה נכונה מאחר ולאמריקנים נותר ברננקי תומך ה QE למיניהם, אך בוודאי שהתאוששות בארה"ב תוביל לרגיעה גם באירופה ובהתאם רגיעה בישראל ולכן החשש בשלב זה מתון מאוד.
    רמת 1100 הנקודות הינה רמה קריטית שהוכיחה עצמה במהלך החודשים האחרונים כרמת תמיכה פסיכולוגית שהמעוף ניתר ממנה או שהפכה לתקרה ומנעה ממנו במשך שבועות רבים לשוברה. הדגש השבוע יהא על רמה זו שסביר כי לא תישבר, כשרק הפתעה מסעירה מאירופה יכולה לשנות ההערכה זו.
    ברמת המאקרו היתה זו סוכנות מודיס שתרמה את שלה ללחץ השוק המקומי לאחר הודיעה כי הצמיחה בישראל צפויה לרדת בצורה משמעותית, וכן, הורדת תחזית המערכת הבנקאית לשלילית. לא בכדי הערכנו זה מכבר כי המערכת הבנקאית תתקשה להתאושש ברבעון הקרוב (ובהתאם השורט שהומלץ על המגזר) אך מודיס, בניגוד לבנק ישראל,האוצר ומקהלת הסניגורים, אינה מציינת את המחאה והריכוזיות במשק כבעיה אלא בעיקר את סיכוני האשראי במערכת. אין חשיבות אמיתית לחשיפת הבנקים המקומיים לספרד איטליה או יוון כאשר יש להם חשיפה בעייתית לבן-דב, תשובה ודנקנר. בניגוד לחשיפה לאגחי מדינות, כאן מדובר על מקרה נקודתי – כל בנק והלווה הבעייתי שלו, כשעזרה לא תתקבל ממדינות אחרות, לא מהממשלה ובודאי שלא מבנקים אחרים. ההתפארות המוקדמת של ראשי הבנקים על אי-חשיפה לסיכוני אירופה, כמוה כחרב פיפיות – האם בשל אי-חשיפה זו הרשו לעצמם הבנקים להגדיל בצורה ניכרת את החשיפה הפנימית ללווי ענק? יתכן וזהו מחיר ההתכנסות אך הבעיתיות היתה ונותרה בעובדה כי לכל אחד מהבנקים לווה אחד עד שניים בלבד שנפילתו פשוט אינה אפשרית. ספרד ב 6% היא כאין כאפס לעומת IDB ב 50%, ולכן מודיס מאותתת נכון כי הסיכון בבנקים הישראלים גבוה אף מחלק מהבנקים באירופה, שלפחות במקרה שלהם מדובר על חשיפה למספר מדינות תהיינה ולא אחת תהיינה בעיתיות ככל שתהיינה. כל שנותר הוא לחזור על מחירו הריאלי של מגזר הבנקאות בישראל, הוא 950 נקודות, וגם זאת רק בשל מעורבותו של פישר שהוכיח לא פעם כי הבנקים מבחינתו קודמים לאינפלציה, ולמעשה לכל פרמטר אחר בשוק. גם הפעם פישר נחלץ לעזרת הבנקים והדגיש את יציבות המערכת, אך באותה נשימה התבשרנו (התיחסות בסקירה הקודמת) על פגישה בהולה והפעלת מבחני לחץ נוספים לבנקים בישראל, אע"פ שהקודמים נערכו לפני חודשים בודדים בלבד, ולכן פישר ממלא את תפקידו הפסיכולוגי כמרגיע לאומי ביד אחת וביד השניה נדמה כי מסכים עם מודיס בפה מלא.
    בגיזרת המט"ח, הדולר שסימנו בשבוע החולף כמי שמרים ראש וצפוי להמשיך בכך, דילג בקלילות מעבר לרמת 3.8 ש"ח לדולר. מהלך זה מתרחש בצמוד להתחזקות הדולר מול האירו לרמת 1.29 אך כבר היינו בנקודה זו בצמד האמריקני-אירופאי, ולא ניכרה כל התרגשות מול השקל. בעוד שההתחזקות מול האירו הינה מוצדקת, ובבחינת מגמה ברת קיימא, הרי שמול השקל אין מדובר על סיבה מוצדקת ואמיתית, ובפרט שנוכחות הזרים דלילה ולכן אינה רלוונטית. באם השבוע הדולר לא ירד מתחת לרמת 3.8 הרי שבפנינו מהלך קצר טווח של עליות לרמת 3.85 באופן מיידי, וזאת עם ובלי קשר לנעשה מול היבשת הישנה.גם שמירה על הרמה הנוכחית כמוה כפוזיציית לונג, ולכן יש לעקוב באופן תמיד אחר הצמד בו התנודתיות צפויה לגדול החל מפתיחת המסחר מחר.


    בשוק הסחורות הזהב יורד לראשונה מזה זמן רב מתחת לרמת 1600 דולר לאונקיה, וחותם תחת רמה זו. כבדולר, גם כאן השאלה היא האם מדובר על תנועה רגעית או התבססות מתחת לרמה הקריטית. תחילת השבוע צפויה לספק תשובה כשנקודת סטופ מצויה ברמת 1550 דולר לאונקיה. אמנם, בטווח הארוך אין ספק כי למתכת יש עוד מרחק רב לגמוע אך תיקון טכני ממשי לעשור של עליות - אין, ולכן כל תיקון עלול להיות ברוטאלי ומוטב שלא להימצא בו.
    הזהב השחור הוסיף להיחלש גם השבוע וניצב סביב רמת 95 $ לחבית. אובמה לבטח מסופק מהמהלך כשכעת הנפט צפוי להימצא בחודש הקרוב בין רמת 90 דולר ועד רמת 100 דולר. להוציא מקרה בטחוני, ויסות מחיר החבית ישמור על טווח זה הנוח לכולם, ולכן המסחר היחיד הרלוונטי הוא תנועה קצרת טווח במידה והנפט מתקרב ל 90 (לונג) ושורט במקרה ההופכי (100$).

    באירופה, הסלט היווני נמשך ועכשיו הממשלה היוונית למעשה אינה מכירה במחויבות הממשלה הקודמת. היו לכך סימנים מוקדמים אבל זוהי הפעם הראשונה בה נאמר בגלוי לעם היווני כי תכניות הצנע יעצרו ותיבחן מחדש התועלת בהן. מאותו הרגע התרחשו שני דברים שסחררו את האיחוד וארה"ב ויוסיפו לתת את הטון גם השבוע: הראשון, הבורסה היוונית קרסה כמעט 10% לצד זינוק האג"ח היווני ל 23% תשואה; השני, האיחוד האירופאי החל להתרפס. לפתע נשמעו קולות במהלך סוף השבוע על מיני צ'ופרים שונים. החל מהארכת מועד קיצוץ התקציב בשניה עד שנתיים, דרך הקטנת רוע הגזירות על פנסיות המדינה וכלה בהמתנה עם סעיף העלאת המיסים. כל זאת עוד לפני ה"דמי כיס" שקיבלה יוון השבוע בדמות 5 מיליארד אירו (שוב, כמובן בלי כיסוי), כשהדגש הוא לא לעצבן את היוונים. מדינת איים קטנטנה, עם כלכלה לא יצרנית בעליל מצליחה להחזיק יבשת שלמה במבושיה ולהראות איך ניתן לקבל כסף, לשרוף אותו ולקבל עוד בתמורה.
    הכל כולל הכל, ובלבד שיוון שכבר משכה מהאיחוד למעלה ממאה מיליארד אירו ללא כיסוי תיוותר באיחוד. מלבד העובדה שבמקרה ויוון תפרוש מהאיחוד, ראשי האיחוד יתפסו כלצים גמורים, הרי שהמטרה היא לעצור את אפקט הדומינו בטרם יחל. חזרה לדרכמה, והצלחת שיקום יוון תוביל מייד מדינות נוספות לשאלה "מדוע לא גם אנו"?, ולכן העיקר הוא בהקדמת תרופה למכה. המצב הוא שמאז הבחירות ונכון לכתיבת שורות אלה, טרם הצליחה מי מהמפלגות המרכזיות להרכיב ממשלה, ולכן הסבירות לבחירות נוספות ב 17 ליוני נראות כאופציה ממשית.
    ויש כאן גם נקודה ישראלית-יהודית. אחד התרחישים הסבירים, שעד לפני חודשים נחשב כהזוי, הוא שבסופו של דבר מפלת ה SYRIZAT תהא המנצחת הגדולה שתרכיב ממשלה. זוהי מפלגה ניאו-נאצית במובן הטהור והמדאיג של המלה, ואם עד כה דיברנו על החלפת ראשי השלטון במדינות כתוצאה מהאין-אונות הכלכלי (יוון, צרפת, וגרמניה (?) ) הרי שכעת האלטרנטיבה הופכת בעייתית מאוד, שכן האיחוד לא יוכל להשלים עם מפלגת שלטון שכזו, גם אם האחרונה תסכים למרבית תנאיו.
    בין הנתונים שחלפו בהבזק מול העין, היה אחד חשוב שראוי להתעכב עליו: האיחוד האירופאי חתך את תחזית הצמיחה והעמידה על ירידה של 0.3% שנתי. העוקבים אחר הסקירות אינם מופתעים, מאחר וכמעט מידי חודש שאני מציין מדינה נוספת הנכנסת למיתון אך דווקא סיום ההודעה הוא המעניין מבחינתי, וזאת בזמן שרבים התמקדו בשאלת המיתון/לא מיתון (בודאי שמיתון). ההודעה נחתמה בהורדת התחזית ל 2013 ל 1% צמיחה בלבד, ואם להאמין לאיחוד המחוייב לשמור על אופטימיות בריאה, הרי שמדובר על שנתיים של דריכה במקום. לא עוד 2011 גבולית ו 2012 שלילית אלא אף 2013 נוראית, ולא נסתכן אם נניח כי צמיחה שלילית אף היא יותר מאפשרית. בניגוד לארה"ב שם הדפסת הכסף בשיאה, עד כה ראשי האיחוד העדיפו להמתין עם המהלך ולכן אין שום קטליזטור היכול באחת להוביל למהפף אמיתי ביבשת. להערכתי, פרישה של יוון יכולה להוביל נקודתית לתגובה הפוכה מהדבר שראשי האיחוד כה חוששים מפניו, והשווקים והכלכלה ישתפרו אך נדמה כי הם יעשו כל שלאל ידם להימנע מסיטואציה זו ויעדיפו למשכן את עתידו של האיחוד על מנת לשמור על איחוד הלכה למעשה. באין קטליזטורים, ובהיעדר ניסים בכלכלה סביר כי אירופה תסיים את השנה במיתון – הן האיחוד בכללותו והן המדינות המובילות שחלקן (איטליה) כבר מצויות במיתון וחלקן על סף ההגדרה (גרמניה).

    וזה לא שבאסיה המצב טוב בהרבה. הניקיי היפני לא הספיק להתרגל לרמת ה 10,000 נקודות והנה תוך שבועיים הוא חוזר לרמת ה 9000 נקודות ככל הנראה עד סוף השנה. ניתן היה להניח כי מדובר על תיקון חד אך נסבל אבל יש לזכור כי המהלך מתרחש בד בבד עת הבנק המרכזי ביפן ביצע רכישה של חצי מיליארד דולר תעודות סל. מה שבארה"ב נעשה בשקט ובצורה עקיפה ביותר, נעשה ביפן בריש גלי ועד כמה שמצער לכתוב זאת, אף בגאון.

    סין מתקשה אף היא להוסיף ולצמוח בקצב הראוי למדינה, ועל משיכת הגלובל אין כלל מה לדבר. ההאטה היא כבר עובדה מוגמרת עת היצוא באפריל עלה ב 4.9% בלבד (לעומת צפי גבוה באחוז), ואילו היבוא עלה ב 0.3% בלבד לעומת הערכה מוקדמת כפולה. לא מפתיע על רקע נתונים אלה שבנק אוף אמריקה חתך באגרסיביות את תחזית הצמיחה של סין, וזאת יש לזכור במדינה הנוטה "לבשל" את הנתונים השכם וערב.

    דווקא ארה"ב סיפקה השבוע נתונים סבירים, והצליחה לצוף מעל לכל החדשות השליליות. וולסטריט איבדה גובה רק בשל הסביבה הגלובאלית, וראוי לציין כי ירידה ממוצעת של כ 1% וקצת, אינה סימפטית אך בודאי שאין בה בכדי ללמד על שינוי מגמה. בין הנתונים החיוביים ניתן למנות את מדד הסנטימנט הצרכני שעלה במפתיע לרמת 77.8 נקודות בעוד הצפי היה לירידה קלה. הסיבה המרכזית נעוצה ככל הנראה בבלימת עלית מחירי הנפט והקלה מסוימת המובילה לאופטימיות נקודתית, כשגם זינוק מלאי הנפט הגולמי בארה"ב לרמת 3.7 מליון חביות תרם את שלו ללחוץ את מחיר החבית מטה.
    גם בירידה במדד המחירים ליצרן שנפל 0.2% באפריל, ניתן לראות סממן חיובי, וזאת משום שעליה שנתית של 1.9% היא בהחלט סבירה מחד ורחוקה מממיתון מאידך. השילוב המלווה את האמריקנים בחצי השנה האחרונה, מעין זחילה איטית מעלה במהירות כמעט ואפסית משרתת את קובעי המדיניות. די בזחילה זו לשמור על הרמות הגבוהות הנוכחיות ולהבטיח קדנציה שניה לאובמה, וכל זאת מבלי לטלטל את המערכת ולהעביר סנקציות לא אהודות. על רקע הדברים הללו משקיעי וול סטריט ממתינים ל QE3 לשווא. התיחסנו לכך בסקירות קודמות עת סימנו את רמת ה 1300 במדד ה s&p כרמה ממנה תישקל אפשרות זו, כשהמטרה היא להוסיף ולשמור תחמושת לקראת נובמבר ובכלל.


    בין לביןJP מורגן הצליח להפסיד בשוק הנגזרים 2 מיליארד דולר, והדגיש בפעם המי יודע כמה כי ניהול סיכונים אין בוול-סטריט. אם מי שנחשב שנים כבנק השמרני מצליח למחוק סכום עתק בפרק זמן של שבועות, ולפגוע בכל דוחותיו עד סוף השנה, הרי שאשפי הפיננסים דוגמת בנק אוף אמריקה וגולדמן זאקס ממונפים פי כמה. הורדת הדירוג למורגן השליכה על כל המגזר אך אינה צפויה להשפיע מעבר לירידה במניות נקודתית בימים החותמים את השבוע. האמריקנים צפויים לשוב ולהתמקד כבר בימים הקרובים בשוק הנדלן והתעסוקה, כשהדגש הפעם יהא דווקא על הראשון. שיעור הריבית על משכנתאות ל 30 שנה הגיע לשפל של 3.8%, כמעט חינם אין כסף, ואם נתון זה לא יוביל להתחזקות מחירי הדיור כנראה שזאת כבר לא יתרחש עד תום השנה.
    הפרמטר המרכזי מהשבוע החולף הוא החשוב למעקב : מדד הויקס. רק עליה מעל רמת 20% תוכיח כי פנינו מטה, אחרת כל שינוי ילמד בעיקר על דשדוש רחב של 2-3% לכיוון.

    לא נסיים בלי מלה על פייסבוק – בין 90 מיליארד ל 110 מיליארד דולר שווי חברה. מכפיל הרווח הצפוי הוא סביב 95, כשגם אם תקחו חברות גז-נפט-ביומד לא בטוח שתמצאו רבות במכפילים אלה. זוהי הנפקת פייסבוק, זוהי תקופת הבועה בנאסד"ק וכל מלה נוספת מיותרת. ידעו הרוכשים כי הם רכשו מניית מסקטור הגז-נפט-ביומד, שבסופו של יום כל כולה מוצר אחד ויחיד (להבדיל מאפל, גוגל ושות'). איני מבין את הרוכשים ברמות סיכון אלה, ואני רוצה להאמין (מסופקני) שמישהו יתעורר לפני ההנפקה ויצעק כי המלך הוא עירום. יתכן וההנפקה תאכזב במשהו את וול סטריט, מאחר ובאמת שאני מתקשה לראות בנקים אמריקנים משתתפים בחגיגה ברמת מכפילים זו.


    מניות ומגזרים

    פמס – שינוי המלצה ! לאחר 5% תשואה בשבועיים, ובפרט אמורים הדברים על רקע ירידה של 3% באותו פרק הזמן במעוף המניה סוגרת את הדיסקאונט והופכת לפחות אטרקטיבית בטווח המיידי, ובהתאם שינוי ההמלצה.

    פרולור ביוטק (1119189) – תרגיל הפעלת תשקיף המדף הפך לכה נפוץ בבורסה, עד כי שכחנו כמה נבזי המהלך. חברה המעוניינת להגדיל את קופת המזומנים, מבלי להגדיל חלילה רווחיות, פשוט יוצאת לגיוס. כזוהי פרולור שגייסה 32 מליון דולר בדיסקאונט של 13% על מחיר השוק, והובילה לירידה דו-ספרתית ביומיים. אז מדוע כן כדאי לרכוש את המניה? מאחר והחתמים קיבלו אופציה לרכישת 975,000 מניות וכל ההערכות הן שהחתמים אכן יממשו האופציה, כמו גם העובדה היבשה כי מצב קופת המזומנים בחברה השתפר ב 32.5 מליון דולר. לא יאה ולא נאה, אך בגבולות חוקי המשחק המניה ראויה לרכישה ברמת סיכון בינונית ולטווח קצר עד בינוני.

    • ביתר המניות והמגזרים, אין שינוי הערכה.
    • שימו לב כי התווספה אפליקציית פייסבוק חדשה לאתר. הינכם מוזמנים לנסותה בכתובת :

    https://apps.facebook.com/sahkan_maof/

    שבוע טוב ומוצלח !


  2. #2
    תודה שחקן, נשמח להבין בנושא הפקיעה האידיאלי שאתה רושם עליו באזור ה 1120-1130 כאשר שמעון רושם 1145-1150
    לפי מפת הפוזיציות יש הר מטורף של פוטים כתובים ב 1150 אז למה טוב לשחקנים 1120?
    בתוד מראש גולפי.

  3. #3

  4. #4
    ציינתי 1130 -1140 וסגירה מוקדמת סביב 1100.
    שמעון, ובמקרה זה גם אתה ציינת זאת, מביט על הגלגול הראשון של החודש ועל "המגדל".
    אתם מתעלמים מהעובדה שמאז יום ראשון שעבר נכתבו 2 קולים בכסף על פוט אחד מחוץ לכסף.
    אם תמשיכו לקרוא את המפה כפשוטה מה שתקבלו הוא תמיד פקיעה אידיאלית בנקודה בה
    היה המדד בשבוע פקיעה (גלגול) והרי זה אומר שהמדד לעולם לא ירד ולא יעלה, וכמובן שגוי.

  5. #5
    תודה שחקן,
    פשוט תענוג צרוף
    *** יום שעובר - לא חוזר ***

  6. #6
    תודה רבה =)
    האם יש מקום להחזיק את פמס גם לטווח יותר ארוך?
    סה"כ היא מחלקת דיווידנדים יפים...
    נערך לאחרונה על ידי nivh, 14.05.2012 בשעה 09:50

  7. #7
    תודה רבה שחקן, על סקירה מאלפת ומרתקת כתמיד.
    שאלה: בעניין הנושא היווני, קיימות שמועות שונות בתקשורת על יציאה של יוון מגוש האירו, או שאיפה כזו,
    ואם, או כאשר זה יקרה בסופו של דבר, האם לדעתך זה כבר מגולם בשוק? או שזה יכול להשפיע לרעה על השווקים הגלובליים?

  8. #8
    תודה רבה על הסקירה, שחקן .

    מצטרף לשאלה של עמית, איך תשפיע יציאה של יוון על השוק?

    תודה ויום טוב

  9. #9
    תודה רבה שחקן
    רציתי לדעת אם תוכל להתייחס בכל מה שקורה בשוק התקשורת -כל המניות בלי יוצא מן הכלל חוטפות כהוגן ולא נראה שיש לזה סוף. מה ההערכות שלך בקשר למגזר בשנה הקרובה?

  10. #10
    תודה שחקן.
    לא מסתדר לי הפער בין תחזית כ"כ קודרת לגבולות מעוף כ"כ אופטימי

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות