x




מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 218

נושא: ריבית בנק ישראל ומחירי הדיור - עמדתו של פישר

Hybrid View

  1. #1
    צריך להוסיף לזה את ההערכה שלי שהמועצות המקומיות באיו"ש רוצות פיתוח מסיבי מסיבות פוליטיות כדי למשוך אוכלוסיה ולחזק ההתישבות, בשעה שהרשויות בתוך הקו הירוק עושות כל אשר ביכולתן לגרור רגליים ולעכב פיתוח, אלא אם כן זה מגדלי יוקרה לאוכלוסיות עשירות.

    יוצא שמדיניות הדיור הארצית נקבעת ברמת המיקרו ע"י הרשויות המקומיות ולא ברמת המאקרו ע"י הממשלה, אלא אם כן ברק אובמה לוחץ , ואז נשארים בלי בניה איו"ש ועם בניה איטית מידי במרכז.


    ציטוט פורסם במקור על ידי tby צפה בהודעה
    כפי שכתבתי כאן בעבר, אחת הסיבות המרכזיות לחוסר ההיצע שגרם לעליית מחירי הדיור היא הקפאת / צמצום הבניה באיו"ש.

    לאף אחד בממשלה (ימנית) לא היה אינטרס לדבר על זה בפומבי - עד היום


    שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל:


    "חוסר הבנייה בירושלים ובגושי ההתיישבות ביהודה ושומרון מאיץ את עליית המחירים. יש לנו יכולת לשווק כיום 10,000 יחידות דיור בירושלים ובגושי ההתיישבות ביו"ש והדבר היה מעלה את השיווקים ב-20%-25%. זה שינוי שלא עושים אותו בפועל והתוצאה המיידית היא עליית מחירים. ככל שזה תלוי בי, זה חייב להשתנות וצריך להשתנות ואני מקווה שזה ישתנה ויגרום לירידת מחירי הדיור".


    אלו 10,000 יחידות דיור שמרביתן שימש "דיור ציבורי" בעיקר למגזר הדתי /חרדי - קרקעות בחינם, פיתוח בחינם, בירוקרטיה מינימלית, מענקים גדולים, משכנתאות מסובסדות - חגיגה אחת גדולה שנמשכה 25 שנה.

    כשזה נגמר, הציבור הלא עובד אך הלומד ניצב בפני מציאות קשה - אין לו כל אפשרות להתקיים אם צריך לשלם מחירי שוק לדיור - בין אם זה רכישת דירה או שכירתה וכל המבנה החברתי עומד בפני קריסה - הרי אף אחד לא רוצה לחיות בעוני מחפיר - אז אין ברירה - צריך לצאת לעבודה.

  2. #2
    אפשר להמשיך ולשפוך מילים על הבעיה בנדל"ן למגורים ועל הפתרונות האפשריים.

    הבעיה לטענתי היא בעיה ניהולית של הממשלה - יש אינספור פתרונות , אין מי שיבצע.

    היום פורסם ראיון עם המנכ"ל היוצא של משרד התקשורת:

    "מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר: "המגזר הציבורי לא מתפקד"

    הפקידים שסוחטים את הפוליטיקאים, היועצים המשפטיים ואנשי האוצר שהשתלטו על קבלת ההחלטות, היעדר הגמישות הניהולית והסחבת בהנעת תהליכים"

    בישראל יש מגזר ציבורי שחדל לתפקד - כל המשרדים הממשלתיים ללא יוצא מהכלל והתוצאות ברורות - בלאגן בכל תחום שהמדינה מנהלת - נדל"ן, חקלאות, בריאות, חינוך, תחבורה , ביטחון , מים, חברות/ רשויות ממשלתיות - חשמל, נמלים, רכבות , שידור, נת"ע - ועוד ללא סוף.

    לא ניתן לפתור בעיות לאומיות אמיתיות ללא פתרון של הגורם לבעיה - המגזר הממשלתי. שכר נמוך וקביעות הם רעה חולה - יש "לסגור ולפתוח" מחדש משרדי
    ממשלה כפי שבוצע עם מע"צ בזמנו - לשלם שכר תחרותי, לדרוש ביצועים, לבטל קביעות ולמנוע מצב של "כיבוש כיסא" - בעל תפקיד יושב על אותו כיסא 10 ויותר - זה בסדר למזכירה או עובד זוטר , אך ברמה של מנהלים, אפילו זוטרים - זה אסון.

    המשרדים הממשלתיים צרכים לעבוד כמו צבא/שב"כ/מוסד - מסלולי קידום, הכשרות - מי שלא מקודם - פורש , מי שמקודם ברמה ניהולית - מבצע תפקידים חוצי ארגון ומרוויח יפה. מי שמלא מתפקד, לא ממושמע, עושה פשלה גדולה מדי - החוזה שלו מסתיים. אפשר ורצוי לגייס "מומחים" לתפקידים מסויימים - כפי שדובר צה"ל לא ממונה מתוך הצבא , כך "המהנדס" הראשי של משרד התחבורה יכול להיות מגוייס ל - 4 שנים מהמגזר הפרטי - כאשר 20% מהתפקידים הניהוליים במדינה יהיו במכרז ל- 5 שנים תפקיד - שבתום 5 שנים המנהל מוחלף - המדינה תשתנה לטובה.

  3. #3
    ציטוט פורסם במקור על ידי tby צפה בהודעה
    הבעיה לטענתי היא בעיה ניהולית של הממשלה - יש אינספור פתרונות , אין מי שיבצע.

    היום פורסם ראיון עם המנכ"ל היוצא של משרד התקשורת:

    "מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר: "המגזר הציבורי לא מתפקד"

    הפקידים שסוחטים את הפוליטיקאים, היועצים המשפטיים ואנשי האוצר שהשתלטו על קבלת ההחלטות, היעדר הגמישות הניהולית והסחבת בהנעת תהליכים"


    בישראל יש מגזר ציבורי שחדל לתפקד - כל המשרדים הממשלתיים ללא יוצא מהכלל והתוצאות ברורות - בלאגן בכל תחום שהמדינה מנהלת - נדל"ן, חקלאות, בריאות, חינוך, תחבורה , ביטחון , מים, חברות/ רשויות ממשלתיות - חשמל, נמלים, רכבות , שידור, נת"ע - ועוד ללא סוף.

    לא ניתן לפתור בעיות לאומיות אמיתיות ללא פתרון של הגורם לבעיה - המגזר הממשלתי. שכר נמוך וקביעות הם רעה חולה - יש "לסגור ולפתוח" מחדש משרדי
    ממשלה כפי שבוצע עם מע"צ בזמנו - לשלם שכר תחרותי, לדרוש ביצועים, לבטל קביעות ולמנוע מצב של "כיבוש כיסא" - בעל תפקיד יושב על אותו כיסא 10 ויותר - זה בסדר למזכירה או עובד זוטר , אך ברמה של מנהלים, אפילו זוטרים - זה אסון.

    המשרדים הממשלתיים צרכים לעבוד כמו צבא/שב"כ/מוסד - מסלולי קידום, הכשרות - מי שלא מקודם - פורש , מי שמקודם ברמה ניהולית - מבצע תפקידים חוצי ארגון ומרוויח יפה. מי שמלא מתפקד, לא ממושמע, עושה פשלה גדולה מדי - החוזה שלו מסתיים. אפשר ורצוי לגייס "מומחים" לתפקידים מסויימים - כפי שדובר צה"ל לא ממונה מתוך הצבא , כך "המהנדס" הראשי של משרד התחבורה יכול להיות מגוייס ל - 4 שנים מהמגזר הפרטי - כאשר 20% מהתפקידים הניהוליים במדינה יהיו במכרז ל- 5 שנים תפקיד - שבתום 5 שנים המנהל מוחלף - המדינה תשתנה לטובה.
    ל- tby, מועדים לשמחה.

    אני חושב שהמסקנה שלך שחורגת מתחום הנדל"ן היא נכונה ביותר. כפי שכתבת מעלה ואני קצת הדגשתי באדום. מדינת ישראל של שנות ה-90 ואילך הלכה בנתיב שהפך אותה למדינה לא דמוקרטית במובנה הרחב. היא דמוקרטית באותה המידה שאירן דמוקרטית וגם בה יש נשיא שנבחר ע"י הצבור.

    לצד הדימיון בין ישראל לאירן קיימת הבחנה כי הקיצוניות האיראנית היא עדיין רחוקה מישראל (בינתיים).

    גם שם וגם פה יש מועצת חכמים שממנה את עצמה ובסמכותה לקבל את ההחלטות החשובות. לכל ברור שהנשיא באירן כפוף למנהיג העליון ופועל בשמו וגם כאן ממצב התחלתי של 3 רשויות + מבקר המדינה הגענו למצב שיש רשות אחת שלא נושאת בשום אחריות, ראשיה ממנים את עצמם ופולשת לתחום הרשויות האחרות.

    רק כדוגמא אם הקשר נוכחי לנדל"ן, ממשלת ישראל בהסכמת כנסת נבחרת החליטה כי היא משימה במעצר כל מי שנכנס בצורה לא חוקית לתחומה למשך 3 שנים. זו בפירוש מדיניות ממשלתית שסמכותה וחובתה של המדינה לקבל כפי שמדינות נוספות דוגמאות אוסטרליה או ארה"ב מרשות לעצמן להשים בהסגר אדם שעבר ללא רשות את גבולן. בארה"ב כניסה לא חוקית יכולה להסתיים גם בירי.

    כעת מגיע בית המשפט ומחליט אחרת מבלי שהוא נושא באחריות להחלטתו ומבלי שניתן להחליפו - זה מתכון מנצח לכל דיקטטור מתחיל.

    כששר לשעבר פואד אומר בכנות כי רפרנט האוצר במשרד חזק מהשר אז איפה הסמכות ואיפה האחריות.

    היועצים המשפטיים, יצרו שיח משפטי בכל עניין. הגענו למצב ששופט בלשכה ממוזגת וזמן אינסופי לדיונים דן במקרה מלחמתי בו בני 19 קבלו החלטות תחת סכנת חיים, לאחר שלא ישנו לילה מלא כמה לילות, ונדרשו להחלטה כאן ועכשיו (ולא בקבועי זמן של שניות אלא עשיריות השניה) - יש מקומות בהם יש מקום לשיח משפטי (פלילים, דיני ממונות, דיני אישות,....) ויש מקומות בהם אסור להפעיל את השיח המשפטי לדוגמא מדיניות ממשלה וחקיקה בכנסת.

    לגבי אוצר, שוב יש לנו מבנה מנצח של פקידים ממונים (בדומה ליועצים משפטיים) ששולטים בברז אבל ללא האחריות. כשיש לך מצב שפקיד אוצר מודה כי הוא פעל לעצירת הטפלת מים בהחלטת ממשלה כי "ירדו מספיק גשמים" וכמעט הגענו למצב שאין מים לשתות - מי שנושא באחריות היא הממשלה ולא הפקיד הממונה - אבל הפקיד מרשה לעצמו לקבל החלטות ניהוליות ללא שהוא זה שיצטרך לתת את הדין לכך. דוגמא נוספת היא המאבק בין שר התחבורה שרוצה רכבת עכו - כרמיאל וחיפה - בית שאן לבין פקידי אוצר שניסו להפעיל את השפעתם על מנת לא לבצע את המהלך. זכותם ליעץ, ללחוץ אבל בסופו של יום האחריות והסמכות היא ממשלתית - המאבק המתוקשר הוא דוגמא מובהקת לכח האדיר שהם צברו.

  4. #4
    לגבי מבקר המדינה - זה חלק מהריקבון - דוחות ביקורת לא מיושמים וכלום לא קורה. זה גוף בלי שיניים, הדוחות מגיעים באיחור רב והרלבנטיות שלהם נמוכה. יום יומיים העתונות עוסקת בזה וזה נעלם.



    הייתי רוצה רכבת לטבריה, לנצרת עלית, לעפולה, לכרמיאל - כשאני כותב רכבת הכוונה לרכבת שתגיע מכל אחת הערים הללו לעיר המחוז חיפה במחצית השעה. בתוך כמה שנים בית שאן תהיה מקום אחר לחלוטין אם בחצי שעה ניתן יהיה להגיע למת"מ חיפה.
    אין שום בעיה, אבל אל תתלונן שצריך לקצץ בבריאות / בחינוך / בקצבאות ילדים - רכבת לכרמיאל עולה 3.5 מליארד ש"ח - רק הפסים ותחנות- לפני חשמול עתידי ורכש קרונות / קטרים.

    ברכבת לבית שאן צפויים להשתמש 100 נוסעים ביום מבית שאן וכ 500 נוסעים מעפולה - שגם כך 80% מהם נוסעים באוטובוסים היום - זה גם פרויקט של 4 מליארד ש"ח.

    אני משוכנע שב - 7.5 מליארד ש"ח יש פרויקטים לאומיים הרבה יותר יעילים כלכלית - לדעתי זה אבסורד שסוללים מסילות לבית שאן וכרמיאל לפני שרעננה / כפר סבא מחוברים לת"א ברכבת קלה או שמקדמים בשיא המהירות את קוי הרכבת הקלה בת"א מעבר לקו האדום

    יש לזכור שרק הקו האדום בת"א יסיע ביום יותר נוסעים מאשר כל הרכבות בארץ יחדיו!

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות