x




מציג תוצאות 1 עד 8 מתוך 8

נושא: פרוטליקס מול ביוסל

  1. #1

    פרוטליקס מול ביוסל

    לאחר הכתבות שיצאו היום באתרי הכלכלה השונים בנוגע למניות שתי החברות שבנושא - זינקו המניות של חברות ביוסל ופרוטליקס ב- 9% ו-6% בהתאמה.

    כמובן ישר עולה השאלה האם אכן יש פער כה גדול שפוספס עד כה? האם באמת פער זה נפתח ויכול להיות מנוצל כעת לעשיית רווח הון? האם השקעה בביוסל אכן כדאית יותר מהשקעה במניית חברת פרוטליקס? ועוד שאלות דומות...

    למעשה השאלה הראשונה שאנו צריכים לשאול את עצמנו היא - בהנחה כי הנתונים שסופקו באותם כתבות אכן נכונים, למה מניית פרוטליקס בכלל עולה? שהרי הכתבה דיברה על פער שנפתח (מייד נגיע לכך) בין מניית חברת ביוסל, שכל החזקתה היא מניית פרוטליקס, לבין ערך ההחזקה שלה (של ביוסל) בפרוטליקס...

    נקודה זו חשובה שכן היא מבהירה, לדעתי, בצורה טובה את חוסר ההיגיון שמוביל משקיעים ואת חוסר האמינות שמובילים בעלי דעה ובעלי "במה" שמפיצים מידע מטעה לציבור המשקיעים - ללא הסבר ברור ונהיר שמשקיע פשוט יכול להבין - תוך מה שנראה כהסתרה בפועל של נתונים רלוונטיים (או כחלופה התעלמות מאותם נתונים בגלל חוסר הבנה מצד הכותבים - ואני כבר לא יודע מה יותר גרוע ממה).

    אני בטוח שיהיה מי שירים גבה ואולי אפילו יכעס על דברי, אך אבקש מכל אותם מגיבים לקרוא ולהבין את הנתונים כמו שהם לפני שמעלים אותי למוקד...

    בואו נתחיל מהעובדות -

    נצא מנקודת הנחה כי הנתונים שנרשמו מאותם כתבות (הנה אחת לדוגמה - http://www.bizportal.co.il/shukhahon/bi ... mid=267960) נכונים - אני מודע לא בדקתי, אך סביר להניח כי אכן הם מרמזים על פער בין מחיר מניית ביוסל לערכה ע"פ השווי הנגזר של מניית פרוטליקס בה החברה מחזיקה.

    הכל טוב ויפה בהנחה שמחר בבוקר יקומו מנהלי ביוסל ויגידו כי אכן אין טעם במשכורות שהם מקבלים ובדמי הניהול שהם גובים מהמחזיקים במניית ביוסל ויחליטו כי הם מוותרים על הכל מחלקים לבעלי המניות בביוסל את ההחזקה במניות פרוטליקס - כך שאלו הראשונים יחזיקו ישירות במניות פרוטליקס.

    הדבר אכן יצור ערך נוסף והחזקות בעלי המניות יצאו נשכרים... ברור לכל כי זה לא הולך לקרות, לא מחר בבוקר ולא לעולם ולכן נשאלת השאלה רק האם הפער צריך להסגר ובכלל האם ומתי נוצר אותו פער - אם בכלל?

    וזו בדיוק הנקודה!

    אותם כותבים אומרים לנו כי יש פער נוצר בתחילת השנה כתוצאה מירידת ערך המניות של שתי החברות, כאשר לפי מה שניתן להבין מדבריהם - מניית ביוסל ירדה חזק יותר ממניית פרוטליקס שכן "המשקיעים הענישו אותה יתר על המידה", והינה ציטוט מדוייק מאותם כותבים:

    "ירידות השערים החריפות שרשמה מניית פרוטליקס מתחילת 2011 משכה באופן טבעי כלפי מטה גם את חברת ביוסל המחזיקה בכ-17% ממניותיה. עם זאת, מבדיקת **** עולה כי ככל הנראה המשקיעים הענישו את חברת האחזקות יתר על המידה ובין שתי החברות נפתח דיסקאונט של 37%. "
    האם יש אמת בדבר?

    בבדיקה והשוואה בין ביצועי שני המניות מתחילת השנה עולה תוצאה שונה! התנהגות שתי המניות זהה כמעט לחלוטין, כאשר מניית ביוסל התחילה בכך שהגיבה בצורה חזקה יותר לעליות ובצורה מעט חזקה יותר לירידות ביחס למניית פרוטליקס - ולכן למעשה שמרה על אחידות בחוזק הקשר בין שתי המניות.

    [attachment=2:1vv5avld]ביוסל - פרוטליקס - השוואה מתחילת 2011.png[/attachment:1vv5avld]

    יותר מכך כפי שניתן לראות בגרף, גם אם ניקח בחשבון את הירידה הגדולה יותר במניית ביוסל ביחס למניית פרוטליקס מתחילת השנה נראה כי מדובר בשיעור זניח ותנודתיות רגילה של מניות בעלות פרופיל זהה כמעט לחלוטין!

    ונוכל להוסיף ולבחון אם כן מאיכן וממתי נוצר אותו פער בין המניות שכן אולי אנו מפספסים את תחילת הירידות - אם עושים עבודה אז עושים אותה כמו שצריך...

    בבחינת הנתונים על משך הזמן המקסימלי (שעומד על כ- חצי שנה, מועד הנפקת פרוטליקס וחזרת המשקיעים לביוסל) נראה כי הפער נוצר כמעט מתחילת הדרך ושמר בצורה עקבית בעליות כמו גם בירידות על פער זהה בביצועי שתי המניות.

    [attachment=1:1vv5avld]ביוסל - פרוטליקס - השוואה בזמן מקסימלי.png[/attachment:1vv5avld]

    כלומר, פער זה במחיר מניית ביוסל לעומת ערך ההחזקה שלה, אולי נראה בלתי סביר, אך אינו נגרם, כפי שמנסים לרמוז לנו (אם לא אומרים מפורשות) בגלל גל הירידות האחרון שהתחיל מאי אישור ה-FDA לחברת פרוטליקס מתחילת השנה.

    נכון פער זה נראה גדול, אך למעשה דבר לא השתנה בעקבות הירידות, פער חדש לא נפתח ומחירי מניות שתי החברות שמרו על יחס אחיד בתקופה המדוברת!

    נקודה זו חשובה מאוד כאשר באים לבחון את רציונל ההשקעה בכל אחת מהחברות. נכון שניתן לטעון כי הפער אינו סביר, אך כך הוא מתומחר ללא קשר ל"עונש" שניתן למניית ביוסל ביחס למניית פרוטליקס.

    פער זה ניתן גם להסביר בכך שמנהלי החברה גובים עמלות ניהול על הרווחים, מושכים משכורת מחברה שאין בה שום ניהול, מכך שההחזקה היחידה בחברה הינה בחברה שלה הון עצמי שלילי ומכך שמחזיקי מניות ביוסל בעצם משלמים "מס רווחי הון כפול" שכן במימוש גם החברה תשלם אותו וגם בעלי המניות.

    אז נכון שבממוצע חברות ניהול נסחרות בדיסקאונט של 5-10% מסך ההחזקות שלהם, אך כמו כל ממוצע - יש חריגים וכנראה מניית חברת ביוסל נופלת בקטגורייה זו, במיוחד לאור כך שמדובר בחברת החזקות של מנייה בודדת... לפיכך מדובר במנייה שאין לה זכות קיום בפני עצמה...

    לסיום הניתוח נעמיק ונחקור את ביצועי מניות שתי החברות בטווח זמן קצרים יותר:

    השוואה בין מניות החברות חודש אחורה:

    [attachment=0:1vv5avld]ביוסל - פרוטליקס - השוואה חודש אחורה.png[/attachment:1vv5avld]

    השוואה בין המניות 10 ימים אחורה:
    אלון פיאדה

    "לימוד והעמקת הידע הפיננסי האישי הם חובתו של כל אדם בעידן בו אנו חיים"

    האמור לעיל אינו מהווה חלופה לייעוץ אישי
    המותאם לצרכיו של המשקיע, ע"י יועץ מוסמך.
    הכותב עשוי להחזיק בני"ע בהם עסקה הודעה זו.

  2. #2

    Re: פרוטליקס מול ביוסל

    * לא ניתן להוסיף יותר מ- 3 תמונות לתגובה אז נאלצתי לפצל לשתיים...

    השוואה בין המניות של החברות 10 ימים אחורה:

    [attachment=0:6g6g649b]ביוסל - פרוטליקס - השוואה 10 ימים אחורה.png[/attachment:6g6g649b]

    משני הגרפים האחרונים (חודש ו-10 ימים אחורה) ניתן לראות כי למעשה מתקבלת תמונה שונה (וזאת ללא העליות של היום!).

    לא רק שלא נוצר פער בין המניות בטווח הקצר, אלא שמניית ביוסל אף שמרה על ערכה בצורה טובה יותר בטווח הקצר (ולמרות שמדובר באחוזים זניחים שניתן לייחס לדלות המסחר במניות) - אם נעבוד על אותו קו מחשבה כפי הכותבים המקוריים נוכל לומר כי "הפער" שהיה קיים למעשה נסגר...

    בסיכומו של יום נותר רק לשאול - מי הם אותם המשקיעים שמשכו חזק את מחירי השוק של שתי המניות היום כלפי מעלה והאם משחק הפירמידה הנוכחי יגמר עבורם בצורה טובה...


    *** גילוי נאות - לכותב השקעה שולית במניית פרוטליקס.
    *** הגרים נלקחו מכלי השוואת המניות באתר כלכליסט - למי שלא מכיר, כלי חובה למשקיע!
    אלון פיאדה

    "לימוד והעמקת הידע הפיננסי האישי הם חובתו של כל אדם בעידן בו אנו חיים"

    האמור לעיל אינו מהווה חלופה לייעוץ אישי
    המותאם לצרכיו של המשקיע, ע"י יועץ מוסמך.
    הכותב עשוי להחזיק בני"ע בהם עסקה הודעה זו.

  3. #3

    Re: פרוטליקס מול ביוסל

    נ.ב - את העליות היום ניתן להסביר גם מעבר לאותם כתבות שכן פרוטליקס מסרה כי בכוונתה להגיש בקשה לפני סיום השנה לקבלת אישור ה- FDA. הדבר מהווה הקדמה של הלו"ז שדווח בתחילה - שבו נאמר כי לא תיהיה באפשרותה לעשות כן... דבר זה יכול גם להסביר (עבור אותם שואלים) למה מניית פרוטליקס עלתה במקביל לפרסום אותם הכתבות ולא לזרוק את "מלוא האחריות" לכך על טפשותם של משקיעים בעקבות הכתבות...
    אלון פיאדה

    "לימוד והעמקת הידע הפיננסי האישי הם חובתו של כל אדם בעידן בו אנו חיים"

    האמור לעיל אינו מהווה חלופה לייעוץ אישי
    המותאם לצרכיו של המשקיע, ע"י יועץ מוסמך.
    הכותב עשוי להחזיק בני"ע בהם עסקה הודעה זו.

  4. #4

    Re: פרוטליקס מול ביוסל

    תודה על ההשקעה הרבה...
    שוב מוכיח עד כמה הכתבים בארץ מבינים בתחום אותו הינם סוקרים....

  5. #5

    Re: פרוטליקס מול ביוסל

    אלון
    שוב תודה לך שהארת את עינינו
    אייל

  6. #6

    Re: פרוטליקס מול ביוסל

    אלון -תודה !

  7. #7

    Re: פרוטליקס מול ביוסל

    תודה אלון

  8. #8

    Re: פרוטליקס מול ביוסל

    מאבק של מחזיקי ביוסל...תיקון המחדל!!
    http://www.globes.co.il/news/article.as ... 1000661804
    "קודם ניקח את ביוסל, אחר כך נטפל ביתר"
    אוספים כח על מנת להשפיע בהצבעה הבאה...

    http://www.bioholder.com/s​ubpage.asp?page_id=29

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות