עבר קצת זמן,
אבל ישנם התפתחויות ...
בפרשת של השבת הקרובה "ויחי"
נאמר כך :
בראשית פרק מח :
" ויאמר יעקב אל יוסף אל שדי נראה אלי בלוז בארץ כנען ויברך אתי"

אל שדי הינו ביטוי שהשתמשו בו לראשונה ב בראשית פרק יז
"ויהי אברם בן תשעים שנה ותשע שנים וירא יהוה אל אברם ויאמר אליו אני אל שדי התהלך לפני והיה תמים"
לכן ניתן להבין מהביטוי ש "אל שדי" הינו שם נוסף לאלוהים.

שוב מתעוררת השאלה הזו
בתחילה יעקב אומר (ואני מצטט מהתגובה הקודמת) :
"כִּי-רָאִיתִי אֱלֹהִים פָּנִים אֶל-פָּנִים"

ולאחר מכן אלוהים אומר ליעקוב :
"לָאֵל הַנִּרְאֶה אֵלֶיךָ בְּבָרְחֲךָ מִפְּנֵי עֵשָׂו אָחִיךָ"

לאחר מכן יעקוב אומר (ועדיין מאמין שראה את האלוהים) :
כִּי שָׁם נִגְלוּ אֵלָיו הָאֱלֹהִים בְּבָרְחוֹ מִפְּנֵי אָחִיו"

בתחילת פרשת ויחי , יעקוב אומר ליוסף שנגלה לו אלוהים (מצוטט בתחילה התגובה).

בספר שמות מצוטט
שמות פרק ו
"וארא אל אברהם אל יצחק ואל יעקב באל שדי ושמי יהוה לא נודעתי להם"

ברור שיש פה בלבול,
יעקוב משוכנע (ומתבטא כך מספר פעמים) שראה את אלוהים,
לעומת זאת, אלוהים לא התגלה לאף אחד מהאבות,
ידוע שהיחיד שראה "פנים אל פנים" את אלוהים הינו משה.

ישנם שתי סוגיות שמטרידות אותי:
1. הביטוי "לאל הנראה אליך"
בראשית פרק לה
"ויאמר אלהים אל יעקב קום עלה בית אל ושב שם ועשה שם מזבח לאל הנראה אליך בברחך מפני עשו אחיך"

מה חכמים אומרים בנוגע לביטוי זה (רש"י בחר לא לפרש אותו)?

2. למה יעקוב חושב שראה את אלוהים?

* נ.ב. : הפרשנויות מהתגובה הקודמת שלך הינם נכונות ,
אך הסוגיה הזו מבחינתי עדיין אינה מובנית,
אם יש לך עוד דברים בקנה אז זה מצוין ,
אני בכל מקרה ממשיך לחקור.