x




מציג תוצאות 1 עד 7 מתוך 7

נושא: מס על הדלק

  1. #1

    מס על הדלק

    מישהו יודע למה יש מס של 2.5 שקל על כל ליטר דלק ?
    ממתי זה התחיל ?
    ולמה המס האסטרונומי הזה עדיין קיים ולא יורד לכיון ה 50 אג' ?
    אני מחפש הסבר ? ולמה אף אחד לא עושה דבר בנידון ?
    חוסר מודעות ? (כי אני עד לא מזמן לא ידעתי על המס הזה)

  2. #2

    מדינה של מיסים צריך לשרוף את ספר החוקים והתחיל מהתחלה

    מדינה של מיסים צריך לשרוף את ספר החוקים והתחיל מהתחלה :ugeek:

  3. #3

    Re: מס על הדלק

    המס על הדלק נקרא "בלו". הרעיון הכלכלי שלו הוא לפצות את המדינה על ההוצאות הגבוהות שיש לה הקשורות בשימוש בדלק = תחבורה. (כבישים, תשתיות, תאונות דרכים, זהום אויר, יבוא יקר מחו"ל ועוד..)
    עוד סיבה הסטורית היא שפעם מי שהחזיק רכב היה בעל אמצעים והכנסות הרבה מעל הממוצע ולכן המס הוא פרוגרסיבי (מתקן עיוותים).
    לכן במשך שנים הבלו על הסולר, ששימש בלעדית כלי רכב המשמשים לעבודה נטו (משאיות, אוטובוסים, טרקטורים, ציוד הנדסי ומוניות), היה נמוך משמעותית.
    כיום, שהשימוש בסולר גם ברכבים פרטיים צבר תאוצה, קיים מנגנון הדרגתי להשוואת הבלו המוטל על הסולר לזה של הבנזין, תוך מתן החזרים לבעלי אוטובוסים, משאיות וכלי עבודה שונים הצורכים סולר.

  4. #4

    Re: מס על הדלק

    מה לגבי מחיר הדלק עצמו? למה כשמחיר הנפט ירד מ-150 דולר לחבית ל-40 דולר בממוצע, לצרכן זה מתבטא בהנחה של מס' שקלים בודדים לליטר?
    וגם כאשר מחיר הנפט עלה קצת - העלו את המחיר.
    הגיע הזמן למהפיכה אמיתית!
    אלינור
    נ.ב., עוד לא יודעת איך מדביקים פרצופונים...

  5. #5

    Re: מס על הדלק

    מחיר הדלק לצרכן מורכב מ3 גורמים: מחיר הנפט המיובא, הבלו, והמע"מ.
    כלומר רק מרכיב אחד מתוך ה3 נתון לשינויים בהתאם לתנודות הנפט בעולם, שהרי יהיה זה לא נכון לחשב את המע"מ והבלו כאחוז קבוע מהמחיר הבסיסי. כן גם כשהנפט עולה בעשרות אחוזים וגם כשהוא יורד כך במחיר הסופי זה בא לידי ביטוי באחוזים בודדים. נכון שבמחיר לצרכן המ"עמ הוא תמיד 15%, אך סה"כ מרכיב המס במחיר הסופי (כולל הבלו) הוא קבוע.

    אלינור, מה הבעיה להוסיף סמיילים?, פשוט לוחצים עליהם אנטר !

  6. #6

    Re: מס על הדלק

    :roll: :roll:

  7. #7

    Re: מס על הדלק

    ציטוט פורסם במקור על ידי דני
    המס על הדלק נקרא "בלו". הרעיון הכלכלי שלו הוא לפצות את המדינה על ההוצאות הגבוהות שיש לה הקשורות בשימוש בדלק = תחבורה. (כבישים, תשתיות, תאונות דרכים, זהום אויר, יבוא יקר מחו"ל ועוד..)
    עוד סיבה הסטורית היא שפעם מי שהחזיק רכב היה בעל אמצעים והכנסות הרבה מעל הממוצע ולכן המס הוא פרוגרסיבי (מתקן עיוותים).
    לכן במשך שנים הבלו על הסולר, ששימש בלעדית כלי רכב המשמשים לעבודה נטו (משאיות, אוטובוסים, טרקטורים, ציוד הנדסי ומוניות), היה נמוך משמעותית.
    כיום, שהשימוש בסולר גם ברכבים פרטיים צבר תאוצה, קיים מנגנון הדרגתי להשוואת הבלו המוטל על הסולר לזה של הבנזין, תוך מתן החזרים לבעלי אוטובוסים, משאיות וכלי עבודה שונים הצורכים סולר.

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות