x




עמוד 2 מתוך 2 ראשוןראשון 12
מציג תוצאות 11 עד 12 מתוך 12

נושא: דוראה

  1. #11

    Re: דוראה

    נכון אבל לא מדוייק...

    בואו נתחיל מהבנה במה מדובר. לחברה נכסים שיש אליהם חובות. כעקרון גם אם יש חובות חיצוניים על הנכסים (כגון משכון שלו עדיפות על אגח) עדיין אין זה אומר כי על מול האגח אין ערך, למעשה ברוב המוחלט של המקרים כאשר יש נכסים ממשיים, עדיין יש ערך כולשהו על מול האגח גם כאשר ההון העצמי שלילי - כמובן שהדבר ניתן לחישוב (כפי שמאמין אחד המגיבים ועוד רבים כמוהו, וכנראה יש צדק בדברים).

    נגיד שיש נכס ששווה מליון דולר ויש מולו הלוואה של חצי מליון בלבד בעדיפות על האגח - עדיין נותר חצי מליון על מול האגח. שווי זה אינו שווי ספרים ולדעתי עדיין יש צורך להפחית מימנו מסיבות שונות.

    אם יש הפרש בין השווי בספרים לשווי ראלי, יש לקחת שווי ראלי ולהוריד את כלל החוב החיצוני לאגח (שלא מול האגח). כמו כן רצוי להוריד בכל מקרה 10-15% מהשווי הרשום שכן בפירוק תמיד ימכר נמוך יותר ויש הוצאות נוספות.

    בדיקת כלל החוב של החברה מול נכסיה נעשתה ע"י בית ההשקעות להבה. למעשה, אם נסמוך על מיכה צ'רניאק, לפחות בכל מה שקשור לבדיקת הנתונים והחישובים, הוא טוען (המאמר שפורסם בכלכליסט מ- 21.3.2011) כי הערכות הנכסים עומדות על 440 מליון בעוד כלל החובות עומדים על 435 מליון ולכן להערכתו בעת פירוק החברה בעלי האגח יכולים לקבל כ- 90% מערך הפארי.

    למעשה הוא אף מציין, ובצדק - אם כי לא בהרחבה (יותר נכון רומז לכך), כי דווקא דבר זה יכול להכשיל את החברה בניסיון להגיע להסדר שכן מה הטעם לתת לחברה הסדר ולדחות את החוב כאשר ניתן להוציא את מרבית הערך מפירוקה. הרי עם ניתן לה לחיות הם ממשיכים לשלם לעצמם משכורות שמורידות את ערך הנכסים הכולל מול מחזיקי האגח ועלולים לעשות טעויות בניהול או אף שערכי הנכסים ימשיך לרדת גם בעתיד. בעוד במידה ויצליחו לאושש את החברה מחזיקי האגח לא יהנו מכך באופן ישיר.

    בדיוק מסיבה זו הסדר שיאושר צריך לכלול גם תגמול על הצלחה ולא רק העלאת ריבית ופריסה מחדש - ולכן ציינתי בתחילת הדרך כי הדברים אינם מדוייקים!

    לכן אם יגיעו להסדר זה יהיה בדחייה של התשלומים, אך סביר כי ללא תספורת, ובהעברת מניות ואופציות למחזיקי האגח - שכן התרומה האפשרית לגידול הערך בעתיד הוא מה שישכנע אותם לאשר את ההסכם.

    בכל מקרה כאשר לוקחים בחשבון את המחיר הנוכחי של כלל סדרות החוב ביחס ל90% מהפארי ניתן לראות כי מדובר בעסקה כדאית בכל מחיר... בהנחה שנקודת המוצע שלנו נכונה - החישובים של צ'רניאק נכונים.

    כמובן שראוי לציין, וזה דווקא לא מופיע שם, כי במידה ואכן מוכרז על יציאה להסדר החשש בשוק עלול להפיל את הנייר הרבה יותר ובכך לאפשר נקודת כניסה נוחה יותר.

    לכן אני מאמין כי כניסה בסכום קטן כעת ומעקב לעתיד היא האופציה העדיפה - והרחבה במקרה של ירידות.

    בכל מקרה, התשלום הקרוב לא יצא לפועל והוא עתיד להדחות בשלושה חודשים לפחות (בתור התחלה), כך שזמן יש, השאלה היחידה היא מתי תבוא ההודעה הרשמית - והתזוזה החדה במחיר הנייר - לטוב ולרע!
    אלון פיאדה

    "לימוד והעמקת הידע הפיננסי האישי הם חובתו של כל אדם בעידן בו אנו חיים"

    האמור לעיל אינו מהווה חלופה לייעוץ אישי
    המותאם לצרכיו של המשקיע, ע"י יועץ מוסמך.
    הכותב עשוי להחזיק בני"ע בהם עסקה הודעה זו.

  2. #12

    Re: דוראה

    תשובה ברורה ובהירה!

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות