כעקרון gimani צודק, אך לא הייתי אומר כי יכולת הפרעון של חובות החברה וודאיים באופן מוחלט - וכי כן יש בכך סיכון כולשהו!
במיוחד אם לוקחים בחשבון שמחיר המנייה מנופח והוא עתיד לרדת (ומייד נגיע להתייחסות לכך) - אז לא תיהיה המרה של החוב (הסדרות הקצרות) וכן יכולה להיות בעיה תזרימית לתשלום החובות!
שימו לב כי עד כה תמיד היו הזרמות כספים לטאואר - אך גם ברז זה יכול להסגר,טאואר כחברה לא מכניסה מספיק כסף בשביל לפרוע את החוב ואם לא תוכל לגלגל אותו במקרה שמחיר המנייה ירד והמרה לא תיהיה כדאית - יכולה להווצר בעיה אמיתית בחברה.
אך הייתי רוצה לעלות נקודה נוספת בנושא זה...
נכון שהמחיר בפני עצמו אולי גבוה (לפי דעת שחקן מעוף) מכפיל ההון של החברה בשפל. כמו כן אני דוגל כי בין ביצועי המנייה בשוק לבין המציאות שנושפת בעורפה לא תמיד יש קורולציה אחידה ומחיר מנייה יכול להסחר מעל או מתחת לשווי האמיתי שלה זמן רב.
וכן בדיוק נכנס ההערה הנוספת לגבי "החזקת המנייה גבוה"... מיכוון שיש סדרה גדולה שתריכה להפדות או להיות מומרת למניות ב- 2012 (וזה כבר מעבר לפינה) - סביר להניח כי המחיר ימשיך להיות "מוחזק" למעלה ואף יעלה מעט מערך נוכחי בשביל לאפשר את ההמרה בפועל!
שכן אם לא הייה כדאי להמיר את הסדרה, לא בטוח שיהיה ניתן לשלם אותה - כך שזה באינטרס של כל המחזיקים והגורמים המעורבים לשמור על המחיר גבוה!



הגב עם ציטוט