החברה נוסדה על ידי פרופ' פרדיננד פורשה בשנת 1931 בעיר שטוטגארט, כחברה לתכנון וייעוץהנדסי. מטההחברה הראשי של פורשה שוכן בעיר צופנהאוזן, עיר בפרברי שטוטגארט בבאדן וירטמברג, שם גם נמצא מתקן הייצור המקורי של פורשה, בנוסף למתקן הייצור החדששל החברה בעיר לייפציג. חברת פורשה מעסיקה למעלה מ-12,000 עובדים ברחבי העולם.
חברת פורשה נוסדה בשנת 1931 על ידי פרדיננד פורשה במשרד שפתח במרכז העיר שטוטגארט. בתחילה עסקההחברה בפיתוח מנועים, הנדסה וייעוץ לכלי רכב. החוזה הגדולביותר של החברה נחתם בשנות ה-30 עם ממשלת גרמניה לאחר שזו ביקשה ממנה לתכנן אתהפולקסוואגן, מכונית העם, אשר לימים הפכה לחיפושיתבשנת 1939 פותחה בסדנאות פורשה המכונית הראשונה,מכונית הפורשה 64. אולם, הפורשה 64 הייתה מכונית אשר חלקה את רוב רכיביה עם מכוניתהחיפושית, על כן מעטים רואים בה את דגם המכונית הראשון של פורשה. תואר זה משויךבדרך כלל למכונית הפורשה 356, אותה תכנןפרי פורשה, בנו של פרדיננד פורשה,לאחר שכהגדרתו הוא "פשוט לא מצא את המכונית שהופיעה בחלומותיו"[2].דגם האבטיפוס של הפורשה 356 הוצגב-1948. 49 היחידות הראשונות יוצרו בסדנה בעיר גמונד שבקרינתיה. לאחר מכן עברהייצור לעיר צופנהאוזן (Zuffenhausen) אשרבפרברי שטוטגארט, שם גם שוכן מטההחברה כיום. המכונית הייתה מצוידת במנוע בוקסר אחורי מקורר אוויר,ועל כן בעלת צליל מנוע דומה לזה של החיפושית. בתחילה הכילה מכלולים רבים ומנוע של חברת פולקסווגן, אך חלקים אלוהוחלפו במהירות לחלקים מייצור עצמי, כולל המנוע האחורי. למרות שבתחילה חלקה רכיביםעם החיפושית, רבים מחשיבים את מכונית ה-356 כדגם הראשון של פורשה, מאחר והייתהלמכונית הראשונה אשר נמכרה על ידי החברה הצעירה.בשנת 1950 הפכה פורשה ליצרנית רכב עצמאית, בבעלותשווה של משפחות פורשה ופיך, כאשר בשנת 1951 נפטר פרדיננד פורשה בגיל 75, ובנו פרי פורשה הפך למנהל החברה עד לפרישתובתחילת שנות ה-90.בשנת 1952 הציגה פורשה את ה'פורשה ג'וניור', טרקטור מונע דיזל אשר ייצורו נמשךעד לשנת 1963. טרקטור נוסף אשר ייצרה פורשה הוא הפורשהסופר.בשנת 1963 הציגה פורשה את מכונית הפורשה 911 אשר זכתהלתהילה. הפורשה 911 היא מכונית2+2 (שני מושבים קדמיים ובנוסף שני מושבים אחוריים קטנים), בעלת מנוע בוקסר 6 צילינדריםאחורי. עד לסדרת ה-996 אשר הוצגה בשנת 1998, היו כל מנועיהן של מכוניות ה-911 מקוררות אוויר,עאשר לאחר מכן היו למקוררות מים. דגם הפורשה 911 הוא המזוההיותר מכל עם חברת פורשה, נמכר עד היום בגרסאות משופרות בהצלחה עצומה, ונוחל הצלחותמוטוריות על מסלולי המירוצים. הפורשה 911 נחשבת גםכיום, יותר מארבעים שנה לאחר יציאתה לשוק, למופת של מכונית ספורטיבית ומהנהלנהיגה. דגם בעל מראה זהה ל-911 אך מכלולים מכנים פשוטים יותר, הלקוחים מה-356,ובעל מנוע 4 צילינדרים, נמכר תחת השם 912.בשנת 1965 הציגה פורשה את מכונית הפורשה 904, מכוניתמירוץ מהמצליחות ביותר של חברת פורשה אשר יוצרה בגרסה חוקית לכביש.בשנת 1969 פותחה ויוצרה במשותף עם חברת פולקסווגן הפורשה 914ומעט מאוחר יותר הפורשה 916, שהבשנת 1972 הפכה פורשה לחברה ציבורית, כאשר החברה הונפקה בבורסה של פרנקפורט וגייסה הון ציבורי לראשונה.באוקטובר1974 הציגה פורשה בתערוכת פאריס את הפורשה 930, או בשמה הרשמי פורשה 911 טורבו, ה-911הסדרתית הראשונה בעלת מגדש טורבו.בשנת 1976 הציגה פורשה את מכונית הפורשה 924. הפורשה 924החליפה את מכוניות ה-914 וה-916 כדגם הבסיס של החברה. דגם זה הכיל מכלולים רבים שלחברת אאודי בהם מנוע הרכב, והורכב במפעלה של חברת אאודי בעיר נקרסולם.בשנת 1978 הציגה פורשה את מכונית ה-GT הפורשה 928 אשר במקורהייתה אמורה להחליף את הפורשה 911, אולם רעיוןזה נזנח עכב מכירותיה הרבות של ה-911.בשנת 1986 הציגה פורשה את מכונית העל של החברה הפורשה 959, ה-959 הייתהלמכונית המתקדמת ביותר לזמנה, וזכתה במקומות 1-2 במירוץ הראלי פאריס-דאקר לשנת 1986.בשנת 1993 מונה וונדלין ווידקינג למנכ"ל החברה,תפקיד אותו מילא בהצלחה רבה 16 שנים ועזר בהפיכתה של חברת פורשה מיצרנית קטנהלמכוניות ספורט לאחת מחברות הרכב הרווחיות ביותר בעולם, עד אשר פוטר בשנת 2009 על ידי דירקטוריון החברה לאחרנסיון כושל שלו לשהתלט על קבוצת פולקסווגן,מהלך אשר הכניס את חברת פורשה לחובות של מיליארדי אירו.בשנת 1996 הציגה פורשה את מכונית הפורשה בוקסטר,מכונית הרודסטר הראשונה של החברה מאז הפורשה 550. מכוניתהבוקסטר הייתה לדגם הנמכר ביותר של החברה עד להצגתה של הפורשה קאיין.בשנת 2002 הציגה פורשה את הפורשה קאיין, רכב הפנאי-שטח הראשון של חברת פורשה, אותו הניב שיתוף פעולה עם חברת פולקסווגן. פלטפורמתהקאיין פותחה על ידי חברת פורשה, ומשותפת לאאודי Q7 ולפולקסווגן טוארג. הקאייןממוצב בראש הקטגוריה היוקרתית של רכבי הכביש-שטח ונועד להתחרות בדגמים כמו ה-ב.מ.ווX5 והמרצדס-בנץ M-קלאס.בשנת 2004 הציגה פורשה את מכונית העל הפורשה קאררה GT. הקאררה GT היאמכונית מתקדמת מאוד טכנולוגית, ובעלת מנוע 10 צילינדרים אשר פותח למטרות מירוצים. הקאררה GT יוצרה במפעלה החדש של פורשה בלייפציג.בשנת 2005 הציגה פורשה את מכונית הפורשה קאיימן, מכונית ספורט בתצורתקופה אשר נבנתה על בסיס הפורשה בוקסטרבשנת 2009 הציגה חברת פורשה מכונית הפורשה פאנאמרה,מכונית סלון פאר אשר מתחרה בעיקר במרצדס-בנץ S-קלאס, בב.מ.וו סדרה 7 ובאאודי A8.החל משנת 1948 החלה פורשה להתחרות במירוצי מכוניות. עםמעל ל-28,000 ניצחונות במירוצים שונים, ועשרות זכיות באליפויות שונות אשר רבות מהןמירוצי סיבולת, פורשה היא מותג הרכב המצליח ביותר בהיסטוריית מירוצי המכוניותבעולם. כמו כן, פורשה היא יצרנית רכבי המירוץ הגדולה בעולם, כאשר בשנת 2006 החברה ייצרה 195 מכוניות מירוץ לקבוצות מירוץ שונות ברחבי העולם, ואילוב-2007 ייצרה 275 מכוניות.