אתהשרותי הרפואה בצפון פחות טובים מבמרכז , החינוך פחות טוב , אין כמעט תרבות בכלל
וחס וחלילה שתהיה רכבת שנוכל תוך שעה להגיע לתל אביב , זה הרי לא כלכלי לכם...באמת חושב שיקח שעה להגיע מכרמיאל לת"א? אפילו מי שגר במרכז כרמיאל יצטרך אוטובוס / רכב רק להגיע לתחנה הרכבת....
הרכבת לכרמיאל תגיע לחיפה ושם תצטרך להחליף רכבות - יקח לך שעתיים וחצי להגיע לת"א - בדיוק כפי שיקח לאוטובוס אקספרס שיסע על כביש 6
בוויכוח על רכבת קלה / כבדה לכרמיאל , היה ברור כי יהיה פי 4 ביקוש לנוסעים ברכבת הקלה - שתוכל לעבור בתוך כרמיאל ובמקומות נוספים, כפי שמתוכנן בנצרת - אבל החשיבה העקומה היא לבנות רכבת כבדה לשום מקום כי "מתחברים למרכז" -אבל זה לוקש מוחלט - לא יהיה חיבור רכבתי ישיר בין ת"א לכרמיאל .
ואתה חושב שהרכבת תגיע למשל לנהריה (כרמיאל - נהריה) או לתחנת הרכבת בעכו? - לא ולא.
אתה חושב שתוכל לחזור לצפון מהצגה בהבימה ? - לא נראה לי- ולי תתפוס את הרכבת לחיפה, אבל רכבת לכרמיאל כבר לא תהיה....
לגבי הבריאות והחינוך אני מסכים עימך לחלוטין.
אבל הפתרון הוא לא לבנות רכבת לכרמיאל או בית שאן - אלא להפוך את בית החולים בצפת עפולה וטבריה לבתי חולים ברמה של בלינסון / תל השומר עם כל המכשור הרפואי. שהתור בצפון לטיפולים יהיה חצי מהתור המרכז.
הרעיון שמשהו מהצפון צריך להגיע לטיפול רפואי במרכז רק מעיד על סדרי עדיפות לקויים של המדינה 7.5 מליארד ש"ח לרכבת לא נחוצה, אבל אין מליארד ש"ח לשדרוג משמעותית של ציוד הרפואה בצפון .
ומי אשם בזה? ראשי הערים בצפון! במקום לתפוס את כץ ולאמר שפיקוח נפש דוחה רכבת , ואם יש 7.5 מליארד ש"ח אז עדיף להשקיע בבריאות - הם משתפים פעולה עם השטות הזו . זה בדיוק מה שאמרתי - סדרי עדיפות דפוקים
ובאשר לתחבורה - כפי שכתבתי קודם - שדרוג כביש 85 לכל אורכו + כביש 6 עד כביש 85 יתן מענה מצויין אם ידאגו לתבורה ציבורית באוטובוסים נאותה וישאר כסף לשדרוג של כל בתי החולים בצפון
אבל כל העניין כבר עבר - יהיו רכבות. מכרמיאל יהיו 2-3 מליון נוסעים בשנה ברכבת כבדה במקום 11 מליון ברכבת קלה , ומבית שאן יהיו 100 נוסעים ביום.
העיקר שתושבי הצפון יהיו מרוצים, מגיע להם, הם מרוצים התוחלת החיים שלהם כפי שהיא.
זה פשוט לא קשור. רכבת משא תמיד עברה בדימונה - לכיוון מפעלי הברום. החידוש הוא רכבת נוסעים - שנבנתה מחוץ לעיר, על הקו הקיים.בכל מקום שבנו ברכבת מהירה וזמינה נעשה בה שימוש באם מגיעים למרכז העיר ולא מנסים לחסוך כמה גרושים ולבנות תחנה באמצע שום מקום.
הדוגמא שהבאת בקשר לדימונה ובנית הרכבת לא לוקחת בחשבון פרמטר חשוב ביותר שגרם למתכננים להביא קו רכבת לדימונה מלכתחילה. לפרמטר הזה קוראים מכון מחקר בשם הקריה למחקר גרעיני ליד דימונה. ובהחלט יש פרטי ציוד שנח יותר להביא ברכבת על פני משאיות. לידיעתך, בדימונה יש גם מנחת (נחש למה).
והיכן אתה חושב יבנו את תחנות הרכבת בעפולה / כרמיאל / בית שאן? בתוך העיר ? מה פתאום! העיר לא מתוכננת לקבל רכבת במרכז - כל התחנות הן מחוץ לעיר! הכל חלם וביזבוז כסף.
ומדוע נצרת תחובר לחיפה ברכבת קלה ואילו עפולה ברכבת כבדה? היכן ההגיון?
על עפולה וכרמיאל, כמו נצרת להיות מחוברות ברכבת קלה לחיפה - רכבת שעוברת בתוך הערים, רכבת שנותנת שרות לכל הישובים על הקו - זה מבטיח תדירות גבוהה ולכן שימוש גבוה. לבית שאן צריך כביש טוב ואוטובוסים בתדירות סבירה .
זה הפתרון הנכון, היעיל והטוב ביותר - אבל יותר טוב להצהיר ולקדם תוכניות מגלומניות שיקדמו את השר ולהסביר שפקידי האוצר בולמים את הקידמה