x




עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 15

נושא: 20/11/11

  1. #1

    20/11/11

    שבוע נוסף של דשדוש הסתיים באחד העם, כשהרצועה הצרה בין 1100-1130 עליה נכתב בסקירות מתחילת החודש נשמרה היטב. אם נכלול בסקירה את המסחר אמש(ראשון), הרי שהשבירה מטה לרמת 1070 אינה אירוע יוצא דופן, ובסה"כ מחזירה אותנו לדשדוש ארוך הטווח 1020-1130. התנהלות המדד בתוך רצועה צרה זו, אין לה משמעות מיוחדת, ורק במידה ונתקרב למי מרמות הקיצון יהא הדבר בעל משמעות, שאחרת מזה כחצי שנה שהמדד רושם תשואה אפסית, ומתכנס במהרה לאחר כל פריצה/שבירה. אמנם המחזורים הולכים והופכים דלילים אך הדבר נכון גם לימי עליות וגם לימי ירידות, ולכן האיזון מעקר כל מסקנה רלונטית.
    השבוע אנו בשבוע פקיעה, על כל המשתמע מכך, וניתן כבר כעת לסכם את נובמבר ולציין כי מדובר בחודש מיוחד. נדירים החודשים בהם התנועה כה אפסית, וקיצוני מכך אף הסטיה גבוהה, ולכן עד לשלב זה של החודש כל כתיבה שהיא בצד הקולים הניבה כסף, כשכל כתיבה שלפוטים מחוץ לכסף אף היא לא הסבה נזק, ואם נכתבה לאחר שלושת ימי הירידות שלאחר הפקיעה, אף הניבה רווח משמעותי. במהלך השבוע שחקני המעוף קידמו כל העת פוזיציות משני הכיוונים, כשקידום הקולים היה אגרסיבי ביותר – ירידה מרמת 1190 ל 1140, ואילו בצד הפוטים קידום מ 1030 ל 1040. מכיוון שיעדי הרווח הושגו זה מכבר, אין כמעט סיכוי שמי מהכותבים המרכזיים יכנס ליום הפקיעה עצמו, וסביר שנחל במלאכת הגלגול עוד באמצע השבוע. סביבות רמת 1085-1090 יחשב לרמה אידיאלית, כשירידה לרמת 1050 תוביל אף היא לסגירה מוקדמת, אם כי רווחית קצת פחות. מחזור הפקיעה צפוי להיות נינוח למדי, והסבירות להתערבות מוקדמת אפסי. הנקודה הקריטית היא שבמידה שוולסטריט ואירופה ירשמו ירידות חדות השבוע, בהיעדר תמיכה מצד השחקנים, אנו צפויים לראות מדד השועט לכיוון ולכן מוטב לכל הכותבים להקדים תרופה למכה ולגלגל פוזיציות מוקדם ככל שניתן, היות וגם פקיעה 1020 לא תפתיע איש. נקודת יציאת השחקנים צריכה להיות לבוני האסטרטגיות קו אדום בו חובה כבר לגלגל את פוזיציות נובמבר לדצמבר, כשדשדוש יוביל לשחיקה קשה בכתיבות בשל הסטיה הגבוהה.
    בהקשר זה, המהלך בראשון בו צנח המדד כ 2% נוספים ביחס לפתיחה, אינו מחויב המציאות וכרגיל לתקופה לובה ע"י תעודות הסל. הדבר הוליך לזינוק קיצוני בסטיה לרמת 37%, ולאפשרות לכתיבה בסטית שיא של דצמבר, ולכן מוטב לא להתמהמה ולהתחיל בכך כבר כעת, ובתנאי והאסטרטגיה אינה מבוססת דלתא.

    המחזורים הנמוכים מדגישים שוב את היעדר הזרים והמוסדיים מהשוק, כשהראשונים אינם נמצאים כמעט ואילו השניים נמנעים ממסחר בין אם מדובר בקניה ובין אם במכירה. בסיכום שבועי, כמדד עצמו, היה זה משחק סכום אפס והקרנות כמעט ולא פדו כספים אך הציבור ההופך רגיש מחודש לחודש "מאלץ" את הקרנות למכור במצבי ירידה לתוך ההפסד. מהלכים אלה מובילים לכך שבשעות הצהרים תנועת ירידה, בהיעדר חוזים ירוקים, עלולה להחריף משמעותית וסיכום מהלכים חוזרים ונשנים אלה משקף את תמונת המדד בחודשים האחרונים: מהלך עליות המתפרש על פני שבועות, ומחיקת כל המהלך ביום או יומים. הפקטור המרכזי בנוכחות הציבור בשוק היא הריבית שחזרה לרדת, אך כבמעין מעגל קסמים התנהלות הציבור במחזורים הדלילים היא הגורם המרכזי להפסד הקרנות.

    אם בציבור ובריבית עסקינן, הרי מדד המחירים לצרכן לאוקטובר, שרשם עליה של 0.1% בלבד, מאפשר לנגיד מרחב פעולה נרחב ואף סביר כי פישר יוריד את הריבית ברבע אחוז כבר במועד העדכון הקרוב. אמנם הצפי היה קרוב מאוד לנתון (0.2%) אך דעיכת הצפי לאינפלציה , והתכנסות המדד לתוך היעד השנתי צפויים להשפיע, ובפרט שהצמד דולר-שקל שומר על יציבות. יחד עם זאת, יש לזכור כי הזינוק במחירי הנפט אינו נכלל בעדכון המדד האחרון (לא ברובו), ומכיוון שסעיף הדלקים הינו משמעותי במדד יש לעקוב אחר מחיר חבית נפט בכדי לאמת את הההערכות ביחס לפעולות הנגיד.

    בינתיים, מוסיף הנגיד (ובצדק רב) ל"הכביד" על הבנקים כשהדוחות השבוע היו לא פחות ממדהימים: אזהרות רווח לרבעון השלישי מצד לאומי והבינלאומי, כל אחד מסיבותיו הוא, ההופכים את הבנקים לפגיעים במיוחד בתקופה זו. אע"פ שהערכנו בסקירות האחרונות, כי הבנקים צפויים להוביל את הירידות, עדין מדובר על קיצוניות לשמה שלא ברורה על רקע הסנטימנט היציב יחסית במשק המקומי. מכיוון שכך, ומכיון ש"בישול" דוחות הפך למלאכה יום-יומית מוטב להסתכל על הדוחות הללו לא כסימני מצוקה אלא כאיתות לשוק על רקע ועדת הריכוזיות והסנטימנט הכללי. נכון, רווחי הבנקים אינם כתמול שלשום, אך ניתן היה להימנע מאזהרת רווח, ויש בכך איתות לנגיד, למפקח על הבנקים, לממשלה ולציבור כולו כי אין בשר לפגיעה לבנקים. על רקע המתרחש בחודשים האחרונים, דוח המאותת כי הרווחיות היתה ונותרה גבוהה, היה כשיחור לטרף, ולכן הבנקים העדיפו להוריד מעט את הראש הרבעון הקרוב עד יעבור זעם, ומצבם אינו כה רע כפי שנדמה. ברם, מחירי המניות עודם משקפים מחירים גבוהים ביחס לביצועים, לרווחיות ולהלימות ההון ולכן בהחלט המשך ירידות בבנקים, אך פחות משמעותי ודרמטי מכפי שנדמה בצד הריאלי.

    צריך לזכור, כי על אף המשברון בבורסה, הכלכלה הריאלית מוסיפה לרשום תוצאות יוצאות מן הכלל עם צמיחה של 3.4% ברבעון השלישי, וזאת על אף צניחה של 17% ביצוא. בסביבה צומחת מעין זו, ועל רקע הריבית הנמוכה והיורדת, הבנקים אינם צפויים להיפגע מהותית והמשך ירידות במניותיהם יושפע בראש ובראשונה מחדשות חיצוניות דוגמת מתקנות, יחס הלימות הון ושוק הנדלן, ופחות מהרווחים הקלאסיים שלהם דוגמת עמלות.
    הירידה ביצוא מגיעה לא בכדי, וליצואנים יש סיבה טובה לדאוג – הם כבר מרגישים את המשבר האירופאי עם עליה של 7 מיליארד ש"ח בגרעון הסחר. אם נשווה זאת למצב בתחילת השנה, הרי שהגרעון זינק כפליים, כשנתוני היצוא דלים למדי (14.3 מיליארד ש"ח בלבד) ונתמכים לא מעט ע"י התחזקות הדולר. הסיבה להורדת הריבית הקרובה אינה שער הדולר, אך בהחלט זהו נתון נוסף הצפוי לעמוד לעיני בנק ישראל, אע"פ שהבעיה האירופאית תשופע מכך רק קלות.

    בשוק המט"ח המקומי, הדולר-שקל נותרו לסוב סביב 3.7 ובסה"כ המטבע הישראלי מצא לו מנוחה בעת האחרונה. על רקע ההתפתחויות העולמיות של מלחמת המטבעות האירופאית והאמריקנית, ישנה מעין כרית בטחון כי התנודה תוסיף להיות בטווח של 3.65-.3.75 גם בשבועות הקרובים, כשכותרת בטחונית זו או אחרת יכולה להעלות הדולר במקצת.
    בשוק הדולר- אירו,מיטב הפרשנים כבר הרימו ידיים. כל הסיבות שבעולם קיימות ותומכות בצניחה של האירו של מול הדולר, אך המהלך מבושש מהלתרחש. נימוקים שבדיעבד יש לרוב, ובעיקר הדפסת הכספים של הפד, אך כל אלה ואף צירופם אינם נותנים מענה מספק לתעלומה.
    כבצמד זה, כך גם הנפט הממאן להתמשש על רקע סימני ההאטה גורם ללא מעט הרמת גבות, ובפרט הצפי קדימה: האופציות התעודת על הזהב השחור לשלושה חודשים משקפים המשך עליה, ולכן יש מקום להכניס סטופ בפוזיציתת השורט בה אנו מצויים ברמת 105$ לחבית. אין כל סיבה שרמה זו תיחצה אך על אותו משקל אין סיבה לרמות הנוכחיות, ומכיוון שכלל הוא לא ללכת נגד המגמה יש להתכונן גם לכך.
    הזהב נחלש מעט, אך כאן איזור 1700-1800 מוסיף להיות הדומיננטי ואין צפי לשינוי מהותי ובהתאם פוזיציית הלונג.

    באירופה, אם הערכנו שבשבוע החולף יופנו העיניים מאיטליה אל עבר ספרד אכן התממשה תחזית זו לאחר שתשואת האגח זינקה עמוק מעבר לרמת ה 6%. בכך אין מהלך מפתיע, היות והדבר משקף את לחץ המשקיעים. לעומת זאת, בעצם כך שספרד גייסה 3.2 מיליארד ש"ח ברמת שיא מזה 15 שנה בהחלט יש דאגה גדולה – תשואה של 6.25% ל 10 שנים היא רמה בה ספרד תתקשה לגלגל חובות ע"י הנפקות נוספות, ומכיוון שכאלו הן מחויבות המציאות אני מתקשה למצוא פתרון אמיתי למצב. האיחוד הולך ומתקרב לנקודה בה יאלץ להחליט על הפרדת כוחות או הנפקת אגח כלל אירופאיות (מהלך שגמרניה מתנגדת לו נחרצות), ועד שלא יהיה איתות לכיוון זה לא צפוי שקט בשווקים האירופאיים.

    הדברים אמורים גם ביחס לאיטליה, בה עזב ברלוסקוני אך נותרו הצרות. עפ"י הערכות חמשת הבנקים הגדולים במדינה צפויים לגייס כ 9 מיליארד ש"ח, וקצת קשה לראות מאין ישאבו סכומים אלה אם לא מהממשל. מצב דומה התרחש ביוון ואז נחלץ האיחוד, אך הפעם חמישה בנקים יכולים להפוך ל 50 בקלות יתרה, ולכן האיחוד לא ימהר להכניס יד לכיס כלקח מפעמים קודמות.

    אם עלינו להעריך מי יצטרף השבוע לגל הכותרות, מלבד איטליה וספרד, הרי שלדעתי תהא זו דוקא פורטוגל שנשכחה מעט בעת האחרונה. הביטוח לחדלות פרעון במדינה מאמיר בקצב קיצוני הרבה יותר משתי המדינות הגדולות, ואיכשהו הדבר נעלם מעיני המשקיעים. מספיקה כותרת אחת שתסיט את תשומת הלב לעבר נקודה זו, בכדי להקפיץ את תשואת האג"ח במדינה ולהוביל למצב בו 3 מדינות מרכזיות באיחוד יעמדו על תשואה של כ 7% ל 10 שנים – מצב שנדמה כבלתי אפשרי עד לא מזמן.
    מחוץ לאיחוד, ובינתיים גם מחוץ לרדאר, בריטניה מוסיפה לדמם עם למעלה מ 2.5 מליון מחוסרי עבודה – שיא של 15 שנה בנתון. באופן לא מפתיע ציין הבנק המרכזי כי הוא צופה האטה בצמיחה (אך לא מיתון) ואף הוריד בהתאם את תחזית הצמיחה. אע"פ שבריטניה אינה חלק מהאיחוד, מצבה דומה מהרבה בחינות אך שונה בנקודה מהותית לזכותה – הבנקים. הבנקים בממלכה יציבים משמעותית מעמיתיהם האירופאים, גם בשל לא מעט תקנות שונות, ולכן כל עליה כ"הדבקה" באגח הבריטי מהווה הזדמנות קניה ובהחלט יש מקום למשקיעים הסולידיים לעשות כן.

    באסיה, יפן היתה מוקד השבוע לאחר נתון דואלי למדי: מחד, כלכלת המדינה רשמה מרשימה של 6% ברבעון השלישי של השנה, ומאידך, בנק המרכזי ביפן הוריד את תחזית הצמיחה קדימה. הניקיי בחר להביט על הנתונים מהצד החיובי ורשם עליות נאות, אך בסה"כ נדמה כי כלכלת המדינה שלאחר הצונאמי התיצבה, וכל מבשרי השחורות התבדו.
    בסין, נשמר הסטטוס קוו, והם עסוקים בעניינים מבית ובראש הראשונה באינפלציה. לא בכדי המעטנו להתיחס בסקירות האחרונת למדינה המרכזית, היות וכל המדדים פשוט קפאו ולא רשמו הרעה או שיפור (הציניקנים ביחס לשלוטון הסיני יציינו "הוקפאו"). נדמה כי האינפלציה נבלמה בשלב זה, אך ההתעסקות בבעיות פנימיות, וחוסר הרצון להידבק בכאב ראש האירופאי מבטיחים כי סין לא צפויה להתערב במשבר הנוכחי ותמהר למשוך ידיה מכל הצעה המערבת אותה.

    בארה"ב, שוב, הנתונים השבוע היו חיוביים ברובם, ועל אף שבוע שלילי ביותר מדובר על חצי נחמה. המשקיעים האמריקנים הפכו פתאום פסימיים למדי, ומתעלמים מנתונים מבית על רקע החשש באיטליה וספרד. גישה זו אינה נכונה, אך גם אינה מפתיעה ומאפיינת את וולסטריט מתחילת השנה עם פירושים עצמיים לנתונים. בהיעדר דוחות יוצאי דופן או הנפקות שמחוץ לאינטרנט, איו אויר להמשך הראלי והירידות השבוע הן בסה"כ מימוש ולא מעבר לכך. בכדי שתתפתח מגמה יורדת אמיתית, במהלכה ה s&p יתבסס עמוק מתחת ל 1200 חסרה עוד רעה חולה מאירופה או כשלון "ועדת העל". הועדה שכונסה על מנת למצוא פתרון לגרעון האמריקני, יכולה להתגלות כקללה עבור אובמה. מה שהחל כחלק מקמפיין בחירות ובמידה רבה כתשובה לרפובליקנים, יתגלה בהמשך הדרך כחסר יכולת להחליט, שהרי אין פתרון קסמים לגרעון כה עצום. מהר מאוד יבינו זאת חברי הודעה ואז אחד משניים יתרחש: הועדה תתפזר והשוק מאוד לא יאהב את זה או לחילופין, הועדה תנחית תיקונים שוול סטריט לא תאהב. אני מתקשה לבין מהי המטרה האמיתית של הועדה שהוקמה כקוריוז, אך אין לי ספק שהיא תנפק במהלך השבוע הקרוב לא מעט חדשות שמיעוטן אם בכלל יספקו תמיכה לשוק, וההיפך הוא הנכון.

    אם המשקיעים בארה"ב היו מתמקדים מעט יותר בנתונים הרי שבהחלט מדובר על שבוע חיובי למדי: האינפלציה האטה, הפעילות התעשייתית התחזקה, ואף התחלות הבניה הפתיעו לטובה. למרות שלל נתונים חיוביים, אפשר להבין במידת מה את הדאגה, שכן כל אלה נתונים עונתיים. אם נביט לדוגמא באינפלציה שהאטה הרי שהירידה במחירי הסל לצרכן, לראשונה זה ארבעה חודשים, נבעה ברובה מהירידה במחירי הדלק...
    בשל כך, הנתונים הסותרים אינם חזקים מספיק בשביל לכוון למי מהצדדים, ובסה"כ מאזנים האחד את רעהו. אם זהו המצב, הרי שאירופה היא מובילת הסנטימנט, ולכן המאקרו האמריקני מאבד מעט מזוהרו, לטובת מעקב אחר תשואות האגח האירופאיות, כשצפויה השבוע בלימה מסוימת במגמה השלילית (אלא אם "ועדת העל" תתגלה כקשקוש מאכזב).


    מניות ומגזרים
    • אין כל שינוי במי מהמגזרים או המניות.


    שבוע טוב ומוצלח !

  2. #2

    Re: 20/11/11

    שחקן , תודה רבה !!!

  3. #3

  4. #4

  5. #5

    Re: 20/11/11

    שחקן שלום!
    קודם כל תודה רבה, ויש לי מספר שאלות אלייך:
    1. מזה זמן רב אתם רושם שהזרים מחוץ לבורסה, האם זה שאנחנו בOECD לא אומר שקפצנו כיתה ואנחנו חוף מבטחים בעולם מבולגן?
    2. למה דווקא רמה של 7 אחוז בשוק האג"ח היא רמה של להיות או לחדול? למה לא 6 או 8?
    3. האם ההתאוששות של יפן צריכה להשפיע על השורט של טיוטא שיש בתיק המניות באתר?
    4.בהמשך לכתבה שהיתה בכלכיסט על הין, האם המטבע הזה הוא באמת כזה חוף של מבטחים?
    5. בקשר לארה"ב, רשמת שיש התחזקות במספר תחומים אבל באבטלה הם עדיין עומדים על האחוז 9. האם אתה צופה ירידה באחוז האבטלה?
    7. מה הרצועה של מדד הנדלן והיתר נכון להיום?

    תודה רבה לך!!!

  6. #6

    Re: 20/11/11

    http://optionline.co.il/Main/He/Positions.html

    שחקן
    זוהי המפה פוזיציות פתוחות
    איך למען השם 1085 1090 זה הפקיעה האידאלית על פי מה שכתבת?

    פשוט מפה לא קשורה לכלום ? או בשביל מה היא נועדה המפה הזו עם המגדלים ב1140 ופוטים רבים כתובים 1110 1120 1100 בלי קולים כתובים בכלל בסטרייקים האלו

    אתה מוכן להסביר את הקשר בין מה שכתבת למפה ?
    כי אני התייאשתי מהמפה הזו סופית כנראה...

  7. #7

    Re: 20/11/11

    ציטוט פורסם במקור על ידי rono968
    http://optionline.co.il/Main/He/Positions.html

    שחקן
    זוהי המפה פוזיציות פתוחות
    איך למען השם 1085 1090 זה הפקיעה האידאלית על פי מה שכתבת?

    פשוט מפה לא קשורה לכלום ? או בשביל מה היא נועדה המפה הזו עם המגדלים ב1140 ופוטים רבים כתובים 1110 1120 1100 בלי קולים כתובים בכלל בסטרייקים האלו

    אתה מוכן להסביר את הקשר בין מה שכתבת למפה ?
    כי אני התייאשתי מהמפה הזו סופית כנראה...
    אין דין קול 1100 שנכתב בתקבול 4K לקול 1100 שנכתב בתקבול 1K.

    לכן בעצם "המפה המדוייקת" צריכה להתחשב בפתיחה והוספת הכתיבות של קולים / פוטים בהתאם למדד ולזמן הכתיבה.

    לכן אם בירידות כתבו קולים זולים ובתחילת החודש כתבו פוטים יקרים זה מזיז את המפה בהתאמה.

    המפה שאנו רואים אינה מתחשבת בתקבול היחסי. לכן לנו אם לא עושים מעקב מדוקדק כולל התקבול. חשוב לראות היכן פתחו את האוכפים בתחילת החודש ולאחר מכן לעקוב אחר השינוי היומי.

    עדיין המפה היא רק סמן ולא יותר, בחודשים האחרונים המדד ברח לכותבים פעם אחר פעם בפקיעות.

  8. #8

    Re: 20/11/11

    ציטוט פורסם במקור על ידי שחקן מעוף
    אם עלינו להעריך מי יצטרף השבוע לגל הכותרות, מלבד איטליה וספרד, הרי שלדעתי תהא זו דוקא פורטוגל שנשכחה מעט בעת האחרונה. הביטוח לחדלות פרעון במדינה מאמיר בקצב קיצוני הרבה יותר משתי המדינות הגדולות, ואיכשהו הדבר נעלם מעיני המשקיעים. מספיקה כותרת אחת שתסיט את תשומת הלב לעבר נקודה זו, בכדי להקפיץ את תשואת האג"ח במדינה ולהוביל למצב בו 3 מדינות מרכזיות באיחוד יעמדו על תשואה של כ 7% ל 10 שנים – מצב שנדמה כבלתי אפשרי עד לא מזמן.

    שבוע טוב ומוצלח !
    שחקן, סקירה מהנה כהרגלך.

    מדוע פורטוגל?

    התשואת אגח שלה לעשר שנים כבר למעלה משנה מאוד גבוהים ובחודשים האחרונים התשואה עומדת על 11 אחוז~, כבר זמן רב היא מתומחרת "בחדלות פרעון".

    מה שכן אולי יכריחו אותה למכור/להעביר לנושים או בכלל ל- ECB את יתרות הזהב העצומות שלה.

    מעניין.

  9. #9

    Re: 20/11/11

    האוכף הרי יושב ב- 1140 עם המגדלים של הפוטים והקולים עוד מתחילת החודש ... לכן קצת לא ברור לי איך ייתכן שפקיעה ב- 1050 , תשעה סטרייקים מתחתיו!!! תיתן איזשהו רווח לכותבים ...(אלא אם כן יש כאן הטעיה מכוונת בפתיחות באוכף ב-1140 , וראינו ביום מסויים כמויות לא הגיוניות שנכתבו וגם נסגרו .אז אולי מישהו דאג ליצור כאן הטעיה ומציאות מדומה ...)

  10. #10

    Re: 20/11/11

    רן – לפי הסדר:
    1. ההיפך הוא הנכון. הכניסה ל OECD פגעה בנו. מראש לשועלים הפכנו לזנב לאריות וחלקה של ישראל בהשקעה בקרנות מדינות מתפתחות היה משמעותי הרבה יותר טרם ההצטרפות ל OECD.
    2. הסטורית מדינה שהתבססה מעל רמת 7% הגיעה גם לתשואה דו-ספרתית. אין מקרה הפוך.
    3. לא, אם כי הוא קרוב למצות עצמו. ההתאוששות היפנית היא ברמת הכלכלה הריאלית ולא הבורסה שמוסיפה כל העת לרדת.
    4. אין מטבע שהוא חוף מבטחים. הין הוא המטבע היציב לתקופה הקרובה אך לא בשל חוזק הכלכלה והרכישות של הבנק במדינה אלא בשל חולשת אירופה וארה"ב.
    5. לא – להערכתי האבטלה בארה"ב דוקא צפויה לשוב ולעלות.
    6. דילגת עליו במספור
    7. נדלון: 245-290; יתר: קשה לי להעריך עליון אבל 300 בהחלט עומד על הפרק.

    SUN – פורטוגל כי לא לוקחים בחשבון את הישענות הבנקים שלה על ספרד. הבנקים בפורטוגל מחזיקים באחוזים אגח ספרדי יותר מכל מדינה אחרת וכפי שציינת תשואת האגח של פורטוגל כמעט ולא התשנתה. זוהיי אנומליה, משמע, או שתשואת אגח ספרד אמורה לרדת (לא סביר) או שתשואת ספרד צפויה לעלות.

    רונו ודודו – הסבר קצר אע"פ שאני מעט מוטרד שלא מכירים חישוב בסיסי זה.
    ראשית כל, ניתן לעקוב אחר כל הסקירות ולראות איך גבולות המדד, כמו גם פקיעה אופטימאלית.
    שנית, אתם מתיחסים לאוכף, קרי, לעצם הכתיבה אע"פ שהיא חסרת משמעות. בתחילת החודש, ואף בשלישי ורביעי של שבוע פקיעה כתבנו 1140 שהניב כ 8000 ₪. כעת, אם אשאל מהם גבולות הפקיעה (להבדיל מהתערבות) הרי שמדובר על 1060-1220. זה החלק הקל. מכאן המדד ירד ולמעשה קדמנו מספר פעמים כתיבות הגבוהות מ 1140 ואף את 1140 עצמו. נניח כי כל קידום שכזה הניב "רק" 500 ₪, הרי שבכל שבוע בצענו לכל הפחות קידום אחד, מה שהוביל ל 2000 ₪ נוספים. מעבר לכך, כבר בירידה עם תחילת החודש ניכר היה כי כתיבות 140 מאמירות ואילו צד הפוטים כעמט ואינו משתנה. כל אלה, ועוד פרמטרים, מניבים תקבול המותח מטה את גבול ההגנה התחתון. אם נחשב כל הקידומים הרי שהגענו עד רמת 1090 (האמיצים גם נמוך מכך) ולכן פקיעה אופטימאלית היא שחיקת הפוטים בצירוף אי תשלום על כתיבת הקולים. אף פקיעה אינה מושלמת אך לשם המחשה אם נפקע/נסגור במדד 1050, הרחוק 9% ממרכז הכתיבות הראשוני והגבול עומד על 1030 (לשם קלות החישוב) הרי שמדובר על תשואה דו-ספרתית (בטחונות ממילא צד אחד) ובכך יש רווחיות נאה.
    חייבים לעקוב אחר מפת הפוזיציות מדי יום ולהתחשב בתקבול. לא ניתן לפתוח מפה באמצע חודש ולהסיק ממנה דבר, היות וחייבים לראות את התנועה.

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות