תאריך שעה חשיבות מדינה נתון תוצאה תחזית קודם תקופה
20/07/2009 השוק סגור לרגל חג
מדינה: יפן
20/07/2009 04:30 מדד המחירים ליצרן חודשי -0.8% -0.1% -0.4% רבעון 2
מדינה: אוסטרליה
מקור: (ארה"ב): הלשכה לסטטיסטיקה של משרד העבודה
נתונים נוספים: http://stats.bls.gov/news.release/ppi.toc.htm
זמן פרסום: יום המסחר הקרוב ביותר ל-11 בחודש בשעה 15:30
תקופת התייחסות: חודש קודם
המדד מודד את השינויים החודשיים במחירי מכירות הסיטונות ומושפע ממחירי הסחורות, התעשייה ומצב התפוקה. המדד נחשב לסמן מדויק של מדד המחירים לצרכן (CPI). השווקים מתמקדים בד"כ במדד זה בניכוי חלקי המזון והאנרגיה (הליבה. בשל תנודתם הגבוהה) לשם קבלת תמונה אמיתית יותר על הכוחות האינפלציונייםהפועלים בשוק.
20/07/2009 04:30 מדד המחירים ליצרן שנתי 2.1% 2.9% 4.0% רבעון 2
מדינה: אוסטרליה
מקור: (ארה"ב): הלשכה לסטטיסטיקה של משרד העבודה
נתונים נוספים: http://stats.bls.gov/news.release/ppi.toc.htm
זמן פרסום: יום המסחר הקרוב ביותר ל-11 בחודש בשעה 15:30
תקופת התייחסות: חודש קודם
המדד מודד את השינויים החודשיים במחירי מכירות הסיטונות ומושפע ממחירי הסחורות, התעשייה ומצב התפוקה. המדד נחשב לסמן מדויק של מדד המחירים לצרכן (CPI). השווקים מתמקדים בד"כ במדד זה בניכוי חלקי המזון והאנרגיה (הליבה. בשל תנודתם הגבוהה) לשם קבלת תמונה אמיתית יותר על הכוחות האינפלציונייםהפועלים בשוק.
20/07/2009 09:00 מדד המחירים ליצרן חודשי -0.1% 0.5% 0.0% יוני
מדינה: גרמניה
מקור: (ארה"ב): הלשכה לסטטיסטיקה של משרד העבודה
נתונים נוספים: http://stats.bls.gov/news.release/ppi.toc.htm
זמן פרסום: יום המסחר הקרוב ביותר ל-11 בחודש בשעה 15:30
תקופת התייחסות: חודש קודם
המדד מודד את השינויים החודשיים במחירי מכירות הסיטונות ומושפע ממחירי הסחורות, התעשייה ומצב התפוקה. המדד נחשב לסמן מדויק של מדד המחירים לצרכן (CPI). השווקים מתמקדים בד"כ במדד זה בניכוי חלקי המזון והאנרגיה (הליבה. בשל תנודתם הגבוהה) לשם קבלת תמונה אמיתית יותר על הכוחות האינפלציונייםהפועלים בשוק.
20/07/2009 09:00 מדד המחירים ליצרן שנתי -4.6% -4.3% -3.6% יוני
מדינה: גרמניה
מקור: (ארה"ב): הלשכה לסטטיסטיקה של משרד העבודה
נתונים נוספים: http://stats.bls.gov/news.release/ppi.toc.htm
זמן פרסום: יום המסחר הקרוב ביותר ל-11 בחודש בשעה 15:30
תקופת התייחסות: חודש קודם
המדד מודד את השינויים החודשיים במחירי מכירות הסיטונות ומושפע ממחירי הסחורות, התעשייה ומצב התפוקה. המדד נחשב לסמן מדויק של מדד המחירים לצרכן (CPI). השווקים מתמקדים בד"כ במדד זה בניכוי חלקי המזון והאנרגיה (הליבה. בשל תנודתם הגבוהה) לשם קבלת תמונה אמיתית יותר על הכוחות האינפלציונייםהפועלים בשוק.
20/07/2009 15:30 מכירות סיטונאיות -2.1% -0.6% מאי
מדינה: קנדה
מקור: (ארה"ב): לשכת המידע של משרד המסחר
נתונים נוספים: http://www.census.gov/svsd/www/mwts.html
זמן פרסום: יום המסחר החמישי בחודש בשעה 17:00
תקופת התייחסות: חודשיים קודמים
מודד את אחוז השינוי החודשי של סך הקבלות מחנויות המסחר הקמעונאי וכולל הן סחורות ברי-קיימא והן סחורות לא ברי-קיימא. זהו המדד האמיתי הראשון למדידת גודל ההוצאות הכספיות של הצרכן. מגבלות מדד זה הן התעלמותו מהוצאות כמו שירותים, ביטוח, הוצאות משפטיות שונות וכד'. בנוסף לאמור לעיל, חסרון נוסף הוא ההתעלמות מהאינפלציה תוך כדי פרסום נתונים נומינליים ולא ריאלים.
20/07/2009 17:00 מדד האינדיקטורים המובילים חודשי 0.5% 1.2% יוני
מדינה: ארצות הברית
מקור: (ארה"ב): ועידת ההנהלה
נתונים נוספים: http://www.tcb-indicators.org/
זמן פרסום: במהלך ימי המסחר הראשונים בחודש בשעה 15:30
תקופת התייחסות: חודשיים קודמים
מדד זה מורכב מעשרה אינדיקטורים שונים האמורים יחדיו לנבא את הפעילות העסקית העתידית. בדרך כלל מגיע המדד לשיאים חיוביים ושליליים לפני המחזור המלא של הכלכלה ובכך הוא הופך לכלי חשוב ביותר לביצוע תחזיות ותכנונים. רכיבי מדד זה נבחרו ממגוון מגזרים בכלכלה וכוללים ייצור, בנייה, פיננסיים, קמעונאות ומשתנים צרכניים. הרכיבים נבחרו בשל מידת שייכותם הכלכלית ובשל התאמתם הסטטיסטית. רכיבי המדד משוקללים באופן שווה בכדי לבדוק את התרומה נטו למדד המשולב. המדדים המובילים נבחרו בקפידה וכוללים מדדים כמו: ממוצע אורך שבוע העבודה, דרישות התעסוקה השבועיות, הזמנות חדשות ממפעלים של סחורות וחומרים המיועדות לשוק הפרטי, ביצועי הרוכלים, חוזים והזמנות למפעלים חדשים וציוד, אישורי בנייה, מחירי מניות (על פי S&P500), הפרש הריביות בין ריבית האג"ח ל-10 שנים לבין ריבית הבנק המרכזי, היצע הכסף (M2) ומדד סנטימנט הצרכנים של אונ' מישיגן. השווקים בדרך כלל אינם מגיבים לפרסום ה-LEI.
21/07/2009 02:50 פרוטוקול ישיבת הריבית האחרונה יוני
מדינה: יפן
21/07/2009 09:15 מאזן הסחר הבינ''ל חודשי 2013m יוני
מדינה: שוויץ
מקור: (ארה"ב): הלשכה לניתוח כלכלי ולשכת המידע של משרד המסחר
נתונים נוספים: http://www.census.gov/foreign-trade/www/press.html
זמן פרסום: יום המסחר הקרוב ביותר ל-20 בחודש בשעה 15:30
תקופת התייחסות: חודשיים קודמים
דו"ח הסחר מרכז תשומת לב רבה מאחר והוא מאפשר הצצה על המגמות במאזן הסחר הכללי. עם זאת, מומלץ לחקור גם את המגמותביצוא ויבוא סחורות ושירותים. הדו"ח מודד את ההפרש בין היצוא ליבוא סחורות מהמדינה. מאזן חיובי (עודף) מתרחש כאשר המדינה מייצאת יותר מאשר מייבאת. להפך, מאזן שלילי (גירעון), מתרחש כאשר המדינה מייבאת יותר מאשר מייצאת. ככל שהעודף גדול יותר (או ככל שהגירעון קטן יותר), כך גודל התוצר הלאומי. יחד עם זאת, עלייה בגירעון יכולה לשקף עלייה בצריכה ומכאן לאותת על התחזקות כלכלית. נתוני היצוא חשובים במיוחד למעקב, שכן באמצעותם ניתן לעקוב אחרי התפתחותן של כלכלות מתחרות והשפעתן על הכלכלה המקומית. היבוא מספק אינדיקציה טובה על הביקוש המקומי אך ערכו אינו גבוה מאחר והוא מתפרסם באיחור ביחס לנתוני הצריכה האחרים. תנודתיות מאזן הסחר החודשי עשויה להיות בעלת חשיבות גבוהה לחיזוי התמ"ג. היצוא נטו הנו רכיב תנודתי יחסית של התמ"ג ודו"ח הסחר מספק רמזים ראשוניים בלבד לסך יצוא הנטו ברבעון.
21/07/2009 16:00 החלטה בנושא הריבית 0.25%
מדינה: קנדה
מקור: (ארה"ב): הבנק המרכזי
ארה"ב: הועדה הפד' לשוק הפתוח - (FOMC (Federal Open Market Committee
שאר העולם: הועדה למדיניות מוניטרית - (MPC (Monetary Policy Committee
הריבית היא הכלי העיקרי בא משתמשים הבנקים המרכזיים לניהול המדיניות המוניטרית. ריבית נמוכה מביאה לעלייה באשראי ובצריכה של המגזר הפרטי והעסקי וכך ממריצה את הפעילות העסקית, מגבירה את הצמיחה ומקטינה את האבטלה. ריבית נמוכה מקטינה את כדאיות ההשקעה במטבע המקומי ועל פי רב מביאה לפיחות ולעלייה באינפלציה. השפעת הודעת הריבית על השוק נגזרת בעיקר משונותה מהציפיות.
22/07/2009 04:30 מדד המחירים לצרכן חודשי 0.5% 0.1% רבעון 2
מדינה: אוסטרליה
מקור: (ארה"ב): הלשכה לסטטיסטיקה של משרד העבודה
נתונים נוספים: http://stats.bls.gov/news.release/cpi.toc.htm
זמן פרסום: יום המסחר הקרוב ביותר ל-13 בחודש בשעה 15:30
תקופת התייחסות: חודש קודם
מדד האינפלציה המרכזי ברב מדינות העולם - מודד את שינוי המחירים לצרכן של סל מוצרים המורכב מסחורות ושירותים חיוניים אותם צורך הצרכן הממוצע. הסל כולל פריטים כמו מזון, ביגוד, דיור, דלק, תחבורה, בריאות וכל שאר הסחורות ו/או השירותים אותם צורכים האנשים מדי יום. הפריטים מחולקים לשבע קטיגוריות ולכל קטגוריה משקל משלה בהתאם לחשיבותה.
22/07/2009 04:30 מדד המחירים לצרכן שנתי 1.5% 2.5% רבעון 2
מדינה: אוסטרליה
מקור: (ארה"ב): הלשכה לסטטיסטיקה של משרד העבודה
נתונים נוספים: http://stats.bls.gov/news.release/cpi.toc.htm
זמן פרסום: יום המסחר הקרוב ביותר ל-13 בחודש בשעה 15:30
תקופת התייחסות: חודש קודם
מדד האינפלציה המרכזי ברב מדינות העולם - מודד את שינוי המחירים לצרכן של סל מוצרים המורכב מסחורות ושירותים חיוניים אותם צורך הצרכן הממוצע. הסל כולל פריטים כמו מזון, ביגוד, דיור, דלק, תחבורה, בריאות וכל שאר הסחורות ו/או השירותים אותם צורכים האנשים מדי יום. הפריטים מחולקים לשבע קטיגוריות ולכל קטגוריה משקל משלה בהתאם לחשיבותה.
22/07/2009 11:30 פרוטוקול ישיבת הריבית האחרונה
מדינה: בריטניה
22/07/2009 12:00 הזמנות מפעלים חודשי 1.8% -1.0% מאי
מדינה: אירופה
מקור: (ארה"ב): לשכת המידע של משרד המסחר
נתונים נוספים: http://www.census.gov/ftp/pub/indicator ... /index.htm
זמן פרסום: יום המסחר הראשון בחודש בשעה 17:00
תקופת התייחסות: חודשיים קודמים
דו"ח זה מורכב משני דו"חות אחרים, הזמנות מוצרים ברי-קיימא (כ-54%) והזמנות מוצרים שאינם ברי-קיימא (כ-46%). הזמנות המפעלים נחשבים לצפויים מאוד מאחר והזמנות מוצרים ברי-קיימא קודמים בפרסומם לנתון זה. למעשה, חשיבותו הגדולה ביותר של מדד זה היא בחישוב החוזר של הזמנות המוצרים ברי-הקיימא. הזמנות מוצרים שאינם ברי-קיימא (בד"כ מוצרי מזון וטבק שגדלים כל השנה ולכן גם הם צפויים) מופיעים לראשונה עם פרסום נתון זה. מדד נוסף שמתפרסם לראשונה במסגרת נתון זה הוא מלאים עסקיים – זוהי ההזדמנות הראשונה במהלך החודש להציץ בתמונת המלאים (מלאים סיטונאים מתפרסמים שבוע לאחר מכן ומלאים קמעונאיים מתפרסמים לאחר מספר ימים נוספים). למרות שעל פי רב, אין תוצאת המלאים משפיעה על השוק, הכלכלנים משתמשים בנתון זה להערכת חלקם של המלאים בדו"ח התמ"ג הרבעוני.
22/07/2009 12:00 הזמנות מפעלים שנתי -28.5% -35.5% מאי
מדינה: אירופה
מקור: (ארה"ב): לשכת המידע של משרד המסחר
נתונים נוספים: http://www.census.gov/ftp/pub/indicator ... /index.htm
זמן פרסום: יום המסחר הראשון בחודש בשעה 17:00
תקופת התייחסות: חודשיים קודמים
דו"ח זה מורכב משני דו"חות אחרים, הזמנות מוצרים ברי-קיימא (כ-54%) והזמנות מוצרים שאינם ברי-קיימא (כ-46%). הזמנות המפעלים נחשבים לצפויים מאוד מאחר והזמנות מוצרים ברי-קיימא קודמים בפרסומם לנתון זה. למעשה, חשיבותו הגדולה ביותר של מדד זה היא בחישוב החוזר של הזמנות המוצרים ברי-הקיימא. הזמנות מוצרים שאינם ברי-קיימא (בד"כ מוצרי מזון וטבק שגדלים כל השנה ולכן גם הם צפויים) מופיעים לראשונה עם פרסום נתון זה. מדד נוסף שמתפרסם לראשונה במסגרת נתון זה הוא מלאים עסקיים – זוהי ההזדמנות הראשונה במהלך החודש להציץ בתמונת המלאים (מלאים סיטונאים מתפרסמים שבוע לאחר מכן ומלאים קמעונאיים מתפרסמים לאחר מספר ימים נוספים). למרות שעל פי רב, אין תוצאת המלאים משפיעה על השוק, הכלכלנים משתמשים בנתון זה להערכת חלקם של המלאים בדו"ח התמ"ג הרבעוני.
22/07/2009 13:00 סקר ההזמנות של ה-CBI -45.0 -51.0 יולי
מדינה: בריטניה
ה-CBI הוא ארגון המעסיקים העסקיים הגדול בבריטניה ומטרתו ליצור ולשמור על תנאים חיוביים במגזר העסקי, לשם תחרותיות אופטימלית ושגשוג. ה-CBI מפרסם סקרים חודשיים ורבעוניים ובהם הערכות של משתתפי הסקר על המגזרים היצרניים והשירותים, בעבר, בהווה ובעתיד.
22/07/2009 15:30 מכירות קמעונאיות ליבה חודשי -0.5% מאי
מדינה: קנדה
מקור: (ארה"ב): לשכת המידע של משרד המסחר
נתונים נוספים: http://www.census.gov/svsd/www/advtable.html
זמן פרסום: יום המסחר הסמוך ביותר ל-13 בחודש בשעה 15:30
תקופת התייחסות: חודש קודם
בדומה לנתון המכירות הקמעונאיות אך בניכוי מכירות כלי רכב. מאחר ומחירי כלי רכב גבוהים יחסית (25% מסך המכירות הקמעונאיות) ובעלי תנודתיות גבוהה, יש חשיבות לבידודם בכדי לקבל תמונה "אמיתית" יותר על השינוי במכירות.
22/07/2009 15:30 מכירות קמעונאיות חודשי -0.8% מאי
מדינה: קנדה
מקור: (ארה"ב): לשכת המידע של משרד המסחר
נתונים נוספים: http://www.census.gov/svsd/www/advtable.html
זמן פרסום: יום המסחר הסמוך ביותר ל-13 בחודש בשעה 15:30
תקופת התייחסות: חודש קודם
מודד את אחוז השינוי החודשי של סך הקבלות מחנויות המסחר הקמעונאי וכולל הן סחורות ברי-קיימא והן סחורות לא ברי-קיימא. זהו המדד האמיתי הראשון למדידת גודל ההוצאות הכספיות של הצרכן ולאמידת תבניות ההוצאה והצריכה. לרב מתייחסים למדד זה ללא סעיף מכירות כלי רכב (מכירות קמעונאיות – ליבה), מאחר והן סובלות מתנודתיות גבוהה וחלקן היחסי בסך המכירות גבוה (25%). גורמים נוספים שעשויים להשפיע על המכירות הם השינויים במחירי מוצרי המזון והאנרגיה (להבדיל משינויים הנובעים משינויים בהרגלי הצריכה). מגבלות מדד זה הן התעלמותו מהוצאות כמו שירותים (כמחצית מסך הצריכה), ביטוח, הוצאות משפטיות שונות וכד'. בנוסף לאמור לעיל, חסרון נוסף הוא ההתעלמות מהאינפלציה תוך כדי פרסום נתונים נומינליים ולא ריאלים.
22/07/2009 17:00 מחירי בתים -0.1% מאי
מדינה: ארצות הברית
23/07/2009 02:50 מאזן הסחר הבינ''ל שנתי -12.1% יוני
מדינה: יפן
מקור: (ארה"ב): הלשכה לניתוח כלכלי ולשכת המידע של משרד המסחר
נתונים נוספים: http://www.census.gov/foreign-trade/www/press.html
זמן פרסום: יום המסחר הקרוב ביותר ל-20 בחודש בשעה 15:30
תקופת התייחסות: חודשיים קודמים
דו"ח הסחר מרכז תשומת לב רבה מאחר והוא מאפשר הצצה על המגמות במאזן הסחר הכללי. עם זאת, מומלץ לחקור גם את המגמותביצוא ויבוא סחורות ושירותים. הדו"ח מודד את ההפרש בין היצוא ליבוא סחורות מהמדינה. מאזן חיובי (עודף) מתרחש כאשר המדינה מייצאת יותר מאשר מייבאת. להפך, מאזן שלילי (גירעון), מתרחש כאשר המדינה מייבאת יותר מאשר מייצאת. ככל שהעודף גדול יותר (או ככל שהגירעון קטן יותר), כך גודל התוצר הלאומי. יחד עם זאת, עלייה בגירעון יכולה לשקף עלייה בצריכה ומכאן לאותת על התחזקות כלכלית. נתוני היצוא חשובים במיוחד למעקב, שכן באמצעותם ניתן לעקוב אחרי התפתחותן של כלכלות מתחרות והשפעתן על הכלכלה המקומית. היבוא מספק אינדיקציה טובה על הביקוש המקומי אך ערכו אינו גבוה מאחר והוא מתפרסם באיחור ביחס לנתוני הצריכה האחרים. תנודתיות מאזן הסחר החודשי עשויה להיות בעלת חשיבות גבוהה לחיזוי התמ"ג. היצוא נטו הנו רכיב תנודתי יחסית של התמ"ג ודו"ח הסחר מספק רמזים ראשוניים בלבד לסך יצוא הנטו ברבעון.
23/07/2009 11:00 החשבון השוטף -5.9b
מדינה: אירופה
החלק החשוב ביותר בנתון הסחר הבינ"ל. החשבון השוטף כולל את המאזן המסחרי וכן יבואויצוא שירותים והעברות חד צדדיות של מט"ח. העברות חד צדדיות מתייחסות לכסף שנכנס למדינה מחו"ל וכסף היוצא מהמדינה שלא תמורת סחורות, שירותים או נכסים פיננסיים. לדוגמא: כסף שנשלח ע"י עובדים במדינה אחת למשפחותיהם במדינה אחרת.
23/07/2009 11:00 זרם ההון -7.3b מאי
מדינה: אירופה
כולל את תנועות ההון שיש למדינה עם שאר העולם - עוקב אחר זרם ההשקעות הנכנסות והיוצאות ממדינה, לדוגמא תשלומים לחברות, מניות, אג"ח, חשבונות בנק, נדל"ן ומפעלים. מאזן התשלומים מושפע מגורמים שונים וכולל את האקלים הפיננסי והכלכלי של מדינות אחרות.
23/07/2009 11:30 מכירות קמעונאיות חודשי 0.5% -0.6% יוני
מדינה: בריטניה
מקור: (ארה"ב): לשכת המידע של משרד המסחר
נתונים נוספים: http://www.census.gov/svsd/www/advtable.html
זמן פרסום: יום המסחר הסמוך ביותר ל-13 בחודש בשעה 15:30
תקופת התייחסות: חודש קודם
מודד את אחוז השינוי החודשי של סך הקבלות מחנויות המסחר הקמעונאי וכולל הן סחורות ברי-קיימא והן סחורות לא ברי-קיימא. זהו המדד האמיתי הראשון למדידת גודל ההוצאות הכספיות של הצרכן ולאמידת תבניות ההוצאה והצריכה. לרב מתייחסים למדד זה ללא סעיף מכירות כלי רכב (מכירות קמעונאיות – ליבה), מאחר והן סובלות מתנודתיות גבוהה וחלקן היחסי בסך המכירות גבוה (25%). גורמים נוספים שעשויים להשפיע על המכירות הם השינויים במחירי מוצרי המזון והאנרגיה (להבדיל משינויים הנובעים משינויים בהרגלי הצריכה). מגבלות מדד זה הן התעלמותו מהוצאות כמו שירותים (כמחצית מסך הצריכה), ביטוח, הוצאות משפטיות שונות וכד'. בנוסף לאמור לעיל, חסרון נוסף הוא ההתעלמות מהאינפלציה תוך כדי פרסום נתונים נומינליים ולא ריאלים.
23/07/2009 11:30 מכירות קמעונאיות שנתי 2.3% -1.6% יוני
מדינה: בריטניה
מקור: (ארה"ב): לשכת המידע של משרד המסחר
נתונים נוספים: http://www.census.gov/svsd/www/advtable.html
זמן פרסום: יום המסחר הסמוך ביותר ל-13 בחודש בשעה 15:30
תקופת התייחסות: חודש קודם
מודד את אחוז השינוי החודשי של סך הקבלות מחנויות המסחר הקמעונאי וכולל הן סחורות ברי-קיימא והן סחורות לא ברי-קיימא. זהו המדד האמיתי הראשון למדידת גודל ההוצאות הכספיות של הצרכן ולאמידת תבניות ההוצאה והצריכה. לרב מתייחסים למדד זה ללא סעיף מכירות כלי רכב (מכירות קמעונאיות – ליבה), מאחר והן סובלות מתנודתיות גבוהה וחלקן היחסי בסך המכירות גבוה (25%). גורמים נוספים שעשויים להשפיע על המכירות הם השינויים במחירי מוצרי המזון והאנרגיה (להבדיל משינויים הנובעים משינויים בהרגלי הצריכה). מגבלות מדד זה הן התעלמותו מהוצאות כמו שירותים (כמחצית מסך הצריכה), ביטוח, הוצאות משפטיות שונות וכד'. בנוסף לאמור לעיל, חסרון נוסף הוא ההתעלמות מהאינפלציה תוך כדי פרסום נתונים נומינליים ולא ריאלים.
23/07/2009 15:30 דורשי דמי אבטלה חדשים 522k שבועי
מדינה: ארצות הברית
מקור: (ארה"ב): מחלקת התעסוקה ולימודי הממשל של משרד העבודה
נתונים נוספים: http://www.dol.gov/opa/media/press/eta/main.htm
זמן פרסום: מדי יום חמישי בשעה 15:30
תקופת התייחסות: שבוע שעבר
דו"ח זה מפרט את מספר העובדים שהגישו בקשה ראשונית לדמי אבטלה במהלך השבוע שחלף. (הדו"ח מצביע על מספר הפונים ולא על מספר המאושרים. אדם זכאי לדמי אבטלה אם הוא פוטר שלא מרצונו). האנליסטים נוטים לייחס חשיבות למדד שבועי זה מאחר ויש לו השלכות על דו"ח התעסוקה החודשי: עלייה במספר דורשי דמי האבטלה מעיד בד"כ על עלייה בפיטורים והחלשות שוק העבודה. מנגד, ירידה במספר דורשי דמי האבטלה מפורשת כעדות על שיפור במצב התעסוקה. במבט ראשון, השימוש בנתון זה (ככלי המודד את הפיטורים בפרקי זמן מסוימים) להערכת מצבו של שוק העבודה, נראה הגיוני. במקרים רבים, נתון זה אכן מלמד אותנו רבות על דו"ח התעסוקה הצפוי, אך במהלך השנים זכורים מקרים בהם דורשי דמי האבטלה הביאו לפירוש לא נכון של התעסוקה. בשורה התחתונה, דו"ח דורשי דמי האבטלה החדשים אינו נחשב לכלי אמין דיו להערכת השינויים החודשיים במספר המועסקים. התאימות הגבוהה ביותר בין דו"ח זה לדו"ח התעסוקה מושגת דווקא בתקופות של מיתון.
23/07/2009 17:00 מכירות יח' בתים יד שנייה 4.81 4.77 יוני
מדינה: ארצות הברית
מקור: (ארה"ב): לשכת המתווכים הלאומית
נתונים נוספים: http://nar.realtor.com/news/releases.htm
זמן פרסום: יום המסחר הסמוך ביותר ל-25 בחודש בשעה 17:00
תקופת התייחסות: חודש קודם
דו"ח זה מודד את רמת המכירות של הבתים שאינם חדשים. הדו"ח מהווה מדד לפעילות מגזר הדיור. אמנם, דו"ח התחלות הבנייה קודם בפרסומו לדו"ח זה, אך התחלות הבנייה מתרכזות בהיצע, בעוד ודו"ח זה מתרכז בביקוש. דו"ח מכירות בתים יד שנייה קודם בפרסומו לדו"ח מכירות בתים חדשים ומכאן חשיבותו. יתרון נוסף בדו"ח זה הוא מספר הבתים הרב יותר שנמכרים בהשוואה מכירות בתים חדשים. תקופות החורף בכלל ומגז אוויר קשה בפרט משפיעים שלילית על תוצאות המכירות. המכירות תלויות מאוד בריבית המשכנתא ומגיבים לשינויים בריבית זו. המכירות גדלות כאשר גובר הביקוש לדיור, בעיקר לאחר תקופות מיתון.
24/07/2009 10:28 מדד מנהלי הרכש המשולב 44.0 יולי
מדינה: גרמניה
24/07/2009 10:28 מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים 46.0 45.2 יולי
מדינה: גרמניה
מקור: (ארה"ב): המוסד לניהול ההיצע (ISM - Institute for Supply Management)
נתונים נוספים: http://www.ism.ws/ISMReport/index.cfm
זמן פרסום: יום המסחר השלישי בחודש בשעה 15:30
תקופת התייחסות: חודש קודם
מדד מנהלי הרכש (PMI) הוא הרכיב העיקרי בדו"ח הייצור שמפרסם המכון לניהול ההיצע (®ISM non-Manufacturing Report On Business) ונחשב למדד האמין והיציב ביותר למדידת התרחבות או התכווצות הפעילות במגזר השירותים. המדד, אשר מכסה מגזרי שירותים המייצגים 80% מהתוצר, קיים מאז שנת 1998. בעבר פורסם ע"י "האגודה הלאומית למנהלי רכש"
(NAPM - National Association of Purchasing Managers), אך בתחילת 2002 שינתה האגודה את שמה ל-"מוסד לניהול ההיצע" וכיום מתפרסם המדד תחת שם זה (ISM - Institute for Supply Management). בסקר המרכיב את המדד משתתפים 370 מקצוענים מתחום ניהול הרכש וההיצע במגזר השירותים, ועליהם לענות על מגוון שאלות המכסים את הפעילות העסקית, ההזמנות החדשות, הזמנות ישנות, הזמנותיצוא חדשות, שינויי מלאי, הערכות מלאים, יבוא, מחירים, תעסוקה ומשלוחי ספקים. מקור המשיבים הוא מ-60 מגזרים שונים המייצגים את ענפי תעשיה העיקריים: חקלאות, יערנות ודיג; מכרות; בנייה; תחבורה, תקשורת, חשמל, גז ושירותים סניטריים; מסחר סיטונאי; מסחר קמעונאי; פיננסים, ביטוח ושירותי נדל"ן; ממשל ציבורי. רמה הגבוהה מ-50% מצביעה על התרחבות פעילות המגזר ורמה הנמוכה מ-50% מצביעה על התכווצות בפעילות המגזר.
24/07/2009 10:28 מדד מנהלי הרכש במגזר היצרני 42.0 40.9 יולי
מדינה: גרמניה
מקור: (ארה"ב): המוסד לניהול ההיצע
(ISM - Institute for Supply Management)
נתונים נוספים: http://www.ism.ws/ISMReport/index.cfm
זמן פרסום: יום המסחר הראשון בחודש בשעה 15:30
תקופת התייחסות: חודש קודם
מדד מנהלי הרכש (PMI) הוא הרכיב העיקרי בדו"ח הייצור שמפרסם המכון לניהול ההיצע (®ISM Manufacturing Report On Business) ונחשב למדד האמין והיציב ביותר למדידת התרחבות או התכווצות הפעילות במגזר היצרני. בעבר פורסם מדד מנהלי הרכש האמריקאי ע"י "האגודה הלאומית למנהלי רכש" (NAPM - National Association of Purchasing Managers), אך בתחילת 2002 שינתה האגודה את שמה ל-"מוסד לניהול ההיצע" וכיום מתפרסם המדד תחת שם זה (ISM - Institute for Supply Management). את הסקר עורכים ב-ISM בקרב 2500 חברות המספקות מידע אודות שינויים בתפוקה, בהזמנות חדשות,יצוא, יבוא, תעסוקה, מלאים, מחירים וזמן אספקה. עיבוד התשובות מאפשר קבלת תמונה כלכלית ברמה הארצית. המדד הראשי הוא ממוצע משוקלל של חמישה תתי סעיפים: הזמנות חדשות (30%), ייצור (25%), תעסוקה (20%), משלוחי ספקים (15%) ומלאים (10%). מאחר והסקר מפורסם ביום העבודה הראשון של כל חודש, הוא הראשון לסקור בצורה מפורטת את המגזר היצרני, עוד לפני הדו"ח החשוב של נתוני התעסוקה. המדד מוערך במיוחד בשל עומק המידע שבו כמו גם בשל דייקנותו הרבה. מהמידע ניתן לנתח את מגמות הביקוש וההיצע. הבנת האיזון בין כוחות הביקוש להיצע ולפיכך, מאפשרת ראייה חודרת לתוככי החלטות מדיניות הבנק המרכזי האמריקאי, מאחר והבנק מייחס חשיבות מכרעת ליחס בין כוחות אלה. מעקב רב מבוצע גם על רכיב המחירים ששולמו, היות והוא מעריך את לחצי המחירים הצפויים במגזר המסוים. רמה הגבוהה מ-50% מצביעה על התרחבות פעילות המגזר ורמה הנמוכה מ-50% מצביעה על התכווצות בפעילות המגזר. רמה הגבוהה מ-42.7% מעידה על עלייה צפויה בתמ"ג ורמה הנמוכה מ-42.7% מעידה על ירידה צפויה בתמ"ג.
24/07/2009 10:58 מדד מנהלי הרכש המשולב 45.5 44.6 יולי
מדינה: אירופה
24/07/2009 10:58 מדד מנהלי הרכש במגזר היצרני 43.5 42.6 יולי
מדינה: אירופה
מקור: (ארה"ב): המוסד לניהול ההיצע
(ISM - Institute for Supply Management)
נתונים נוספים: http://www.ism.ws/ISMReport/index.cfm
זמן פרסום: יום המסחר הראשון בחודש בשעה 15:30
תקופת התייחסות: חודש קודם
מדד מנהלי הרכש (PMI) הוא הרכיב העיקרי בדו"ח הייצור שמפרסם המכון לניהול ההיצע (®ISM Manufacturing Report On Business) ונחשב למדד האמין והיציב ביותר למדידת התרחבות או התכווצות הפעילות במגזר היצרני. בעבר פורסם מדד מנהלי הרכש האמריקאי ע"י "האגודה הלאומית למנהלי רכש" (NAPM - National Association of Purchasing Managers), אך בתחילת 2002 שינתה האגודה את שמה ל-"מוסד לניהול ההיצע" וכיום מתפרסם המדד תחת שם זה (ISM - Institute for Supply Management). את הסקר עורכים ב-ISM בקרב 2500 חברות המספקות מידע אודות שינויים בתפוקה, בהזמנות חדשות,יצוא, יבוא, תעסוקה, מלאים, מחירים וזמן אספקה. עיבוד התשובות מאפשר קבלת תמונה כלכלית ברמה הארצית. המדד הראשי הוא ממוצע משוקלל של חמישה תתי סעיפים: הזמנות חדשות (30%), ייצור (25%), תעסוקה (20%), משלוחי ספקים (15%) ומלאים (10%). מאחר והסקר מפורסם ביום העבודה הראשון של כל חודש, הוא הראשון לסקור בצורה מפורטת את המגזר היצרני, עוד לפני הדו"ח החשוב של נתוני התעסוקה. המדד מוערך במיוחד בשל עומק המידע שבו כמו גם בשל דייקנותו הרבה. מהמידע ניתן לנתח את מגמות הביקוש וההיצע. הבנת האיזון בין כוחות הביקוש להיצע ולפיכך, מאפשרת ראייה חודרת לתוככי החלטות מדיניות הבנק המרכזי האמריקאי, מאחר והבנק מייחס חשיבות מכרעת ליחס בין כוחות אלה. מעקב רב מבוצע גם על רכיב המחירים ששולמו, היות והוא מעריך את לחצי המחירים הצפויים במגזר המסוים. רמה הגבוהה מ-50% מצביעה על התרחבות פעילות המגזר ורמה הנמוכה מ-50% מצביעה על התכווצות בפעילות המגזר. רמה הגבוהה מ-42.7% מעידה על עלייה צפויה בתמ"ג ורמה הנמוכה מ-42.7% מעידה על ירידה צפויה בתמ"ג.
24/07/2009 10:58 מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים 45.2 44.7 יולי
מדינה: אירופה
מקור: (ארה"ב): המוסד לניהול ההיצע (ISM - Institute for Supply Management)
נתונים נוספים: http://www.ism.ws/ISMReport/index.cfm
זמן פרסום: יום המסחר השלישי בחודש בשעה 15:30
תקופת התייחסות: חודש קודם
מדד מנהלי הרכש (PMI) הוא הרכיב העיקרי בדו"ח הייצור שמפרסם המכון לניהול ההיצע (®ISM non-Manufacturing Report On Business) ונחשב למדד האמין והיציב ביותר למדידת התרחבות או התכווצות הפעילות במגזר השירותים. המדד, אשר מכסה מגזרי שירותים המייצגים 80% מהתוצר, קיים מאז שנת 1998. בעבר פורסם ע"י "האגודה הלאומית למנהלי רכש"
(NAPM - National Association of Purchasing Managers), אך בתחילת 2002 שינתה האגודה את שמה ל-"מוסד לניהול ההיצע" וכיום מתפרסם המדד תחת שם זה (ISM - Institute for Supply Management). בסקר המרכיב את המדד משתתפים 370 מקצוענים מתחום ניהול הרכש וההיצע במגזר השירותים, ועליהם לענות על מגוון שאלות המכסים את הפעילות העסקית, ההזמנות החדשות, הזמנות ישנות, הזמנותיצוא חדשות, שינויי מלאי, הערכות מלאים, יבוא, מחירים, תעסוקה ומשלוחי ספקים. מקור המשיבים הוא מ-60 מגזרים שונים המייצגים את ענפי תעשיה העיקריים: חקלאות, יערנות ודיג; מכרות; בנייה; תחבורה, תקשורת, חשמל, גז ושירותים סניטריים; מסחר סיטונאי; מסחר קמעונאי; פיננסים, ביטוח ושירותי נדל"ן; ממשל ציבורי. רמה הגבוהה מ-50% מצביעה על התרחבות פעילות המגזר ורמה הנמוכה מ-50% מצביעה על התכווצות בפעילות המגזר.
24/07/2009 11:00 סקר האקלים העסקי IFO המשולב 86.5 85.9 יולי
מדינה: גרמניה
הסקר המוביל בגרמניה לבדיקת מצבו של המגזר העסקי. הסקר מפורסם מדי חודש ע"י המכון לחקר הכלכלה, אחד ממכוני הכלכלה הגדולים והחשובים בגרמניה. מדד האקלים העסקי (ה-IFO) הוא מהחשובים והמובילים במדדי הפעילות העסקית וידוע באמינותו הגבוהה לגבי הצפוי בכלכלת גרמניה. המדד מורכב מסקר שמבוצע בקרב 7,000 חברות ועומד על הערכותיהם למצב הכלכלה הנוכחי ותוכניותיהם בטווח הקצר.
24/07/2009 11:30 תמ''ג (תוצר מקומי גולמי) רבעוני -0.3% -2.4% רבעון 2
מדינה: בריטניה
מקור: (ארה"ב): הלשכה לניתוח כלכלי של משרד המסחר
נתונים נוספים: http://www.bea.doc.gov/bea/dn1.htm
זמן פרסום: הערכה ראשונית בשבוע השלישי או הרביעי לאחר סיום הרבעון בשעה 15:30
תקופת התייחסות: רבעון קודם
תוצר מקומי גולמי (תמ"ג) הנו המדד המקיף ביותר להערכת הפעילות הכלכלית. המדד מתפרסם בכל רבעון במונחים שנתיים והוא משקף את סך התפוקה הכלכלית. התוצאות עשויות להיות תנדותיות ולהשתנות מחודש לחודש, בעיקר בשל משתני המלאים והיצוא נטו. נתוני המכירות הסופיים (ללא מלאים) עשויים לסייע בזיהוי מגמות צמיחה מאחר והמלאים מייצגים סחורות שלא נמכרו ומלאים גבוהים עלולים להעלות את התמ"ג אך תוך כדי כך לסמן חולשה ולא עוצמה.
הרכיבים של התמ"ג הם:
1. צריכה ציבורית (ממשלתית) - רכישה של סחורות ושירותים ע"י הממשלה.
2. צריכה פרטית (כ-66% מהתמ"ג) - הוצאה על צריכה ע"י משקי בית ומלכ"רים.
3. השקעות – השקעות של פירמות בציוד, מבנים, מלאי וכו'.
4.יצוא נטו (מנוכה מיבוא).
5. מלאים.
התמ"ג מפורסם בשלושה שלבים:
1. הערכה ראשונית – preliminary
2. הערכה חוזרת – revised
3. הערכה סופית - final
שלושת השלבים מתפרסמים בהפרש של חודש אחד מהשני ולכולם עשויה להיות השפעה ניכרת על השוק.
24/07/2009 11:30 תמ''ג (תוצר מקומי גולמי) שנתי -5.2% -4.9% רבעון 2
מדינה: בריטניה
מקור: (ארה"ב): הלשכה לניתוח כלכלי של משרד המסחר
נתונים נוספים: http://www.bea.doc.gov/bea/dn1.htm
זמן פרסום: הערכה ראשונית בשבוע השלישי או הרביעי לאחר סיום הרבעון בשעה 15:30
תקופת התייחסות: רבעון קודם
תוצר מקומי גולמי (תמ"ג) הנו המדד המקיף ביותר להערכת הפעילות הכלכלית. המדד מתפרסם בכל רבעון במונחים שנתיים והוא משקף את סך התפוקה הכלכלית. התוצאות עשויות להיות תנדותיות ולהשתנות מחודש לחודש, בעיקר בשל משתני המלאים והיצוא נטו. נתוני המכירות הסופיים (ללא מלאים) עשויים לסייע בזיהוי מגמות צמיחה מאחר והמלאים מייצגים סחורות שלא נמכרו ומלאים גבוהים עלולים להעלות את התמ"ג אך תוך כדי כך לסמן חולשה ולא עוצמה.
הרכיבים של התמ"ג הם:
1. צריכה ציבורית (ממשלתית) - רכישה של סחורות ושירותים ע"י הממשלה.
2. צריכה פרטית (כ-66% מהתמ"ג) - הוצאה על צריכה ע"י משקי בית ומלכ"רים.
3. השקעות – השקעות של פירמות בציוד, מבנים, מלאי וכו'.
4.יצוא נטו (מנוכה מיבוא).
5. מלאים.
התמ"ג מפורסם בשלושה שלבים:
1. הערכה ראשונית – preliminary
2. הערכה חוזרת – revised
3. הערכה סופית - final
שלושת השלבים מתפרסמים בהפרש של חודש אחד מהשני ולכולם עשויה להיות השפעה ניכרת על השוק.
24/07/2009 16:55 סנטימנט הצרכנים של אונ' מישיגן 71.0 70.8 יולי
מדינה: ארצות הברית
מקור: (ארה"ב): אוניברסיטת מישיגןזמן פרסום: הפרסום המקדים ביום שישי השני בחודש והפרסום הסופי ביום שישי הרביעי בחודש, בשעה 16:45
תקופת התייחסות: חודש קודםאוניברסיטת מישיגן מפרסמת את סקר מדד אמון הצרכנים פעמיים בחודש. הסקר מצביע על נכונותם של הצרכנים להוציא כסף וחשיבותו הגבוהה באה לידי ביטוי בכך שבאופן סטטיסטי תואם מדד זה את התמ"ג הריאלי ואת מדד הצריכה וההוצאה הפרטית, טוב יותר מאשר מדד אמון הצרכנים של "ועדת ההנהלה". בדומה למדד אמון הצרכנים של "ועדת ההנהלה", גם סקר זה משמש לניבוי שינויים פתאומיים בתבניות הצריכה וגם הוא מורכב משני מדדי משנה: אמון הצרכנים ביחס למצב הנוכחי וביחס לציפיותיהם העתידיות.