עידן21
לאחר שנחבטו ללא רחמים, מניות התקשורת ראו תחתית?
by
, 08.04.2019 at 11:09
סקטור התקשורת ספג מכות קשות בחודשים האחרונים ואף בפרק זמן ארוך יותר. סלקום ופרטנר ספגו מהמשקיעים בלי רגש - מבט על שתי הספקיות הגדולות מתחייב מהמציאות
כל אחת ספגה מהמשקיעים בלי רגש ובלי רחמים. מי יותר ומי פחות. ומבט על שתי הספקיות הגדולות מתחייב מהמציאות. מי ראתה תחתית אם בכלל ובמי כדאי לנו לשים את מבטחינו.
הדומה והשונה בטווח הארוך
הטווח הארוך קריטי לקבלת החלטות גם אם הן מראש מכוונות לפרקי זמן קצרים. הטווח הארוך הבא לידי ביטוי בגרפים הרבעוניים והחודשיים מייצג את הזרם המרכזי של הנהר. הזרם שלפיו יתיישרו כל הזרמים הקלים יותר. הגרפים הארוכים מייצגים גם את האלמנטים הרציונליים של השוק וזאת בניגוד לטווחים הקצרים רוויי הרגשות וסימני השווא.
וכאן אפשר לראות שוני מהותי. בגרף הרבעוני מצויה סלקום במגמת ירידה כאשר נקודות השיא והשפל מסודרות במבנה יורד. הרצף יורד אף הוא והמניה נמצאת מתחת לממוצע נע 5 שמצידו משופע כלפי מטה.
פרטנר לעומתה מדשדשת כאשר נקודות השפל עולות ונקודות השיא יורדות. ביטוי לחוסר אחידות דעים בין שתי הקבוצות הדומיננטיות בשוק. הרצף יורד אף הוא וגם היא מצויה מתחת לממוצע נע 5 אך הוא אופקי לחלוטין ומייצג דשדוש.
ניצחון לפרטנר בנקודות
בגרף החודשי מגמת ירידה מובהקת בסלקום. נקודות השיא והשפל מסודרות במבנה יורד, הרצף יורד אף הוא, הממוצעים הנעים מסודרים בסדר יורד ומעידים על מומנטום שלילי.
מגמת ירידה גם בפרטנר אך היא אינה מובהקת ועוצמתית כפי שהיא בסלקום. הכל מתון ומעודן יותר. למרות שנקודות השיא והשפל מסודרות במבנה יורד, ובדיוק כמו בסלקום הפרמטרים האחרים שליליים הרי שהמגמה השלילית מובהקת פחות.
ניצחון לפרטנר בנקודות.
סיכום טווח ארוך
המונח "עלייה" לא הוזכר כאן ולו גם פעם אחת. לא בהקשר של מגמה, לא בהקשר של רצף ולא בהקשר של הממוצעים. הכל שלילי אבל המניות עושות זאת באופן אחר. בעוד שאצל סלקום הסיפור בוטה יותר הרי שבפרטנר הוא מעודן מעט והמשוואה מאוזנת יותר.
בטווח הקצר
בגרף השבועי אפשר לזהות תופעות זהות לאלו שנרשמו בממדים הארוכים יותר. בסלקום מסודרות נקודות השיא והשפל במבנה יורד, הרצף יורד, הממוצעים שליליים והכל מאוד בוטה ואלים יחסית לפרטנר.
גם אצל פרטנר אפשר לראות מאפיינים זהים: נקודות שיא והשפל יורדות, הרצף עולה בניגוד לסלקום אבל הממוצעים הנעים שליליים בדיוק כמו אצל אחותה למגזר.
גם כאן ניצחון לפרטנר בנקודות. אבל לא יותר מזה.
סיכום
הפילוסופיה שלי גורסת שלמשקיע (סליחה, לסוחר, אני לא רוצה להעליב כאן איש) אין מה לחפש במניות שאינן מצויות במגמת עלייה. הפיתוי הגדול מתברר כמלכודת פתאים ב-9 מתוך 10 מקרים, הגם שפרטנר ניצחה בנקודות עדיין לא מדובר בכוכבות גדולות בשוק המקומי אלא במניות חבוטות שלא ברור בהן כמה רחוקה התחתית. היא יכולה להיות קרובה מאוד או רחוקה מאוד והניסיון לקבוע היכן מגמת הירידה תסתיים הוא הימור נקי.
http://www.bizportal.co.il/technical...article/761738