בכוונה כתבתי כאן אסון, בגלל הצטברות כמה רכיבים:

1. התפרצות Eyjafjallajökull קרתה גם ב1821, אז ההתפרצות נמשכה כשנה, עם עליות וירידות, ואחריה ב1823 התפרץ הר הגעש הסמוך Katla , כפי שהעירה היום אשתו הישראלית של נשיא איסלנד וגם בוויקפדיה כאן:
http://en.wikipedia.org/wiki/Eyjafjallaj%C3%B6kull

2. כל יום שעובר חברות התעופה מפסידות כ200 מיליון דולר, וזוהי
the largest air traffic shut-down since World War
II
(מכאן:

http://en.wikipedia.org/wiki/Air_tra...6kull_eruption


וראה מה אומר
Professor Bill McGuire of the Aon Benfield UCL Hazard Research Centre said on 15 April that the most notable eruption of the Icelandic volcano which occurred in 1783, would, if it occurred today "have the potential to severely affect air travel at high northern latitudes for six months or more"
.
מכאן:
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_tra...eruption<br />
3. מספיק כי מטוס אחד חס וחלילה יפול מהשמיים בעקבות האפר אם וכאשר חברות התעופה ינסו לחזור לפעילות נזק כלכלי נוסף יגרם לחברות התעופה, אם מביטול טיסות, ואם בלקיחת הרבה פחות סיכונים ולפיכך הרבה פחות טיסות יוצאות.

ועכשיו לשאלות:

1. מה דעתך על הניתוח לעיל, ומה האפקטים שלו על הכלכלה העולמית?
2.האם כדאי לשים put על חברות התעופה ועל מי? איפה אפשר למצוא Put על חברות תעופה בכלל?
3. האם כדאי לשים call על רכבות, מעבורות, ספינות, ועל מי?

תודה מראש