x




נוקוטו

תרזה מיי ספגה מפלה נוספת בפרלמנט הבריטי

דרג מאמר זה
כפי שהיה צפוי, ההסכם החדש שהוצע ע"י ראש ממשלת בריטניה נדחה הערב בפער גדול. ביום חמישי צפוי להצביע הפרלמנט על בקשה לדחות את התהליך


סאגת ההיפרדות של בריטניה מהאיחוד האירופאי מסרבת להסתיים. הערב חוותה ראש ממשלת בריטניה מפלה נוספת, כאשר הפרלמנט הבריטי דחה את ההסכם שהשיגה מיי בימים האחרונים בנוגע לתהליך ה"ברקזיט".


התבוסה של מיי גדולה במיוחד, כאשר 391 מחוקקים הצביעו נגד ההסכם מול 242 שהצביעו בעד ההסכם. נזכיר כי מדובר בכישלון שני של מיי, שהפסידה בהצבעה דומה במהלך ינואר האחרון.


יש להדגיש כי ההחלטה הערב בפרלמנט הבריטי הייתה צפויה. מוקדם יותר הבוקר דווח כי מיי הצליחה להשיג וויתורים נוספים מהאיחוד האירופאי, ובממשלתה טענו כי "השינויים האחרונים מחייבים מבחינה חוקית ומשפרים את סכם הפרישה", אך התובע הכללי בבריטניה צינן את האופטימיות וטען כי השינויים האחרונים שנעשו בהסכם אינם מסירים את הסיכונים החוקיים בנושא האירי.


הנושא העיקרי שיש עליו מחלוקת בין הצדדים הוא הגבול של בריטניה עם אירלנד. סעיף הפשרה בהסכם המקורי מכונה "בקסטופ", ונועד למנוע הצבת עמדות בידוק בגבול בין צפון אירלנד, שהיא טריטוריה בריטית, לבין הרפובליקה של אירלנד, שהיא מדינה עצמאית וחברה באיחוד האירופי.


נזכיר כי התאריך היעד של העזיבה של בריטניה או בסוף החודש הקרוב, כאשר הסיכויים ל"היפרדות קשה" של בריטניה מהאיחוד קטנים במיוחד. השלב הבא הצפוי בסאגה הוא הצבעה בפרלמנט הבריטי על בקשה לדחות את התהליך. במידה ויאושר, כל המדינות באיחוד האירופאי צריכות להסכים לבקשת בריטניה.

ברקע לתבוסה, התנודתיות בשוקי המט"ח נמשכת הערב. הלי"שט הבריטית נחלשת כעת ב-0.5% מול הדולר לרמה של 1.308. האירו מתחזק מול הדולר ב-0.5% לרמה של 1.13 דולרים לאירו.

http://www.bizportal.co.il/wallstree...article/760980
קטגוריות
ללא קטגוריה

הערות

מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות