x




3cf

שובר שיאים - עלייה של 27% במחירי ביטוח הרכב בשנה האחרונה

דרג מאמר זה
מחירי ביטוח הרכב (מקיף וחובה) עלו בממוצע בכ-1,200 שקל, קפיצה נוספת של 2.2% מחודש ינואר השנה וסה"כ עליה של כ-27% למול פברואר 2023. במקביל, מחירי הביטוח המקיף רשמו לבדם עלייה ממוצעת של 35% למול שנה שעברה.

Wobi, אתר להשוואה וקניית מוצרי ביטוח, עורך מדי חודש את מדד מחירי ביטוחי הרכב (מקיף וחובה), המדד כולל ניתוח ביג דאטה חודשי של כל הפוליסות המבוטחות דרך Wobi, ובודק את תנודות המחירים בהן. עוד עולה מנתוני Wobi כי הפער בין מחירי פוליסת הביטוח בין החברות השונות הולך ומעמיק, בין ההצעה הראשונה להצעה האחרונה הפער עומד על כ-5,300 שקל בממוצע. בין הביטוח המקיף לביטוח צד ג' קיים פער של מעל 2,000 שקל. כאשר רק מחירי ביטוח מקיף רשמו עליה בממוצע של 35% למול שנה שעברה, אשר מסתכמים בכ-1,000 שקל בממוצע.

שני הדגמים בהם מחירי הביטוח ממשיכים לעלות דרסטית הינם סקודה אוקטביה, שעלה ב-4.5% מחודש קודם ורשם עלייה של 39% משנה שעברה וטויוטה קורולה, שעלה ב-3.3% מחודש קודם, ורשם עלייה של 37% משנה שעברה. במקביל נמשכת עליית המחירים בדגמים הקטנים, שמהווה החודש את טבלת מרבית הרכבים הגניבים. כל למשל יונדאי i10 מבין הדגמים הקטנים הוא הגניב ביותר עם עלייה של 22% משנה שעברה. ביחס לפברואר 2023 מחירי הביטוח עלו כאמור בממוצע ב-27% ועלייה של 2.6% מחודש ינואר 2024.

נדב שרייבמן, מנהל מחלקת מחקר ואנליזה ב-Wobi: "הנזק הכלכלי שנגרם לציבור הנהגים בישראל עקב עליית מחירי הביטוח הופך לעול משמעותי. בחלק מהרכבים ההתייקרות מסתכמת באלפי שקלים נוספים לכל משק בית, בכל שנה. במצב זה, השוואת המחירים והכיסויים לביטוח הרכב הופכת להכרחית. אם בעבר פערי המחיר בין ההצעות היו קטנים עד חסרי משמעות כיום מדובר בפערים של אלפי שקלים ולכן חשוב עוד יותר להקדיש לכך את הזמן ואת תשומת הלב, לבחון במספר הצעות את תנאי הפוליסה ואת העלות המוצעת של כל אחת מהן".

ביזפורטל
קטגוריות
ללא קטגוריה

הערות

מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות