שוקלים לקנות רכב בתקופה הקרובה? כשהיבואנים מנסים להיפטר מהמלאי, וחברות הליסינג מצמצמות פעילות בעקבות גל הפיטורים במשק, השוק מציע שפע של הזדמנויות. כלכליסט בדק איזה מימון מוצע לקונים בזמן משבר וממה כדאי להיזהר.
סוף השנה הוא גם הזדמנות טובה לקניית מכונית. לצד המבצעים שמציעים היבואנים, יש גם לא מעט הצעות מימון אטרקטיביות.
בשבוע שעבר נודע שההוזלה על רכישת רכב חדש, שהיתה אמורה לחול בינואר, כנראה לא תתרחש. עם זאת, אנו בפתחו של הרבעון השני למשבר, ומלאי המכוניות עדיין גדול מהביקוש, כך שתיתכן עדיין הורדת מחירים. נוסף על כך, מלאי כלי הרכב החדשים הנוכחי של רוב היבואנים עומד "לאבד יד" החל בינואר 2009. זאת לאור התקנה החדשה שלפיה מכוניות שלא נמכרו ב־12 החודשים הראשונים מתאריך ייצורן נהפכות למשומשות.
כמו כן, מכוניות רבות מוחזרות לחברות הליסינג בשל פיטורים או צמצומים. נוסף על כך, בצל המשבר הכלכלי, הבנקים וחברות האשראי החוץ־בנקאי מקשיחים את תנאי ההלוואות למרות ירידות הריבית במשק. לכן הצעות הרכישה והמימון שמציע כיום השוק רבות ומגוונות.
"כלכליסט" בדק בעזרת כמה מומחים - השמאי לוי יצחק, מומחי שלמה Sixt, סמנכ"ל המכירות באוויס דני בן חיים ומנכ"ל מימון ישיר ערן וולף - את הצעות המימון הקיימות בשוק, למה כדאי לשים לב וממה יש להיזהר.
נוכח הירידה בריבית במשק, האם גם הריביות על הלוואה לרכישת רכב יוזלו בהתאם, או שהתנאים להלוואה ייהפכו לקשים יותר?
רוב ההלוואות לרכישת רכב הן הלוואות צמודות פריים. בשל ירידת ריבית הפריים במשק, הריבית ללקוח בהלוואות לרכב עתידה לרדת. עם זאת, בחלק מהמקרים לא כל הירידה בריבית תתורגם על ידי הגורמים הפיננסיים להנחה ללקוח.
האם כדאי לרכוש רכב חדש עוד לפני ינואר 2009 או לחכות?
רשות המסים הכריזה בשבוע שעבר שקבוצות שווי השימוש ב־2009 לרכב צמוד ממקום העבודה לא ישתנו ביחס לגובהן ב־2008, כלומר, מחירי המכוניות החדשות, שצמודים לקבוצות שווי השימוש, לא יירדו ואף יעלו בחלקם (המכוניות היפניות עתידות להתייקר). השיקול לרכישת רכב מושפע מכמה גורמים: הורדת המיסוי על כלי רכב חדשים אמנם אמורה לגרום לירידת מחירים, אבל צריך לזכור שההערכות מבוססות על שערי המטבע נכון להיום, דבר שיכול להשתנות עד ינואר 2009.
http://www.calcalist.co.il/money/articl ... 02,00.html