x




stacy

טבע צללה לקראת הדו"חות, האם החברה תצליח לעמוד בתחזיות?

דרג מאמר זה
חולשה בשוק הגנרי, פרשת תיאום מחירים בארה"ב, טענות לגבי שוחד, הורדת מחיר יעד גסה מגופי ההשקעות הגדולים בעולם, וחוב תופח - כל אלה ילוו את טבע אשר תפרסם מחר את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה

חולשה בשוק הגנרי, פרשת תיאום מחירים בארה"ב, טענות לגבי שוחד, הורדת מחיר יעד גסה מגופי ההשקעות הגדולים בעולם, וחוב תופח - כל אלה ילוו את טבע אשר תפרסם היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה ותנסה להציג תמונה מעודדת למשקיעיה המודאגים.

תחזיות האנליסטים בשוק מדברות על הכנסות של כ-4.26 מיליארד דולר ורווח נקי של 58 סנט למניה - יעד שספק גדול אם טבע תוכל לעמוד בו. בעוד המשקיעים בתל אביב היו אופטימיים יחסית, ושלחו את מניית החברה לעליות שערים של עד 4.5% בגבוה היומי, עם פתיחת המסחר בוול סטריט החלה המניה לאבד גובה וצוללת כעת בכ-11%, באופן אשר מרמז כי המשקיעים בוול סטריט הרבה פחות אופטימיים לגבי התוצאות מחר.

נזכיר כי טבע ספגה בחודש האחרון הורדת דירוג גסה מבנק ההשקעות מורגן סטנלי, אשר חתך את מחיר היעד של המניה בכ-35% לרמה של 6 דולר בלבד - רמה שלא נראתה בטבע מאז שנת 1999 - לפני כ-20 שנה.

הורדת מחיר יעד וחוב טופח

בהמשך למורגן סטנלי, גופים נוספים הורידו את מחיר היעד למניה, בצעד שמיוחס להמשך החולשה בשוק הגנריקה, המשך השחיקה במחיר הקופקסון, במקביל לאיבוד נתח שוק, וכן על רקע החשש כי שירות החוב של החברה הופך לבעייתי מרבעון לרבעון.

נכון לסוף הרבעון הראשון של 2019, יחס החוב נטו ל-EBITDA של טבע היה 5.45 (לעומת יחס של 4.69 בסוף הרבעון השני של 2018) ותחזית תזרים המזומנים שלה ל-2019 היא 1.6-2 מיליארד דולר (לעומת תזרים מזומנים של 3.7 מיליארד דולר ב-2018).

הסדרי חוב בפרשת תיאום המחירים

בנוסף, על החברה נגזר לשלם למדינת קליפורניה 69 מיליון דולר בהסדר שיסיים למעשה את חקירת התובע הכללי של המדינה נגד החברה בחשד לתיאום מחירים וחלוקת שוק בינה לבין המתחרים.

עד כה שילמה טבע כ-155 מיליון דולר בהסדרי פשרה בארה"ב, זאת לאחר שבחודש יוני האחרון הסכימה לשלם 85 מיליון דולר לאוקלהומה במסגרת פרשה שקיבלה את השם "פרשת משככי הכאבים" בו הועלו האשמות נגד החברה כי הסתירה תופעות לוואי של משככי הכאבים מתוצרתה.

סטיבן טפר, אנליסט פארמה, אי.בי.אי בית השקעות: "להערכתנו, החברה תתקשה להכות את הציפיות שקיימות בשוק. התוצאות של הרבעון צפויות להוות המשך ישיר למגמה שנראתה ברבעון הראשון. כלומר, שחיקה חדה יחסית לרבעון המקביל אשתקד, בהיקף המרשמים של הקופקסון מול התחרות הגנרית, שחיקה במכירות של משאף הפרואייר והתייצבות מסוימת בפעילות הגנרית, תוך איזון בין שחיקת המחירים והשקות חדשות. למרות, שאנו צופים תרומה חיובית מתוכנית ההתייעלות ומצמיחה חזקה של שני מוצרי הדגל החדשים אג'ובי ואוסטדו, השחיקה החדה של הקופקסון היא הגורם הדומיננטי במשוואה".

"הנושא המרכזי שיעסיק את המשקיעים הינו קצב הצמיחה במרשמים לתרופות הביולוגית Ajovy (לטיפול במיגרנה) ובקצב התפתחות המכירות של אוסטדו (לטיפול בבעיות תנועה). בנוסף המשקיעים יתמקדו בקצב המימוש של תוכנית הקיצוצים והתייעלות, במצב שוק הגנריקה בארה"ב, בהשקות גנריות חדשות ובראשן גנריקה מורכבת (כמו רסטזיס) וביוסימיולרס (כמו ריטוקסן), וכמובן יינתן דגש לקצב שחיקת הקופקסון הצפוי במהלך 2019, והאם יש סיכוי שזה יביא להורדה נוספת בתחזיות".

האם טבע תבצע הפרשות מהותיות בגין התביעות?

לדברי טפר, "לא מן הנמנע שיעלו גם שאלות קשות סביב התביעות השונות שעומדות מול החברה, כשבראשן התביעה נגד עשרות חברות (וביניהן גם טבע) שהיו מעורבות לכאורה במגפת האופיואידים בארה"ב ותביעת הענק נגד החברות הגנריות בחשד לתיאום מחירים. השאלה הגדולה היא האם טבע תבצע הפרשות בגין התביעות ואם כן מה יהיו היקפן?"

"בכלל ענף הגנריקה ישנה עלייה במספר המיזוגים ויציאה של חברות מהתחום, דוגמת פייזר-מיילן (מיזוג התרופות הוותיקות של פייזר שפקעו עליהם הפטנטים עם הפעילות הגנרית של מיילן), נוברטיס-אורובינדו (נוברטיס מכרה נתח משמעותי מהגנריקה שלה לאורובינדו) ופריגו שגם היא מחפשת קונה לפעילות הגנרית שלה. מהלכים אלו שנובעים מהחולשה בענף, יביאו בסופו של דבר להקטנת מספר השחקנים בשוק ובלימת השחיקה במחירים. מגמה השחיקה צפויה בטווח הארוך לשפר את מצבן של החברות הגנריות שיישארו במשחק".

"קשה למצוא נקודות אור"

לדברי טפר, "הרטוריקה השלילית סביב מחירי התרופות נובעת הן מהתחממות הזירה הפוליטית לקראת בחירות 2020, והן מההודעה של הנשיא טראמפ השבוע בנוגע לבנייה של תוכנית שתאפשר יבוא מקביל של תרופות זולות מקנדה".

"בשורה התחתונה, בטווח הקצר וסביב פרסום הדוחות קשה למצוא נקודות אור מהותיות שיכולות להפתיע את השוק לחיוב", סיכם טפר.

https://www.bizportal.co.il/capitalm...article/766664
קטגוריות
ללא קטגוריה

הערות

מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות