x
  • קולות פסימיים בשווקים: בכיר הפד מציע להתרגל לריבית הגבוהה, בדויטשה בנק חוזים שחורות

    ג'יימס בולארד, נשיא הפדרל ריזרב בסנט לואיס, מעריך כי הפד יצטרך לשמור על הריבית בשיעור גבוה מ-5% במשך רוב שנת 2023 ולתוך 2024 • בראיון למרקט ווטש אמר בולארד כי "השוק שאנן מול הצורך לרסן את האינפלציה" • גם ב-S&P Global ובדויטשה בנק לא אופטימיים

    אל מול האינפלציה הגואה ותחת החשש מענני המיתון שבאופק, עיני כולם נשואות אל הפדרל ריזרזב והמדיניות המוניטרית ההדוקה שהוא מנהיג בשנה האחרונה במטרה לרסן את עליות המחירים. המטרה של הבנק המרכזי של ארה"ב להדוף את האינפלציה עד לשיעור של 2%, כאשר היא עומדת כעת על 7.7%.
    העלאת ריבית היא אחת הדרכים העיקריות שבהן הפד יכול לצנן את הכלכלה, בזמן שהסחורות והשירותים מתייקרים. האסטרטגיה הזו לא רק מעלה את הסיכון למיתון, היא גורמת כאב לצרכנים ולמשקיעים שנהנו במשך יותר מעשור מכסף זול לרכישת בתים, מכוניות ונכסים אחרים כמו מניות ומטבעות קריפטו.
    ג'יימס בולארד, נשיא הפדרל ריזרב בסנט לואיס, מספק את הערכותיו לגבי הצעדים הבאים של הבנק הפדרלי, שנותנות הצצה קלה על איך הדברים נראים מבפנים. בראיון ל"מרקט ווטש" אמר בולארד כי שיעור הריבית לא צפוי לרדת בעתיד הקרוב, ואף יטפס מעבר ל-5%: "אני חושב שנצטרך להישאר שם במהלך 2023 ועד 2024", אמר.
    בולארד הוסיף כי נראה שהשווקים עדיין לא מעריכים את מחויבותו של הפד לשמור על מדיניות הדוקה כדי לרסן את האינפלציה, ואף מצפים שהאינפלציה תשקע מעצמה.
    לפני מספר שבועות, בולארד עורר סערה קצרה בשווקים בארה"ב כשהעלה את האפשרות שריבית הפד תצטרך לעלות עד לשיעור של 7% - הרבה מעל הגבול העליון של היעד (4%) וגם מעל התחזיות הנפוצות בשוק. הפד כבר העלה את הריבית בכמעט 4% נקודות בסיס בשש העלאות רצופות שהחלו במרץ 2022, עד אז הייתה בשיעור אפסי. "האינפלציה תרד, אני חושב. זה הקו הבסיסי שלי. אבל כנראה לא מהר כמו שהשווקים רוצים", אמר בולארד.

    מיתון דומה ל-1969-1970 מחכה לארה"ב בשנה הבאה
    אחד הקשיים העיקריים שעולים עם העלאת שיעורי הריבית הוא החשש ממיתון, שלדעת רבים מתקרב מן האופק, או אפילו כבר כאן. בדו"ח סוף השבוע של S&P Global השמיעה הכלכלנית בת' אן בובינו קריאות אזהרה מפני מיתון שיגיע בשנה הבאה. "אמנם המומנטום הכלכלי הגן על כלכלת ארה"ב השנה, אבל מה שנמצא מעבר לפינה בשנת 2023 הוא החשש הגדול יותר", הסבירה.
    בדומה לכלכלנים רבים בתוך וול סטריט ומחוצה לה, S&P מעריכה כי הסיכוי שארה"ב תוריד ריבית לא גבוה, שכן הפד ממשיך לדבוק באסטרטגיה שלו לנסות לדכא את הלחצים האינפלציוניים הגוברים.
    בהמשך התייחס הדוח לגורמים נוספים שמערימים קשיים על התייצבות הכלכלה העולמית: "עם המלחמה המתמשכת באוקראינה, המתחים המחמירים סביב טייוואן וההאטה בסין המחמירה את לחצי שרשרת האספקה ​​והתמחור, נראה שהכלכלה האמריקאית מיטלטלת לקראת מיתון".
    למרבה המזל, אולי, יש דברים חיוביים לחלץ מהתחזיות למיתון בסגנון 1969-1970. המיתון שהחל בדצמבר 1969 נבע גם הוא ממשבר אינפלציוני, ונמשך 11 חודשים, לפי נתוני הלשכה הלאומית למחקר כלכלי, הנחשבת לסמכות האמריקאית להכריז על מיתון.


    המיתון יכה חזק ויחלוף מהר
    דויטשה בנק היה גם בין הבנקים הגדולים הראשונים שחזו מיתון בארה"ב, אבל מספר תחזיות המיתון בשוק גדל בהתמדה. חוקרי הבנק מעריכים שמאמצי הבנק המרכזי לבלום את האינפלציה בארה"ב עשויים להביא למיתון עד אמצע 2023 ולעורר ירידה חדה ו"כואבת זמנית" במניות.
    "כאשר המיתון יכה, נראה את שוקי המניות הגדולים צוללים ב-25%, אך לאחר מכן תתרחש התאוששות מלאה עד סוף שנת 2023, בהנחה שהמיתון יימשך מספר רבעונים בלבד", אמר דיוויד פולקרטס-לנדאו, כלכלן ראשי של הקבוצה וראש המחקר הגלובלי, ופיטר הופר, ראש המחקר הכלכלי הגלובלי.
    במסמך שפורסם אתמול (שני), ציינו שני הכלכלנים את אינפלציית השכר והמחירים הגבוהה והמתמשכת בארה"ב ובאירופה, המונעת על ידי ביקוש חזק, שוקי עבודה מתוחים וזעזועים בהיצע. בהתבסס על הרשומות ההיסטוריות של מספר מדינות תעשייתיות גדולות מאז שנות ה-60, בכל פעם שהאינפלציה המגמתית ירדה ב-2 נקודות אחוז או יותר, ירידה כזו לוותה או נגרמה על ידי עלייה באבטלה של לפחות 2 נקודות אחוז. נכון לעכשיו, הם העריכו, מגמות האינפלציה בארה"ב ובאירופה נעות בסביבות 4 נקודות מעל הרמות הרצויות.
    דויטשה בנק כאמור לא לבד בהערכותיו. ביולי, המשקיע האגדי ג'רמי גרנתם הזהיר כי המניות עלולות לצלול ב-25% כאשר "בועת העל" ממשיכה להתפוצץ. באוגוסט, אנליסט המחקר של סיטי, כריסטופר דנלי, כתב שמניות השבבים עלולות לצנוח בהיקף כזה כאשר המשקיעים נכנסים ל"צניחה הגרועה ביותר בתחום המוליכים למחצה בעשור האחרון". ובתחילת החודש, צוות אנליסטים במורגן סטנלי בראשותו של מייק ווילסון רמז שמדד S&P 500 עלול להציג ירידה נוספת של עד 25% אם מיתון יגיע.


    מיתון כלכלי מתון בארה"ב ובאירופה, ועלייה משמעותית באבטלה
    בגרמניה, בה שוכן דויטשה בנק, אולי כבר מתרחש מיתון. כלכלת גוש האירו כולו ספגה מכה קשה כתוצאה מהפלישה הרוסית לאוקראינה וההשפעה שלה על תעשיית האנרגיה, אמרו חוקרי דויטשה בנק. בינתיים, הפד והבנק המרכזי האירופי (ECB) "מחויבים לחלוטין" להורדת האינפלציה בשנים הקרובות, ו"לא ניתן יהיה לעשות זאת ללא מיתון כלכלי מתון, לפחות בארה"ב ובאירופה, ועלייה משמעותית באבטלה".
    "החדשות הטובות הן שאנחנו גם חושבים שהפד והבנק המרכזי האירופי יצליחו במשימה הזאת, כשהם דבקים בכלים שברשותם מול ההתנגדות הציבורית כשהאבטלה גואה", כתבו פולקרטס-לנדאו והופר. "לעשות זאת כ

    מקור המאמר: globes

    קישור למאמר המקורי
  • נתוני מסחר

  • מובילי צפיות ומעקב

    משתמש מספר עוקבים מספר צפיות
    תיקי מניות של חברי האתר
  • המניות הפופולאריות באתר

    דירוג שם מנייה מס' מנייה

    אין לך הרשאה

    אין לך הרשאה

  • תגובות אחרונות בתיקי המניות

מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות