הוויכוח בנינו אינו אם החופש הוא ערך חשוב,
וששימוש בכפייה כלפי אדם כלשהו איש או אשה ילד או אדם עם מוגבלויות נפשיות וכד',
הוא דבר לא רצוי.

הוויכוח הוא האם זה ערך עליון.
כמדומני שאתה עלול לגלות שאני מכבד את ערך החופש אפילו יותר ממך,
אבל אצלי הוא לא ערך עליון.

הבהרה:
אני מאמין שחינוך ללא נתינת חופש לחניך כמוהו כאילוף,
וע"כ חייב לחנך מתוך חופש (הייתי יוזם/שותף לניסיון שלא צלח להקים בית ספר פתוח לחינוך חרדי),
ויחד עם זאת בתצפיות שלי בבית הספר הפתוח בחיפה,
חוויתי את הצורך במסגרות מגבילות שהן לטובת החניך.
האם נכפה על הילד לא לחצות את הכביש מתחת לגיל תשע- התשובה היא כן, היות ושמירת חייו חשובה יותר מהחופש שיקבל.
האם אגביל את האינטרנט צל ילדיי- התשובה היא כן (כדאי לך לשמוע את פר' רולידר מומחה לחינוך באוני' ת''א על נושא זה)

הכלל בחינוך אצלנו אם כך- שאיפה לחופש במסגרת ההתפתחות של החניך, כדי שישתמש בחופש זה לצורך ערכים נעלים יותר. ולא כדי להיות מופקר.
למשל ערך החיים, וכבוד לזולת, וצניעות (ובכוונה אני מכניס את ערך הצניעות), וחיים בזכות עצמו ולא כפרזיט, וכו'.הם ערכים חשובים יותר מחופש הפרט.
ע"כ כאשר נבחן את ערך חופש הפרט, לעומת ערכים אחרים לא יהיה זה ערך מקודש ועליון.

אם נסכים לכך, נוכל לדון אלו ערכים נכון שבשבילם נהיה מוכנים לוותר במידה זו או אחרת על ערך החופש.
למשל בסרטון שהבאת (שלצערי לא יכולתי לראותו, אך אני מבין את כוונתו),
ניצול הכושים, דהיינו שלילת החופש היה לצורך שימוש האדם הלבן,
אנוכיות ועריצות הן ערך ודאי נמוך מערך החופש.
אך האם כל ערך נמוך ממנו?