שלום לכל החברים.
כחסיד של שוקת חודשית, אני חושב שהשבוע החולף היה מקרה קלאסי לבדיקת מצב קיצון. ירידות של 5% בארבעה ימי מסחר הם מצב דרמטי במיוחד, היכול בקלות לסבך כל אסטרטגיה. ועדיין, השוקת החודשית שנוהלה באתר יכלה גם למצב זה. להבדיל מעליות חדות, בהן סטית התקן שוקעת, הרי שלצד דלתא קשה, הסטיה שזינקה ניפחה את הפרמיות לכדי מצב מדאיג. החודש רבים מכם הוכיחו כי המתנה ושמירה על הכללים, ובראשם מרחק ראוי מהסטרייק בשבוע פקיעה, יש בהם להוביל להצלחה בכל מצבי השוק.

לעיתים אני רואה כי המתנגדים לשוקת חודשית, מציינים כי אמנם הרווח נאה ועקבי אבל די בחודש אחד בכדי למחוק רווחים של שנה. איני מסכים עם זאת כלל וכלל ממספר סיבות:
1. הנזק, אם נגרם, נובע מקידום הפוזיציה ונסיון להגדיל את התשואה. אם באמת מסתפקים ב 1.5% חודשי בלבד, הרי שאין בכלל סיבה לקדם או לנהל את האסטרטגיה, ואז בכדי שיוסב נזק צריך שיתרחש מצב שמעולם לא קרה. הכל שאלה של עד כמה רוצים ללחוץ את השוקת.
2. עדיין, מרחק של 5% בשבוע פקיעה מוכיח עצמו ודי בו בכדי לא להסב נזק. לעיתים מזיעים, מפחדים ויוצאים לפני (וטוב שכך !) אבל בסופו של דבר הדברים נותרים תחת שליטה.
3. בהמשך לסעיף 2 – חלק סגרו ללא רווח, ואף בהפסד של 2-3%. זו טבעה של הבורסה וצריך לדעת לספוג זאת. החשיבות היא "להישאר במשחק" ולהיות עם יכולת לתקן בחודשים שלאחר מכן, ולא להיכנס עם הראש בקיר.
4. נושא הפחד מתרחיש ספטמבר – אולי, טוב שהתרחש ספטמבר הזכור לשימצה. כעוקב מהצד אחר הכותבים בשרשור השוקת החודשית, אני רואה חלוקה ברורה לשניים: אלה שחוו את ספטמבר, ואינם לוקחים סיכונים ופועלים נכון. אלה שלא חוו את ספטמבר אך רואים את תגובות אלה שחוו, אינם לוקחים סיכונים ופועלים נכון.

הכח של השוקת החודשית באתר הוא בניהול הקולקטיבי. מכיוון שכמעט ואיני מעורב, ולכן לא מצוי בפוזיציה, מאלף לראות בגישה נייטרלית כיצד הכותבים משפיעים על החלטות האחד של השני. מי שמגיע לתחום ואינו מכיר שרשור זה יפתח שוקת צרה; ימהר לקדם פוזיציות; וילחץ ויבצע טעויות - כל הרעות שכולנו חווינו על בשרנו. לא כך המצב באסטרטגיה שבאתר.

תודה לתורמים בשרשור, שחוץ מרווח אישי, עושים דבר לא פחות חשוב והוא מונעים הפסד מעצמם ומאחרים.