ענקית המזון המהיר YUM (בעלת המותגים Pizza Hut , Taco Bell , ו- ( KFC אשר כ- 42% מרווחיה מקורם בסין (כ- 50% בשווקים מתעוררים), הכתה את תחזיות האנליסטים ופרסמה דוחות חזקים, כאשר הביצועים בשווקים מתעוררים ובסין בפרט היו מרשימים ביותר. בפן השלילי יש לציין את התוצאות בארה"ב שהיו חלשות. יחד עם זאת מרבעון לרבעון, עם הגידול בפעילות בסין, הפעילות בארה"ב הופכת להיות פחות מהותיות לחברה, שכבר הצהירה בעבר על כוונתה להתמקד בפעילות בשווקים המתעוררים.
החברה דיווחה ברבעון על צמיחה של 13% ברווח למניה (0.65 דולר), וצמיחה של כ- 10% בהכנסות לרמה של 2.82 מיליארד דולר. אנליסטים ציפו לרווח למניה של 0.61 דולר, ולהכנסות של 2.69 מיליארד דולר.
בנוסף, החברה העלתה את תחזיותיה לעתיד והיא צופה צמיחה של 12% ברווח למניה בשנת 2011 (לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 10%).
השקעה בחברת YUM מבטאת בצורה טובה את האסטרטגיה שלנו, המתמקדת בהשקעה בחברות גלובאליות עם נוכחות חזקה בשווקים מתעוררים. חברות אלו יכולות ליהנות מהתאוששות הכלכלה בארה"ב, אך הן פחות תלויות בה. כך גם אם הכלכלה בארה"ב צומחת בשיעור נמוך, החברות יכולות להציג תוצאות טובות מאוד כאשר הפעילות בשווקים המתעוררים מובילה את הצמיחה בתוצאות.
כאן המקום להתעמק בתוצאות חברת YUM בסין. ב- 5 השנים האחרונות הפעילות בסין התפתחה וצמחה למימדים אדירים, כפי שניתן לראות הטבלה הבאה (הנתונים במיליוני דולר ארה"ב):
גם בשנת 2011 נמשכת הצמיחה החזקה של החברה בסין, כאשר ברבעון האחרון דיווחה החברה על צמיחה של 28% בהכנסות ו- 25% ברווח התפעולי בסין, כולל צמיחה של 18% במכירות בסניפים זהים. יש לציין ששולי הרווחיות בסין (סביב ה- 20%), גבוהים מאלו בארה"ב (כ- 15%).