אחד מספרי ההדרכה להשקעות בבורסה, נפתח בסיפור קצר המתאר שיחה בין זוג נשוי: הגבר אשר עוסק בעולם ההשקעות מספר לאשתו על מניה שמצא להשקעה, זו שתבטיח לו תשואה פנטסטית, לדבריו. הגבר הנרגש תאר לאשתו באריכות את עבודתו המאומצת, שכללה: ניתוחים מעמיקים של הדו"חות הכספיים, שיחות ארוכות שניהל עם הנהלת החברה, סקרי שוק ועוד...


...האישה הקשיבה בסבלנות לדבריו, והשיבה לו שהיא מאוד גאה וסומכת עליו, אך הציעה שיבדוק אם יש מניה לחברת קוסמטיקה שבמוצריה היא נוהגת להשתמש. היא ציינה באוזניו כי היא מאוד מרוצה מתוצאות השימוש במוצרי הקוסמטיקה, ובנוסף היא רואה שנשים נוספות רבות נוהגות לקנות ממוצרי אותה חברת קוסמטיקה. הבעל שרצה להצטייר בפני אשתו כמומחה בתחום, מיהר להדוף את הצעתה באמצעות טענות מלומדות. הוא אמר כי שוק הקוסמטיקה אינו תחום ששווה להשקיע בו, מכיוון שזהו תחום רווי תחרות, עם מוצרים ומותגים רבים, ואחרי
הכל מדובר במותרות.סיפור המעשה הסתיים כצפוי, במפח נפש מצידו של הבעל. בוקר אחד בעודו מדפדף בעיתון כדי להגיע לעמודי המניות, וזאת לאחר שפסח על 16 דפי פרסומות (בעיקר של מודעות למוצרי קוסמטיקה), גילה כי המנייה בה השקיע צנחה בחדות ואיבדה משוויה עשרות אחוזים. תוך כדי מעשה, שאל הבעל את אשתו מה שם חברת הקוסמטיקה אותה הזכירה, והיא השיבה: אסתי לאודר. לתדהמתו גילה, כי באותה תקופה, מניית אסתי לאודר זינקה והגדילה את שווייה.כעת נשאלת השאלה: האם תעשיית היופי, המבטיחה לכסות פגמים, לטשטש צלקות ולייפות את פניהן של נשות תבל, היא גם תעשייה רווחית? מבדיקה שביצעה מחלקת המחקר של בית ההשקעות אינפיניטי, עולה כי השמות הגדולים והמובילים בעולם היופי אכן מספקים את הסחורה? בחמש השנים האחרונות, מניות חברות הקוסמטיקה הבינלאומיות הצליחו להכות את ביצועי מדד S&P 500:
  1. חברת רבלון (סימול: REV) רשמה תשואה של 129% ב-5 השנים האחרונות, כאשר רק בחצי השנה האחרונה זינקה ב-80%. שווי החברה הנסחרת בנאסד"ק עומד נכון להיום, על 1.23 מיליארד דולר. מדו"חות החברה לרבעון האחרון של 2012, עולה כי בשנה החולפת הכנסות החברה הסתכמו ב-1.42 מיליארד דולר, גידול של 3.2% בהשוואה ל-2011.
  2. חברת לוריאל (סימול: LRLCY) רשמה תשואה של 24% ב-5 השנים האחרונות, כאשר בששת החודשים האחרונים זינקה ב-19%. שווי השוק של החברה עומד על לא פחות מ-90 מיליארד דולר. לוריאל הינה חברת קוסמטיקה צרפתית הפועלת בשלושה סגמנטים עיקריים: קוסמטיקה, בודי שופ, ודרמטולוגיה. לחברה יש ליין של מוצרי יוקרה על בסיס חומרים טבעיים, ולה פריסה עולמית, ולצורך העמקת נוכחותה בשוק, היא הקימה מיזם משותף עם חברת נסטלה העולמית.
  3. חברת אסתי לאודר (סימול: EL) השיגה תשואה של 204% בחמש השנים האחרונות, והיא נסחרת לפי שווי שוק של 25.6 מיליארד דולר בבורסת נאסד"ק. בששת החודשים האחרונים היא עלתה ב-11.3%. בתחילת השנה החברה ביצעה "ספליט" למנייה ביחס של 2:1. לחברה מדיניות דיבידנד חד שנתית, המגלמת תשואת דיבידנד של 1.1%. הכנסות החברה ב-12 החודשים שהסתיימו ביוני 2012, הסתכמו ב-9.7 מיליארד דולר, עלייה של 10% לעומת התקופה המקבילה ב-2011. הרווח הנקי של החברה באותה תקופה הסתכם ב-856 מיליון דולר, עלייה של 22% לעומת התקופה המקבילה ב-2011.
  4. לא הכל וורוד בתעשיית הקוסמטיקה, חברת אבון (סימול: AVP) - ירדה ב-48%, אולם בששת החודשים האחרונים היא הוסיפה לערכה כ-30%. שווי השוק של המנייה עומד על 8.5 מיליארד דולר. אבון פועלת במרבית השווקים הגדולים בעולם, בראשם: ארה"ב, אירופה, מזרח תיכון, אפריקה ואסיה פסיפיק. בסה"כ החברה פועלת ב-65 מדינות מחוץ לארה"ב.
  5. לשם השוואה מדד S&P 500 בחמש השנים האחרונות עלה ב-15.5% ובחצי השנה האחרונה עלה ב-9.5%.

שורה תחתונה: כדי להבין את חוסנה של תעשייה זו, מספיק להיזכר בהתאוששותה של התעשייה לאחר המשבר העולמי ב-2008. אומנם, הירידה בערכן של מניות הסקטור באותה תקופה נרשמה במקביל לחולשה בעסקי החברות, אולם מרגע שניצני ההתאוששות החלו להתרבות בכלכלה הגלובלית, מיהרו נשות העולם לצרוך מוצרי קוסמטיקה, במטרה לטשטש את קמטי הדאגה שהעמיקו בפניהן בימי משבר הסאב פריים. על פי הביצועים הכספיים של החברות בשנים האחרונות, נראה כי עבור מיליוני משתמשות, לא מדובר במוצרי מותרות, אלא במוצרי צריכה בסיסיים עליהן המין הנשי אינו מוכן לוותר כל כך מהר.הטיפ רלוונטי למועד כתיבתו. הניתוח במסמך זה נעשה בהתבסס על מידע אשר פורסם ו/או היה נגיש לכלל הציבור באתר http://www.google.com/finance אשר החברה מניחה שהינו מידע מהימן, וזאת, מבלי שביצעה בדיקות עצמאיות לשם בירור מהימנותו.