x




עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 21

נושא: 23/1/11

  1. #1

    23/1/11

    גם השבוע מגמת הדשדוש הוסיפה לשהות עימנו, כשמרבית המדדים נסחרים בתנועה צרה ביותר. נדמה כי הנעשה מעבר לים, לרבות התרחשות שאינה אופיינית לחודשים האחרונים בדמות ירידות של כ 3% בעולם, אינם משפיעים על ישראל. מעבר לתנועת המדד הזהירה, הרי שסטית התקן לא רק שלא טיפסה כאחיותיה מעבר לים, אלא אף הגדילה לעשות וירדה אל מתחת ל14%. סטיה זו מוכיחה פעם נוספת עד כמה השוק המקומי אופורי ואינו נותן אפשרות אמיתית למימוש או תיקון. כל אימת שהשוק רושם ירידה משמעותית מייד מתייצבים הקונים הרוכשים בפקודות market בעוד המוסדיים והשחקנים מגלים פעילות נמוכה מהרגיל ומביטים מהצד.

    שוק המעוף החודש חווה את אחד החודשים המיוחדים ביותר בשנים האחרונות: להוציא שני ימי מסחר, במהלך כל החודש הן רכושי הקולים והן רוכשי הפוטים הפסידו את כספם בשל שחיקה, דבר נדיר המאפיין חודש בתנותדיות נמוכה. זאת ועוד, הסטיה תרמה ירידה של כ 2% דבר שחידד את אזלת היד של הרוכשים והותיר את מלוא הפרמיה בידי הכותבים. האחרונים מגיעים לשבוע פקיעה מאוד שקט ורגוע, כשלאורך החודש המגמה היתה "דחיפת" put 1300 אל עבר 1330. התנועה המינורית אפשרה לעשות כן, אך גם בלעדיה ראוי לציין כי האוכף הראשוני על 1300-1310 הניב תשואה נאה ביותר ללא כל ניהול. דחיפת הרגל התחתונה מעלה הוביל למצב בו הסטרייק הנוכחי מהווה פקיעה נוחה ורווחית, כשפקיעה אופטימאלית מצויה סביב מדד 1320. יחד עם זאת, ולאחר דצמבר, אין כל סיבה שהשחקנים ימתינו לפקיעה עצמה ולכן צפויה סגירה מוקדמת במידה והמדד יוסיף לדשדש ברמות אלה. הגבול התחתון מצוי סביב רמת 1315 ואילו הגבול העליון ברמת 1355 הנקודות. מעבר לכך, יתכן לחץ מצד הכותבים, גם אם לא סקוויז, אך הן השחקנים והן השוק עצמו מתקשים בשלב זה לראות דרמה גדולה בימים שנותרו לפקיעה.
    נקודה מעניינת נוספת היא הנבואה המגשימה את עצמה: בעוד שבשבועיים החולפים שמרו הכותבים על רמת 1335-1340 (וכפי שציינו בתחילת החודש ההתערבות תהא אכן היתה בוטה), הרי שהשבוע ההתערבות היתה שולית והונעה ע"י סוחרי יום. אלה העריכו כי השחקנים התערבו ולכן לקראת שעת המסחר האחרונה צמצם המדד פערים, מלמעלה או מלמטה, אל עבר הנקודה הנוחה לכולם. אע"פ כן, קיים חשש לתיקון מסיבי היות והירידות בארה"ב היו חדות השבוע, וסטית התקן האמריקנית זינקה בכ 15%. כתוצאה מכך, בהחלט תיתכן סגירה מוקדמת ודי ביום שלילי אחד, בכדי להוביל ליציאה מוקדמת מהשוק והותרת השוק חסר תמיכה (ויסות).

    כתוצאה מדצמבר שאינו היה מוצלח, כמות הפוזיציות הפתוחות עודנה נמוכה יחסית והגלגול לפברואר דליל למדי. אין קניה רחוקה בקצוות מה שמניח כי תנועה חדה לא תהא בתחילת חודש, והדגש הניתן הוא יותר לירידות מאשר עליות = השחקנים נוטים להעריך כי 1300 קרוב הרבה יותר מ 1380. רק סטיה גבוהה לתקופה (15%) תשכנע לפתוח אוכפים במדד נמוך מהסטרייק, ויש לזכור כי בחצי השנה האחרונה אוכף תחילת חודש נע כלפי מעלה 2-3 סטרייקים, מה שמוביל להיסוס בפוזיציית הגלגול הנוכחי.

    ברמת המאקרו השבוע היו מספר התרחשויות מינוריות, ואחת משמעותית במיוחד דוקא מתחום המט"ח.
    בין הנתונים הזניחים ניתן למנות את נתוני הלמ"ס על פיהם צמח המשק ב 4.5% בשנת 2010, בהתאם לתחזיות. אמנם קיימת האטה מסוימת בצמיחת הרבעון האחרון, אך זהו פרט שולי למדי ועדין מדובר בצמיחה חיובית למדי שקברניטי המשק היו יותר משמחים לשחזר אותה גם השנה. ברם, סעיף ההוצאה הפרטית לנפש איכזב ושיקף ירידה של 4.6% בהוצאות למוצרים בני קיימא. ההוצאות קוצצו במרבית הסעיפים, ובפרט בסעיף מוצרי החשמל, דבר היכול להכביד על המשק באם יחריף במחצית הראשונה של השנה.

    נתון נוסף בדמות מדד מנהלי הרכש, הצביע אף הוא על יציבות לאחר שהציג קריאה של 59.1 נקודות, בפעם השניה ברציפות. אמנם מגמת השיפור נבלמה אך עדין מדובר על התרחבות ולכן ניתן לראות בנתון זה בהחלט נקודה חיובית, המשקפת, להבדיל מהנתון הקודם, את הסקטור העיסקי המבריא.

    אל מול כל אלה, כרגיל, היה זה בנק ישראל והנגיד פישר שעשו את מרבית הרעש וההמולה בשוק בהחלטתם לחייב את הבנקים בריתוק הון בעסקאות מט"ח. מבחינת בנק ישראל, על עיסקה של 10 מליון דולר ויותר תחייב נזילות בשיעור של 10% מצד התאגידים הבנקאיים, מה שיכביד על משקיעי המט"ח ויצר את צעדיהם. לא בכדי ציינתי משקיעים ולא ספקולנטים, היות ופישר עצמו טען רק לפני חודשיים כי בישראל לא פועלים ספקולנטי מט"ח. כעת, המיר בנק ישראל את דעתו והודיע על מלחמה קבל עם ועדה, נגד אותם ספקולנטים המקפיצים את השקל...
    מה ניתן ללמוד ממהלך זה, הואם הוא באמת צפוי להשפיע?
    ראשית כל, מודה בנק ישראל כי רכישת הדולרים היתה טעות מיסודה, שלא הוכיחה עצמה אחרת לא היינו זקוקים למהלך זה. לא בהכרח משמעות הדבר כי הנגיד יפסיק לרכוש דולרים, מאחר ופישר מתקשה להתנתק מקונספציית הרכישה, אך בהחלט הכיוון מעט שונה.
    שנית, בנק ישראל סבור שע"י הכרת השמות מאחרי המהלך יוביל הדבר להרתעה, ושהבנקים אכן יצרו את צעדי משקיעי המט"ח. הטעות ביסודה מאחר וכל מה שהנגיד עושה כעת הוא להעביר את מלוא כובד המשקל לבנקים זרים, והשקעה דרך בורסות שונות בהן נסחר השקל. מהלך שכזה יוביל פעם נוספת לחוסר שקיפות עבור הבנק, ובמקרה זה לא יוכל הנגיד להחזיר הגלגל לאחור. מעבר לכך, הנגיד מתחיל להיכנס הלכה למעשה לקיבוע השקל – מהלך מסוכן מעין כמותו הזוכה לביקורות בעולם. לא במהלך זה עשה כן הנגיד, אלא באפשרות להעלות את דרישת הנזילות ל 20%, 30% ואולי אף 50%. במצב שכזה מדובר על קיבוע מוחלט, ומה שלא הצליח במטבעות עולמיים באמת, לא יצליח גם הפעם.
    סיכויי המהלך להצליח גבוהים בטווח הקצר, ימים עד שבועות, ואפסיים בטווח הבינוני והארוך. בנק ישראל מתקשה לקבל את העובדה כי נתוני המאקרו המקומיים הרבה יותר טובים בשלב זה מאירופה וארה"ב, ולכן התחזקות השקל אמיתית ואינה ספקולטיבית. יתרה מכך, יש זריעת חול בעיני הציבור מאחר והבדלי הריביות קיימים אך אינם מצדיקים בשלב זה השקעה כה מסיבית בשקל, ולכן הצד הספקולטיבי נמוך בהרבה משנדמה. ישנן מדינות רבות בהן הריבית הרבה יותר אטרקטיבית (סרביה), ועדין הבנק המרכזי בהן לא צועק חדשות לבקרים חמס.

    הבשורה האמיתית להערכתנו, אינה בכלל בתחום המט"ח אלא דווקא בתחום המניות/אג"ח. מהלך שכזה מכשיר את הקרקע להעלאת ריבית בה היה צריך לנקוט הבנק ממזמן, ולכן ההעלאה הקרובה של רבע אחוז כמעט וודאית. אלמלא פישר היה עומד בראש הבנק הייתי נוטה להעריך כי תיתכן אף העלאת ריבית של מחצית האחוז, אך למען האמת אין זה חשוב- בטווח של שלושה חודשים יעלה הבנק את הריבית במחצית האחוז, והחלוקה לא באמת מהותית. עקומי האגח כבר החלו לשקף מהלך זה, וכרגיל מי שמתעלם מהמהלך הוא הציבור שהוסיף גם השבוע לרכוש מניות ואגח קונצרני לרוב, והוביל את תעשית הקרנות לשיא חדש של ניהול 160 מיליארד ₪. דעתי כי השוק מנופח הוזכרה כבר לא פעם, אך בהחלט יתכן שהעלאת ריבית יכולה ליצור בטווח של מספר חודשים מהיום (רבע עד חצי אחוז אינם מספיקים) אלטרנטיבת השקעה ו"על הדרך" לנקב את בועת הנדלן. אם כן, אנו נכנסים לרצף העלאות ריבית, שמעניין יהיה לבחון האם ידביק את קצב האינפלציה המתגבר.

    עוד השבוע, אימץ נתניהו את המלצות ועדת ששינסקי, מהלך שגולם במרביתו בשוק אך פוגע יותר מכל במניה אחת – ישראמקו. ההמלצה מהעבר ידועה (מכרנו ב 55-6 וציפינו לרכוש חזרה ב 36-7), אך כעת נכנסים לתמונה גורמים נוספים, וביניהם: משפט מתוקשר שלא יטיב עם המניה; הפגנת שרירים מצד תשובה היכולה להגיעה עד כדי הפסקת עבודות (זמניות כמובן) מה שיכביד על המניה; ואף אפשרות ריאלית להזניח את תמר לטובת לויתן. גם כך לא ברור מי ירכוש את כל הגז לאור הוצאות השינוע ולכן עדיף להתמקד בגדול יותר (לויתן) וזאת גם ללא אפשרות של נפט ההופכת את השאלה לרטורית ממש. מצב זה דירדר את המניה לשפל שנתי, ונדמה כי זהו אינו הסוף. כתוצאה מכך אנו נמתין בטרם נשוב למניה, עד שההפתחויות תהפכנה מוחשיות יותר.

    בשוק הסחורות המימושים הוסיפו גם השבוע, והצדיקו את הפוזיציה שלנו בהן. הנפט ירד אל מתחת לרף ה 90 דולר לחבית, והתרחק מנקודת הסטופ ברמת 92. לא מן הנמנע כי מגמה זו תימשך גם השבוע, ובהתאם פוזיציית השורט בעינה. גם הזהב שב אל איזור 1340, ובמצב זה אין מקום לרכוש לונג או שורט היות ולהערכתי התיקון טרם הסתיים ורמת ה 1300 הינה אופציה ריאלית בהחלט.

    בשוק המטח, כמובן שהדולר והאירו זינקו אל מול השקל לאור החלטת בנק ישראל, ולכן הפוזיצה מתחלקת לשניים: למשקיעים בעלי אורך רוח, אין בכך בכדי לשנות דבר ופזוציות הלונג על השקל/שורט על הדולר/אירו בעינן עומדות ללא שינוי. למשקיעים החוששים מתנודתיות בהחלט מומלץ לממש רווחים, שכן בשבועות הקרובים אנו עתידים לראות תנודתיות גדולה שאינה מתאימה לכל אחד. אדגיש פעם נוספת, כי תמונת המאקרו תומכת בהתחזקות השקל ואיני רואה סיבה (להוציא מצב בטחוני) שהדברים ישתנו בעתיד הנראה לעין.

    פעמים רבות מתקשים המשקיעים להעריך עד כמה מזג האויר אכן פוגע במכירות הקמעונאיות. שאלה זו עלתה ביתר חריפות בכריסמס האחרון הידוע בשיא המכירות, והנתונים שהגיעו מבריטניה בהחלט איכזבו: ירידה של 0.8% בדצמבר, החודש שמסורתית הוא אחד מהחזקים בשנה, בור המותיר חלק מהקמעונאיות קרובות מאוד לגבול הרווחיות. מכיוון שכך, אין לצפות להעלאת תחזית מצידן בתקופה הקרובה, ונכונים הדברים במידה זהה גם לקמעונאיות האמריקניות.

    באופן כללי, מדדי ארה"ב התנהגו השבוע בחוסר שקט מופגן עם ימי ירידות חדות של עד כ 2.5%. זוהי אינה תנועה אופיינית לנעשה בחודשים האחרונים, אך המגמה החיובית עודנה איתנו – די היה באיתות קל, תיקון במדד או אף בחוזים, בכדי לשלוח את המדדים לסיבוב פרסה מה שמלמד כי תיקון בשלב זה אפשרי אך הסבירות למפולת מצד האירופאים עודנה קלושה נכון להיום. יש לציין גם את הקאק, שאיבד לחלוטין כל הגיון ונסחר בתנודתיות אדירה ובטווח תוך יומי גבוה במיוחד בעוד כל יתר המדדים ביבשת שומרים על קורלציה, מי יותר ומי פחות.

    באסיה לא היו חדשות מיוחדות השבוע, וזה סימן חיובי בפני עצמו. ההערכות הן שהבנק המרכזי בסין יעלה את הריבית במהלך שלושת השבועות הקרובים, והדבר מתישב היטב עם צפי הבנק עצמו לאינפלציה. סין היתה ונשארה קטליזטור המפולת המיידי, לאחר אירופה, ולכן כל העלאת ריבית שם תורגש מיידית בארה"ב ובהתאם החשש.

    בארה"ב, עוד לפני נתוני המאקרו דוחות הבנקים הפתיעו לרעה. הקונצנזוס בשוק לדוחות חיוביים היה חד-משמעי, ולכן מה רבה היתה ההפתעה לאחר שחלק מהדוחות הציגו הפסדים עם רווח הרחוק מהצפי, כל שכן העלאת תחזית. אולי יותר מכל, משקף הדבר את חוסר השקיפות והאמינות הנגזרים מהדוחות, ובפרט מדוחות הבנקים: ברבעון אחד רווח שיא, בזה שלאחריו הפסד משמעותי וחוזר חלילה. מלאכת חיזוי הדוחות הפכה כמעט להימור, והמשקיעים מתקשים לברור את המוץ מהתבן עד כי המרחק רב במיוחד. אין כלל ספק שלקחי המשבר לא נלמדו, אך סיטי בנק הציג דוח שבמקרה הטוב הוא סיבה לדאגה ובמקרה הרע עומד הפוך לחלוטין ביחס להתאוששות שהוערכה זה מכבר. הבנק עלול להזדקק לסיוע נוסף, באם משבר קטן בהרבה מהאחרון ישוב, וזה יש לזכור לאחר סיוע הענק מצד הממשל. בשורה התחתונה אין מדובר בעונת דוחות טובה עד כה, והיעדר העלאת התחזית מעלה את מפלס הדאגה בקרב המשקיעים, דבר שבא לידי ביטוי נאמנה במדדים.

    גם נתוני המאקרו לא הבריקו השבוע, וביניהם ניתן למנות את מדד בטחון הקבלנים שנותר חודש שלישי ברציפות ללא שינוי, ומצביע על קיפאון בשוק הדיור ואי- התאוששות. המדד נותר ברמת 16 נקודות, בעוד הצפי היה לעליה של נקודה, ובמקביל הציפיות לקצב המכירות בחצי השנה הקרובה נותרו אף הן ללא שינוי.
    גם מדד האמפייר סטייט איכזב, לאחר שעלה לרמה של 11.9 נקודות, בעוד הצפי היה לעליה לרמת 14 הנקודות. אם בכך לא די, הרי שגם נתון דצמבר תוקן מטה מרמת 10.6 לרמת 9.9 נקודות, דבר המעיד כי המגזר היצרני מאט בצורה חדה.

    ניתן למנות את התחלות הבניה הנמוכות ונתונים נוספים, אך כל אלה משמשים בעיקר כתירוץ לתיקון מתבקש, כשהשבוע יחכו המשקיעים לדברי ברננקי הרבה יותר מאשר לדוחות. ברננקי ידוע כסמן חיובי לשוק, המעודד את המשקיעים ומשרה אוירה אופורית משהו, ולכן ההערכה היא כי הנגיד יביע אופטימיות רבה יותר ביחס לעתיד השוק ובפרט לשוק התעסוקה. יחד עם זאת, סטית התקן שזינקה לרמת 18.5% מזכירה כי המשבר חי ובועט, ובהחלט יתכן כי יום ירידות נוסף עלול להביא הסטיה אל עבר רמת ה 20%, ומשם התמונה בהחלט עתידה להשתנות מתיקון בריא לחשש מפני האטה שלא לומר נסיגה, דבר שכבר כעת הוביל לשינוי בעקומי האג"ח לעשר שנים, ומחייב מעקב צמוד.


    מניות ומגזרים
    מספר מניות רשמו תשואה יוצאת דופן בתיק בזמן מאוד קצר ויש לממשן:
    צים שיווק – הומלצה לפני שבועיים בלבד, ומאז הספיקה לגמוע כ 20%. בשלב זה המניה עודנה אטרקטיבית לטווח בינוני וארוך, ולא הייתי ממהר כלל למוכרה אך בהחלט יתכן תיקון לאחר הראלי המדובר, ולכן לסוחרי הטווח הקצר מוטב לממש תשואה מרשימה בטווח קצר ולשוב במחיר מעט נמוך יותר.

    סימטרון (cimt) – הומלצה בתאריך 16/1 ויומיים לאחר מכן רשמה זינוק של כ 20%. חברה מצוינת אך הזינוק סוגר את הפער אותו זיהינו מלכתחילה, ולכן בשלב זה הופך אותה לפחות אטרקטיבית ומועמדת למימוש.

    מלאנוקס – מניה המצויה בתיק קצת פחות משנה, וכעת נסחר בשיא כל הזמנים לאחר זינוק של כ 60% בחצי שנה. אין מקום להוסיף והלחזיק במניה, והדבר רלוונטי הן למשקיעי טווח קצר והן למשקיעי טווח ארוך.

    • ביתר המניות והמגזרים, אין שינוי בהערכה.

    שבוע טוב ומוצלח !

  2. #2
    משתמש מכור
    תאריך הצטרפות
    15.07.2009
    שם פרטי
    גבעתיים, ישראל
    הודעות
    818

    Re: 23/1/11

    תענוג לקרוא, תודה שחקן
    סביר להניח שאני צודק,
    אבל מאוד יכול להיות שלא...

  3. #3

    Re: 23/1/11

    תודה על הסקירה ! מקוה שנוכל לממש את סימטרון במחיר הנוכחי והאם כדאי להמתין במקרה שמחר הפתיחה תתחיל במחיר נמוך? כמו כן אשמח אם תוכל לחוות דעה לגבי נפטא

  4. #4

    תודה רבה

    סקירה מעניינת כמו תמיד

  5. #5

    Re: 23/1/11

    תודה שחקן ושבוע טוב

  6. #6

    שחקן, כייף לפתוח את הבוקר

    עם סקירות שלך.. תודה ושבוע טוב

  7. #7

    Re: 23/1/11

    תודה על סימטרון זה באמת היה מטורף לקבל אחרי 3 ימים כזו קפיצה.תודה.

  8. #8

    Re: 23/1/11

    אני קורא הסקירות באופן קבוע, ובאופן קבוע חולק על חלק מהדברים.

    נראה לי ששחקן טועה לגבי הניתוח של על הדולר, מהלכי פישר, והמשמעות שלהם - מהלכי פישר טובים למשק והם חסרי עלות אינפלציונית - וזה מה שחשוב, מיליארדי השקלים המודפסים נספגים בחזרה ולמעשה לא מלבים אינפלציית מחירים (האינפלציה הקיימת היא לא אינפלציית ביקושיםו לכן כלי הריבית לא יעיל כלפיה, לראיה הצריכה הפרטית מציגה ירידה כפי ששחקן ציין - היא נגרמת מהעלאת מס עקיף על ידי הממשלה ועל ידי עליית מחירי הסחורות בעולם - ועל זה לפישר אין שליטה).

    הנדל"ן טס בגלל מחסור אמיתי בדירות ובשילוב עם ריבית נמוכה.
    יש לזכור שאין מטרת בנק ישראל להשיא רווח, והפסדים או רווחים שהוא מציג חסרי כל משמעות אמיתית למשק והם למעשה רישומיים.
    אני מציע לכולם לחשוב על העלות למשק של דולר ב-3.2 או פחות - על קריסת היצוא, גל פיטורים אדיר, ומיתון - עלות זו מגמדת לעפר את עלות מדיניות רכישת הדולרים.

    אני מסכים שצעדי פישר מאותתים על עליית ריבית של רבע אחוז.

    איציק

  9. #9

    Re: 23/1/11

    שחקן. תודה על הסקירה. האם תוכל "לאותת" לנו שוב כאשר המחיר של צים שיווק יהיה אטרקטיבי ?

  10. #10

    Re: 23/1/11

    שלום רב וכל טוב

    יישר כח עצום וגדול על הסקירה וההמלצות המעולות.

    רציתי להעיר בעניין הסחורות . על פי עליית מחירי המזון ,בהתאם לאלמנטים הקשורים לגרעינים וכדו ,נראה שאי אפשר כבר להתעלם מהמגמה ,מדוע זה כך והאם יש כאן לטווח ארוך . מזג אויר סינים שצורכים
    גם קסם חקלאות ממשיך לחגוג . המחירים שם בשיא ,אבל אולי יש כאן מגמה לטווח ארוך ,לכאורה נראה שגם אם יש ספקולציה ,המצב בעולם הוא שתשומות המזון כבר לא יכולות לרדת

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות