x




נוקוטו

הפתרון של טראמפ? הממשל האמריקני צפוי להציף את השוק בדולרים

דרג מאמר זה
לנוכח מצוקת הנזילות שממשיכה להחריף, הממשל האמריקני הודיע אמש כי הוא חותך את צפי ההנפקות לחודשים הקרובים. במקביל, קופת האוצר האמריקני צפויה לרדת בקרוב ל-320 מיליארד דולר בחודשים הקרובים


בעוד מדדי המניות בוול סטריט נסחרים ברמות שיא, שוקי הכסף ממשיכים להציג סיטואציה אחרת לחלוטין. ע"פ נתוני הפד' שפורסמו היום, הריבית האפקטיבית בשוק (EFFR) עלתה אמש לשיא של 2.45%, 5 נק' מעל ריבית ה-IOER שהייתה מחסום עליון לשוק הריביות בשנים האחרונות. ברקע לתהליך, נראה כי הלחץ על הפד' להודיע על הורדת ריבית והשקת תוכנית רכישות חדשה מגיע לשיא חדשה. אך עד שהפד' יפעל, נראה כי משרד האוצר האמריקני מנסה בכל העוצמה להרגיע שוקי הריביות.

הריבית האפקטיבית בשוק: זינקה אמש לשיא חדש, דבר שמאותת על מצוקת נזילות בשוק

אמש פרסם משרד האוצר האמריקני את תחזית הגיוסים שלו לרבעונים קרובים, ואותת כי הממשל האמריקני צפוי להציף את השווקים בדולרים בחודשים הקרובים. במהלך אפריל-יוני צפוי הממשל האמריקני לגייס 30 מיליארד דולר בלבד מהשווקים, כ-53 מיליארד דולר פחות מהתחזית הקודמת שלו. בחודשים יולי-ספטמבר צפוי משרד האוצר האמריקני לגייס 160 מיליארד דולר. הירידה החדה בגיוסים של הממשל האמריקני בחודשים הקרובים עשויה להקל על שוקי המימון שגועש בימים הקרובים.


צעד נוסף שעשוי להקל על הלחץ של הדולר בשווקים הוא הזרמה של קרוב ל-320 מיליארד דולר לשווקים, כאשר קופת האוצר האמריקני צפויה לרדת בחדות בחודשים הקרובים. ברקע לעונת המיסים ארה"ב בחודש האחרון, קופת האוצר האמריקני הגיעה אמש לרמה של 420 מיליארד דולר. בממשל טענו אמש כי קופת האוצר צפויה לרדת לרמה של 270 מיליארד דולר בסוף יוני, ולעמוד ברמה של 85 מיליארד דולר בלבד בסוף ספטמבר. נדגיש כי הירידה החדה בקופת האוצר צפויה להביא לעלייה ברזרבות של הבנקים בארה"ב. מדובר כמובן בפתרון זמני, כאשר הפד' יהיה חייב להתערב בהמשך השנה.

קופת האוצר האמריקני: הירידה החדה צפויה להגדיל במעט את רזרבות הבנקים




החלטת הריבית מחר הופכת לקריטית במיוחד לנוכח הפער העצום בין הביצועים של שוקי המניות והאג"חים בחודשים האחרונים, לבין התמונה המצטיירת בשוק המימון.


הדולר אינדקס (סימול:DXY) מגיב הערב בירידות של 0.3%, לאחר ירידות של 0.2% אמש. הירידות מגיעות למרות שהפד' מצמצם הערב כ-28 מיליארד דולר מהשווקים.

http://www.bizportal.co.il/wallstree...article/762488
קטגוריות
ללא קטגוריה

הערות

מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות