חברת לואי ויטון נוסדה בשנת 1987 בצרפת. החברה עוסקת במספר ענפים בהם, ייצור והפצת משקאות אלכוהוליים ויינות, אופנה ומוצרי עור, בשמים וקוסמטיקה, שעונים ותכשיטים. לחברה עשרות מותגי יוקרה בינלאומיים אשר נמכרים בלמעלה מ- 2,500 חנויות ברחבי העולם אשר נמצאות בבעלות החברה, ומועסקים יותר מ- 80 אלף עובדים.
לחברה מעל ל- 60 מותגי על אשר נמכרים ברחבי העולם, כאשר אסטרטגיית החברה היא רכישת מותגים עולמיים וצירופם לחברה. בין המותגים האלכוהוליים ניתן למצוא את שמפניית "DOM PERIGNON " ו- " CHANDON & "MOETואת מותג הקוניאק "HENNESSY ". בין מותגי האופנה ניתן למצוא את " DONNA KARAN " ועוד. במותגי הבשמים " CHRISTIAN DIOR " , " KENZO " ועוד. במותגי התכשיטים והשעונים ניתן למצוא את " DE BEERS " , " TAG HEUER " , " HUBLOT".
את שנת 2011 סיימה החברה עם הכנסות בסך 25 מיליארד יורו, המהוות צמיחה של 16% אל מול השנה הקודמת, כאשר הצמיחה האורגנית עמדה על 14%. הרווח התפעולי עמד על 5.26 מיליארד יורו. הזינוק במכירות בשנה לא פשוטה לכלכלה העולמית אינו מובן מאליו ובייחוד לחברת מותגי יוקרה שתלויה בעושר הצרכנים. הצמיחה המרשימה מגיעה בעיקר מהצרכנים באסיה שם זינקו המכירות ב- 29% בכל שנה בשנתיים האחרונות. גם בארה"ב ובאירופה נרשמה צמיחה נאה של 17% ו- 14% בהתאמה בממוצע בשנה. גם המאזן של החברה חזק וזאת למרות הרכישות הרבות שמבצעת החברה, החוב של החברה בנטרול המזומנים מסתכם ב- 4 מיליארד יורו וסך ההון למאזן עומד על 50%.
הצמיחה המואצת של החברה בשווקים המתעוררים מתבטא בפילוח ההכנסות של החברה. סך הכנסות משווקים מתעוררים היוו 35% בשנה החולפת וצפויות להוות חלק גדול יותר בשנים הבאות וזאת הודות לצמיחה המרשימה של מעמד הביניים במדינות המתפתחות ואסטרטגיית החברה בפתיחת חנויות חדשות בעיקר בשווקים המתעוררים תוך התמקדות במדינות בדרום מזרח אסיה. חלק נוסף באסטרטגיה העסקית של החברה הוא רכישת מותגים מקומיים בשווקים המתעוררים והפיכתם למותגים יוקרתיים שתורמים במידה רבה לצמיחת החברה. כיום בסין נרכשים 25% מסך מותגי היוקרה בעולם.
הסיכון המהותי המוטל על החברה הוא מיתון עולמי ובעיקר האטה חריפה בסין שתפגע בצמיחה המהירה של החברה, נראה כי הסבירות למיתון עולמי יחסית נמוכה ובסין צפויה האטה מתונה בקצב הצמיחה. גם קצב צמיחה נמוך בארה"ב ומיתון בחלק ממדינות אירופה עלול לפגוע בהכנסות החברה,
חוזקה של החברה נובע ממגוון אדיר של מותגים ופיזור גלובלי נרחב שתורמים להמשך הצמיחה המואצת של החברה וליציבות המאפיינת את תוצאותיה הכספיות גם בתקופות של האטה כלכלית במדינות מסוימות. מגוון המותגים של החברה יספק גם הוא יציבות רבה לתוצאות החברה במקרה של פגיעה והיחלשות של אחד המותגים.
לסיכום החברה הנה חברת מותגי היוקרה הגדולה בעולם מבחינת שווי שוק, מותגיה הרבים ופיזור גלובלי נרחב בנוסף לאסטרטגיית צמיחה מרשימה של החברה ימשיכו לתמוך בצמיחתה בשנים הקרובות. בנוסף מאזן ותזרים מזומנים חזק צפויים להמשיך ולתרום ליציבותה של החברה. החברה נסחרת במכפיל רווח של 17 לשנת 2012 לעומת מכפיל של 21 לחברות בענף ומהווה אפשרות השקעה נוחה למשקיע המעוניין להיחשף לחברות מותגי יוקרה.