הד נוסף לדברים שכתבתי על המשבר הניהולי בממשלה:
מתוך כלכליסט: http://www.calcalist.co.il/local/art...612794,00.html

"אין ספק כי פקידי האוצר, שומרי הסף והפקידות המשרדית הם החשודים המידיים והקלים ביותר של נבחרי הציבור בבואם להסביר את כישלונותיהם או להסביר ולתרץ את אי רצונם לקדם דברים הנוגדים את השקפתם הפוליטית, או שהינם מזהים שאין בהם בכדי לקדם את מיצובם הפוליטי ועל כן, למרות שיש לכך הצדקה ציבורית, אינם מתכוונים לנקוף אצבע.

ההידרדרות של המערכת הציבורית (שאינה כוללת בתוכה מערכות מקצועיות כמו מערכת הביטחון, הרפואה הציבורית, מערכת אכיפת החוק וכדומה) נובעת מעיקר מהעובדה שהשתלטו עליה עסקנים, חלקם נבחרי ציבורי וחלק ממונים על ידי אותם נבחרי הציבורי, אשר לרובם אין את הכישורים והניסיון לתפקידיהם, הם אינם קרובים נפשית לעניין המטרות הלאומיות - אלא בעיקר לאינטרסים שלהם ושל קבוצת הייחוס שלהם. רבים מהם, גם בשלטון המרכזי וגם בשלטון המקומי "גילו" גם את הפוטנציאל העסקי העצום הגלום במערכות הציבוריות בהן אתה יכול לזכות בממון רב ובתפקידים רבי עוצמה ויוקרה רק בזכות היותך "שייך" וקרוב לאישים, מרכזי מפלגות ובעלי עניין אחרים.

אנשים אלו עושים כל מה שביכולתם "לסרס" את הפקידות המקצועית וליטול ממנה את הפן המקצועי של העבודה הציבורית: הן בהיבטי התכנון והן בהיבטי הביצוע. בתהליך של שנים אותה פקידות מקצועית הלכה ונעלמה, במקומם פיזית חדרו לתוך המערכת המקצועית מינויים פוליטיים (במסווה של מינויים מקצועיים), לשכות השרים הלכו וצמחו, כאשר צבא של יועצים ועוזרים מנהלים בפועל את המשרדים והגופים.


אכן, פקידי האוצר, הרגולטורים השונים (גם בהם חל פיחות מסוים), פקידי החשב הכללי והיועצים המשפטיים - נותרו באמת הקו האחרון שיכול עוד למנוע את ההידרדרות המוחלטת של המערכת. אין ספק שיש מקום לרסן ולאזן את כוחם - אולם ה"הליכה על ראשם" כאליבי לכישלון ההנהגה הוא מעשה רפוי וכושל."


בלי לבצע מהלך של "סגירה - פתיחה" של רבים ממשרדי הממשלה תוך החלפה מסיבית של כ"א שאינו עומד בתנאי סף מינימליים של השכלה ויכולת המדינה תתקשה לבצע החלטות


באשר לרכבת לכרמיאל:

במקום להשקיע מליארדים ברכבת שתסיע מאות ספורות ביום, היה אפשר להשקיע בשידרוג מסיבי של כביש 85 לכל אורכו מצומת אלמגור ועד עכו + הארכת כביש 6 עד כביש 85 ואז תחבורה ציבורית באוטובוסים עם נתיבים ייעודים היכן שנדרש לכיוון חיפה / עכו והשגת תשואה ורמת שרות משמעותית יותר גבוהה מאשר רכבת - כמה רכבות ביום אתה חושב יהיו לכרמיאל? מערך אוטובוסים ניתן לתכנן בגמישות ובזמני יציאה קצרים בשעות הנדרשות .

אבל לממשלה יש חזון עם סיסמא מאוד קליטה - רכבת לכל ישוב של 50 אלף איש ולא משנה בכלל אם זה נכון או לא.

לגבי רכבת לבית שאן, זה סיפור אחר לגמרי. סיפור הכיסוי שזו רכבת נוסעים. בפועל זה עורק לוגיסטי מנמל חיפה לירדן / רבת עמון ומזרחה לעיראק לסחורות מכל העולם בכלל וטורקיה בפרט - יותר זול להוציא אוניה מנמל טורקי במרכז טורקיה לנמל חיפה ואז ברכבת לרבת עמון מאשר לשגר משאיות שיחצו את טורקיה / סוריה וחצי ירדן.
הרעיון, (וכנראה הסיכום עם ירדן) שנמל חיפה יהיה "נמל ירדני" בים התיכון וחייבים רכבת , משני צידי הגבול , על מנת לממש זאת ושני הצדדים פועלים למימוש.