x




stacy

ישראל קנדה ואלקטרה מוכרות קרקע נוספת בסנט פטרסבורג ב-40 מיליון דולר

דרג מאמר זה
מדובר בעסקה שנייה עם חברת הנדל"ן Setlcity המתכננת הקמת כ-4,500 יחידות דיור נוספות במתחם; החברות שיתפו פעולה בעבר גם בארץ, בין היתר בפרויקט מידטאון בתל אביב

עסקת נדל"ן נוספת ל ישראל קנדה ו אלקטרה ברוסיה: החברות מוכרות מגרשים בפרויקט בסנט פטרסבורג תמורת כ-40 מיליון דולר.

הרוכשת הינה חברת Setlcity, אחת מחברות הנדל״ן הגדולות ברוסיה, שכבר רכשה בעבר חלקים בקרקע ועתה משלימה עסקה שנייה במתחם. בכוונת החברה להקים על הקרקע כ-4,500 יחידות דיור, נוסף על 4,500 יחידות המצויות בשלבי בניה מתקדמים, וחלקן בשלבי איכלוס. על פי הדיווח, קצב המכירות בפרויקט עולה על 100 יח״ד בחודש, כשעד כה נמכרו כ-1,400 דירות.

ההסכם בו התקשרו החברות הינו הסכם תמורות של 16% במסגרתו תשולם התמורה על פני 5 שנים. ככל שמחירי המכירה יעלו על סך של 95 א׳ רובל למ״ר (מחירי המכירה כיום), תשולם לישראל קנדה ולאלקטרה תמורה נוספת בהתאם למחירי המכירה בפועל.

התמורה הכוללת בגין שתי חטיבות הקרקע עומדת על סך של כ-80 מיליון דולר, מתוכם שולמו עד כה כ-14 מיליון דולר.

שיתוף פעולה מתמשך

לישראל קנדה ולאלקטרה חטיבת קרקע בסנט פטרסבורג בהיקף של כ-2,400 דונם שנרכשה בשנת 2007 בייעוד חקלאי. החברות פעלו לשינוי ייעוד הקרקע וכיום זכויות הבניה מאפשרות הקמת שכונת מגורים חדשה בהיקף של כ-40 אלף יחידות דיור לצד בתי ספר, גני ילדים, שטחי מסחר ופארקים.

יש לציין כי החברות כבר שיתפו פעולה בעבר, בין היתר, בפרויקט מידטאון בתל אביב שהקימו יחדיו וכולל כ-120 אלף מ״ר למגורים, משרדים ומסחר וכ-2,400 מקומות חניה. בשנת 2019 רכשה ישראל קנדה את חלקי השותפות יורוקום ואלקטרה בשטחי המסחר בפרויקט וכעת מלוא השליטה בזכויות בידי ישראל קנדה, כאשר חלק גדול מהשטחים שווקו.

עוד הקימו החברות את פרויקט w prime בשכונת פארק צמרת בתל-אביב שאוכלס בשנת 2016. בנוסף, בחודש ספטמבר 2019, דיווחה ישראל קנדה על מו"מ עם אלקטרה מוצרי צריכה, לרכישת 50% מחטיבת קרקע בהיקף של 52 דונם באיזור התעשייה המערבי של ראשון לציון בסמיכות למתחם האלף, המיועדת לפרויקט תעסוקה ומסחר. כחלק מתנאי העסקה נבחנת אפשרות להשכרת חלק מהותי מהשטחים במתחם לאלקטרה כשוכר עוגן.

אלקטרה הינה קבוצת חברות בתחומי הקבלנות, בנייה, תשתיות ומערכות אלקטרו-מכניות, לאחרונה נכנסה החברה למדד 35 ונסחרת כיום בשווי שוק של כ-6.5 מיליארד שקל. ישראל קנדה עוסקת בתחומי פעילות שונים לרבות ייזום בניה למגורים, נכסים מניבים, פיתוח והשבחת קרקעות ומלונאות. החברה נסחרת במדד 125 בשווי שוק של כ-2 מיליארד שקל.

https://www.bizportal.co.il/realesta...article/777625
קטגוריות
ללא קטגוריה

הערות

מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות