x




אנליסט

זרים רכשו נכסים פרטיים ב-1.5 טריליון דולר - ונתקעו איתם

דרג מאמר זה
חברות השקעה פרטית מתקשות כעת למכור נכסים בסין, והקונים הפוטנציאליים דורשים הנחות של 60% ויותר ■ "אנחנו בתקופה מאתגרת יותר, דומה מאוד למה שחווינו במשבר הכלכלי העולמי"
חברות השקעה פרטית (פרייבט אקוויטי) שצברו נכסים בשווי של יותר מ-1.5 טריליון דולר בסין תוך 20 שנה בלבד מתקשות עכשיו להיפטר מההשקעות האלה, שנראו פעם מבטיחות.


לנוכח הירידות בשווקים הפרטיים והשווי הלא אטרקטיבי של הנכסים, חברות ההשקעה הפרטית בוחנות כעת דרכים למכור נכסים בסין. הקונים דורשים בתמורה הנחות של בין 30% ליותר מ-60%, לפי מקורבים לשוק. באירופה ובארה"ב התספורות קרובות יותר ל-15%.


חברות רבות גם בודקות אסטרטגיה חלופית, דוחות את המכירה של הנכסים ומקימות מה שמכונה קרנות המשך (continuation funds) שישתלטו על האחזקות למשך עוד כמה שנים, לפי ראיונות עם יותר מעשרה משקיעים ויועצים בתחום. גם זה מתגלה כאתגר לא קטן.


העובדה שאין שום דרך קלה החוצה הפכה את סין, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, משוק מוביל לרכישות לזירה של אי-ודאות עבור השקעות ארוכות טווח. הביקוש לנכסים סיניים ירד בשנים האחרונות, וכסף ברח אפילו מהבורסות, לנוכח קשייה של הכלכלה להתאושש ולצבור תאוצה מחדש, וחששות לגבי הכיוון הפוליטי שאליו פונה המדינה תחת הנשיא שי ג'ינפינג.


"אנחנו בתקופה מאתגרת יותר, דומה מאוד למה שחווינו במשבר הכלכלי העולמי", אומר ניקלס אמונדסון, שותף בחברת מונומנט גרופ המייעצת לקרנות פרטיות. "סין ממש לא יעד מועדף ומשקיעים בעולם ידחו השקעות בה לעת עתה".


חברת PAG מהונג קונג, שמנהלת נכסים בשווי 50 מיליארד דולר ומתמקדת באסיה, מנסה כבר כמה חודשים לארגן מכרז למכירת נכסים בשווי מיליארד דולר, לדברי מקורות מקורבים לעניין, כולל קונים פוטנציאליים ויועצים, אשר ביקשו להישאר בעילום שם. דובר החברה סירב להגיב.


חלק מהעסקות מתקדמות בכל זאת, הודות לתנאים הנכונים. קרלייל גרופ וטרוסטאר קפיטל מבקשות למכור חלק מההשקעה שלהן במקדונלד'ס בהונג קונג וסין - עסקה בשווי שעשוי להגיע ל-4 מיליארד דולר, שתהיה כרוכה בהקמת כלי חדש תוך משיכת הון חדש, לדברי מקורבים לעניין. ההבדל העיקרי במקרה הזה הוא שרווחי החברה גבוהים, מה שהופך מכירה חלקית של ההשקעה הוותיקה למתקבלת יותר על הדעת, גם אם האווירה הנוכחית אינה טובה. עדיין לא נקבעו התנאים הסופיים למכירה. דוברים מטעם קרלייל וטרוסטאר סירבו להגיב.


ימים לא קלים


אלה לא ימים קלים לתחום הפרייבט אקוויטי באופן כללי. אחרי שנים של צמיחה, חלק מהלקוחות המוסדיים, כמו קרנות פנסיה אמריקאיות, הגיעו לקצה הגבול של מה שהם מוכנים להקצות למגזר, מה שמקשה על מנהלי כספים לגייס הון חדש בתקופה של ריביות עולות.


בסין, עסקות שבהן מעורבות חברות השקעה פרטית בדרכן להשלים שנה שנייה ברציפות של ירידות, לאחר שבשנה שעברה צנחו ב-50%, לפי בלומברג.


151 קרנות שמתמקדות בסין רבתי גייסו בסך הכל 33.3 מיליארד דולר בשנה שעברה, הסכום השנתי הנמוך ביותר של התעשייה מאז 2013, לפי חברת המחקר פרקין. השנה הנוכחית נראית אף עגומה יותר. לקוחות מראים עניין רב יותר בעסקות באזורים אחרים באסיה, כמו הודו, וייטנאם, דרום קוריאה, אוסטרליה ויפן. ארה"ב, שהתשואות בה עולות על אלה של אסיה, היא היעד המועדף, לדברי מקורות.


עם זאת, משקיעים בינלאומיים לא יכולים להרשות לעצמם להתעלם לחלוטין מההזדמנויות שיש בסין, אמר בשבוע שעבר מייסד סיטאדל קן גריפין בכנס בהונג קונג. הם "חייבים להמשיך לעקוב אחר סין ולהשקיע בה".


בלקסטון, למשל, בוחנת השקעה פוטנציאלית ביצרנית הציוד הסולארי הסינית גרוואט טכנולוג'י לפי שווי של כמיליארד דולר, לפי מקורות מקורבים לעניין. אסנדנט קפיטל פרטנרס, חברת השקעה פרטית המתמקדת בסין, הגישה הצעה לרכישת הוליסיס אוטומיישן טכנולוג'יס ב-1.6 מיליארד דולר.


ואולם בטווח הקצר לפחות, אי אפשר להתעלם מהפסימיות בשוק. יצ'ן ז'נג, מנכ"ל טרוסטאר, זרוע ההשקעה הפרטית של סיטיק קפיטל הולדינגס, אמר בשבוע שעבר כי יקח זמן לגמול את כלכלת סין מהנדל"ן. בינתיים, הוא צופה שנה קשה עם מעט גיוסי הון.

דהמרקר
קטגוריות
ללא קטגוריה

הערות

מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות