x




עמוד 1 מתוך 4 123 ... אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 35

נושא: הדרת נשים -המשך

  1. #1

    הדרת נשים -המשך

    זהו המשך לנושא הדרת נשים שמשום מה הוא נעול (אגב מישהו יודע מדוע?)
    http://s-maof.com/Forum/viewtopic.php?f=87&t=14891

    דוד שלום,

    הצעת לנסות להגיע להסכמה משותפת ולהציג אותה.

    למרות שדעת החברים שונות ולדעתי קשה להגיע להסכמה, בוא נראה אם זה אפשרי (מקסימום לא הסכמנו).

    מה אתה מציע ונדון בנושא?

    אם יש למישהו הצעה שנראה לו שיכולה להתקבל על הצדדים, גם נשמח לשמוע.

    בנוסף שאלתי ואשמח אם תענה:
    לגבי המשפט "אם אני נהנה מדבר מסוים ולא פגעתי באף אחד אז נכון לי לעשותו" גם אם אין רציונאל מה הבעיה בו?


    יום טוב,
    אלפרד

  2. #2

    Re: הדרת נשים -המשך

    שלום

    היות והנהלת הפורום או האתר נעלה את השרשור על הדרת נשים,
    יתכן ואינם מעוניינים בנושא זה או בצורה בו הוא נוהל.
    אשאל אותם ורק אם נקבל את רשותם אני מציע שנמשיך.
    זאת היות ואי אפשר להתפרץ לבית של אף לא אחד ולעשות בו כראות עיננו.
    וכאן זה ביתם ואנחנו רק אורחים.

    בכל אופן אני מעריך את רצונך ואף את שאלתך הישירה והממוקדת.

    תודה.

  3. #3

    Re: הדרת נשים -המשך

    נעלתי את השרשור כי הוא ירד לפסים לא לעניין עם הערות אגב שפגעו בחלק מהחברים.
    אין בעיה להמשיך כאן כל מה שרוצים רק לשמור על כבוד הדדי. תיזכרו שמותר באתר להביע
    כל דעה רק שאנחנו כאן נוגעים בחומר נפץ ויש כאן לא רק דעות שונות אלא גם אנשים עם
    רקע אחר והשקפות עולם מגוונות בנוגע לדת. יש באתר חברים חרדים וחברים חילונים קיצוניים
    אז בבקשה אני ישמח אם תמשיכו את השרשור המעניין הזה רק לשמור על כבוד הדדי.

  4. #4

    Re: הדרת נשים -המשך

    תודה
    אני מקבל עלי את ההערה
    ואשמר שלא לפגוע ח''ו באף לא אחד.
    ואם פגעתי אני מבקש את סליחת הנפגע.

  5. #5

    Re: הדרת נשים -המשך

    אני רוצה רק להעיר, שאם בחורה הייתה מסתובבת בביקיני בבני ברק, אז לא נראה לי שהיה מישהו שמוצא שזה בסדר. (על זה נאמר, שפורנוגרפיה זה עניין של גאוגרפיה).
    אבל כאשר קוראים לאישה דתיה "פרוצה" ויורקים על הילדה שלה (בבית שמש), אז כנראה שיש בעיה.

  6. #6

    Re: הדרת נשים -המשך

    בנוסף שאלתי ואשמח אם תענה:
    לגבי המשפט "אם אני נהנה מדבר מסוים ולא פגעתי באף אחד אז נכון לי לעשותו" גם אם אין רציונאל מה הבעיה בו?



    [/quote]

    שלום אלפרד, בנוגע לשאלתך.

    השאלה היא כיצד אני מודד אם הנאה היא נכונה או לא?
    האם יש דבר כזה הנאה לא נכונה, גם אם לא פגעתי באחר?

    דוגמאות המבקשות להמחיש שיש דבר כזה הנאה לא נכונה:

    א. אם אני מגרד בפצע ומאוד נהנה מזה, אבל יצרתי לעצמי החמרה מאוד גדולה ולאחר מכן אני סובל יותר.
    הנאה נכונה/ לא נכונה?
    ב. אם אני צורך סמים שמשבשים את מוחי אבל מאוד נהנה מזה.
    הנאה נכונה/ לא נכונה?
    ג. אני מאוד נהנה מלקבל מחמאות מאדם מסוים אבל גם מאוד נפגע ממנו כאשר מבקר אותי.
    הנאה נכונה או לא נכונה?
    ד. אני מאוד נהנה מגאוותי, ומתרברב על כל דבר, אבל זה גורם לי להיות מנותק מחברות אמתית. ואני מאוד רוצה חברים אבל גם גאווה.
    הנאה נכונה/ לא נכונה?

    ובכן יש מדרג בהנאות, וסוגים שונים, מסקנתי היא לא כל הנאה היא נכונה,
    ע"כ יש לנו לחקור בנפשנו ממה מותר להנות וממה אסור להנות.
    היות וההנאה היא במישור אחר מהשכל החוקר נוצרת בעיה של שפיטה,
    כיצד אדע איזו נכונה ואיזו לא?
    אם אשפוט לפי הרגש-ההרגשה מטעה כפי שראינו בדוגמאות.
    אם אשפוט לפי השכל- השכל במישור אחר מהרגש.
    אם פעם כך ופעם כך- כיצד אדע מתי כך ומתי כך?

    נדמה לי שיש לי תשובה לכך, לפחות כיוון שאני מוכן לדון בו.
    אבל אנחנו צריכים קודם כל להסכים לעיקרון,
    שלא כל הנאה היא נכונה גם אם לא פגעתי באחר ויש לחקור את ההנאה,
    למצוא את המד הנכון להנאה.

    בכבוד רב

    דמי כיס:
    לא מכיר את הסיפורים,
    אבל דע לך שאיני מסכים להרבה מההתנהגות הרחובית של ב' הצדדים,
    דומני שאם נגיע להסכמה רעיונית, נוכל משם לצאת למסקנות יישומיות.
    זו הסיבה שלא התייחסתי לדברך.

  7. #7

    Re: הדרת נשים -המשך

    ציטוט פורסם במקור על ידי דמי כיס
    אני רוצה רק להעיר, שאם בחורה הייתה מסתובבת בביקיני בבני ברק, אז לא נראה לי שהיה מישהו שמוצא שזה בסדר. (על זה נאמר, שפורנוגרפיה זה עניין של גאוגרפיה).
    אבל כאשר קוראים לאישה דתיה "פרוצה" ויורקים על הילדה שלה (בבית שמש), אז כנראה שיש בעיה.
    קודם כל, סביר להניח שנמצא כמה שיגידו שזה בסדר (הרי יש חופש הפרט).
    דבר שני, הנחת שביקיני בבני ברק זה לא בסדר, אך האם גופיית בטן ומכנס קצר צמוד זה בסדר? לדעתי, תשובה קשה.

    לגבי החלק השני, הנחתי היא שזה מיעוט קטן ולא מייצג של החרדים (ואולי אני תמים?) ושרוב החרדים מתנגדים למיעוט הזה (אולי דוד יכול לתת את דעתו בנושא).

    פתחתי את הדיון שוב, כי בדיון המקורי הציע דוד לנסות ולהגיע להסכמה משותפת ולהפנות לנבחרינו בכנסת.

    למרות שדעתי היא שקשה להגיע להסכמה רחבה ודעות החברים באתר שונות ומנוגדות ולמרות שהמדרון להתנגשויות מאוד חלקלק, אמרתי בוא ננסה מה יש להפסיד.

    מה שכן, חובתנו לשמור על דיון מכובד ועל כבוד החברים באתר המבורך הזה.

  8. #8

    Re: הדרת נשים -המשך

    ציטוט פורסם במקור על ידי alfredn
    ציטוט פורסם במקור על ידי דמי כיס
    אני רוצה רק להעיר, שאם בחורה הייתה מסתובבת בביקיני בבני ברק, אז לא נראה לי שהיה מישהו שמוצא שזה בסדר. (על זה נאמר, שפורנוגרפיה זה עניין של גאוגרפיה).
    אבל כאשר קוראים לאישה דתיה "פרוצה" ויורקים על הילדה שלה (בבית שמש), אז כנראה שיש בעיה.
    קודם כל, סביר להניח שנמצא כמה שיגידו שזה בסדר (הרי יש חופש הפרט).
    דבר שני, הנחת שביקיני בבני ברק זה לא בסדר, אך האם גופיית בטן ומכנס קצר צמוד זה בסדר? לדעתי, תשובה קשה.

    לגבי החלק השני, הנחתי היא שזה מיעוט קטן ולא מייצג של החרדים (ואולי אני תמים?) ושרוב החרדים מתנגדים למיעוט הזה (אולי דוד יכול לתת את דעתו בנושא).

    פתחתי את הדיון שוב, כי בדיון המקורי הציע דוד לנסות ולהגיע להסכמה משותפת ולהפנות לנבחרינו בכנסת.

    למרות שדעתי היא שקשה להגיע להסכמה רחבה ודעות החברים באתר שונות ומנוגדות ולמרות שהמדרון להתנגשויות מאוד חלקלק, אמרתי בוא ננסה מה יש להפסיד.

    מה שכן, חובתנו לשמור על דיון מכובד ועל כבוד החברים באתר המבורך הזה.
    בבקשה תשובה:
    בחורה במכנס קצר וגופיית בטן, אינה גרה בבני ברק. משמע שהופעתה (התיאורטית) שם היא פרובוקציה.
    אישה דתיה שגרה בבית שמש, שמנסים להגביל את חרותה, זה דבר שלא ניתן להסכים לו.
    נשים דתיות רבות, שנדרסות תחת הקיצוניים, אך לא מעזות לאמר דבר, זה גם דבר שלא ניתן להסכים לו.
    ולכן, חובה על החברה, לדחוף את אפה בכח, ולעשות סדר בעניין.

    זה בדיוק כמו שחובה על החברה, לדחוף את אפה בכח, ולהכריח את מערכת החינוך החרדית, ללמד מקצועות ליבה (פיסיקה, מתמטיקה),
    שאם לא כן, גדלה שיכבה של אנשים בורים, שלא יכולים להתאים לעולם המודרני, ונופלים למעמסה על החברה.
    ועם כל הכבוד לפילפולי הגמרא החריפים מאד, זה לא מספיק.
    וזה בכלל מוזר לי שצריך להלחם עם הציבור החרדי על העניין הזה. שזה לא ברור להם שככה זה צריך להיות.

    אגב, בישראל הציבור החרדי, מרשה לעצמו כל מה שהוא לא מרשה לעצמו בניו יורק למשל.
    אני רוצה לראות שמישהו, בקיצוניים ביותר בניו יורק, יעז לקבוע שלט שאוסר על נשים לעבור במדרכה מול בית הכנסת.
    ואם לא ילמדו מתמטיקה במסודות החינוך שלהם, לא יקבלו כסף פדרלי.
    ככה זה. יש סדר.

  9. #9

    Re: הדרת נשים -המשך

    ציטוט פורסם במקור על ידי alfredn
    שאם לא כן, גדלה שיכבה של אנשים בורים, שלא יכולים להתאים לעולם המודרני, ונופלים למעמסה על החברה.
    אינני חושב שמי שאינו לומד מקצועות ליבה , הופך לבור .

    כשם שאיני חושב שמי שאינו לומד גמרא ולומד מקצועות אחרים, אינו נחשב בור.

    ולעצם העניין, מי שלומד גמרא ,מקבל הרבה ממקצועות הליבה.

    ציטוט פורסם במקור על ידי alfredn
    ונופלים למעמסה על החברה
    זו בורות, מה שמפמפמים בתקשורות שחרדים אינם עובדים...

    ואני מוכן להמר, שיותר מ50% מהחברה שלנו עובדים.

  10. #10

    Re: הדרת נשים -המשך

    ציטוט פורסם במקור על ידי דמי כיס
    אגב, בישראל הציבור החרדי, מרשה לעצמו כל מה שהוא לא מרשה לעצמו בניו יורק למשל.
    אני רוצה לראות שמישהו, בקיצוניים ביותר בניו יורק, יעז לקבוע שלט שאוסר על נשים לעבור במדרכה מול בית הכנסת.
    o, mister i'm so sorry
    כנראה שאינך מכיר את הציבור שמה
    תתפלא אולי לראות כאן את שלט הכניסה של קרית יואל בניו יורק שכותב
    maintain gender separation in all public areas
    ואולי אפליא אותך עוד יותר אם תרצה, ואביא לך צילומים של מדרכות שכתוב מדרכה זאת לגברים והשניה לנשים
    דעתי בלבד, תקנו אותי אם אני טועה.

    הטבע האנושי הוא להילחם בשוק, על מנת להצליח בשוק יש להילחם בטבע האנושי.

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות