x




עמוד 1 מתוך 4 123 ... אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 37

נושא: אסטרטגיית דצמבר

  1. #1

    אסטרטגיית דצמבר

    שלום לכולם.
    מזמן לא היה דיון כה סוער על אסטרטגיה. ציינתי שאתיחס ואכן אני פותח שרשור זה, בו אני מבטיח לכתוב תשובה לכל שאלה שעלתה באתר באיזה שהוא פורום. אבל (וזה אבל מאוד גדול) עוד קודם לכן התיחסות לנושאים הלא מקצועיים:

    1. לאן שחקן נעלם?
    שחקן לא נעלם, וותיקי האתר יודעים שגם במצבים טובים וגם במצבים פחות טובים אני כאן. לעיתים בגלל שמחה, אבל, טיסה, עבודה או בעיה בריאותית נמנע ממני להיות בכל רגע נתון באתר וזה בדיוק מה שקרה הפעם. לא אפרט אך אם לא הייתי זמין כנראה שהיתה לכך סיבה מאוד טובה.

    2. מדוע נשלחה הודעת SMS ולא הועלתה גם הודעה באתר?
    זו פעם ראשונה מזה שנה ואחרי אלפי הודעות וביצועים, שבה נשלח SMS ולא הועלתה הודעה באתר. אני אספק הצצה למה שהתרחש בפקיעה האחרונה מצד השחקנים: לחלק מהקרנות קרסה מערכת המסחר בשעה האחרונה ונוצרו ניתוקים או דיליי מאוד ממושך. ההערכה היא שהלחץ יום טרם פקיעה + הודעת רציו הובילו לכך, אך הפאניקה ששררה היתה חסרת תקדים. מעולם לא היה מצב שכזה יום לפקיעה, ולכן היכולת לרשום הודעת סגירה מלאה היתה בלתי אפשרית (ומקבלי ה SMS מודעים לניסוח הלקוני והלא שגרתי של ההודעה).

    יחד עם זאת, הנחנו מספר דברים:
    א. ברגע שמתפרסמת הודעת שינוי/סגירה – מייד מודיעים על זה בצאט, וזה היה המצב גם הפעם כשמספר חברים ציינו זאת בכל אחד מהחדרים.
    ב. מנויי האתר ומבצעי האסטרטגיה מפעילים שיקול דעת. הרי לא יתכן שאנשים מבצעים פעולות לחלוטין מבלי להבין. ואם שרתי האתר יפלו? ואם שחקן יכנס לקומה? ואם מלל ההודעה יצא לא ברור? ואם תיגמר הסוללה בנייד? -> העולם יעצור מלכת ? בודאי שלא! אני הראשון לומר, מה שאינכם מבינים אל תעשו (וזו גם הסיבה שאיני מנתח מניות גז/ביו). לבצע כמו תוכי, בכל תחום ולא רק בבורסה, זו טעות ממדרגה ראשונה ולכן כל אחד אחראי לעצמו לטוב ולרע.
    ג. האם משהו בכלל טרח לבדוק האם הפסיד כסף כתוצאה מזה שלא סגר את האסטרטגיה ונכנס לפקיעה ??!

    3. אחד החלקים האהובים עלי: את התיקון השני היה צריך לבצע כך, ואת התיקון השלישי היה צריך לבצע אחרת... דומה הדבר שאכתוב לכם כעת את המניות המומלצות לשנת 2010, כשאנו ביום האחרון של השנה. בדיעבד אין בעיה להסביר מה היה צריך לבצע רק שלצערי לא בורכתי בנבואה, ולכן מה שאני יודע היום הוא רק מה שמתרחש היום. באסטרטגיות אחרות התיקונים הוכיחו את עצמם ולא משום ש"ידעתי" אלא משום שהערכתי. גם הפעם הערכנו אך היו השפעות אחרות, אליהן אתייחס בחלק המקצועי. הרי ירידה של 0.4% ואף דשדוש היו הופכים את ההחלטה למוצלחת שלא לומר "גאונית", ומי שלא מבין את האבסורד במשפט הזה טרם הפנים את שוק המעו"ף.

    4. ping ציין – "אני מניח שברור לכולם שמה שקרה החודש מסמן נקודת מפנה, ובהחלט יש מצב שהאתר הזה לא ימשיך לפעול במתכונתו". האמן לי שקשה להימנע מציניות לנוכח הפומפוזיות אך האתר ימשיך לפעול במתכונתו בתוספת כל השדרוגים המבורכים שבדרך.

    5. mmaker כתב – "יש כאן אנשים שכותבים ביקורת מאוד אישי וקשה נגדך, איני חושב שצריך לתת לזה במה הדבר אינו תורם כלום לאתר". לא מחקנו הודעות אלה ולא נמחק בעתיד. ביקורת היא דבר מבורך, וכל אחד צריך להיות פתוח אליה. מסכים איתך שיש מעט שכל מטרתם להתסיס אך אני מעדיף שחברי האתר יכירו את הנפשות, ילמדו ויחליטו בעצמם מאשר לסנן ולמחוק ואז נואשם שאנו מוחקים כל מי שדעתו שונה משלנו. כן אנחנו מודעים לכך שיש גורמים מסיתים בהגדרה ופועלים נגדם אך כפי שציינתי בעבר אין ספור פעמים: כל עוד הכתוב ענייני, נטול קללות והשמצות הוא ישאר באתר, ולא משנה מי או מהו הנושא.

    6. לאנשים הכותבים כי נמאס להם מהמעוף והם פורשים. יכול להבין זאת, וזה בהחלט לא מתאים לכל אחד. יש יתרונות ויש חסרונות, וכל אדם מכיר את יכולותיו ומגבלותיו. רק זיכרו שרווח של 10% בשבוע לא יתקבל מאג"ח או ממניות, בדיוק כמו מצב הפוך של הפסד.

    7. Gabbayo ציין: "עם כל הכבוד, המוניטין של השחקן נהיה בזכות זה שהאתר התפרסם, שיש בו הרבה חברים וכו'. בזכות זה, שחקן הקים פה קרן גידור, שאני בטוח שהוא גייס לשם מספר לקוחות "כבדים".לכן, לומר ששחקן עושה הכל ללא תמורה - אני אישית לא מסכים עם זה. ואת זה כולם צריכים לקחת בחשבון".

    נקודה מעט מציקה לטעמי.

    השערה נחמדה אך לרגע בוא נקפוץ לעובדות:
    א. קרנות הגידור היו קיימות עוד טרם האתר.
    ב. לקוחות של קרנות גידור לא מסתנוורים מפרסום או רעש תקשורתי. הם מנתחים אם האדם, את הקרן ואת דרך העבודה.
    ג. במספרים: 2 לקוחות הגיעו דרך האתר. כל שאר הלקוחות אין להם קשר עם האתר או שהכירו אותו אחרי ההשקעה (ואגב, אם נערוך סקר לדעתי מרבית לקוחות הקרן היו מעדיפים שהאתר יסגר).
    ד. כספי העמיתים קודם לכסף האישי שלי, כל שכן לרווח. אינך חייב להאמין בזה, אך חברי הקרן מודעים לאמת, והיה בטוח שיודעים למה אני מתכוון.

    וגם בנוגע לאתר עצמו, שלא יהיה ספק:
    א. הבאנרים שאתם רואים מבוססים על הרשמות ולא תשלום חודשי, ואיך לומר- שאלו את עצמכם מתי בפעם האחרונה נרשמתם (לצערנו הרב).
    ב. שירות ה SMS עולה 28 ₪ בחודש. תחסר מזה את הסליקה ואת עלות השליחה עצמה, ותבין שזה מכסה בקושי את עלות הכיבוד במשרדי העובדים. השירות הגיע כמענה לבקשת החברים, ואין בו כוונת רווח (לראיה המחיר). איני מכיר שירות איתותים במחיר נמוך מ 100 ₪ חודשי.
    ג. שרתים, אבטחה וכו'.
    ד. משכורות של עובדים באתר, מתכנתים, ועוד אופרציות.

    לא מבקש חלילה תרומה או נדבה, והאתר אינו בתשלום. יחד עם זאת, חשוב להעלות את הדברים על הכתב, בכדי שהאמת תהא גלויה.

    8. אחד החברים ציין " עד ספטמבר פיזמנו שירי הלל" וחבר אחר הזכיר את הסטטיסטיקה המופלאה של 48 שבועות מוצלחים בשנה.
    בכל אסטרטגיה מוצלחת אני חותם: זיכרו שאמנם אנו ברווח וחווים הצלחה אך הפסדים עוד יהיו. אני לא מבקש שירי הלל ואף לא תודה. אני גם לא מתחמק מביקורת – רק בבקשה מעט פרופורציה. אם רוצים לנתח הצלחה כשלון בבורסה נהוג לשפוט על פני מספר שנים. מי שבצע אסטרטגיות מוצלחות בשמונת החודשים הראשונים של השנה לא יכול להעיד אם הניהול מוצלח, וכך גם מי שבצע רק את אסטרטגית דצמבר. שוב, פרופורציה.


    ועכשיו לחלק המקצועי:
    אני מוכן להתיחס לכל שאלה, מחלוקת או סוגיה אבל נדמה שחלק מהאנשים פשוט רשמו בשביל לרשום, שכן הדברים פשוט לא נכונים וחסרי הגיון. אני בטוח שזה לא נעשה במזיד אך מעט בדיקה עצמית בטרם הכתיבה יכלה למנוע לא מעט אי-דיוקים.

    1. יש לא מעט חברים שציינו כי בנינו אסטרטגיה לשוק יורד בעוד הסטיה היתה נמוכה. אין לי מושג מהיכן זה הגיע. דוגמא: "מדוע הערכנו ירידות למרות סטיית התקן הכל כך נמוכה, הן כאן והן בארה"ב" ?

    האסטרטגיה הניחה עליה בסטיה ולא כיוון שוק.
    זו האסטרטגיה הבסיסית:
    האסטרטגיה המוצעת היא לאחר הפתיחה, במדד 1269. נא לערוך התאמות כנדרש.

    נרכוש אוכף על הסטרייק:
    נרכוש PUT 1260
    נרכוש CALL 1260

    נכתוב 2 יחידות CALL 1300
    נכתוב 3 יחידות PUT 1190

    נבצע הגנות
    נרכוש CALL 1320
    נרכוש 2 יחידות 1180P


    אך ורק מכירת ה 1260 CALL ימים לפקיעה היתה מעבר לדשדוש/ירידות קלות. מה שעמד מאחרי מהלך זה הוא מספר הנחות:
    א. המדד יוסיף לדשדש או יתקן קלות מטה.
    ב. המצב בשליטת השחקנים.
    ג. סטית התקן תעלה בימים טרם הפקיעה.
    ד. מעבר לשחיקה על פני דלתא – כלומר, ניקח את מלוא הרווח ב 1260 ובהנחה והמדד יוסיף לדשדש הרי שהכתיבות הרחוקות תישחקנה.

    2. כהמשך ישיר לסעיף ד – מוטב לנסות ולסגור את האסטרטגיה בשלב מוקדם ככל שניתן ולא להמשיך עימה לפקיעה. לכן ביצענו תיקון שיאפשר סגירה (ירידה של 0.4% או המשך דשדוש) ולא תיקון אשר יחייב אותנו להמשיך לחמישי.

    3. בהמשך לסעיף הקודם, חלק ציינו כי מוטב היה המצב הקודם בו האסטרטגיה היתה מוגנת עד 1310. זה טיעון שגוי ! בכל מקרה הפקיעה היתה הרחק משם, וקידומי ה PUT הביאו אותנו עד רמת 1310.

    4. התערבות השחקנים – אחת השאלות היא מדוע השחקנים לא התערבו? ראיתי שאחד החברים ענה את התשובה המדויקת אך אחזור עליה מהכיוון ההופכי: אלמלא השחקנים, היינו מגיעים להודעת רציו במדד 1330. כרגע ניכר כי כל ירידה בארה"ב מתורגמת כאן לירידה מתונה בהרבה, כמו גם דשדוש או עליות קלות המתורגמות לעליות משמעותיות יותר. נסו להיזכר בימי המסחר האחרונים בהם המדד עלה 0.6% וסגר סביב האפס. זיכרו כמה ימים המדד סגר מאיות למעלה או למטה בעוד אירופה מעל 1.5% ו/או חוזים ירוקים. כל הדברים הללו משמעותם הוצאת כסף, ויש גבול לכסף. ניתן לווסת ברמות מסוימות אך ישנם רגעים בהם פשוט לא ניתן או לא משתלם לנסות לעצור את הפרץ. מי שרכש CALL 1340 במחיר 700 ₪ דקות לסגירה, יכול להבין את טירוף המערכות שהיה.

    5. רציו – כתבתי על זה לחלק מהחברים בשלב מוקדם יותר, ואחזור על הדברים כאן: היתה הערכה שהבורסה "תכוון" את רציו ליום טרם הפקיעה בכדי ליצור סקוויז. מנגד, הבנו שרציו מתומחרת במחיר מלא ולכן לא יהיה אפקט כשל ישראמקו, ועדיין הטירוף שהיה כאן למשך שעה היה גדול מהצפוי, ובטח לאור ההודעה הצפויה. מה אנו יכולים לעשות שמי שסוחר כעת בבורסה אלו מהמרים וסוחרים שאין להם כל קשר עם תמחור (ולראיה הצלילה של רציו בחמישי).

    6. שוקי ציין: "כאשר מכרנו את הקול 1260 ולמחורת הירידה לא בא,לא היינו אמורים לפעול?". התשובה היא לא, משום שגם לא הגיעו עליות ואנחנו הנחנו דשדוש. אם היינו מתקדמים ל 1290 הדבר היה מוביל למצב בו פתיחה שלילית בבוקר המחרת היתה טורפת את הקלפים לחלוטין.

    7. נקודה נוספת שהוזכרה: "דבר נוסף הוא יום לפני הפקיעה, כאשר התחילו הסקוויזים ניתן היה לסגור מוקדם יותר או לסגור רק כתיבות של קולים" . לא מדוייק היות והאסטרטגיה מוגנת לחלוטין במדד 1320. פקיעה 1321 או 1350 כבר אינה רלוונטית וסגירה מוקדמת היתה מובילה לקיבוע הפסד שבדיעבד לא היה מחוייב המציאות. בהקשר זה, כמעט כרגיל, לא ברור לי איך קיים יחס הגנה של 1:1 בין כתיבות לקניות, ההגנה צפופה ברמת 1320, ועדין ישנם חברים שהפסידו יותר מזה. חלק מהסכומים פשוט לא אפשריים.

    8. רואה ממטר שאל: "האם תוכל בבקשה להתייחס לשאלה האם קיימת בכלל היכולת להרוויח ממסחר באופציות מעוף גם במצב שבו ההערכה בזמן פתיחת האסט' בדבר כיוון השוק לא מתקיימת". ראשית, כפי שציינתי כשפתחנו הערכנו עליה בסטית התקן. שנית, התשובה בהחלט חיובית ולא פעם שינינו את הנחת המוצא תוך כדי, ובפרט אמורים הדברים באסטרטגיה לה חודש שלם.

    9.david15 שאל: לאחר שהודעת שאנו בסקוויז מהבוקר, מדוע לא נקנו קולים? או לפחות לסגור את המכורים?". לא פעם סקוויז מתחיל ומסתיים לאחר שהשחקנים משתלטים על המדד, חוזים מתהפכים, נתון כזה או אחר או מימושים טבעיים. בפקיעת אוקטובר היה מצב שכזה וגם גם במרץ. נדיר מאוד שסקוויז מתפתח במלואו, ולעיתים חולפת שנה שלמה ללא מצב שכזה (השנה דדוקא חווינו שניים כאלה: ספטמבר ודצמבר).

    10. חבר נוסף ציין היינו עסוקים היום ב"קידומים אגרסיביים" בפוטים שמכניסים נקודה או חצי נקודה בזמן שסקוויז של 25 נקודות מתהווה לו" - שוב פעם מאוד לא מדוייק: כיצד זה משנה סקוויז של 20 נקודות או 50 נקודות שהאסטרטגיה מוגנת לחלוטין עד 1320 וכל המתרחש מעל 1320 לא מעניינינו.

    11. עוד: "היה צריך לסגור בהדרגה את הכתיבות ולחכות עם מימוש ב C1320 לא? לחילופין לקנות כהרמה להנחתה כמות גדולה של C1320 או C1330 בבוקר שיעזרו לנו במידה ויהיה סקוויז. ואז היינו יכולים לכתוב בסוף היום קולים (ללא סיכון) בתקווה שמחר אולי נרוויח עליהם או לחילופן ממשים אותם בסוף היום ברווח עצום". – אם היינו רוכשים 1320 בבוקר והמדד היה עומד במקום (מה שלא קרה) הרי שתוך שעות הם היו נמחקים ולבטח לא היה טעם לכתוב לקראת סגירה 1330 שהיו שוים שקלים בודדים. במקרה הגרוע יותר, המדד היה יורד ואז לפני שהיינו יכולים בכלל להגיב הם היו נעלמים, ואף לא הינו סוגרים ברווח בשל ההפסד המתלווה להם. לרכוש בבוקר קולים הוא אפשרות רק משום שאתה יודע שהיה סקוויז, וזה אנחנו יודעים כמובן רק בדיעבד.

    12. שאלה מצוינת של café: " למה לא קנינו C1310 JAN ביום שלישי או אתמול?
    אני זוכר לפחות שתי אסטרטגיות בהן כתבנו אופציה לחודש נוכחי וקנינו אופציה לחודש הבאה... " – ביום שלישי המדד נותר במקום ונותרו לנו עוד מספר נקודות הגנה מעלה. בחישוב פשוט הסבירות לעליות ברביעי היתה נמוכה מהסבירות לעליה מתונה עד גבול ההגנה, דשדוש או ירידות. לכתוב לינואר יכל אף הוא להיות בעייתי ולראיה החיתוך האגרסיבי בקולים ינואר למרות ירידה מתונה ביותר. ועדיין, ושוב בדיעבד, זו היתה ההחלטה הנכונה לבצע.


    אני אכתוב מעט על הפילוסופיה שלי בכל הנוגע לנגזרים וניהול אסטרטגיות, דבר המקרין על ההתיחסות ועל מה היה צריך לעשות.
    פעמים רבות אני מדמה מצבי הפסד ובפרט סקוויזים לתאונת דרכים. כמה שהממשלה תפעל, כמה שהמודעות תעלה ועד כמה שארגונים יועילו עדין ברור לכולנו שתאונות דרכים תהיינה ולצערנו גם הרוגים. לא ניתן לצפות כל דבר ולכל היותר אפשרי להתגונן. "אם בדיוק לא היה יורד גשם, ואם בדיוק היה מעקה, ואם....".
    כל הכתוב לעיל הוא בדיעבד והיה נמנע אם המדד היה עומד במקום. אז סביר להניח שלא היינו מפרטים יתר על המידה אלא מחוייכים וממשיכים הלאה. זו טיבעה של הבורסה, ופשוט צריך לקבל את זה שלא תמיד מרויחים. החשיבות היא לאורך זמן, וכאן אני חושב שמי שמבצע תקופה ארוכה ובעקביות מאוד שבע רצון.

    איך שאני רואה את הדברים הגענו לישורת האחרונה של החודש, אחרי סטיה בלתי אפשרית שהאסטרטגיה נמצאת במיקום טוב מבחינת גבולות הגנה. על כך אין עוררין. במהלך החודש התמודדנו עם פרמיה בעייתית, סטיה שאף ירדה לשפל היסטורי, ומדד שהחל בירידה חדה, זינק לאחר מכן ונעצר במשך שבועיים. כמובן שקינחנו בסקוויז אך עד לאותה נקודה לא ניתן להצביע על בעיתיות.

    בדיעבד:
    1. סגירת C1260 – לא הוכיחה את עצמה. היה מוטב להישאר עימה אע"פ שהדבר היה מחייב אותנו לקדם את הפוטים עד 1300. במצב בו שתי יחידות PUT כתובות על 1300 ירידה של חצי אחוז הופכת את האסטרטגיה לסוס מת.

    2. גלגול לינואר- יכול להיות שהיה מוטב להמתין עם 1260 לינואר. אם אני חוזר לשלישי וכל הידוע לי הוא שהיה ידוע לי, לא הייתי מבצע גלגול. ברביעי בבוקר, אולי היינו צריכים כן לוותר על אופציית הרווח ופשוט להיכנס לחודש הבא (במקסימום מדובר על רווח זניח). מקבל את זה שאם ניקלע שוב למצב כזה נגלגל ברביעי ונוותר על הרווח.

    3. 1320 הגנה מוחלטת – אין כל עניין לדון על מה שהיה מעבר והוא מחוץ לאסטרטגיה.

    4. קידום אופציות PUT – לא היה אפשרי לעשות זאת בגלל פרמיה. 1290 = 200 ₪ בשבוע פקיעה פחות מאחוז מהספוט פשוט לא מאפשר זאת.


    אני מעלה שרשור זה בכל הפורומים, ולאחר מכן הוא יהיה בפורום דצמבר. אם למי מהחברים יש ביקורת נוספת אשמח לקרוא אותה, וכמובן שאתיחס לכל דיון או סוגיה, ברם, אם הנקודות הן מקצועיות הקדישו דקה נוספת לוודא את נכונות הדברים ולא למהר ולכתוב דברים טרם בדיקתם.

    שנה אזרחית טובה לכולם.

  2. #2

    Re: אסטרטגיית דצמבר

    שחקן,
    שתהיה לך שנה מוצלחת וטובה,
    תודה על הליווי. ההסבר ממצה וברור.
    ממליץ לשקול ניהול אסטרגיה חודשית ולהוסיף לה עוד 2 שבועיות (למשל בשבוע 2 - ו- 4).
    לילה טוב ולך לישון קצת

  3. #3

    Re: אסטרטגיית דצמבר

    ואני רוצה להוסיף, שאפשר וכדאי להרגע מבחינת ההכפלות. גם אם יש ביטחונות לעשות את האסטרטגיה 10 פעמים, אפשר להסתפק ב 5. כמו ששחקן אמר, צריך לקחת בחשבון שלא תמיד הכל מצליח.

  4. #4

    Re: אסטרטגיית דצמבר

    תודה על הכל
    מצטרף לבקשה לקבל אסט חודשית וגם שבועית
    במידה ולא סוגרים את השבועית לא לפתוח עוד אחת
    זו דעתי
    ולכל המתלוננים אנא קיראו שוב את הכתוב בדף הכניסה לאתר
    שנה טובה ומוצלחת לכולם

  5. #5

    Re: אסטרטגיית דצמבר

    שחקן, אני ועוד רבים כמוני למדו והשכילו, היש לי רק להודות לך ולצוות ! תודה ושנה אזרחית טובה!

  6. #6

    Re: אסטרטגיית דצמבר

    לעבור ברבעון בודד 2 סקוויזים זה לא פשוט .
    בתור אחד שעבר את הסקוויז של ספטמבר ונפגע לא ביצעתי את האסטרטגיה החודשית בדצמבר וביצעתי אסטרטגיות אחרות שצלחו את החודש בשלום . (יותר מזל משכל ) אבל צריך גם מזל לפעמים .

    אם יורשה לי להעיר 2 נק. הראשונה למבצעי האסטרטגיה אם אתם לא מבינים אל תעשו מכיוון שמי שלא מבין את האסטרטגיה לא מבין את הסיכונים ולא יכול לקבל את ההפסד .
    אם יורשה לי להעיר לשחקן עלייך להפנים שאי הפסד באסטרטגיה כלומר מצב שואף לרווח/הפסד 0 בשבוע פקיעה באסטרטגיה חודשית בסוף שנה ומול הודעה צפויה של לוויתן מחייבת גלגול לינואר .

    להערכתי כבר ביום רביעי בבוקר בחציית מדד 1314 הייתם צריכים לגלגל אפילו בהפסד מינימליוסמלי .


    בניגוד לדעת שחקן אני חושב כי הסקוויז הנ"ל היה מתוכנן מאוד על ידי גורמים מסויימים כאשר הודעת לוויתן רק משמשת ככיסוי תחת למהלך ולא כגורם המניע שלה .

  7. #7

    Re: אסטרטגיית דצמבר

    שחקן שלום
    לא משחק במעו"ף אבל עוקב כבר הרבה זמן.
    צר לי על ההפסדים של החברים !
    הערה קטנה-כאשר "פתאום" לא ניתן ליצור קשר עם חברי האתר
    -בעידן האינטרנט ו/או טלפון סלולרי ניתן היה לבקש שיפרסמו את SMS לטובת כולם.
    לקחתה על עצמך משימה מדהימה של ללמד ולהדריך ואני רוצה לחזק את ידיך לאחר ימים קשים אלה.
    שנה טובה
    רוני

  8. #8

    Re: אסטרטגיית דצמבר

    שחקן, בוקר טוב.

    ישר כח. כל הכבוד על ההתייחסות הרצינית והעניינית לטענות החברים, זו הדרך הנכונה, למרות שוודאי היא גוזלת המון אנרגיות.
    אני אישית נהנה מאוד מהאתר ויש לציין כי הוא זה שהכניס אותי באופן מסודר ומעשי לתוך עולם הנגזרים המרתק.

    מעניין אותי מאוד להבין את הדיסונאנס בין יום ד' שעה לסיום בה היה "ברור" שהגלום רץ למעלה כאלו אין מחר. לעומת הפקיעה שסגרה בירידה מ- 1330.

    אני ביום ד' הייתי בטוח שאנחנו חוזרים לתסריט אחד לאחד כמו בספטמבר , ריצה בשעה אחרונה וזינוק נחשוני למעלה בפקיעה.

    בפועל יצא שמי שכתב קולים 1320 ומעלה בשעה אחרונה הרוויח. וכן כל הפוטים שנכתבו עד 1320 נמחקו, אני משוכנע שכתבו פוטים 1320 /1310 כמו מטורפים בשעה אחרונה (לפחות, זה מה שאני עשיתי).

    בדיעבד זה נראה כמו מארב מתוכנן, דהינו היו גופים שנותר להם מספיק היצע לפתיחה ביום ה' עבור שער הפקיעה, דבר שגרם לפקיעה נמוכה משער הסגירה ביום ד'.

    אודה להתייחסות שלך לעניין.

  9. #9

    Re: אסטרטגיית דצמבר

    לשחקן שלום !!! קורא אני את התיחסותך לכל אחד ואחד באתר , ונפעם מהיכולת שלך , קודם כל יש צדק בדברים שהעלת בקשר לסיבות העלמותך והסיבות רבות ומרובות , אנשים כאן צריכים להבין שייש דברים שונים שיכולים לגרום לכך שאינך זמין !!!!!! , אין עוד פורם כלשהו שבעל הבית נמצא זמין סביב השעון לטובת החברים באתר, לחברים שנפגעו מהאסטרטגיה ??? חייבים לקחת בחשבון שבורסה זה לא חברת ביטוח , יש להבין את הפעולות שעושים ולהיות מוכנים לקחת החלטה בעצמכם ללא הדרכה או התראה {כמו הדוגמא של תאונת דרכים } אם הנהג נהרג וייתר הנוסעים נפצעו , הנוסעים חייבים למצוא דרך להמלט מהתופת .... כחבר הוותיק באתר רוצה לומר לכם גם אני עם ניסיון רב והשקעות אדירות במעוף , יוצא פגוע בהרבה מהמיקרים או האסטרטגיות שאני מבצע ללא קשר לאס' של שחקן , אין אפשרות לצפות סקוויזים ואת עוצמתם והתיזמון , לכן יש לקחת בחשבון גם מפך נפש בדרך לעושר , מאחל שנה אזרחית טובה פוריה , בריאות ועוד בריאות לכולם ..... לך שחקן חזק ואמץ בריאות ונחת להמשך , מאמין בכל ליבי ומניסיוני , שתעשה מאמצים להחזיר לאנשים את שהפסידו , מספיק לקרוא את התיחסותךלכל הפרטים ולהאמין בכך , תודה !!!!!!!!!!!!!!!!!1

  10. #10

    Re: אסטרטגיית דצמבר

    שלום שחקן וחברים יקרים,

    אני אמנם לא פועל עפ"י האסטרטגיות ששחקן מעלה באתר, אבל עוקב מדי פעם בפעם.

    אם יורשה לי, אני מציע לשחקן לוותר על ההיצמדות לאסטרטגיה מוגדרת מראש, כמו שבועית, שלאחריה נפתחו עוד אסטרטגיות שבועיות, מה שהיה עד לא מזמן והביא לניהול של כמה אסטרטגיות במקביל. מה הטעם בזה? הרי ניתן להתייחס לכל המרכיבים כאסטרטגיה אחת שלימה!

    אני מציע לפתוח אסטרטגיה בנקודת זמן מסויימת, כזו שנראית מבטיחה מבחינת ההערכות של יחס סיכון/סיכוי, ולנהל אותה, ורק אותה, תוך גלגול לחודשים הבאים כולל מצבים של חפיפה בין שני מועדי מימוש.

    מה שאני אומר בעצם זה שתמיד תהיה אסטרטגיה שרצה ברקע ושתנוהל בשיקול דעת מקצועי כמו תיק מניות.

    אם יש תקופות בהן נרצה להפחית סיכון בשל אי וודאות ניתן לכוונן את האסטרטגיה למצב של דלתא אפס עד שיוחלט אחרת.

    בשיטה זו יופחתו כמויות האופציות והעמלות שמשולמות בגינן ויהיה הרבה יותר ברור להתייחס לרווח/הפסד.

    החסרון הוא ששיטה זו מתאימה למי שנמצא כל הזמן בשוק ותקשה על משתתפים חדשים להיכנס שלא בנקודת ההתחלה.

    מבחינת היישום, הכי פשוט יהיה להודיע איזה אופציות קונים, איזה מוכרים/כותבים כולל כמויות ובזה תם העניין. אין צורך בהסברים נוספים שהרי כולם כבר מבינים טוב יותר את רזי המשחק.

    רוצים לצאת מהמשחק? סוגרים את כל הפוזיצייה באותה נקודת זמן.

    רוצים להיכנס למשחק באמצע הדרך? יהיה שרשור נעוץ של שחקן בו יופיעו כל המהלכים והתיקונים כולל מצב עדכני חדש. שרשור זה יהיה פתוח רק לשחקן כדי שיהיה רצף של מהלכים ברורים.

    זה הרעיון הכללי, ניתן כמובן להציע שינויים.

    שנה טובה לכולם.

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות