ציטוט פורסם במקור על ידי דמי כיס
בדרך באוטו, הבנתי עוד משהו:

אם עושים את השוקת הבינונית, והמדד מתחיל לרוץ, ונאלצים לסגור את האוכף, הרי יוצא מצב שיש שוקת קנויה בתוך שוקת מכורה. מה שאומר שהשוקת המכורה בכלל לא מסכנת אותנו, וזו בכלל פוזיציה של אפס ביטחונות.

המדד רץ, ונכנסים רווחים מהשוקת הקנויה + התמורה של המכירה של השוקת הבינונית. זה יפה.

כרגע, נקודת התורפה היחידה שאני רואה זה התסריט הבא:
-מרימים את האוכף בהתחלה.
-המדד מתחיל לרוץ בפתאומיות, וגם אולי סטיות התקן עולות. כל זאת לפני שהספיקה בכלל להיות שחיקה. כבר עלות האוכף גדולה מהמחיר ששילמנו עבורו, ואין אפשרות לסגור אותו בלי הפסד.

אולי בגלל זה משה אמר בפתיחה, שאם יש נפילה פיתאומית, קודם כל לסגור את רגל הפוט של האוכף, לא משנה מה.
דמי כיס - במקרה של עליה בסטיית התקן השוקת הקנויה יכולה להגן על האוכף בלבד, והשוקת הנמכרת מיד מתייקרת בדיוק כמו כל שוקת. השוקת הקנויה לא יכולה לכרוע תחת נטל עומס של אוכף + שוקת מכורה. תבדוק יווניות ותראה שאני צודק. במקרה של סטיית תקן גבוהה האוכף יסגר גם ללא השוואת תקבול וזאת בשל העובדה שסטיית תקן על הסטרייק על הכסף תמיד גבוהה יותר - מה שאומר שגם ללא תזוזת דלתא (וקשה לי להאמין שלא תתלווה למצב תזוזת דלתא) אתה כבר מופסד באוכף אלא שההפסד מתקזז עם הרווח על השוקת הקנויה (פלוס מינוס) ולכן אתה בהכרח מופסד על שוקת מכורה. אין הגנה במקרה כזה אלא באמצעות רכישת הגנות נוספות. אותו כנ"ל חל לגבי תזוזת דלתא משמעותית נניח ירידה של 2-3 אחוזים ביום.

מצד שני אם אתה סוגר אוכף באמצע החודש אין לך יותר בעיה, אבל אז אתה חשוף יותר מדי למצב של דשדוש וקשה לי להאמין שאתה תרוויח כי דשדוש יפגע קשה יותר בשוקת הקנויה כי היא קרובה יותר לכסף (תטא גבוהה יותר).

באמת מעניין מה משה חושב על כך?