x




עמוד 3 מתוך 4 ראשוןראשון 1234 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 21 עד 30 מתוך 35

נושא: הדרת נשים -המשך

  1. #21

    Re: הדרת נשים -המשך

    [quote="דמי כיס"]
    בנוגע לנשים המסכנות המדוכאות עד אימה בחברה החרדית...

    מה קראתי כאן? כאילו בחברה החרדית נשים מדוכאות עד אימה, ובחברה החילונית??? ראוי לציין כי הדת אכן מתייחס לנשים המדוכאות על ידי בעליהן, וההלכה אומרת במפורש שאין בזה חופש הפרט. בשולחן ערוך אבן העזר סימן קנ"ד סעיף ג' ברמ"א "איש המכה אשתו עבירה היא בידו כמכה חבירו ואם רגיל הוא בכך יש ביד בית דין ליסרו ולהחרימו ולהלקותו בכל מיני רידוי וכפיי... ואם אין ידוע מי הגורם אין הבעל נאמן לומר שהיא המתחלת שכל הנשים בחזקת כשרות ומושיבין ביניהן אחרות לראות בשל מי הרעה הזאת".

    לוקחים דוגמא מאיזה כת שבתוך ציבור החרדים, לובשי הבורקות, שאינו מונה יותר ממאה חברים/ות, ולפי זה מחליטים מהו דעת התורה. מצד אחד הגישה הזאת מרגיע, כי כמו שתקשורת לוקחת אנשים בודדים לצבוע לפיהם את כל ציבור החרדי, על אף שכל מי שיש לו מוח בקדקדו יודע את האמת, מיסתבר, שכן הוא גם לגבי ציבור החילוני, על אף שהתקשורת מצייר כאילו כולם שונאים את החרדים שנאת מוות ומקבלים עליהם לשון הרע מסוג הגרוע ביותר, שאין זה אלא קומץ קטן מתוך הציבור, ואינו אופייני לכלל הציבור. הבעיה רק כי לקומץ זה יש את הרמקול ביד והם עושים את הרעש, וסוחפים איתם חלושי מזג מבתוך הציבור.

    ומה שחושש שהתוצאה מחינוך החרדי שיהיו מעמסה על המדינה. על מה מתכוין? על ה700 שקל שמקבלים אברכי הכולל? שזה אחוז קטן יחסי של הציבור. ולמה המושג "עובד מדינה", תחום הנעול בפני ציבור החרדי, אינו נחשב כמעמסה על המדינה, (כולל עבודי חברת חשמל בזק) אחוז גדול מאוד במדינה, שזוכים למכונית, בונוסים, ימי חופשה, הכל ע"ח משלם המס.

  2. #22

    Re: הדרת נשים -המשך

    בהזדמנות תסביר לי מה זה ערך עליון. אני לא יודע למה אתה מתכוון.

    חופש הוא לא אנרכיה.
    למשל, מי שאין לו רישיון נהיגה, החופש שלו לנהוג יוגבל, מהסיבה הפשוטה שהחופש שלו לא יכול לבוא על חשבון ביטחונו של הזולת.
    וילד יוגבל כי הוא עדיין לא אחראי למעשיו. ואתה רשאי להגביל את ילדך מגישה לאינטרנט, אם זו השקפת העולם החינוכית שלך. אין בעיה.
    כל ההגבלות הנ"ל הן לגיטימיות, והן גם שיוויוניות.
    (אגב, אני לא מגביל את האינטרנט אצל הילדים שלי. אבל לימדתי אותם להבדיל בין טוב לרע. למשל הם יודעים מצויין שלפני שמזינים פרטים כלשהם באתר, שואלים את אבא אם זה בסדר. כן סגרתי להם את ה Skype לגישה של אנשים לא מורשים, כי אני מגן עליהם מפני פניות יזומות של סוטים).

    אבל ברגע שאתה מתחיל להגביל את החופש, על בסיס דת/מין, אתה נכנס לשדה מוקשים.
    הכנסת לרשימה צניעות? בבקשה. מה זה צניעות? מי יקבע מה צנוע ומה לא?
    יש מי שיקבע שרק בורקה היא צנועה. ושיקרא לאישה דתיה בבית שמש, ולילדה שלה - פרוצות.
    יש מי שיגיד שקופאית בסופרמרקט זה לא צנוע. כי חס וחלילה, האברך שבא לקנות משהו, לא יוכל לעמוד בפני היצר.
    והופ, מצמצמים לחצי מהאוכלוסיה את היכולת להתפרנס.

    הדברים היחידים שאני מוכן לוותר על החופש עבורם הם:
    - החופש שלי לא יכול לבוא על חשבון הזולת.
    - החופש של אנשים שאינם אחראים לעצמם (ילדים).
    - החופש שלי, באופן מידתי מאד, על מנת שהקיום של המדינה כמדינה יוכל להתממש (שרות חובה בצבא למשל). וגם כאן צריך מאד להזהר. כי ביטול החופש באופן גורף למען המדינה, זו הגדרה של פאשיזם.

    הזכות לחיים לא סותרת.
    וכבוד לזולת, זה משהו אמורפי לגמרי.

    ג'וני, אני אתייחס לדברים שלך יותר מאוחר.

  3. #23

    Re: הדרת נשים -המשך

    ציטוט פורסם במקור על ידי Johnny
    ציטוט פורסם במקור על ידי דמי כיס
    בנוגע לנשים המסכנות המדוכאות עד אימה בחברה החרדית...

    מה קראתי כאן? כאילו בחברה החרדית נשים מדוכאות עד אימה, ובחברה החילונית??? ראוי לציין כי הדת אכן מתייחס לנשים המדוכאות על ידי בעליהן, וההלכה אומרת במפורש שאין בזה חופש הפרט. בשולחן ערוך אבן העזר סימן קנ"ד סעיף ג' ברמ"א "איש המכה אשתו עבירה היא בידו כמכה חבירו ואם רגיל הוא בכך יש ביד בית דין ליסרו ולהחרימו ולהלקותו בכל מיני רידוי וכפיי... ואם אין ידוע מי הגורם אין הבעל נאמן לומר שהיא המתחלת שכל הנשים בחזקת כשרות ומושיבין ביניהן אחרות לראות בשל מי הרעה הזאת".

    לוקחים דוגמא מאיזה כת שבתוך ציבור החרדים, לובשי הבורקות, שאינו מונה יותר ממאה חברים/ות, ולפי זה מחליטים מהו דעת התורה. מצד אחד הגישה הזאת מרגיע, כי כמו שתקשורת לוקחת אנשים בודדים לצבוע לפיהם את כל ציבור החרדי, על אף שכל מי שיש לו מוח בקדקדו יודע את האמת, מיסתבר, שכן הוא גם לגבי ציבור החילוני, על אף שהתקשורת מצייר כאילו כולם שונאים את החרדים שנאת מוות ומקבלים עליהם לשון הרע מסוג הגרוע ביותר, שאין זה אלא קומץ קטן מתוך הציבור, ואינו אופייני לכלל הציבור. הבעיה רק כי לקומץ זה יש את הרמקול ביד והם עושים את הרעש, וסוחפים איתם חלושי מזג מבתוך הציבור.

    ומה שחושש שהתוצאה מחינוך החרדי שיהיו מעמסה על המדינה. על מה מתכוין? על ה700 שקל שמקבלים אברכי הכולל? שזה אחוז קטן יחסי של הציבור. ולמה המושג "עובד מדינה", תחום הנעול בפני ציבור החרדי, אינו נחשב כמעמסה על המדינה, (כולל עבודי חברת חשמל בזק) אחוז גדול מאוד במדינה, שזוכים למכונית, בונוסים, ימי חופשה, הכל ע"ח משלם המס.
    בחייך. אל תיתמם. בחברה החרדית, אלו שתורתם אומנותם, תפקיד האישה זה לעשות ילדים, לגדל אותם, לנהל את משק הבית ולהביא פרנסה.
    ואל תיתמם בנוגע ל 700 שקל לחודש. תקציב הישיבות והכוללים ב 2011 הוא מיליארד וחצי ש"ח. זה לאחר שב 2008 זה היה 684 מיליון שקלים. וזאת כאשר כמות התלמידים עלה בתקופה זו ב 10% בלבד.
    והכסף הזה, מאיפה הוא מגיע לדעתך? הסטודנטים מקבלים באותו הזמן, אצבע משולשת.

    ומאיפה הבאת את זה ש"עובדי מדינה" נעול בפני הציבור החרדי? ומה העניין הזה עם בונוסים, ימי חופשה ועוד? מאיפה כל זה? מי מקבל מכונית?
    אגב, בזק זו חברה פרטית.

    ואף אחד לא שונא חרדים. הציבור החילוני שונא להיות מנוצל. והוא מנוצל. הוא עושה צבא. הוא משלם מיסים והוא מחזיק את המדינה. ואחר כך מוכרים לו שהחרדים "נהרגים באוהלה של תורה". אבל את ההגנה האמיתית על המדינה, משאירים למישהו אחר. ומי שרוצה ללכת לצבא, מחרימים אותו. מוקצה.
    מעניין שאין לאף אחד מילה רעה נגד ה"כיפות הסרוגות". למה לדעתך? הם לא מאמינים באל אחר. והם לא פחות דתיים.

  4. #24

    Re: הדרת נשים -המשך

    ציטוט פורסם במקור על ידי דמי כיס
    ואל תיתמם בנוגע ל 700 שקל לחודש. תקציב הישיבות והכוללים ב 2011 הוא מיליארד וחצי ש"ח. זה לאחר שב 2008 זה היה 684 מיליון שקלים. וזאת כאשר כמות התלמידים עלה בתקופה זו ב 10% בלבד.
    והכסף הזה, מאיפה הוא מגיע לדעתך? הסטודנטים מקבלים באותו הזמן, אצבע משולשת.
    ני ני, אם ל6.55 מיליארד אתה קורא ...(לא אחזור על המילים...)
    נו אז אין מה לומר
    http://www.mof.gov.il/BUDGETSITE/STATEB ... ation.aspx

  5. #25

    Re: הדרת נשים -המשך

    [quote=אבי121][quote="דמי כיס":w50690cm]ואל תיתמם בנוגע ל 700 שקל לחודש. תקציב הישיבות והכוללים ב 2011 הוא מיליארד וחצי ש"ח. זה לאחר שב 2008 זה היה 684 מיליון שקלים. וזאת כאשר כמות התלמידים עלה בתקופה זו ב 10% בלבד.
    והכסף הזה, מאיפה הוא מגיע לדעתך? הסטודנטים מקבלים באותו הזמן, אצבע משולשת.[/quote]

    ני ני, אם ל6.55 מיליארד אתה קורא ...(לא אחזור על המילים...)
    נו אז אין מה לומר
    [url="http://www.mof.gov.il/BUDGETSITE/STATEBUDGET/BUDGET2009/MINISTERIESBUDGET/socialBudget/Pages/higher%20education.aspx"]http://www.mof.gov.il/BUDGETSITE/STATEB ... ation.aspx[/url][/quote:w50690cm]
    זו דוגמא מצויינת לדמגוגיה.
    אמנם האונברסיטאות מקבלות תקציבים מהמדינה. אבל סטודנט, בניגוד לאברך, משלם כסף בשביל ללמוד ולא מקבל קיצבה חודשית.

  6. #26
    rema1
    אורח

    Re: הדרת נשים -המשך

    שלום רב לכלם,

    כן זו אני שפתחתי בנושא חשוב זה. אמשיך לפעול במרץ.

    אבל אבי 1 תראה לי תמונות בברוקלין תראה לי בבקשה כדי שאשתכנע ששם מרשים
    לעצמם היהודים להתנהג כמו כאן.
    אני קצת בקיאה ומעורה בנעשה בתפוח ומחוץ לו....

    אבי 1 מהכרותי אותך אתה נראה לי נאור המתנגד לתופעות הקיצוניות הן בחברה החרדית והן בחילונית. אני מידי פעם צועדת בבני ברק ונהנית מאוד. גם כאשר אני עם התלבושות הלא כל כך מקובלות...
    מעולם, אני מדגישה מעולם לא העליבו או פגעו בי. אני אוהבת את בני ברק ....זה מקום מיוחד ושונה....
    אפילו אביזרים וקישוטים אני מוצאת שם.
    את תופעת הדרה צריך להוקיע ולהלחם בה עד שתעקר ממחוזותינו.
    שבש לכלם

  7. #27

    Re: הדרת נשים -המשך

    לדמי כיס

    בקשת שאסביר מהו ערך עליון:
    ערך עליון אומר שאהיה מוכן לעשות הכל תמורתו.
    למשל אם החיים הם ערך עליון אהיה מוכן גם לגנוב כדי לחיות, היות שהערך של לחיות בזכות עצמי נמוך מערך החיים.

    מכאן אני מבין שערך החופש הוא לא עליון אצלך- היות ואפשר למשל לוותר עליו תמורת לא לפגוע בזולת, או כדי שילד לא יפגע.

    אם ערך החופש היה עליון, אזי היית צריך להרשות לעצמך גם לפגוע בזולת תמורתו.

    עכשיו מס' תובנות היוצאות מדברך.

    תובנה א'

    אם אתה רוצה שלא לפגוע בזולת ובאדם חרדי פוגע לבוש של אשה לא צנועה או פרסומת חוצות לא צנועה, מדוע אתה מתעקש על ערך החופש שלך, למרות הפגיעה בזולת.
    לדוגמה, לא יעלה על הדעת לפרסם משהו הפוגע בניצולי השואה בשם החופש, תוך אמירה : "אף לא אחד יגביל את החופש שלי, ושהם יהיו מספיק חזקים". והרי זו הדרישה מהחרדים.

    תובנה ב'

    שויון בזכויות המינים צריך להיות קיים, אך גם הפרדה ברורה מאוד בסוג הישות. איש הוא לא אשה וההפך. כל אחד צריך לנהוג לפי סוגו במרקם המשותף. האיש הוא שנמשך לאשה ומוכן ברוב העולם גם לשלם על משיכה זו (ראה המקצוע העתיק), החילוניים אפילו מכוניות ומסטיקים מוכרים דרך גופה של האישה הלא צנועה. עתה יש לשקול האם מותר להשתמש בגופה של האישה וביצרים של האיש כדי למשוך את תשומת ליבו למכור לו מוצרים שכלל אינם קשורים לעובדה שהאישה עם מיני או לא. וכל זה בשם החופש. האין כאן גניבת דעת של האיש, ויותר מכך ניצול בזוי של האישה. ואל תספר לי שהן בוחרות בזה, הן הרי שטופות בדעות החברתיות, שלא נותנות להן מנוח.

    תובנה ג'
    הנשים מתלבשות באופן שהן מתלבשות לא כי נוח להן בבגדים אלו, או כי הן אוהבות לראות את עצמן בבגדים אלו (שהרי לא מתלבשות כך בבית כאשר אף אחד לא רואה אותן), אלא שהחברה וצו האופנה הוא שמכתיב להן מה ללבוש.
    מה שאשה לא צנועה מייצגת זה את הצד המיני המושך.
    שטיפת המוח של החברה החילונית שלא לומר החולנית(אותן אותיות, לפחות כקוריוז זה מתאים), להתלבש בחוסר צניעות עולה עם השנים, עד כדי פריצות כאשר ילדות בנות שלש עשרה ואולי פחות חושבות מה ימשוך יותר את התשומת לב הגברית, המינית, לא האסתטית.
    שטיפת המוח החילונית שמין ופריצות זה יפה, חייבת להיפסק.
    זו שליטה חולנית על כל הציבור החילוני, ואוי לה מי שתלך אחרת, היא ישר תוקע מהחברה כיורמית.(לא יודע אם זה מושג שתופס היום?!)

    תובנה ד'
    כפי שכתבת נכון, החופש ראוי רק למי שיכול לקיים אותו באחריות(ראה ילדים).
    לאור הדברים האמורים ולאור חוסר הרגישות כי רבה, כפי שביטאה כאן רמה בהליכתה בבני ברק בחוסר צניעות, תוך פגיעה בוטה ברגשות הציבור הדתי שם. האם זו לא חוסר אחריות? האם לזו תיקרא התחשבות בזולת?! כאמור לא צריך לתת חופש לחסרי האחריות.
    כאשר אני רוצה לנסוע באוטובוס מבלי להתחכך בנשים, או מבלי לראות פרסומות לא צנועות, או לשמוע דברי הבל מתמידים מהתקשורות, למה החילוניים רוצים להכריח אותי? גם ההצעה שנשים תישבנה קדימה עם וילון שיפריד את החלק האחורי ששם ישבו הגברים לא מקובל על החילוניים, למה??? כי הם לא מבינים את החופש של האחר. הם רוצים להשליט את דתם על הדתיים.

    תובנה ה'
    שרות בצבא- החילוני לא יכול להבין שלימוד תורה שומר על עם ישראל יותר והרבה יותר מטנקיסט או לוחם חי''ר או טייס. אבל גם אם לא מבין שיכבד את האחרים שחושבים כך. האם רק דעתו יכולה להיות נכונה?! אנחנו מאמינים בחכמינו שאמרו שתלמידי חכמים מרבים שלום בעולם. אבל החילוני ברוב נאורותו יכול לקבל רק את דעתו הוא ולזאת הוא קורא פתיחות מחשבתית.
    טענות החילוני והתשובות של האדם הדתי:
    טענה א':
    טענה: חייל מסכן את חייו בשרותו תלמיד ישיבה לא.
    תשובה: רוב החיילים לא מסכנים את חייהם. ישנם הרבה חיילי מודיעין, מפקדה שמהווים חלק יותר גדול מהלוחמים שלא מסכנים את נפשם, ושרותם נראה לכם סביר ולעתים אף משובח יותר. ישנם אנשים שצריכים להילחם ללכת ליחידת חי''ר במקום למודיעין. היות ולצבא הם יותר חשובים שם. מכאן אפשר להבין שלא הסיכון של החיים הוא שעומד על הפרק אלא התועלת. אלא מצאתם לעצמכם מצג דימגוגי זול ולא חכם. וכאמור לימוד תורה מועיל יותר, לפחות לדעתנו. רק מה, שחופש הדעות נתון רק לכם.

    טענה ב':
    טענה: כל אחד היה מעדיף לשבת ללמוד במקום ללכת לצבא:
    תשובה: לא נכון, לימוד הוא דבר יותר קשה היות והוא דורש מאמץ נפשי רב. לעשות פעולה נפשית הרבה יותר קשה מלעבוד עבודת כפיים. ראו מי מרוויח יותר מי שעובד עם הראש או מי שעובד עם הגוף?! אם תלכו הלאה עם משוואה זו, מי מרוויח יותר, מי מועיל יותר, מי שעובד רק עם שכל גשמי או מי שעובד עם שכל יותר רוחני?! תענו לעצמכם. המשוואה פשוטה.
    ועוד... האם הייתם חושבים שבקשר בין בני אדם כמות המעשים קובעת או החלק הנפשי. כמה פעמים אמרתם לעצמכם שהאהבה חשובה יותר מכל החומריות שיש. למה זה לא מובן על ענייני הצבא? למה לא מובן שהמצב רוח הלאומי חשוב יותר מעוד טנק? העם היהודי נקרא עם רק מאז שקבל תורה ולא לפני כן.

    לסיכום:
    אני נפעם בכל פעם מחדש מדו הפרצופיות של החילוני.
    רוצה חופש הדיבור רק כאשר הוא מדבר (אגב כך השמאלנים לגבי הימניים)
    צועק שאסור להכריח שום דת אבל את הדת החילונית את דת המדינה רוצה לכפות בכוח.
    בן גוריון האליל החילוני גזר בכוח את הפאות של ילדים דתיים ועבד עם תוכנית מסודרת כיצד להפוך את הדתיים לחילוניים - הכל בשם הדת החילונית- חולנית כבר אמרנו.
    אתם פועלים נגד עצמכם אבל הנס של מעטים מול רבים כבר התרחש בהיסטוריה. ולדעתי, סליחה לעניות דעתי המנוקה מחילוניות אני מקווה, עוד יפעם הנס גם באומתנו. כי יותר ויותר מבינים היום שיש מעבר לחומריות, רוחניות המבקשת חופש מדעות הגוף היווני המגביל.

    שבת שלום.

  8. #28

    Re: הדרת נשים -המשך

    ציטוט פורסם במקור על ידי david15
    אם ערך החופש היה עליון, אזי היית צריך להרשות לעצמך גם לפגוע בזולת תמורתו.
    אם זה ערך עליון, אז לא קיים כזה דבר ערך עליון.


    עכשיו מס' תובנות היוצאות מדברך.

    ציטוט פורסם במקור על ידי david15
    תובנה א'
    אם אתה רוצה שלא לפגוע בזולת ובאדם חרדי פוגע לבוש של אשה לא צנועה או פרסומת חוצות לא צנועה, מדוע אתה מתעקש על ערך החופש שלך, למרות הפגיעה בזולת.
    לדוגמה, לא יעלה על הדעת לפרסם משהו הפוגע בניצולי השואה בשם החופש, תוך אמירה : "אף לא אחד יגביל את החופש שלי, ושהם יהיו מספיק חזקים". והרי זו הדרישה מהחרדים.
    שים לב שאתה מציג תמונה לא נכונה של הדברים.
    ממזמן עברנו את ענייני הפירסומות והמודעות. אף אחד לא דיבר על זה, וזה לא מה שהצית את המהומה.
    אני יכול לחיות עם זה שבבני ברק, לא ישימו תמונות של נשים. אני חושב שזה קיצוני, ולא לפי דרך התורה, אבל יכול לחיות עם זה.

    אני לא יכול לחיות עם זה שמגבילים, נשים דתיות, שמתלבשות בצניעות, ללכת איפה שהן רוצות. יורקים עליהן וקוראים להן פרוצות (בית שמש). אני לא יכול להסכים שלא יקבלו אותן לעבודה רק בגלל שהן נשים ובגלל שמישהו מקבל נקע בעין כשהוא רואה אותן (ירושלים).
    על זה המהומה. לא על איזו תמונה או פירסומת. אני לא מסכים שיזרקו אותן לאחורי האטובוס כמו הכושים באמריקה בשנות ה 60. וזה בדיוק אותו הדבר. שם זה היה על בסיס אמונה בעליונות הגזע הלבד, וכאן זה על בסיס אמונה מעוותת אחרת.

    ציטוט פורסם במקור על ידי david15
    תובנה ב'

    שויון בזכויות המינים צריך להיות קיים, אך גם הפרדה ברורה מאוד בסוג הישות. איש הוא לא אשה וההפך. כל אחד צריך לנהוג לפי סוגו במרקם המשותף. האיש הוא שנמשך לאשה ומוכן ברוב העולם גם לשלם על משיכה זו (ראה המקצוע העתיק), החילוניים אפילו מכוניות ומסטיקים מוכרים דרך גופה של האישה הלא צנועה. עתה יש לשקול האם מותר להשתמש בגופה של האישה וביצרים של האיש כדי למשוך את תשומת ליבו למכור לו מוצרים שכלל אינם קשורים לעובדה שהאישה עם מיני או לא. וכל זה בשם החופש. האין כאן גניבת דעת של האיש, ויותר מכך ניצול בזוי של האישה. ואל תספר לי שהן בוחרות בזה, הן הרי שטופות בדעות החברתיות, שלא נותנות להן מנוח.
    וואו. מה זה הדבר הזה?
    האיש הוא שנמשך לאישה? ואישה לא נמשכת לאיש? ובגלל זה יש יצאניות ולא יצאנים (אגב, לא נכון).

    לגבי שימוש באשה כמקדם מכירות. קודם כל נכון שהתופעה קיימת. אבל זה מאד Out. בעיקר בגלל מודעות פמיניסטית הולכת וגדלה ולא בגלל דת. השימוש באישה כדי למכור מוצרים הוא מאד שנות ה 70-90. קח דוגמא אקטואלית. הפירסומות בסופר-בול האמריקאי. אלו שעולות 4 מיליון דולר לחצי דקה. אף אחד לא מבזבז שם זמן על הגישה המיושנת הזו של נשים חשופות. זה כבר לא עובד. משחקים על מקוריות. על הומור. על הפתעה.
    הפירסומת שעשתה הכי הרבה BUZZ בזמן האחרון, היא הפירסומת לדאודורנט Old-Spice שהדוגמן שם הוא דווקא גבר שחור (מעל 60,000,000 צפיות ב youtube).

    אבל יש עוד נקודה. חילוני, שלא חוסמים אותו כל הזמן, יכול לראות פוסטר של בר רפאלי מציגה איזה בגד, או גם בביקיני, וזה לא מזיז לו יותר מדי(חוץ מהנאה וויזואלית). זה לא כזה ביג דיל. וגם אם אני בים ויש נשים בביקיני. אז בסדר יופי. זה לא עניין.

    סתם קוריוז: כשהייתי סטודנט, הייתה לי שותפה לדירה. במילואים ישבתי עם אברך שבא מבית מאד דתי, והעברנו שמירה יחד. הוא לא הצליח להבין, איך זה שאני גר עם שותפה לדירה, ושום דבר לא קורה. הסברתי לו שלה יש חדר משלה. לי יש חדר משלי. לי יש את החברה שלי. לה יש את החבר שלה. כל אחד חי את החיים שלו בשקט ובשלווה. וגם אם מבלים ערב ביחד בדירה, אז זה אפלטוני לגמרי. הוא לא הצליח לתפוס את זה. אתה קצת מזכיר לי אותו.


    ציטוט פורסם במקור על ידי david15
    תובנה ג'
    הנשים מתלבשות באופן שהן מתלבשות לא כי נוח להן בבגדים אלו, או כי הן אוהבות לראות את עצמן בבגדים אלו (שהרי לא מתלבשות כך בבית כאשר אף אחד לא רואה אותן), אלא שהחברה וצו האופנה הוא שמכתיב להן מה ללבוש.
    מה שאשה לא צנועה מייצגת זה את הצד המיני המושך.
    שטיפת המוח של החברה החילונית שלא לומר החולנית(אותן אותיות, לפחות כקוריוז זה מתאים), להתלבש בחוסר צניעות עולה עם השנים, עד כדי פריצות כאשר ילדות בנות שלש עשרה ואולי פחות חושבות מה ימשוך יותר את התשומת לב הגברית, המינית, לא האסתטית.
    שטיפת המוח החילונית שמין ופריצות זה יפה, חייבת להיפסק.
    זו שליטה חולנית על כל הציבור החילוני, ואוי לה מי שתלך אחרת, היא ישר תוקע מהחברה כיורמית.(לא יודע אם זה מושג שתופס היום?!)
    יש לך תפיסה מעוותת מאד של העולם החילוני. אתה מדמיין את העולם החילוני כעולם של חיות שטופות זימה והורמונים. מאד מעוות. החיים החילונים שונים לגמרי ממה שאתה מדמיין לעצמך.
    כשאני ואשתי יוצאים לבלות, אנחנו מתלבשים יפה ומסודר. הבת שלי בת 15. הילדים בכיתה שלה מתלבשים יפה ומסודר. בגיל הזה הם רק מגששים עדיין מול המין השני. אין שום שטיפת מוח. אף אחד לא מעודד מין ופריצות. זה פשוט כאלו שטויות, שאני לא יודע אפילו איך להגיב על זה. פשוט ערימה של שטויות. הילדה שלי לומדת 9 שנים פסנתר. הילד לומד כינור. הם מעולים במתמטיקה, וגם לומדים תנ"ך. והם יגדלו להיות אנשים מועלים למדינה ולעצמם.

    ומצד שני, פרטתי את כמות הרעות החולות שיש בחברה החרדית. למען האמת, אני לא מבין איך אתם מסוגלים לחיות בסביבה הסגורה והלוחצת הזו.
    כמות הצביעות שיש בחברה הזו פשוט מדהימה.
    "אהבת לרע כמוך" - כל עוד הוא הולך בתלם ולא זז מילימטר ימינה או שמאלה. אחרת נפרסם עליו איזה פשקאוויל.
    "מקום שבעלי תשובה עומדים, צדיקים גמורים אינם עומדים" - אבל נשדך לו נכה או חוזרת בתשובה אחרת, שאין לה "ייחוס".
    "כל ישראל חברים" - חוץ מהפרענקים כמובן.
    "כבוד בת מלך פנימה" - יחד עם הספונג'ה, הכביסה, עבודות הבית ובית החרושת לילדים.
    "דרך ארץ קדמה לתורה" - אבל לירוק על אישה דתיה בבני ברק זה בסדר.
    "דינא דמלכותא דינא" - אבל לא בתוך השכונות שלנו. אצלנו על פי הרב ישק דבר.

    ציטוט פורסם במקור על ידי david15
    תובנה ד'
    כפי שכתבת נכון, החופש ראוי רק למי שיכול לקיים אותו באחריות(ראה ילדים).
    לאור הדברים האמורים ולאור חוסר הרגישות כי רבה, כפי שביטאה כאן רמה בהליכתה בבני ברק בחוסר צניעות, תוך פגיעה בוטה ברגשות הציבור הדתי שם. האם זו לא חוסר אחריות? האם לזו תיקרא התחשבות בזולת?! כאמור לא צריך לתת חופש לחסרי האחריות.
    כאשר אני רוצה לנסוע באוטובוס מבלי להתחכך בנשים, או מבלי לראות פרסומות לא צנועות, או לשמוע דברי הבל מתמידים מהתקשורות, למה החילוניים רוצים להכריח אותי? גם ההצעה שנשים תישבנה קדימה עם וילון שיפריד את החלק האחורי ששם ישבו הגברים לא מקובל על החילוניים, למה??? כי הם לא מבינים את החופש של האחר. הם רוצים להשליט את דתם על הדתיים.
    אני לא מייצג את רמה. ולא יודע מה היא עושה או לא עושה.
    אתה לא רוצה לראות פירסומות לא צנועות באוטובוס? תפדאל.
    אתה רוצה להגביל את הנשים במקום ישיבתן? עם ווילון וכו'? בתחבורה ציבורית? בשום פנים ואופן.
    כמו שכתבתי לך כמה פעמים, זה הסדק בסכר. היום זה ווילון. מחר זה הגבלת תנועה. ואחר כך הגבלת מקום העיסוק ופגיעה ממשית בנשים.
    לא במדינה חופשית ודמוקרטית. אולי בסעודיה.

    ציטוט פורסם במקור על ידי david15
    תובנה ה'
    שרות בצבא- החילוני לא יכול להבין שלימוד תורה שומר על עם ישראל יותר והרבה יותר מטנקיסט או לוחם חי''ר או טייס. אבל גם אם לא מבין שיכבד את האחרים שחושבים כך. האם רק דעתו יכולה להיות נכונה?! אנחנו מאמינים בחכמינו שאמרו שתלמידי חכמים מרבים שלום בעולם. אבל החילוני ברוב נאורותו יכול לקבל רק את דעתו הוא ולזאת הוא קורא פתיחות מחשבתית.
    טענות החילוני והתשובות של האדם הדתי:
    טענה א':
    טענה: חייל מסכן את חייו בשרותו תלמיד ישיבה לא.
    תשובה: רוב החיילים לא מסכנים את חייהם. ישנם הרבה חיילי מודיעין, מפקדה שמהווים חלק יותר גדול מהלוחמים שלא מסכנים את נפשם, ושרותם נראה לכם סביר ולעתים אף משובח יותר. ישנם אנשים שצריכים להילחם ללכת ליחידת חי''ר במקום למודיעין. היות ולצבא הם יותר חשובים שם. מכאן אפשר להבין שלא הסיכון של החיים הוא שעומד על הפרק אלא התועלת. אלא מצאתם לעצמכם מצג דימגוגי זול ולא חכם. וכאמור לימוד תורה מועיל יותר, לפחות לדעתנו. רק מה, שחופש הדעות נתון רק לכם.

    טענה ב':
    טענה: כל אחד היה מעדיף לשבת ללמוד במקום ללכת לצבא:
    תשובה: לא נכון, לימוד הוא דבר יותר קשה היות והוא דורש מאמץ נפשי רב. לעשות פעולה נפשית הרבה יותר קשה מלעבוד עבודת כפיים. ראו מי מרוויח יותר מי שעובד עם הראש או מי שעובד עם הגוף?! אם תלכו הלאה עם משוואה זו, מי מרוויח יותר, מי מועיל יותר, מי שעובד רק עם שכל גשמי או מי שעובד עם שכל יותר רוחני?! תענו לעצמכם. המשוואה פשוטה.
    ועוד... האם הייתם חושבים שבקשר בין בני אדם כמות המעשים קובעת או החלק הנפשי. כמה פעמים אמרתם לעצמכם שהאהבה חשובה יותר מכל החומריות שיש. למה זה לא מובן על ענייני הצבא? למה לא מובן שהמצב רוח הלאומי חשוב יותר מעוד טנק? העם היהודי נקרא עם רק מאז שקבל תורה ולא לפני כן.
    מצטער מאד. לפי אמונך לימוד תורה מגן על עם ישראל, ולפי אמונתי זה לא.
    יבואו הרי קרישנה ויגידו שהם אלו שמצילים את ישראל בגלל אמונה בבודהה. למה אתה צודק והם טועים?
    ויש קבוצה הזוייה אחרת, שמאמינה שהם מצילים את העם בישראל בגלל שהם עושים מדיטאציה.

    (במאמר מוסגר, לי יש את ההוכחה שלי לעניין. לא ראיתי שלימוד התורה עזר ליותר מחצי מהמשפחה שלי לההרג אצל הנאצים. וללא צבא, זה יהיה גורלנו גם בישראל).

    אתה רוצה ללמוד תורה? אני מאד מכבד את זה. תפדאל. תעשה 3 שנים צבא, ואחר כך תשב ותלמד תורה כמה שאתה רוצה (חוץ מהפסקות למילואים).
    ובכלל לא מעניין אותי אם ללמוד תורה זה קשה או לא. ויכול להיות שללמוד תורה זה קשה. גם ללמוד בטכניון זה קשה. תאמין לי.

    ציטוט פורסם במקור על ידי david15
    לסיכום:
    אני נפעם בכל פעם מחדש מדו הפרצופיות של החילוני.
    רוצה חופש הדיבור רק כאשר הוא מדבר (אגב כך השמאלנים לגבי הימניים)
    צועק שאסור להכריח שום דת אבל את הדת החילונית את דת המדינה רוצה לכפות בכוח.
    בן גוריון האליל החילוני גזר בכוח את הפאות של ילדים דתיים ועבד עם תוכנית מסודרת כיצד להפוך את הדתיים לחילוניים - הכל בשם הדת החילונית- חולנית כבר אמרנו.
    אתם פועלים נגד עצמכם אבל הנס של מעטים מול רבים כבר התרחש בהיסטוריה. ולדעתי, סליחה לעניות דעתי המנוקה מחילוניות אני מקווה, עוד יפעם הנס גם באומתנו. כי יותר ויותר מבינים היום שיש מעבר לחומריות, רוחניות המבקשת חופש מדעות הגוף היווני המגביל.

    שבת שלום.
    הדו פרצופיות ידידי היקר, היא לא אצל החילונים. החילונים לא מבקשים שום דבר מהחרדים, שהם לא עושים בעצמם.
    ויש הוכחה לזה. לא חושב שיש למישהו מהחילונים טענה, קטנה ביותר, לציבור שנקרא "כיפות סרוגות".
    הם לא פחות דתיים ממך. לא פחות מאמינים ממך. לא פחות רוחניים ממך. ובקיאים בתורה, במשנה ובגמרא לא פחות ממך.
    אבל תורמים בערך פי 1000 ממך (בהנחה שאתה חרדי).

  9. #29

    Re: הדרת נשים -המשך

    הדרת נשים יש גם בתל אביב:

  10. #30

    Re: הדרת נשים -המשך

    שלום ידידי דמי כיס
    אנסה שוב בקצרה עד כמה שאפשר.

    שנינו מסכימים על כך שהחופש הוא ערך חשוב.
    שנינו מבינים שחשוב מאוד שלאשה והן לגבר יהיה שוויון זכויות
    שנינו מסכימים שלא צריך לפגוע בשום אדם בשם החופש(כולל לא באדם חרדי)
    גם אני איני רואה בעין יפה את אלו שיורקים בפני אנשים אחרים, יש חוק וצריך להתנהל דרך החוק במידה והוא סביר (למשל אם החוק יורה לי לחלל שבת או לשמוע קול אשה שרה, אתנגד לחוק- ההלכה היא מעל החוק לאדם דתי וכן אם יאמרו לאדם חילוני מוסרי לפגוע בילדים בשם החוק או בערבים חסרי ישע שאינם מתכוונים להזיק הוא יתנגד ובצדק).

    מה נקודות הויכוח:

    א. לדעתך לא משתמשים בנשים לפרסומות בעולם החילוני בצורה מרובה ומחפירה. (אני אפילו לא מתווכח על כך, צריך מינימום של יושרה כדי לנהל שיח)
    ב. אתה לא מקבל שיש שטיפת מוח של הציבור החילוני. אני חושב שכן (אגב גם של הציבור הדתי)
    ג. החברה הדתית היא חברה שמבינה שמעשה חסד והשפעה הם נכס ערכי וע"כ עוסקים בהמון מעשה השפעה ולא רק בתוך העולם החרדי.לאחרונה החילוניים מנסים לחכות את הדתיים לשמחתי.
    ד. אתה לא מקבל את דעתי שלימוד תורה יכול לבוא במקום צבא ועוזר יותר משרות בצבא, אני חושב שזאת מכיוון שאתה נעול בדעה אחת ולא מוכן להיות אדם יותר פתוח. לשרת בלהקה צבאית זה בסדר להעלאת המורל, או בגלי צה''ל אבל ללמוד תורה זה פסול?!
    ה. לדעתך הסתכלות בנשים בבקיני היא טהורה והיא הסתכלות רק על הצד האסתטי.- תמימות או חוסר יושרה. חוסר החסימה לא מונע את אתרי הפורנו להיות המובילים במכירות, ולא מונע מגירושים המוניים בחברה החילונית ובגידות שהפכו לנורמה.

    ו. בקשר לסדק בסכר אתה טועה. יש מידתיות , גם זה כתבת. כמו שמלתחות משותפות זה לא סדק, תכבד באדיבותך החילונית את הרצון של מי שרוצה להיות באוטובוסים נפרדים גם במרחב בציבורי. מרחב זה לא שייך רק לציבור החילוני. חוסר הכבוד למישהו שרוצה את ההפרדה הזו, וההתנשאות שאתה , אתם תקבעו מהו המידתיות הנכונה, היא עריצות בלתי הגיונית.

    ז. הכיפות הסרוגות מתחילים להבין יותר ויותר שהמדינה לא תמיד מייצגת אותם ומאז הגירוש הם מתחילים להיות יותר חרדים לעיתים אפילו מחרדים, אני מכיר לא מעט שהתחמקו אפילו משרות בצה''ל (אני אגב חושב שנכון לשרת בתנאים מסוימים שעיקרם, כיבוד אורח החיים החרדי- אבל אם רוצים להכריח לשמוע קול אשה בטכסים חייב לסרב פקודה ולהבין שהמדינה שמכריחה שלא לקיים את ההלכה מתחילה לפשוט את הרגל).

    לסיכום- האני מאמין שלי:
    הן הצניעות והן החופש הם ערכים פנימיים של האדם ולא ערכים חיצוניים
    יעשו הפרדה באוטובוסים ויעשו אפילו ערים נפרדות לנשים וגברים אבל הראש יחשוב על נשים אזי לא תעזור ההפרדה,
    ע"כ צריך חינוך אמיתי לכיבוד הנשים כאדם,
    לצורך כך גם הנשים וגם הגברים בעולם צריכים חינוך מחדש שצריך לבוא בהדרגה.
    החינוך צריך להיות כזה שילמד להתייחס אל האשה כאדם,
    לזאת צריך שיתוף פעולה כך שהאשה לא תדגיש את צד האשה שבה ביחסים בינה לבין גברים אחרים (כולל צורת הלבוש),
    והגברים לא ישתמשו בנשים רק כאובייקט גופני(פרסומות ועוד..)
    אזי אפשרי אט אט לשנות את המציאות כך שבכל המגזרים כולל בשלטון ובכל הנהגה או תפקיד שהוא תוכלנה גם נשים להיות לא פחות מגברים,
    עד אז צריך לקיים הפרדה תוך שאיפה לבטלה עד כמה שאפשר מבלי להסתתכן יתר על המידה, כל אחד לפי יכולתו,
    באיבוד הערך של שלום המשפחה ויצירת אהבה אמיתית ולא רק גופנית.
    החילוניים צודקים בשאיפה שלהם לחופש שהוא ערך חשוב מאוד,
    אך הם הופכים אותו ליצירת הפקרות פרועה שעלולה לגרום אסון.
    גם בעולמות העליונים התהליכים מתקדמים דרך השלילה, (למי שמכיר- עולם העגולים לפני הקו, שבירת הכלים לפני עולם אצילות, עולם התוהו לפני נתינת התורה וכו'..)
    ע"כ לא פלא שהחילוניים במקרה זה יוצרים את התהליך(כמו הקמת המדינה)
    העולם החרדי באטימותו לא פעם דוחה את הצורך בחופש או בהתקדמויות אחרות וגורם להתפרצות של הרצונות שחייבים להתקדם העולם,
    הוא לרוב נזכר מאוחר, לאחר החילוניים או הגויים בהתקדמות, כמו בלא להכות ילדים בחינוך, באסתטיקה, וכד'..
    אבל כאשר הערכים מגיעים לעולם החרדי או הדתי הם מגיעים באופן הנכון.
    שילוב הידיים של החילוניים והדתיים,
    דהיינו ההבנה של העולם הדתי שחופש הוא ערך חשוב,
    וההבנה של החילוניים ששמירה על צניעות מתוך שלמות האהבה והמשפחה (ומצוות הכתובות בתורה) הוא ערך חשוב
    וניסיון לבנות מודל שהוא בשאיפה מתמדת להתקדמות לחופש מקסימאלי תוך התבגרות חינוכית הוא שיביא לפתרון.
    זה יגיע, אפשר במלחמות ואפשר בשלום.


    בכבוד רב

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות