שוב לא יכולת לעשות צעד קטן מעמדתך,
הרבה חבל ניתן לך,
אבל שוב העדפת את העמדה הקיצונית.
הקיצוניות הזו אכן לא תתרום הרבה,
אולי רק תראה שאי אפשר אתה וצריך להגיע לפשרה שהצגתי.
כנגד התמונה שלך הקיצונית והאפשרית, כתבתי בשרשור הקודם שנסגר, את שכנגד.
http://s-maof.com/Forum/viewtopic.php?f ... 1&start=20
את הדרך הנכונה אפשר להשיג באיזון שכתבתי.
לסיכום- האני מאמין שלי:
הן הצניעות והן החופש הם ערכים פנימיים של האדם ולא ערכים חיצוניים
יעשו הפרדה באוטובוסים ויעשו אפילו ערים נפרדות לנשים וגברים אבל הראש יחשוב על נשים אזי לא תעזור ההפרדה,
ע"כ צריך חינוך אמיתי לכיבוד הנשים כאדם,
לצורך כך גם הנשים וגם הגברים בעולם צריכים חינוך מחדש שצריך לבוא בהדרגה.
החינוך צריך להיות כזה שילמד להתייחס אל האשה כאדם,
לזאת צריך שיתוף פעולה כך שהאשה לא תדגיש את צד האשה שבה ביחסים בינה לבין גברים אחרים (כולל צורת הלבוש),
והגברים לא ישתמשו בנשים רק כאובייקט גופני(פרסומות ועוד..)
אזי אפשרי אט אט לשנות את המציאות כך שבכל המגזרים כולל בשלטון ובכל הנהגה או תפקיד שהוא תוכלנה גם נשים להיות לא פחות מגברים,
עד אז צריך לקיים הפרדה תוך שאיפה לבטלה עד כמה שאפשר מבלי להסתתכן יתר על המידה, כל אחד לפי יכולתו,
באיבוד הערך של שלום המשפחה ויצירת אהבה אמיתית ולא רק גופנית.
החילוניים צודקים בשאיפה שלהם לחופש שהוא ערך חשוב מאוד,
אך הם הופכים אותו ליצירת הפקרות פרועה שעלולה לגרום אסון.
גם בעולמות העליונים התהליכים מתקדמים דרך השלילה, (למי שמכיר- עולם העגולים לפני הקו, שבירת הכלים לפני עולם אצילות, עולם התוהו לפני נתינת התורה וכו'..)
ע"כ לא פלא שהחילוניים במקרה זה יוצרים את התהליך(כמו הקמת המדינה)
העולם החרדי באטימותו לא פעם דוחה את הצורך בחופש או בהתקדמויות אחרות וגורם להתפרצות של הרצונות שחייבים להתקדם העולם,
הוא לרוב נזכר מאוחר, לאחר החילוניים או הגויים בהתקדמות, כמו בלא להכות ילדים בחינוך, באסתטיקה, וכד'..
אבל כאשר הערכים מגיעים לעולם החרדי או הדתי הם מגיעים באופן הנכון.
שילוב הידיים של החילוניים והדתיים,
דהיינו ההבנה של העולם הדתי שחופש הוא ערך חשוב,
וההבנה של החילוניים ששמירה על צניעות מתוך שלמות האהבה והמשפחה (ומצוות הכתובות בתורה) הוא ערך חשוב
וניסיון לבנות מודל שהוא בשאיפה מתמדת להתקדמות לחופש מקסימאלי תוך התבגרות חינוכית הוא שיביא לפתרון.
זה יגיע, אפשר במלחמות ואפשר בשלום.
בכבוד רב