x




עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 18

נושא: 5/2/12

  1. #1

    5/2/12

    השבוע החולף נחתם,שוב, ללא כל שינוי מיוחד במדדים כשהמעוף מוסיף להיסחר ברצועה צרה למדי. אם בסקירה האחרונה הערכנו כי הפער בין ת"א והעולם לא יסגר, הרי שגם הימים האחרונים הוכיחו נכונות ההנחה: בעוד שהדאקס רושם עליה מטאורית של כ 12% וכל מדדי ארה"ב שועטים בצורה מרשימה, ת"א אינה נעה כהוא זה. מה שהיה 80 נקודות הפרש, והפך בעת האחרונה ל 160 מתייצב כעת על כ 200 נקודות פער בין ת"א 25 ומדד ה s&p. הפער המדובר הוא פסיכולוגי לחלוטין ו"סגירת פערים" היא המצאה תקשורתית, אך בהחלט תשואת החסר של ת"א שהחלה ב 2011 נמשכת מתחילת השנה הנוכחית, ומדגישה מכלול אתגרים בעיתיים: היעדר זרים, חוסר בטחון בטחוני, אביב ערבי, משבר נדלן ממשמש וכתוצאה ממנו דאגה למערכת הבנקאית ובאופן כללי לא מעט סיבות לתשואת חסר. ברם, יש לזכור כי עוצמת התיקון היא כעוצמת החשש וכשם שבארה"ב ואירופה היו על סף תהום, הרי שבישראל נדמה היה שהמצב יציב ואין כל חשש אמיתי.

    המרויחים הגדולים לעת עתה הם שחקני המעוף הנהנים מאפס תנועה במדד ומקסימום שחיקת הכתיבות. הסטיה שירדה מתחת לרמת 20%, מעידה כי השוק מצא מנוחה ורגיעה וכי ירידות חדות ומתמשכות אינן עומדות על הפרק לשבועיים הקרובים. עיקר הכתיבות מרוכז סביב הנזילות המקסימאלית ברמת 1120-1130 אבל הכתיבה הרחבה בכל הסטרייקים מוסיפה לשמור על הגבולות מהשבוע הקודם: 1030 בגבול התחתון ו 1160 בגבול העליון. בשל אותה חסור נזילות מצבת הכתיבות דלילה למדי, ובנטרול תעודות הסל שביצועיהן טכניים, השחקנים אינם יכולים להרשות לעצמם כמויות רבות ולכן ההעדפה היא לכתיבה על הסטרייק ובכמות מועטה, בניגוד למצב ההופכי הרגיל.

    הציבור מצידו מוסיף ומסתער על השוק, ופי שציינו בסקירה הקודמת ינואר נחתם בגיוסי שיא שנתיים. בעוד שהציבור מזגזג בין פדיונות וגיוסי ענק, מגמת הזרים הינה עקבית מזה כמעט שנה – בחודש החולף 820 מליון ₪ יצאו ע"י הזרים מהשוק המקומי שהופך בעיניהם לחסר כל ארטקטיביות. המעניין הוא שעיקר הפדיונות הגיעו מהאפיק הסולידי, ובכך אין כל הפתעה ואף הסבר לתשאות החסר בשוק המניות: אם אירופה מציעה אג"ח בתשואה דו-ספרתית המגובה במידה רבה ע"י האיחוד, הרי שאין עניין אמיתי להשקיע במניות שזוהי תשואתן בשנה מצוינת, כל שכן במדינה חסרת יציבות כישראל.

    במהלך השבוע אף דובר רבות בדבר אינדקס מחירי משלוחי הסחורות המציג נתונים בלתי נתפסים: 30 ימי ירידה רצופים; שפל של 25 שנה; צניחה של 61% בחודש האחרון. המדד מהווה אחד האינדיקטורים המוקדמים למיתון, אך הסטיה מנתוני הצמיחה זועקת. אנליסטים רבים שהתבטאו בנושא ניסו להעריך האם המדד בתשואת חסר קיצונית בשל נתוני צמיחה סבירים או לחילופין נתוני המאקרו העתידיים יאזכבו. בפועל, רבים מהמנתחים פיספסו את הדבר המהותי והוא כי לא ניתן עוד לגזור קורלציות כפי שהיה נהוג בעבר. מעולם לא הכירה הכלכלה שילוב של הדפסת כספים, ריביות אפסיות, ונגידים השומרים על השוק ולכן כאנקדוטה אין ספק שמדובר על נתון מרתק אך לא הרב מעבר לכך ובטח לא נתון ממנו ניתן להסיק על העתיד להתרחש.

    בשוק המט"ח החלטתו של ברננקי להותיר את הריבית על כנה עד 2014, המשיכה להדהד גם בשוק המקומי עת השקל מתחזק אל מול הדולר על גבול ה 3.7 ₪ לדולר. אין בצעדו של ברננקי יכולת להוביל לצניחה ניכרת ואנו קרובים למיצוי המהלך היורד כתוצאה מאותה הכרזה, כשרמת 3.65 ₪ לדולר הינה תמיכה שספק אם תישבר במהלך החודש הקרוב.
    באופן כללי שוק המט"ח סוער מאז ההודעה והמשקיעים בתחום מדלגים ממטבע למטבע בחיפוש אחר אלטרנטיבה למטבע האמריקני. אמנם הדבר מורגש בקרבנו בדמות התחזקות האירו והדולר, אך סל המטבעות רשם התחזקות ניכרת כשלא מעט שערי חליפין, דוגמת הרופי ההודי, נוגעים בשיא של מספר חודשים ולמעלה מכך. ברננקי הצליח לבצע מהלך יוצא דופן: ללא עלות, ובאמירה קצרצרה שינה הנגיד את מאזן הכוחות, והוביל להחלשות ניכרת במטבע האמריקני ונוק-אאוט אמיתי לירביו במלחמת המטבעות העולמית. מכיוון שסוס מנצח לא מחליפים, ובמידה וסביבת הריבית תאפשר זאת לנגיד, אנו צפויים לראות החל מהרבעון השלישי הכרזה דומה והארכת התקופה המדוברת בה תיוותר הריבית ללא שינוי. רמת 1.2 באירו-דולר יכולה להקדים צעד שכזה, אך מכיוון שלא סביר שנתקרב לרמה זו לפחות עד תחילת הרבעון השלישי הרי שנותר עוד כדור בקנה לנגיד.

    בשוק הסחורות, במידה דומה למדי לנעשה בשוק המניות, מתחילים לראות התעוררות המסחר הספקולטיבי כשמחזורי המסחר על הזהב הולכים וגדלים. המתכת שרשמה עליות גם השבוע קרבה לאיזור 1800 הדולר לאנוקיה ששבירתו תוביל לזינוק ואיתגור השיא הקודם. הביקוש אינו ספקולטיבי במהותו, אך תרומת הכסף ה"זול" היא-היא הגורם החסר בכדי לספק את התמיכה הנקודתית לחידוש הראלי וחציית הרמה הפסיכולוגית של 2000 דולר לאונקיה.
    להבדיל, אותו כסף זול פוגש בזהב השחור ברמות גבוהות שאינם משקפות כלל את האטת הכלכלות בעולם, ועיקר מחירו הנוכחי בספקולציות וחרחורי מלחמה בין ישראל-איראן-ארה"ב-אירופה. משאלו נרגעו בשבועיים האחרונים, וחרם הנפט האירופאי נדחה אי-שם ליולי/אוגוסט נעלמה התמיכה הפיקטיבית ברמות ה 100$ ואלא אם תתחדשנה רוחות מלחמה, אנו צפויים לראות את הנפט גולש כיעד ראשון לרמת 95$ לחבית.

    באירופה, האוירה החגיגית נמשכה גם השבוע אם כי התרכזה ביומיים האחרונים למסחר. האירופאים כבר היו מוכנים לתיקון מתבקש לאחר הראלי, אך לא יכלו להישאר אדישים אל מול נתוני התעסוקה האמריקנים. די היה בזיק קטן בכדי לחדש את הירוק הכהה, שסה"כ נתוני היבשת שמרו על יציבות.
    לא פעם התיחסנו לשבירת רמת 6150 בדאקס והזינוק הצפוי לאחר מכן. המדד הגרמני אינו עוצר, וכעת רמת 6500 הנקודות הופכת לתמיכה קריטית ששבירתה תוביל לירידה חזרה לרמת הבסיס (6150).
    השיפור הניכר השבוע חל בתשואות האג"ח אליהן כיוונו את הפוקוס בסקירות האחרונות: אג"ח איטליה שצלל מתחת לרמת 6%; גיוס מוצלח של 8 מיליארד אירו מצד צרפת; וגיוס מוצלח של 4.6 מיליארד אירו מצד ספרד. די באלה בכדי לשמור על אופטימיות מצד המשקיעים ולהוריד את רמות הויקס לשפל של שלא נראה כמותו מאז 2007. התיקון שהחל והסתיים מייד בשבוע החולף עומד לפתחנו, וגם השבוע תימצא כבר סיבה למהלך בימים הקרובים. אמנם הסלט היווני נדחה משבוע לשבוע אך בהיעדר פתרון חד-משמעי, עולה הסבירות כי ממדינת האיים תיפתח הרעה, כשהשבוע התבשרנו כי היוונים זקוקים ל 15 מיליארד אירו נוספים. ניחא אם בכך היו דברים אמורים, אך שינוי הסכום כחודשיים בלבד לאחר ההחלטה על הסכום הקודם, רק מעידה עד כמה ה"פתרון" האירופאי לבעיה היוונית אינו רציני ואינו ישים. כמות ההצהרות בדבר פתרון אפשרי עומדת בקורלציה הפוכה להתקדמות הממשלה ביוון, ולכן להערכתי כשיוון תפרוש מהאיחוד, ואין לי ספק שצעד זה יתרחש במהלך השנתיים הקרובות, לאחר ההלם הראשוני שיחוו המשקיעים תהא זו בשורה מרנינה למדי. כל פרישה של מדינת עול, דוגמת יוון, רק תחזק את האיחוד ובאופן פרדוקסאלי עוד יכולה לחזק את המטבע ולכן הקולות בדבר אחדות האיחוד שהובילה מרקל, הולכים והופכים לגמגום רפה כהכנה להכוונה וסימון לדלת עבור היוונים.

    אם להתמקד בנתוני המאקרו, הרי שאלו השבוע היו חלשים למדי באיחוד כשהתמ"ג הספרדי רשם התכווצות של 0.3% ברבעון החותם את 2011, והסנטימנט בגוש רשם עליה מינורית בינואר לרמת 93.4 נקודות בלבד. על רקע העליות המרשימות בשווקים הצפי היה לעליה חדה הרבה יותר, אך מתברר כי מה שנכון לאמריקנים אינו מחייב לאירופאים. לשמחת המשקיעים האינפלציה באיחוד נותרה על 2.7% בינואר, וזוהי למעשה הנקודה המהותית עד כה – אינפלציה מתחת ל 3% מותירה בידי האיחוד מגוון אפשרויות טיפול. נכון יהא לציין כי רובן ככולן רגעיות וזניחות, אך די בכך בכדי למשוך עד שלהי הרבעון השני וקדימה מכך הרי אין טעם לתכנן. הזיווג אינפלציה-תשואות אג"ח יוסיף לתת את הטון, ומכיוון שחל שיפור בחודש האחרון בשני המרכיבים אין ספק שהעליות במקומן אם כי לכל הדעות ברמה אופורית יתר על המידה.
    אם נניח כי שנה מוצלחת במיוחד בבורסה, פירושה עליה של כ 20%, הרי שמרבית המדדים כבר גמעו את רוב הדרך ולכן באופן טבעי יותר ויותר משקיעים ישאפו לממש את רווחיהם בתקווה לחזור בשערים נוחים יותר. אין פירוש הדבר כי מפולת תיווצר יש מאין, אך לאור השיפור בתשואות האג"ח לצד אטרקטיביות לא מבוטלת בהן טוב יעשה משקיע ממוצע אם "יסתפק" ב 12% תשואה חודשית והתמקדות ב 12% תשואה שנתית מכאן ואילך באג"ח (פורטוגל).

    בארה"ב, היינו עדים השבוע להמשך בישול הנתונים פשוטו כמשמעו. במשך שלוש שנים לא הצליח אובמה לבלום את ההידרדרות באחוז האבטלה, ולפתע, מייד עם תחילת קמפיין הבחירות, נחתכת האבטלה בלא פחות מ 0.3% מידי חודש. 243 אלף משרות נוספו למשק האמריקני בינואר לעומת צפי לתוספת של 121 אלף משרות בלבד. מאז ומעולם ינואר היה חודש בעייתי, שכן בחודש זה פוטרו מרבית העובדים הזמניים שגויסו בדצמבר בכדי לסייע בעונת החגים. ניחא זה. שיעור האבטלה בינואר ירד מ 8.5% בדצמבר ל 8.3% בלבד בינואר בעוד ההערכות היו כי יוותר ללא שינוי. אין ספק שתוספת של 120 אלף משרות הינה דבר מבורך ומרשים, אך כבר נתקלנו בפספוס מצד אנליסטים הגבוה אף מכמות זו, ומעולם לא היתה ההשפעה כה דרמטית. יש לזכור כי הדבר מגיע לאחר ירידה של 0.3% מהעדכון הקודם וסה"כ ירידה של כמחצית האחוז באבטלה בחודשיים ימים ! גם בתקופה בהן הוביל אובמה פרויקט תשתיות לאומיות, ואף בתקופת המפקד הגדול לא רשמה הכלכלה שיפור כה משמעותי, ולכן המסקנה הבלתי נמנעת היא כי אובמה דבק בכלל כי נשיא לא נבחר לכהונה שניה אם אחוז האבטלה גבוה מ 8%, ולכן הסוף ידוע מראש – 7.9% אבטלה יופיע השנה ללא שמץ של ספק השאלה היא רק מתי.
    עמיתו לנתונים של שוק התעסוקה, הלוא הוא שוק הנדלן, נותר הרחק מאחור עת מדד קייס שילר איבד לא פחות מ 1.3% בנובמבר. המדובר במחירי שפל משנת 2003, בשוק הממאן למצוא כל תחתית. במצב הדברים הנוכחי, ה QE3 של ברננקי חייבת להתמקד באגח מגובות משכנתא או בכל פתרון נקודתי לשוק הנדלן. שימו לב, כי בעוד שנתוני שוק התעסוקה הם נתוני ממשל, רוצה לומר נתונים בהם קל לממשל להתערב, הרי שנתוני שוק הנדלן הינם חיצוניים ולכן הם אוביקטיביים פי כמה. כרגיל, לא עצם הירידה היא הבעיה אלא החדות. איבוד למעלה מ 1% בחודש אחד מלמד כי גם החודשים הקרובים לא יהיו רצופי דבש, וסביר כי ימשיכו את המגמה השלילית ולכן האזרח האמריקני אינו יכול לחזור ולרכוש בשלוות נפש כבעבר כשהוא מאבד מידי חודש אלפי דולרים משווי ביתו.
    להבדיל מהאזרחים, מצב החברות מוסיף להיות יציב ואף להשתפר. אמנם עונת הדוחות אינה מטיבה במיוחד עם הפרסומים, אך מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים רשם עליה רביעית ברציפות לשיא שנתי, ומבטיח כי "פרסה" אמיתית בנתונים אינה נראית באופק.
    ולמרות כל אלה, השוק החכם – שוק האג"ח, מוסיף להציג אנומליות מטרידות. עם כל אהבת הסיכון המתחדשת, המדדים הגועשים, והאוירה האופטימית עדיין מחירי אג"ח ארה"ב לחמש שנים רשמו בשבוע החולף שיא היסטורי. מחזורי המסחר במניות נותרו מתחילת השנה נמוכים ב 25% מהממוצע הרב-שנתי, ולצד נתוני האגח ניתן להסיק כי מדובר על פרץ נקודתי של אופטימיות והרחק ממצב של שינוי מגמה אמיתי בשווקים.


    מניות ומגזרים
    איי-שיירס מורנינג סטאר (JKD) – שינוי המלצה ! אין ספק שמרבית המניות האמריקניות סגרו כל דיסקאונט אפשרי במהלך הראלי האחרון, ולכן אין עדיפות להחזקת התעודה אלא להחזקה נקודתית של מניות. לאחר מהלך של כ 7% יש מקום לממש, כשרלונטיות חוזרת תהא רק במקרה של ירידות חדות במדדים בארה"ב.

    מייסיס – שינוי המלצה ! המניה אינה רושמת כל מהלך ובסה"כ מיום הרכישה רשמה תשואה חיובית זניחה למדי. יש בכך טעם לפגם על רקע הנעשה בעולם, ולכן בהיעדר תשואת יתר אין לה מקום בתיק.

    אוטודסק (ADSK) – קפיצה של 400 מליון דולר רווח בשורה התחתונה, וירידה לא מוצדקת בשל המלצה שלילית מצד גולדמן זאקס הובילו לתמחור סביר ודיסקאונט של 10-15%. מכיוון ששוק הנדלן קרוב מאוד לתחתית, אין ספק שהתאוששות בו תוביל לעליה בצריכת מוצרי החברה ובהתאם ההמלצה רלונטית לטווח ארוך בלבד.


    • ביתר המניות והמגזרים, אין שינוי המלצה !
    • אנו לפני שדרוג מהותי באתר, ובהתאם אבקש לעקוב אחר ההודעות המתפרסמות מצד הצוות אחת למספר ימים בראש כל פורום דוגמת ההודעה הבאה:
    viewtopic.php?f=93&t=15334

    מטרת ההודעות היא הפיכת המעבר ושדרוג האתר לנוח וידידותי עד כמה שניתן, ולכן אנו מבצעים זאת בצורה הדרגתית לנוחותכם.


    שבוע טוב ומוצלח !

  2. #2

    Re: 5/2/12

    תודה רבה - עושה הרבה סדר בעיניינים...

  3. #3

  4. #4

    Re: 5/2/12

    תודה רבה, מעולה כתמיד !

  5. #5

    Re: 5/2/12

    תודה רבה שחקן,אכן כיף להתחיל את שני בבוקר עם הסקירות שלך.

  6. #6

    Re: 5/2/12

    ראשית, תודה רבה על כרגיל (למרות שזה לא מובן מאליו...)- סקירה נדירה בבהירותה ובמקצועיותה

    בסקירה מהשבוע שעבר רשמת:
    "הערכת השחקנים בשלב זה של החודש, ובפרט לאור הראלי באירופה, היא כי המדד צפוי לבקר ברמת 1090 הנקודות, ולכן זהו מרכז הכתיבות. ברם, המדובר במרכז שאינו קלאסי (אוכף) אלא כזה הדומה יותר לפיזור שוקת, ובתנאי ולא תהיינה יותר "מדי" כתיבות על כל סטרייק."

    בסקירה הנוכחית כתבת:
    "עיקר הכתיבות מרוכז סביב הנזילות המקסימאלית ברמת 1120-1130 אבל הכתיבה הרחבה בכל הסטרייקים מוסיפה לשמור על הגבולות מהשבוע הקודם: 1030 בגבול התחתון ו 1160 בגבול העליון."

    ב 2 הסקירות הקפדת לציין שמסיבות שונות (נזילות, סטייה נמוכה וכו') הכתיבה היא רחבה בכל הסטרייקים ולא מצטיירת כאוכף קלאסי, כשהגבולות לא השתנו בשבוע האחרון, יחד עם זאת בעוד שבשבוע שעבר כתבת ש 1090 הוא מרכז הכתיבות ושהמדד צפוי לבקר שם, השבוע כבר הזכרת את 1120-1130 כמרכז הכתיבות, מדובר בשינוי של כ 30-40 נק', מדד 1090 לא יהיה כ"כ נוח למרכזי הכתיבות ב 1120-1130 ולהפך (אמנם עדיין לא מדובר בהפסד אך יש כאן ירידה משמעותית משיא הרווח עם פזילה בעייתית לכיוון אחד הגבולות, מצב שהוא בהחלט לא נוח למי מהשחקנים), האם יתכן שינוי כה גדול בשבוע אחד או שאני מפספס כאן משהו בסיסי יותר,

  7. #7

    Re: 5/2/12

    תודה...בהצלחה בשידרוגים

  8. #8

    Re: 5/2/12

    רן - כפי שציינתי בסקירה הגבולות לא השתנו וכך גם ההערכת הכיוון: השחקנים עדין
    שואפים לביקור ברמות 1090-1100. יחד עם זאת, אם תביט במפת הפוזיציות תראה שהכמות המקסימאלית
    היא על 1120-1130, כשהסיבה היחידה לכך היא חוסר הנזילות אך בשקלול כל הכתיבות עד
    כה נותרנו בפקיעה אופטימאלית 1090. יש להבחין בין מה שקורה בימים האחרונים ואילך (חוסר נזילות
    המאפשר לעבוד אך ורק על הספוט) ובין התמונה הכוללת בתוכה את הדרך עד כה (כתיבות רבות יותר של
    קולים לעומת כתיבות דלילות ורחוקות מהספוט בפוטים).

  9. #9

    Re: 5/2/12

    ציטוט פורסם במקור על ידי שחקן מעוף
    רן - כפי שציינתי בסקירה הגבולות לא השתנו וכך גם ההערכת הכיוון: השחקנים עדין
    שואפים לביקור ברמות 1090-1100. יחד עם זאת, אם תביט במפת הפוזיציות תראה שהכמות המקסימאלית
    היא על 1120-1130, כשהסיבה היחידה לכך היא חוסר הנזילות אך בשקלול כל הכתיבות עד
    כה נותרנו בפקיעה אופטימאלית 1090. יש להבחין בין מה שקורה בימים האחרונים ואילך (חוסר נזילות
    המאפשר לעבוד אך ורק על הספוט) ובין התמונה הכוללת בתוכה את הדרך עד כה (כתיבות רבות יותר של
    קולים לעומת כתיבות דלילות ורחוקות מהספוט בפוטים).
    אחלה סקירה שחקן, כרגיל.
    מפת הפוזיציות מעודכנת?
    התאריך מראה חודש אחורה..

  10. #10

    Re: 5/2/12

    ציטוט פורסם במקור על ידי שחקן מעוף
    רן - כפי שציינתי בסקירה הגבולות לא השתנו וכך גם ההערכת הכיוון: השחקנים עדין
    שואפים לביקור ברמות 1090-1100. יחד עם זאת, אם תביט במפת הפוזיציות תראה שהכמות המקסימאלית
    היא על 1120-1130, כשהסיבה היחידה לכך היא חוסר הנזילות אך בשקלול כל הכתיבות עד
    כה נותרנו בפקיעה אופטימאלית 1090. יש להבחין בין מה שקורה בימים האחרונים ואילך (חוסר נזילות
    המאפשר לעבוד אך ורק על הספוט) ובין התמונה הכוללת בתוכה את הדרך עד כה (כתיבות רבות יותר של
    קולים לעומת כתיבות דלילות ורחוקות מהספוט בפוטים).
    תודה רבה,
    במידה ואכן יחל תיקון בשווקי אירופה שיגרור גם את המעו"ף דרומה, מה להערכתך המדד שבו השחקנים יתחילו להרגיש שלא בנוח , דבר שיגרום להתערבות מצידם ?

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות