מעניין מאד איך רייפמאן פונה ומצטט את את הרמחל (שחי לפני 300 שנה) ושכח לגמרי או שיכול מאד להיות שלא יודע אפילו מזה או יכול להיות שבחר להתעלם במודע מספר הספרים שנתנה לנו בהר סיני לפני 3300 שנה שבו כתוב בויקרא כג "אך בעשור לחדש השביעי הזה יום הכפרים הוא מקרא קדש יהיה לכם ועניתם את נפשתיכם והקרבתם אשה לה' וכל מלאכה לא תעשו בעצם היום הזה כי יום כפרים הוא לכפר עליכם לפני ה' אלוקיכם"
ועוד נאמר בויקרא טז, ל כי ביום הזה יכפר עליכם לטהר אתכם מכל חטאתיכם לפני ה' תטהרו
ובמשנה שנסדרה על ידי רבי יהודא הנשיא (המכונה רבי) שחי בערך לפני 1800 שנה כתוב
עבירות שבין אדם למקום יוה"כ מכפר עבירות שבין אדם לחברו אין יוה"כ מכפר עד שירצה את חברו (יומא ח, ט)
וזאת הסיבה שביום הזה מבקשים סליחה האחד מחברו על מנת לקבל כיפור שלם גם בין אדם למקום וגם בין אדם לחברו
וברמב"ם שנפטר לפני 800 שנה כתוב
"בזמן הזה שאין בית המקדש קיים ואין לנו מזבח כפרה אין שם אלא תשובה, התשובה מכפרת על כל העבירות, אפילו רשע כל ימיו ועשה תשובה באחרונה אין מזכירין לו שום דבר מרשעו שנאמר 'רשעת וְרִשְׁעַת הָרָשָׁע לֹא יִכָּשֶׁל בָּהּ בְּיוֹם שׁוּבוֹ מֵרִשְׁעוֹ', ועצמו של יום הכיפורים מכפר לשבים שנאמר 'כִּי בַיּוֹם הַזֶּה יְכַפֵּר עֲלֵיכֶם'". (הרמב"ם בהלכות תשובה פ"א ה"ג)
ובהמשך כותב עוד (פרק ב ה"ז) "יום הכיפורים הוא זמן תשובה לכול, ליחיד ולרבים, והוא קץ מחילה וסליחה לישראל. לפיכך חייבין הכול לעשות תשובה ולהתוודות, ביום הכיפורים." עיי"ש ההמשך
ותמהני מאין לקח הכותב את האומץ לכתוב ש"כמעט כל מה שאנחנו יודעים על כיפור מוטעה מיסודו"
אין לי אלא לסיים שלכן כתבו חז"ל שאסור ללמוד קבלה אא"כ מילא את עצמו בשס ופוסקים, ואחר כך יעסוק בסתרי תורה של הקבלה. וכן כתב רבינו מהרח"ו בהקדמה לשער ההקדמות, וכן הוא בריש ספר עץ חיים (דף א´ סוף ע"ד). וכן כתב הגאון המקובל רבי משה קורדובירו בספר אור נערב (חלק א´ פרק ו´, וחלק ג´ פרק א´). וכן כתב השל"ה חלק א´ (בעשרה מאמרות דף כ"ט ע"ב) בד"ה ואתם בני. ע"ש. וכן כתב הרמ"א בהגה יורה דעה (סימן רמ"ו סעיף ד´), שאין לאדם לטייל בפרד"ס, דהיינו לעסוק בקבלה, רק לאחר שלמד ש"ס ופוסקים. וכתב הגר"א שם, שכן האמת, ומקורו מההיא דחגיגה הנ"ל, שאין מוסרים סתרי תורה וכו´. ע"ש.
וכדי לא להלאות את הקורא כל הנ"ל נכתב בקיצור נמרץ ויש עוד הרבה מה להוסיף