x




עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 19

נושא: 22/4/12

  1. #1

    22/4/12

    השבוע החולף היה חריג למדי, והתנהל ברובו בעליות נאות עד כדי פריצת הרצועה המוכרת שנסקרה כאן לא פעם. מה שהחל בירידות חדות בראשון, נמשך בעליות ובהיפוך מגמה של כ 4% במעוף עד כי נדמה שאנו בעיצומו של ראלי עוצמתי. ברם, בחינת מניות המעוף ובדיקתן לעומק מגלה כי אף אחת מהן, לרבות מניות הבנקים והמדד עצמו, לא רשמה תשואה חיובית במיוחד ובסה"כ רובן דשדשו. רובן, להוציא שתיים – בזק ומלאנוקס. בשל מבנה המדד די במניה אחת הרושמת זינוק משמעותי בכדי לשנות כליל את הסנטימנט ובכך השבוע יוצא דופן: זינוק של 9% במניית בזק, שתרם 0.75% לעליית המדד; זינוק של כ 40% במניית מלאנוקס, שתרם 2.3% לעלית המדד. אם כן, שבוע שהחל ברמת 1130 נחתם ב 1150 (1160 אמש), וזאת על אף זינוק שרירותי של 3% ! מכיוון שזהו המצב אין לכך בכך פריצת הרצועה, אלא בסה"כ יציאה זמנית אל מעבר לסף העליון כשרק סנטימנט חיובי חזק במיוחד יכול להוביל להתבססות ברמות הללו. בכדי להבין עד כמה המצב במלאנוקס יוצא דופן (מנייה שמצויה בתיק האתר, וננתח אותה בהמשך הסקירה), די אם נזכיר כי בתום המסחר בחמישי פער הארביטראז' עמד על למעלה מ 20%. רק ירידות בשישי מיתנו מעט את הדואלית, ובהחלט המדד יכול היה לזנק גם פי שניים במהלך המסחר בראשון.

    מצד שחקני המעוף, זינוק של 3% במניות שאנו חסרי יכולת השפעה בהן, הוביל את השחקנים לסגירה כוללת בראשון בחודש עם תשואה אפסית. השליטה דרך מדד הבנקים איפשרה בחמישי למתן משמעותית את העליות, אך החזרה של מלאנוקס מסופ"ש חיובי בוול-סטריט, והחשש מהמשך עליות בשני לא הצדיקו כניסה לפקיעה בשבוע מקוצר מהרגיל. בניגוד לחודשים רגילים, הפעם השחקנים גם לא ממהרים לפתוח את מאי אלא בכמויות מינימאליות למדי – הן בשל סופ"ש ארוך העומד לפנינו, והן בשל סטית התקן שירדה לרמת 15%. לא משהו שלא הכרנו בשנה החולפת, אך בהחלט רמה שלדעת הכותבים אינה משקפת כלל את המצב לאשורו. מחזורי המסחר הנמוכים, והיעדר הזרים הובילו לכך שכל התכסות הופכת למשימה מורכבת במיוחד, ולכן בשלב זה של החודש מאי צפוי להיות אחד החודשים הדלילים בפעילות המעוף. אין בשלב זה מה לציין גבולות, מאחר וכמות של שעתיים יכולה לשנות את המפה מקצה לקצה, ולכן יש מקום להמתין לראשון-שני שלאחר יום העצמאות, בכדי לקבל תמונה בהירה יותר.

    ברמת המאקרו, מדד המחירים למרץ הוסיף לטפס ורשם עליה של 0.4%. עליה זו מונעת מפישר אפשרות להוסיף ולהעלות את הריבית, ולכן החלטת הריבית הקרובה הינה צפויה למדי בדמות הותרת הריבית על כנה. כפי שהתיחסתי עם פרסום המדד הקודם, יש כאן אף שינוי חשיבה ומדד נוסף חיובי ברמות הללו צפוי לגרום לנגיד בנק ישראל לחזור ולהעלות ריבית, כפי שמשתקף כבר כעת בעקומי האג"ח הבינוניים.

    יתר נתוני השבוע המקומיים מעידים על המשך הקפאון בשוק המקומי: מדד מנהלי הרכש למרץ, רשם עליה מזערית לרמת 46.3 . המדד לא הפתיע ונותר כמעט ללא שינוי, כשהוא מוסיף לשמור מרחק מרמת המפתח 50 היכולה להעיד על צמיחה עתידית אמיתית הצפויה במשק. גם מדד אמון הצרכנים במרץ נותר ללא כל שינוי, וזה בהחלט משקף נאמנה את האוירה הכללית בשוק.

    בשוק המט"ח, הדולר מוסיף להסיחר ללא כל שינוי מול השקל כשהוא ניצב על רמת 3.74 ₪ לדולר. זהו הדשדוש הארוך ביותר מזה שנתיים בו המטבע האמריקני אינו רושם כל תנועה מהותית, כשהכיוון הבולט הוא ירידה אל עבר 3.69 .
    בשוק הסחורות, שבוע שמיני ברציפות שהזהב סוגר ברמת 1650 $ לאונקיה, ונדמה כי זהו שיווי משקל קלאסי למתכת לתקופה הקרובה. כל נסיון לאתגר את רמת 1700 נכשל, וכל קירבה ל1600 הובילה באחת לזינוק. אמנם אין לשנות מפוזיציית הלונג בה אנו מצויים, אך בהחלט הדבר אינו סממן חיובי ועל ראלי במתכת אין מה לדבר כלל בשלב זה.
    הנפט, רשם השבוע התחזקות קלה וטיפס אל עבר רמת 104 $ לחבית. אם סרקוזי הפסיד את הבחירות בגלל תכניות החילוץ, אז אובמה חייב חבית במחיר הנמוך מ 100$, ולכן הוא נזעק ורקם תכנית גרנדיוזית ל"טיפול בספקולנטים הפעולים בתחום הנפט". כגודל הציפייה כך גודל האכזבה, ולכן מייד עם פרסום התכנית מחיר החבית דווקא טיפס לאחר שהסוחרים הבינו שאין חדש תחת השמש, ובסה"כ אובמה קיים מסיבת עיתונאים תחת הכותרת "לא אני אשם במחיר הנפט".

    באירופה, כפי שהתיחסנו בסקירה האחרונה הולנד מנצח בסיבוב הבחירות הראשן את סרקוזי וצפוי להכניס את אירופה ללחץ לא מבוטל. סרקוזי הוא חלק מההרמוניה התומכת בכל מחיר בחילוץ מדינות כושלות, ואילו הולנד נישא על גלי קיצוצים פחותים ובחינת כל בקשת סיוע לגופה. בכך יש שינוי מבורך לצרפתים, אך כאב ראש רציני לאירופה ולכן בחירתו לנשיא בסיבוב השני עולה להוביל את אירופה לירידות ואת הקאק לעליות. בשלב זה נראים סיכוייו מבטיחים למדי, ולהוציא הבחירות בספרד, הסיבוב הקרוב צפוי להיות חשוב מכל נתון מאקרו.
    מעבר לכך, יו"ר קרן המטבע לגארד קוששה כאחרונת פושטות היד למעלה מ 400 מליארד אירו במהלך סוף השבוע מתוך כוונה לשמור על יציבות הקרן. אין בחינה עצמית של המהלכים, ביקורת או שינוי מגמה – קרן המטבע תוסיף ללוות כספים, ולפזרם אל עבר מדינות האיחוד על אף שאין אפילו מקרה אחד לרפואה. השוני, שבניגוד לפעמים עברו, המדובר בהצהרה בלבד של העברת הכסף ולא העברתו בפועל, קרי, לגארד השיגה הכרזה ותו לא. אין זו הפעם הראשונה שקרן המטבע מבקשת עזרה ,ומסתפקת בהכרזה (ע"ע מקרה יפן בסביבוב הקודם), והמשקיעים שהתחילו להפנים זאת אינם צפויים להתרגש עוד מכך הפעם.
    לרגע אחד במהלך השבוע החסירו הסוחרים פעימה, עת תשואות האג"ח ל 10 שנים של ספרד חצו את רמת ה 6% האימתנית. באחת קרסו כמעט כל מדדי היבשת, כשרק הנפקה מגומגמת הכריזה את התשואה אל מתחת לרמה זו. ויש להדגיש, אמנם מתחת אך בכל סיבוב שכזה התשואה אינה חוזרת לבסיסה ומתקרבת קרוב יותר ויותר לנקודה הקריטית. אם עד לפני כחודשים היינו זקוקים לזינוק של מחצית האחוז כעת מדובר על עשירית בלבד, ולכן אין כל ספק כי ספרד תתייצב מעל רמה זו, כשבינתיים היא חיה מהנפקה להנפקה, כשקרן המטבע מסרבת לומר את מידת התערבותה בדמות רכישה במהלך ההנפקה.
    המדדים באירופה היו צפויים לסכם שבוע קשה, אך כרגיל היתה זו גרמניה ששמרה על האיחוד לאחר שמדד ה ZEW עלה במפתיע ל 23.4 נקודות. מהלך זה שסיפק תמיכה ברגע קריטי השבוע, מנע מהמדדים לגלוש במדרון תלול ואיפשר לאירופאים לסכם שבוע אדמדמם בלבד.

    באסיה, מגמת ההחלשות הולכת ונחלשת והיא אינה חומקת כמובן מעיני הזרים – השקעת הזרים סין נפלה ב 6.1% במרץ, וחתמה רבעון של 2.8% צניחה. מאחר וסין אינה עוד הקטר שציפו ממנה, הכספים כעת מוסטים לאפיקים אחרים (בעיקר ארה"ב ודרום אמריקה), וכמעגל קסמים נתון זה צפוי להוביל את הסינים לחתום גם רבעון שני שלילי ברציפות.

    בארה"ב, מרבית נתוני השבוע היו שליליים ובהתאם המדדים חתמו שבוע שלישי רצוף של ירידות. זה החל במדד האמפייר שהתרסק בחדות ושלח שוב את המשקיעים שלאת ה"עד מתי" ביחס לשוק הנדלן ושוק התעסוקה. מאומה לא השתנה בשנה האחרונה, להוציא אחוז האבטלה = מספר אלו שכבר אינם מחפשים עבודה, ובאופן כללי הסנטימנט הנוכחי בשווקים הולך ומאבד מכוחו. ראלי בודאי שלא, אך נדמה כי אנו ניצבים בפני גל הודעות מאקרו חלשות מהצפוי כשבשילוב עם רבעון חיובי בצורה מרשימה, עלול להוביל לתיקון חד כשהיעד הראשוני היה ונותר 1350 נקודות. בהקשר זה, נציין כי מדד הקבלנים צלל 3 נקודות שלמות בחודש שלם ורשם נתון שפל כל הזמנים – רצף של 6 שנים רצופות בהן המדד לא מצליח לצאת מהטריטוריה השלילית. אין זכר בהסטוריה, גם לאחר מלחמת העולם השניה, בה המדד שקע בצורה שכזו מה שפעם נוספת מעלה את החשש כי שוק הנדלן טרם מצא את התחתית. כהמשך מתבקש, מספר התחלות הבנייה מפלו במרץ ב 5.8% , וכשגם היצור התעשייתי מאכזב אין כל אפשרות לוול-סטריט להימנע מצלילה במדדים שהמתנה רק בדקות הסיום. הדרך כעת סלולה להמשך ירידות של 2-3% במדדים אך שני אירועים השבוע יכולים להוביל לרגיעה באדום השולט. הראשון, הינו נאום ברננקי הצפוי לפזר רמזים עבים במיוחד על QE3. ככל שהנגיד יגיע לנאומו בירידות חדות יותר, כך גבוה הסיכוי להפתה בנאום, כשהתעלמות מצידו ביחס לנושא אינה עומדת כלל על הפרק. השני, הדו"ח של חברת אפל. המניה הפכה לסמן הימני של השוק, ומלבד העובדה שנאסדק = אפל מבחינת אחוז ההשפעה, הרי שאפ = סנטימנט כללי בשוק. הערכתי ביחס למניה ידועה זה מכבר (בועה גמורה), אך דוח חיובי ומפתיע צפוי בהחלט לספק תמיכה בראש ובראשונה לנאסד"ק ובעקבותיו ליתר המדדים. התוצאות טובות, בכך אין כל ספק, אך אי העלאת התחזית או רמזים ביחס לפיתוח חדש ומפתיע לא יוכלו לתמוך במניה הנסחרת בשווי של למעלה מחצי טריליון דולר.


    מניות ומגזרים
    מלאנוקס – שינוי המלצה ! צירפנו את המניה לתיק לאחר דו"ח שעד היום איני מבין מדוע המשקיעים מכרו המניה ולא התנפלו לאחריו. החברה כלל לא הפתיעה אותנו, ומזה זמן שהיא ממוצבת כמניית עוגן בתיק. דווקא עכשיו, לאחר הדוח המרשים והעלאת התחזית, אין כל סיבה שהמניה תיסחר ברמות המחיר הנוכחיות, ולכן מתבקש תיקון חד במניה. זה אולי לא יקרה תוך ימים, מאחר והציבור חושב שמצא את "טבע הבאה" אך זה יקרה בודאות, כשסיפתח יגיע מכיוון מימוש המוסדיים. נרכשה בסוף ינואר (22.1.12) הרבה לפני ההייפ הנוכחי, ונמכרת כעת לאחר זינוק של 78.5% ברבעון אחד בדיוק.

    כלל ביוטכנולוגיה – שינוי המלצה ! נרכשה לפני כשבוע בלבד לתיק, לאחר שמאנו עיוות בתמחור המניה. כעת, שבוע בלבד מאוחר יותר, המניה רושמת תשואה של 9%, וסוגרת את כל הדיסקאונט עליו הצבענו. ובהתאם אין עוד כדאיות להחזיק בה ויש לממש.

    פמס – אם החברה יכולה לחלק 50% מרווחיה כדיבידנד, ועדיין להצהיר עם צפי לגידול בקופת המזומנים הרי שמדובר על שילוב מנצח. המניה אמנם מדשדשת בתקופה האחרונה, אך להערכתי מגמה זו צפויה להיפסק ובהחלט צפויה להציג תשואת יתר על המדד, ובהתאם המלצת הרכישה. רמת סיכון בינונית, ואינה מניית עוגן בשל היקפי המסחר בה.



    • ביתר המניות והמגזרים, אין שינוי המלצה.
    • שימו לב כי הועלתה מערכת אג"ח חדשה לאתר לשימושכם העוקבת אחר תשואות אג"ח מדינות, בדגש אחר מדינות אירופה הבעייתיות.
    • בשל מיעוט ימי המסחר (יומיים בלבד) בשבוע הבא לא תועלה סקירה, אלא אם יתרחש משהו יוצא דופן במדדים.


    שבוע טוב ומוצלח !


  2. #2

  3. #3
    עוד לא קראתי.... רק תתקנו את השם ל: 22/4/2012.... לא היה כל כך אכפת לי אם זה לא היה היומולדת שלי
    ניב.

  4. #4
    תודה רבה
    סקירה מושקעת ויסודית כתמיד.

    מזל טוב ניב.

  5. #5
    עכשיו קראתי ותודה רבה לשחקן על הסקירה! כל הכבוד על התשואות היפות במכירת מלאנוקס וכלל ביוטכנולוגיה .
    פמס עוד נמצאת לי בתיק מהימים של המניות האבודות... אולי אחזק אותה עכשיו, במיוחד בגלל שפעם חלמתי שבעתיד היא תעסוק בציפוי רובוטים משוכללים.
    תודה לדויד =)

    ניב.

  6. #6
    תודה לשחקן על הסקירה המפורטת כרגיל.
    כנראה החודש יתחילו ירידות, כמו האימרה "קנה באוקטובר ומכור במאי"
    מצפה לאסטרטגיה חדשה לחודש מאי, במיוחד שהשחקנים עדיין גם לא החליטו מה לעשות במאי.

  7. #7
    לשחקן מעוף שלום ,בקשר למה שכתבת שהשחקנים מיהרו לסגור פוזיציות ,בגרף לא ממש רואים זאת , מה דעתך על הפקיעה מחר? אשמח לתגובה יום מוצלח..

  8. #8
    שחקן בוקר טוב,

    החשש מסקוויז למעלה מסביר מדוע אתמול 22/4/2012 כתבו 6K פוטים זולים ב- 1160 אפריל. כעת 12 בצהרים מדד ירד חזק עומד על 1149.

    הכתבנים יודעים מה הם עושים?

  9. #9
    משתמש מכור
    תאריך הצטרפות
    15.07.2009
    שם פרטי
    גבעתיים, ישראל
    הודעות
    818
    ציטוט פורסם במקור על ידי sun99 צפה בהודעה
    שחקן בוקר טוב,

    החשש מסקוויז למעלה מסביר מדוע אתמול 22/4/2012 כתבו 6K פוטים זולים ב- 1160 אפריל. כעת 12 בצהרים מדד ירד חזק עומד על 1149.

    הכתבנים יודעים מה הם עושים?
    קודם כל, לפי שחקן, רובם אם לא כולם כבר בחוץ.
    לאלו שנשארו, אולי זה פשוט חלק מניהול הסיכונים שלהם...
    לשורט של היום הם ממש לא ציפו. אין לי ספק
    העבודה היא לדעתי כבר יותר לחודש הבא.
    כלל לא מתפלא אם מחזיקים את השוק מעל 1147... כותבים CALL-ים מאי, ובהמשך ישחררו את המדד מטה כדי שיוכלו לכתוב PUT-ים עוד יותר שמנים.
    הרי הסטייה ברצפה מבחינתם, והירידות בשווקים היום זה מעולה לכתיבה לפני הסופ"ש הארוך הזה.
    סביר להניח שאני צודק,
    אבל מאוד יכול להיות שלא...

  10. #10
    שחקן מעוף מגיב כאן מידי פעם?

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות