
פורסם במקור על ידי
דני
המס על הדלק נקרא "בלו". הרעיון הכלכלי שלו הוא לפצות את המדינה על ההוצאות הגבוהות שיש לה הקשורות בשימוש בדלק = תחבורה. (כבישים, תשתיות, תאונות דרכים, זהום אויר, יבוא יקר מחו"ל ועוד..)
עוד סיבה הסטורית היא שפעם מי שהחזיק רכב היה בעל אמצעים והכנסות הרבה מעל הממוצע ולכן המס הוא פרוגרסיבי (מתקן עיוותים).
לכן במשך שנים הבלו על הסולר, ששימש בלעדית כלי רכב המשמשים לעבודה נטו (משאיות, אוטובוסים, טרקטורים, ציוד הנדסי ומוניות), היה נמוך משמעותית.
כיום, שהשימוש בסולר גם ברכבים פרטיים צבר תאוצה, קיים מנגנון הדרגתי להשוואת הבלו המוטל על הסולר לזה של הבנזין, תוך מתן החזרים לבעלי אוטובוסים, משאיות וכלי עבודה שונים הצורכים סולר.