x




stacy

זו הסיבה לזינוק במניית הבורסה לני"ע בתל אביב

דרג מאמר זה
בורסת הונג קונג הציעה לרכוש את הבורסה לניירות ערך של לונדון ב-40 מיליארד דולר - פרמיה של כ-23% על שער הבסיס של המניה הבוקר

האם בקרוב נהיה עדים לאחרת הרכישות המשמעותיות ביותר של בורסות בעולם? על רקע הברקזיט וההפגנות בהונג קונג, היום הודיעה הבורסה בהונג-קונג (סימול: HKEX) כי הגישה הצעת רכישה לבורסת לונדון (סימול: LSE) בסכום של כ-40 מיליארד דולר.

נוכח פתיחת שערי הבורסה המקומית לשווקים הגלובאליים, הן בבחינת צירוף קרנות השקעה זרות בראשות קרן מאניקיי (20%) כחלק מבעלי המניות, והן בבחינת צירוף גופים בינלאומיים כחברי בורסה רחוקים, המשקיעים בתל אביב ככל הנראה לא נשארו אדישים לידיעה וכבר מצפים לקבלת הצעות דומות עבור הבורסה הישראלית.


מניית הבורסה לניע בתא מזנקת כעת בכ-5.7% במחזור של 2.5 מיליון שקל ומשלימה זינוק של כ-44.5% ביחס למחיר המניה בהנפקה, אשר עמד על כ-7.1 שקלים.
ההצעה של הבורסה בהונג קונג מוערכת ב-83.6 לירות שטרלינג למניה. מדובר בפרמיה של 23% על מחיר הסגירה ביום שלישי של LSE. בתגובה לידיעה מניית הבורסה בלונדון זינקה בעד 15% אולם נכון לכרגע עולה בכ-5.4% בלבד.

"חיבור בין הבורסה בהונג קונג לבורסה בלונדון, יגדיר מחדש את השווקים הגלובליים בעשורים הבאים", אמר צ'רלס לי, מנכ"ל הבורסה בהונג קונג. "לשני העסקים יש מותג מצוין, חוסן פיננסי וצמיחה מוכחת. יחד נחבר בין מזרח למערב, נהיה מגוונים יותר ונציע ללקוחות יותר חדשנות, ניהול סיכונים והזדמנויות מסחר".

"מדובר בהבעת אמון בבריטניה שתמשיך להיות מרכז עולמי למסחר, יבטיח שהממלכה תמשיך ליהנות מהזדמנויות של צמיחה באסיה והמשך הפיכת המטבע הסיני למטבע עתודות למסחר הבינלאומי בעתיד", הוסיף לי.

אם תושלם, זו תהיה העסקה הגדולה ביותר אי-פעם שביצעה הבורסה בהונג קונג. המהלך מגיע לאחר ההאטה משמעותית בכלכלה הסינית בעקבות מלחמת הסחר, כשהרכישה צפויה להגביר את החשיפה של שווקים חדשים לכלכלה הסינית.

כאמור, מאז ההודעה על הברקזיט, הכלכלה הבריטית הולכת ונחלשת, כשבחודשים האחרונים גם המצב הפוליטי הנפיץ בהונג קונג השפיע על הכלכלה העולמית.

https://www.bizportal.co.il/globalma...article/768211
קטגוריות
ללא קטגוריה

הערות

מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות