בוקר טוב ליאור,
טוב, בוא נעזוב אי הבנות.
באנגלית נאמר: "Put your money where your mouth is"
המשמעות היא שדיבורים בעלמא והשקעת כסף אמיתי אינם שקולים.
לדבר זה קל, להכנס למים זה קצת יותר קשה.
אתה טוען אחרת - ואני מכבד את הדעה.
רק כדוגמא: בלימודי לפני כ- 10 שנים היו 2 סוגי בחינות - סוג אחד דרש לעשות את מה המרצה עשה בכיתה אולי קצת יותר קשה ובמסגרת זמן קצרה או ששאלות מסוימות היו חוזרות על עצמן מדי כמה בחינות.
הסוג השני של הבחינות אני מגדיר אותו ככתב חמיצר - במבט ראשון הבחינה לא דומה לשום דבר שאתה מכיר או למדת.
לכאורה, ניתן לטעון כי למידה בבית ופתירה של מבחנים משנים עברו תהיה התכוננות למבחני חמיצר - בפועל, לשבת ולפתור בבית זה דבר אחד - טרייד וירטואלי. כשאתה יושב בכיתה ממוזגת השעון מתקתק, זה נראה אחרת לחלוטין.
בד"כ פתרון מבחני חמיצר מצריך לפחות הבנה בינונית של החומר - לא ניתן ללמוד כמה שבלונות שאיתן מנצחים את המערכה, מה שקורה בד"כ הוא שפתאם כשאתה עסוק בבעיה אחרת פתאם קופצת במח תובנה לגבי שאלה שלא יכולתה לגשת אליה - איזה הקשר לאיזה פתוח שראית בכיתה או עוד משהו.
אגב, מבחני חמיצר, היו מקרים שמרצים היו מפעילים נוסחאות טרנספורמציה בשל ממוצע נמוך מדי - פתאם היית יכול לראות בחינה של 35 מקבלת 60 ו- 65 מועבר ל- 80, וכ"ו.
מה שאני טוען, שכולנו עושים סימולציה כל הזמן - הסימולציה שונה מהעולם האמיתי.
יום טוב ובוקר טוב.