ערב טוב.
אנסה לענות סעיף סעיף..
הקדמה: כאשר משה רבינו עלה למרום לקבל את התורה אמרו מלאכי השרת לרב"שע מה לילוד אשה בנינו?
אמר הקב"ה למשה תענה להם וכו' וכו'.. וכי יש לכם אב ואם לקיים מצוות כיבוד הורים? וכו'
לומר שהתפילה מחולקת כנגד העולמות (אבי"ע) זה נכון , אך לא פרקטי לרוב בני האדם, התפילה אצל אברהם ושאר האבות והצדיקים בדרגתם היתה בדרגת נבואה. לומר את זה על אנשים פשוטים כמונו?
א.אם אין טעם להתפלל ולבקש(מהסיבה שמה שהחליט הבורא לתת, ייתן ומה שלא ייתן, לא ייתן)
אז מה טעם יש בתפילת העמידה לבקש על דברים ארציים? הרי מה שלא קבע גם כך לא ינתן.
ידוע המעשה עם הבעש"ט ותלמידיו שלנו אצל מוכסן יהודי וע"י שרוקנו אותו מנכסיו גרמו לו להתפלל לבורא ית', וע"י כך נפתח לו השפע, שהיה מגיע לו, אך הוא לא ביקש אותו... וע"י התפילה קיבל מה שהחליטו לתת לו אבל הוא נצרך לבקש זאת.
ב.אם לא היה ברצונו שיבקשו ממנו (ועי"ז יתרחקו) והיות ודיברה תורה כלשון בני אדם , ומי הוא אשר יעיד על עצמו בדורנו שהינו מקיים את שלושת השלבים הראשונים בתפילה כנגד שלושת העולמות הפחותים, ע"פ הכוונה?
ג. אשמח למקור , שיראת הרוממות היא שייכת לכל יהודי , (גוי????????????) ואצטט כאן מדברי בעל התניא:
פרק ג: כי השכל שבנפש המשכלת כשמתבונן ומעמיק מאד בגדולת ה' איך הוא ממלא כל עלמין וסובב כל עלמין וכולא קמיה כלא חשיב נולדה ונתעוררה מדת יראת הרוממות במוחו ומחשבתו לירא ולהתבושש מגדולתו ית' שאין לה סוף ותכלית ופחד ה' בלבו ושוב יתלהב לבו באהבה עזה כרשפי אש בחשיקה וחפיצה ותשוקה ונפש שוקקה לגדולת אין סוף ב"ה והיא כלות הנפש כדכתיב נכספה וגם כלתה נפשי וגו' וכתיב צמאה נפשי לאלהים וגו' וכתיב צמאה לך נפשי וגו'
כל יהודי יכול להגיע לדרגת כלות הנפש????? כבני אהרון? ישנם עוד מקורות , אך אשמח לביאור בעניין זה.
יהודי שמגיע לדרגת בינוני זה דבר נשגב ומי לנו מאשר כרבה שהעיד על עצמו :סוף פרק ט' ברכות: ובגמרא, סוף פרק ט' דברכות (ברכות סא ב): "צדיקים יצר טוב שופטן כו', רשעים יצר הרע שופטן, בינונים זה וזה שופטן וכו'. אמר רבה, כגון אנא בינוני. אמר ליה אביי, לא שביק מר חיי לכל בריה וכו'"
בינוני!!!!!! יראת הרוממות? אשמח למקור
ד. תפילה מחייבת התפשטות המשנה בברכות אומרת: חסידים הראשונים היו שוהים שעה אחת(בהתבוננות להגיע לביטול הישות העצמית) ומתפללים. חסידים הראשונים! בזמן המשנה לא בימי הראשונים או האחרונים. לא כל אדם יכול להגיע לכך.
ו.מה המקור שנחשב לכופר בעיקר? אלו מילים קשות.
ז.בהצלחה רבה –יהודי יקר.
ח. לגבי עניין בקשת הגשמיות בתפילה אני מביא לינק בשפת אידיש אם אתה מבין.ראה מעמוד 304 בלינק
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... &pgnum=304
בקשת האדם מבוראו למלאות צרכיו, אינה נחשבת לאנוכיות כי כך הוא טבע העולם.