x




מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 218

נושא: ריבית בנק ישראל ומחירי הדיור - עמדתו של פישר

Hybrid View

  1. #1
    הבעיה היא שבאוצר יושבים חברה בעלי השכלה טובה , רמה אישית גבוהה ומוטיבציה גבוהה, ובניגוד ליתר המגזר הציבורי הם אינם רואים את עתידם קשור למגזר הציבורי עד פרישה - הם יכולים לקבל יותר במגזר הפרטי.

    כשחבורה כזו נתקלת ברמה הירודה של יתר משרדי הממשלה, אין פלא שמתרחשים שני דברים -

    ראשית הם מעורבים בכל החלטה משמעותית - אי אפשר לסמוך על משרדי הממשלה לקבל החלטות אינטליגנטיות , נכונות וחפות משיקולים זרים - זה פשוט לא יכול להתבצע בגוף שהעובדים מחממים שם כיסאות עד פרישה , אין יכולת לפטר אף אחד והשכר נמוך.
    שנית - הם בולמים כל מה שנתפס אצליהם כביזבוז משאבים - ואני סומך עליהם יותר מאשר פקידי המשרדים. לדעתי רכבת חיפה כרמיאל היא בזבוז כסף מוחלט , ובוודאי לא בעדיפות תקציבית על פני פרויקטים תחבורתיים אחרים (כמו לפתור את הפקקים בגהה - גבעת שמואל, להאריך את כביש 6 צפונה כך שכרמיאל תהיה מחוברת למרכז כמו שצריך ,לחבר את רעננה/כפר סבא / ראש העין / יהוד / ראשון לציון לתל אביב ברכבת קלה ), רכבת לכרמיאל זה פרויקט קל תכנונית, נותנים תקציב ויש תוצאה שהשר יכול לרשום לזכותו . מספיק לראות את הרכבת לדימונה - 10 נוסעים .ביום - כדי להבין שעם ישראל משלם הרבה כסף בשביל יחסי ציבור לכץ

    אם במשרדי הממשלה ניו יושבים חברה עם השכלה, רמה ומוטיווציה כמו באוצר - המדינה היתה נראית אחרת לגמרי.

  2. #2
    ציטוט פורסם במקור על ידי tby צפה בהודעה
    הבעיה היא שבאוצר יושבים חברה בעלי השכלה טובה


    tby,
    בוא נדייק, יושבים שם אנשים צעירים לאחר אוניברסיטה עם תואר ראשון אולי שני בכלכלה. יש להם ראיית עולם של אנשים צעירים, אין להם שום כלים להכנס לנעלים מקצועיות של המשרדים ולנהל אותם. אין לשום ילדון אוצר את היכולת להחליט האם צריך או לא צריך להטפיל מים, לגרוט או לא 2 אוגדות טנקי מג"ח, או להחליט כמה תאגידי מים יווצרן במדינה.
    כשאני שומע פקיד אוצר שעולה לשדור ברדיו וטוען כי מתה החזית המזרחית ולכן צה"ל צריך לפרק אוגדות מילואים זה רציני? האם הידע במזרחנות \ אסטרטגיה צבאית \ הסטוריה צבאית מאפשרים לו לפסוק בכאלו עניינים מבלי שהאחריות על כתפיו?


    , רמה אישית גבוהה ומוטיבציה גבוהה, ובניגוד ליתר המגזר הציבורי הם אינם רואים את עתידם קשור למגזר הציבורי עד פרישה - הם יכולים לקבל יותר במגזר הפרטי.
    ואז מה קבלנו? ילד שבא לעשות סטאז, מחלק כאפות לשרים ומנכ"לי משרדים כי הוא יכול, מתקצב מה שבא לו, לא מתקצב מה שהוא רוצה, הוא בא במגע עם דמויות צמרת עולם העסקים הרכוזית של ישראל, במהלך שירותו מקבל קריצות כי כשתסיים לעבוד באוצר אנחנו משלמים 300,000 ש"ח בחודש,......


    כשחבורה כזו נתקלת ברמה הירודה של יתר משרדי הממשלה, אין פלא שמתרחשים שני דברים -
    מה שאתה מתאר הוא אפקט פיגמליון, אנשים טובים לא באים למערכות מספיק כי את ההחלטות החשובות מקבלים יועצים מפשטיים ונערי אוצר - אז, בשביל מה לטרוח? בשביל כתוב שר או ח"ח לפני השם?

    ראשית הם מעורבים בכל החלטה משמעותית - אי אפשר לסמוך על משרדי הממשלה לקבל החלטות אינטליגנטיות , נכונות וחפות משיקולים זרים - זה פשוט לא יכול להתבצע בגוף שהעובדים מחממים שם כיסאות עד פרישה , אין יכולת לפטר אף אחד והשכר נמוך.

    שמע, לקחת ממשלה העלות של מאות מיליוני ש"ח בשנה, שמת אחריות על כתפיהם, כל מעשיהם זוכים לבקורת של העיתונות וצבא היועצים המשפטיים ולבסוף אתה לא נותן להם להחליט?

    עם כל הסימפטיה שלך לאנשי כספים וכלכלה, כל חברה או כמעט כל חברה שאני מכיר שאותה הוביל איש מעולם זה דאכה. ראה מה קרה ב- ECI שלאחר רובנר שהיה מהנדס בעל תואר שני בידיו של איש הכספים ענבר.


    שנית - הם בולמים כל מה שנתפס אצליהם כביזבוז משאבים - ואני סומך עליהם יותר מאשר פקידי המשרדים. לדעתי רכבת חיפה כרמיאל היא בזבוז כסף מוחלט ממש , אבל ממש לא מסכים. קו עכו - כרמיאל יאפשר לכל ישובי מזרח הגליל העליון להגיע בחצי שעה לכרמיאל ברכב, להשאיר את האוטו, לקחת רכבת ובתוך חצי שעה להיות בעבודה במת"מ חיפה. כנ"ל לגבי קו חיפה-עפולה בית שאן - במקום לגור בחיפה ניתן לקנות בחצי מחיר בעפולה לרבות שכירות או ברבע מחיר בבית שאן ובתוך חצי שעה להגיע לעבודה לעיר הגדולה.

    , ובוודאי לא בעדיפות תקציבית על פני פרויקטים תחבורתיים אחרים (כמו לפתור את הפקקים בגהה - גבעת שמואל, להאריך את כביש 6 צפונה כך שכרמיאל תהיה מחוברת למרכז כמו שצריך ,לחבר את רעננה/כפר סבא / ראש העין / יהוד / ראשון לציון לתל אביב ברכבת קלה ), רכבת לכרמיאל זה פרויקט קל תכנונית, נותנים תקציב ויש תוצאה שהשר יכול לרשום לזכותו . מספיק לראות את הרכבת לדימונה - 10 נוסעים .ביום - כדי להבין שעם ישראל משלם הרבה כסף בשביל יחסי ציבור לכץ
    אני הייתי מעדיף לאזור המרכז להפוך up side down את כל אזור התחנה המרכזית הישנה, ותוך כדי להניח את היסודות לרכבת תחתית בת"א שבהמשך תגיע לפ"ת, גבעת שמואל, בת ים, חולון, וחיבור לרשת הרכבות הארצית.

    בעיר בגודל של ת"א על שטחה המצומצם שום פתרון של מחלף ועוד מחלף ועוד מחלף לא יפתר את הבעיה אלא ידחה אותה. ערים בגודלה של ת"א רבתי בעולם צריכות פתרון under ground וברגע שיהיה אנשים ילמדו להשתמש בו.

    אנחנו לא צריכים להגיע לגודל של פאריז או קהיר על מנת להבין שפתרונות תחבורה על בסיס רכב פרטי שמסיע איש אחד לעבודה בבוקר לא יעבדו.

    אם במשרדי הממשלה ניו יושבים חברה עם השכלה, רמה ומוטיווציה כמו באוצר - המדינה היתה נראית אחרת לגמרי.
    ...............

  3. #3
    שרותי הרפואה בצפון פחות טובים מבמרכז , החינוך פחות טוב , אין כמעט תרבות בכלל
    וחס וחלילה שתהיה רכבת שנוכל תוך שעה להגיע לתל אביב , זה הרי לא כלכלי לכם...
    אתה באמת חושב שיקח שעה להגיע מכרמיאל לת"א? אפילו מי שגר במרכז כרמיאל יצטרך אוטובוס / רכב רק להגיע לתחנה הרכבת....
    הרכבת לכרמיאל תגיע לחיפה ושם תצטרך להחליף רכבות - יקח לך שעתיים וחצי להגיע לת"א - בדיוק כפי שיקח לאוטובוס אקספרס שיסע על כביש 6

    בוויכוח על רכבת קלה / כבדה לכרמיאל , היה ברור כי יהיה פי 4 ביקוש לנוסעים ברכבת הקלה - שתוכל לעבור בתוך כרמיאל ובמקומות נוספים, כפי שמתוכנן בנצרת - אבל החשיבה העקומה היא לבנות רכבת כבדה לשום מקום כי "מתחברים למרכז" -אבל זה לוקש מוחלט - לא יהיה חיבור רכבתי ישיר בין ת"א לכרמיאל .

    ואתה חושב שהרכבת תגיע למשל לנהריה (כרמיאל - נהריה) או לתחנת הרכבת בעכו? - לא ולא.

    אתה חושב שתוכל לחזור לצפון מהצגה בהבימה ? - לא נראה לי- ולי תתפוס את הרכבת לחיפה, אבל רכבת לכרמיאל כבר לא תהיה....

    לגבי הבריאות והחינוך אני מסכים עימך לחלוטין.

    אבל הפתרון הוא לא לבנות רכבת לכרמיאל או בית שאן - אלא להפוך את בית החולים בצפת עפולה וטבריה לבתי חולים ברמה של בלינסון / תל השומר עם כל המכשור הרפואי. שהתור בצפון לטיפולים יהיה חצי מהתור המרכז.

    הרעיון שמשהו מהצפון צריך להגיע לטיפול רפואי במרכז רק מעיד על סדרי עדיפות לקויים של המדינה 7.5 מליארד ש"ח לרכבת לא נחוצה, אבל אין מליארד ש"ח לשדרוג משמעותית של ציוד הרפואה בצפון .

    ומי אשם בזה? ראשי הערים בצפון! במקום לתפוס את כץ ולאמר שפיקוח נפש דוחה רכבת , ואם יש 7.5 מליארד ש"ח אז עדיף להשקיע בבריאות - הם משתפים פעולה עם השטות הזו . זה בדיוק מה שאמרתי - סדרי עדיפות דפוקים

    ובאשר לתחבורה - כפי שכתבתי קודם - שדרוג כביש 85 לכל אורכו + כביש 6 עד כביש 85 יתן מענה מצויין אם ידאגו לתבורה ציבורית באוטובוסים נאותה וישאר כסף לשדרוג של כל בתי החולים בצפון

    אבל כל העניין כבר עבר - יהיו רכבות. מכרמיאל יהיו 2-3 מליון נוסעים בשנה ברכבת כבדה במקום 11 מליון ברכבת קלה , ומבית שאן יהיו 100 נוסעים ביום.

    העיקר שתושבי הצפון יהיו מרוצים, מגיע להם, הם מרוצים התוחלת החיים שלהם כפי שהיא.

    בכל מקום שבנו ברכבת מהירה וזמינה נעשה בה שימוש באם מגיעים למרכז העיר ולא מנסים לחסוך כמה גרושים ולבנות תחנה באמצע שום מקום.

    הדוגמא שהבאת בקשר לדימונה ובנית הרכבת לא לוקחת בחשבון פרמטר חשוב ביותר שגרם למתכננים להביא קו רכבת לדימונה מלכתחילה. לפרמטר הזה קוראים מכון מחקר בשם הקריה למחקר גרעיני ליד דימונה. ובהחלט יש פרטי ציוד שנח יותר להביא ברכבת על פני משאיות. לידיעתך, בדימונה יש גם מנחת (נחש למה).
    זה פשוט לא קשור. רכבת משא תמיד עברה בדימונה - לכיוון מפעלי הברום. החידוש הוא רכבת נוסעים - שנבנתה מחוץ לעיר, על הקו הקיים.

    והיכן אתה חושב יבנו את תחנות הרכבת בעפולה / כרמיאל / בית שאן? בתוך העיר ? מה פתאום! העיר לא מתוכננת לקבל רכבת במרכז - כל התחנות הן מחוץ לעיר! הכל חלם וביזבוז כסף.

    ומדוע נצרת תחובר לחיפה ברכבת קלה ואילו עפולה ברכבת כבדה? היכן ההגיון?

    על עפולה וכרמיאל, כמו נצרת להיות מחוברות ברכבת קלה לחיפה - רכבת שעוברת בתוך הערים, רכבת שנותנת שרות לכל הישובים על הקו - זה מבטיח תדירות גבוהה ולכן שימוש גבוה. לבית שאן צריך כביש טוב ואוטובוסים בתדירות סבירה .

    זה הפתרון הנכון, היעיל והטוב ביותר - אבל יותר טוב להצהיר ולקדם תוכניות מגלומניות שיקדמו את השר ולהסביר שפקידי האוצר בולמים את הקידמה
    נערך לאחרונה על ידי tby, 27.09.2013 בשעה 22:06

  4. #4
    פורסמו מספר ידיעות ששופכות קצת אור על הנדלן הישראלי וההזנחה של הפריפריה -

    הידיעה הראשונה עסקה "בצוות 90 הימים" לגיבוש מענה למשבר הנדלן שפרסם את המסקנות לאחר 150 יום. הידיעה האירה שחברי הצוות נפגשו במשך 150 יום רק 8 פעמים, סה"כ 27 שעות של ישיבות. אם זה כל כך פשוט מדוע זה לקח 150 ימים? אך מכיוון שברור שהעניין כלל לא פשוט - איך ב 27 שעות של ישיבות אפשר לתת מענה לבעיה שכבר 4 שנים מוגדרת "כנושא לאומי"?

    הידיעה השניה התפרסמה היום -
    חטיבה להתיישבות, הזרוע הקבלנית של הממשלה ביהודה ושומרון, חילקה בעשורים האחרונים הלוואות בהיקף 1.2 מיליארד שקל וגבתה בחזרה רק 200 מיליון שקל.

    כידוע לסיבסוד מפעל ההתנחלויות פנים רבות - תשתיות כבישים, מים וביוב לישובים קטנים, הוצ' בטחון, נערך הסעות ענקי לבתי ספר וכו'. בנוסף מפעלים / מתישבים מקבלים סיוע מהחטיבה להתישבות כהלוואות ארוכות טווח מאוד עם גרייס של 5-10 שנים (!) (בנוסף לסיוע ממקורות אחרים - קרנות משרד התעשיה, משרד השיכון וכו') - כשמגיע מועד החזר ההלוואה - אין מאמץ לגבות
    הסיוע הזה היה סבסוד ישיר לדיור ותעסוקה השטחים - לעיתים גם "5 דקות מכפר סבא" סבסוד שנמנע מהפריפריה האמיתית של המדינה. כך המחירים בשטחים היו אטרקטיביים, הבניה רבה - והכל על חשבון הדיור בתחומי הקו הירוק - כשהגיעה הקפאת הבניה בשטחים - פתאום גילו שמערכות התכנון , שפעלו ביעילות בשטחים - שם אין מגבלות, לא מסוגלות להזיז כלום בתוך ישראל - והתוצאה ניכרת.
    להוסיף חטא על פשע - אם המליארד הזה היה מושקע בבריאות / חינוך וסיוע בדיור בפריפריה - לכולם היה קל יותר.

    הידיעה השלישית - מחירי הדיור ממשיכים לעלות - כ- 5% מתחילת השנה.

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות