האלוקים אינו רק אל מלחמות,ריב ומדון עם הגויים מסביב.
בפרשת "שופטים אשר בספר דברים, בפרק י"ד מובאת רשימת הוראות, עיצות, הנחיות והנחתות, איך על העם להתנהג. והפסוק הראשון מורה לעם " שופטים ושוטרים תתן לך בכל עשריך,אשר ה' אלוהייך נותן לך ,לשבטייך,ושפטו את העם משפט צדק .לא מתטה משפט, לא תכיר פנים ולא תיקח שוחד כי השוחד יעוור עיני חכמים ויסלף דברי צדיקים .צדק צדק תרדוף למען תחייה וירשת את הארץ אשר ה" אלוהיך נותן לך. "
בהמשך-ישנן הוראות ===שוות ערך לחוקים,בנושאי התקנת אלילים זרים והעונש על המעשה.
תיאור מפורט מוגד ומוגש לעובדי עבודה זרה=על אופן ביצוע האיסור ועל העונש החופף . יש מתכון לבחירת מלך לעם, יש הנחיות להטבות כלכליות לכוהנים וללוויים, כי אין להם נחלה בארץ, האל חוזר ומחזק את האיסורים במעשי קוסמות וכושפות, והכי יפה- בונה שלוש ערי מקלט להורגים בשגגה או התאונה. למען יצילו את נפשותיהם.
לפני קרב ישנן הנחיות מדוייקות מי יכול להלחם ומי לא. יש הבטחה חזקה שבשעת קרב ,יעמוד האל לימין חילייו=אנשייו.ואז כמובן, מינו השוטרים שרי-צבאות ומפקדים טובים לעם. ובשעה שהצבא יקרב לעיר-ראשית על הצבא לקרוא להם לשלום. אך גם אם סירבו- יש להפגין אנושיות, רחמים וצדק, בטיפול בזקנים, נשים וילדים של האוייב. על הצבא לא להשמיד ולא להכחיד את עץ הפרי ופרי האדמה. רק עץ אשר אינו עושה פרי- ילקח ליתדות. בפרק הזה העם נבחר=נשפט לפי יכולות אישיות ואנושיות, ואנו רואים שגם במלחמה מותר להשאר אנושי, והוגן. מובן שאלפרד נובל קצת שינה את התפיסה הזאת ברגע שהמציא את הדינמיט, וכל כלי ומכשירי המשחית האחרים. ,שבקעו אחד אחד מתיבת פנדורה המודרנית.אבל לרגעים מותר לחלום על מלחמת אחד על אחד ,בחץ וקשת פשוטות, או באבן ובמקלע, כדוויד וגוליית בשעתם.הלוואי ונס יקרה פה, ולא ישא גוי אל עוד חרב, ולא תהייה עוד מלחמה. אמן כן יהי רצון. אילנה. והלוואי שלקראת ערב ראש השנה התשע"א ישוב החייל גלעד שליט לביתו ,ולהוריו.בריא ושלם. אמן .