שאלה פילוסופית : )
הלכת רחוק מדי והתשובה היא כאן מעבר לפינה - היהודים המציאו את הסדרי החוב והעדות המוקדמת
ביותר מתיחסת לשנת שמיטה ובמובנה הרחב יותר לשנת יובל. עוד טרם שמיטת החובות כלשונה היתה
אפשרות לעקוף חוקים אלו (פרוזבול) תוך שבתי הדין היו בוחנים מקרים בהם אין הלווה יכול לעמוד בחובו.
עד כמה שידוע לי זה התיעוד המוקדם הכתוב המוקדם ביותר לסוג של הסדר חוב אע"פ שאני מניח שהרעיון
עצמו היה קיים מאז ומעולם כי לא משנה אם אתה עוסק בהלוואה בבנק או בכבשים די ברור שעדיף "משהו" מאפס.
בהמשך היו תרבויות שהתבססו על הסדרי חוב כך שברומא הקיסר היה מממן הוצאות צבאיות דרך מס אחת
לתקופה ולעיתים היה מוחזר לתושבים רק חלקו של הסכום וכן הלאה בהסטוריה.

ביחס לשאלת הניהול הכושל והאם הסדר חוב מוביל לפתרון - מחקר בארה"ב העלה שב 54% חברה שנקלעה
להסדר חוב תיקלע שוב להסדר חוב / צפטר 11 ולכן זה לא באמת מועיל. יחד עם זאת איני מסכים איתך שזהו
פתרון "עלוב" - זהו מצב לא שוויוני שכן הלווה יכול לומר, ובישראל מעוגן בחוק החברות, איני מכיר בחוב ולכן לא משלם
לך דבר. במצב זה מוטב למלווה הסדר חוב ותקווה לשיפור כלכלי מאשר לאבד הכל כי בפועל אין ממש אלטרנטיבה.