בסד
איזה מניות לא מחללות שבת ,היה לי דלק,אינט זהב ישרמטבע ,הכל מכרתי בגלל חילול שבת
Printable View
בסד
איזה מניות לא מחללות שבת ,היה לי דלק,אינט זהב ישרמטבע ,הכל מכרתי בגלל חילול שבת
מניות לא מחללות שבת. אנשים מחללים שבת. ואם כבר הולכים בדרך הזו, אז אני מציע לך גם לא להחזיק שקלים, י עושים בהם שימוש בשבת. וגם הריבית עובדת בשבת, שזה בכלל בעיה. וגם כדאי לנתק את הטלפונים, כי כל חברות התקשורת עובדות בשבת.
לחילופין, כדאי אולי לבדוק מה עושים אנשים שומרי תורה ומצוות אחרים. תמצאי רבים בשוק ההון. חלקם חרדים עד חרדים מאד.
חרדים לכספם התכוונת....
כיס, הוורסיה הנוכחית שלך הרבה יותר משעשעת.... :)
:dציטוט:
פורסם במקור על ידי red-r
בדיוק!
במיוחד היום...
דמ"כ לא נאה לך הליגלוג
רצוי היה שתנסה להבין עולם שלא מובן לך. מניה היא באופן עקרוני חלק בבעלות על חברה. כאשר אתה מחזיק מניה אתה נחשב חלק מהבעלים . אז יש שלא רוצים להחזיק אלביט בגלל שכך הם "בעלים" על חלק מחברה שמשתתפת ב"דיכוי הפלשתינאים (הנורווגים ושות') ויש שלא יקנו מניות שלטיב טעם או אנטר הולדינגס בגלל מכירת הטרפות דבר שהם לא רוצים חלק בו. (יש איסורי אכילה שאסורים לא רק באכילה אלא גם בהנאה, ולכן גם הנאה כספית ממכירת טרפות אלו לא רצויה לאנשים אלו- ואני בינהם) ויש שמעדיפים לא להחזיק בבעלות ואפילו חלקית במניות של חברות מחללות שבת.
אני בטוח שגם אתה (אביר הכסף אין לו ריח) תסתייג אם אני ארכוש מניות של בן לאדן ובכך אממן פעולות טרור וארויח ממידע פנים שיש לבן לאדן אודותם.
מילים כדורבנותציטוט:
פורסם במקור על ידי leayael
קודם כל, לא ליגלגתי. לא הסכמתי אבל לא ליגלגתי.ציטוט:
פורסם במקור על ידי רואה ממטר
דבר שני: מילת הקסם היא מידתיות. גם בתורה יש מושג שנקרא "בטל בשישים". אם מישהו קונה מניה שלטבע, אז אולי הוא מחזיק בטבע בחלקיק האחוז. אבל זה רחוק מלהפוך אותו לבעלים של טבע. אין לו זכות החלטה, אין לו אחריות, ואין לו אפילו אפשרות להכנס למפעל ש"בבעלותו". זה לא "בטל בשישים". זה "בטל בשישים מיליארד".
אם כן איפה הגבול? גם כשקונים תעודת סל, מחזיקים בבעלות על החברות שמרכיבות את התעודה. ומה עם קופת גמל? קרן פנסיה? ומה עם בעלות עקיפה (חברה מחזיקה מניות בחברה מחזיקה מניות בחברה)? אין לזה סוף.
מנקודת המבט שלי, יש כאן "צדיקות יתר". התעסקות בטפל במקום בעיקר.
שמח שלא התכוונת ללגלג אבל כך זה נשמע.
לגבי "בטל בשישים" זה אכן מושג הלכתי ומקומו שמור לו אבל לא הכל בטל בשישים. חמץ בפסח לדוגמא הוא איסור הנאה ולא בטל גם בשישים מילארד- כדבריך. יש דברים שרמת האיסור בהם היא "בכלשהו" אבל לא נכנס לעיניני הלכה יתר על המדה (אם אתה דווקא רוצה ללמוד אפנה אותך למקומות המתאימים) בכל אופן, גם אם אני אתמוך באל קעידא בכל כספי הרי אני "בטל בשישים" לדבריך אך האם זה מצדיק את המעשה? או אם אקנה מניות של חברות הסוחרות ב"יהלומי דמים" או אשקיע במיזם של סחר בנשים (ח"ו) האם העובדה כי לא ראיתי יהלום או אשה ואין לי מושג או רשות להשפיע או להכנס לאזור המסחר הנ"ל מוריד מהבעיתיות שבזה??? אני לא חושב
אין מה להשוות אתציטוט:
פורסם במקור על ידי leayael
טבע (למשל), לחברת בין לאדן תעשיות טרור ובניו בע"מ. הראשונה חברה לגיטימת שעוברת אולי על ציווי דתי כזה או אחר של אחוז זניח מאוכלוסיית העולם. השניה עוסקת ברצח ובשאר מיני מריעין בישין, שמהווים טאבו עולמי (ואני מתעלם מקיצוניים כאלו או אחרים). לכן טבע תהיה חלק ממדד 25, ואת בין לאדן תעשיות ינסו להשמיד בכל דרך. ואם אין הסכמה על הנקודה הזו, אז חבל להמשיך את הוויכוח. (כנ"ל לגבי יהלומים/נשים).
השימוש במושג "בטל בשישים" לא בא להיות טיעון הילכתי (וחן חן על הנכונות להפנות אותי למקומות המתאימים. כרגע אין צורך). הוא בא להראות שגם ההלכה יודעת להתרכז בעיקר ולהתעלם מהטפל כשצריך.
ובבקשה לא להתחמק מהתשובה - איפה עובר הגבול לדעתך? מה בנוגע לתעודת סל? קופות גמל, שירשורי חברות? האם למשל מניית אל-על כשרה (חברת הבת סאן דור טסה בשבת)?
- בנוסף למניות המחללות שבת, והן שייכות לאיסורי העברות שבין אדם למקום, יש גם את העברות בין אדם לחברו, ומניית "גבעות" לא מחללת שבת, אבל הם שיקרו והכאיבו לרבים וטובים מבני עם ישראל.
- ועל זה נאמר במסכת יומא (ח, ט), "עברות שבין אדם למקום - יום הכפורים מכפר. עברות שבין אדם לחברו - אין יום הכפורים מכפר, אז שבוע טוב, ובהצלחה לכולם, תודה
שלום,
הדיון פה מאוד מעניין אך במקרים כאלה צריך לעשות שאלת רב.
יש דיונים רבים על זה בהלכה ודעות שונות ומגוונות. ממליץ שכל אחד ישאל את הרב שלו.
יש עוד בעיות למשקיע השומר תורה ומצוות למשל להחזיק בפסח במניה שבבעלות חמץ והיא לא מוכרת אותו לגוי. וגם אם מוכרת לגוי זה לא הגיוני הרי אני בעל מניות ולא מכרתי לגוי. בקיצור יש המון שאלות סבוכות וב"ה הרבנים מתעסקים בזה לא מעט שנים. ממליץ לפנות לרב.
ודמי כיס, בנושא הזה זה לא קשור לגבול אותו אני קובע בשביל זה יש רבנים. זה דיון הלכתי טהור לא דעה אישית.
יום נפלא לכולם שבוע ירוק.
נראה לי שגבעות שומרת שבת ,לוסקין עם כיפה
נראה לי גם שהם שומרים כל השבוע כיוון שיש להם ים נפט רק לא יודעים מה לעשות איתו
טוב. אז לך לפי עצת רבנים. (לי יש את הדעה שלי לגבי ההתבטלות המוחלטת וההליכה העיוורת אחרי "גדולי ישראל". אבל זה כבר מחוץ לגבולות הדיון, אז נעזוב את זה.)ציטוט:
פורסם במקור על ידי צעיר
מבלי לבדוק, אני בספק אם ימצא מי שיאסור. יתפלפלו יתפלפלו, ואחר כך יתירו. מה לעשות. גם בציבור הדתי רב כוחו של בעל הממון, ולא ימצא מי שיתנגד לגביר.
לגופו של ענייו יש קרן נאמנות של חברת שוהם, אשר למיטב זכרוני משקיעה רק בחברות שאינן מחללות שבת
דמי כיס,
לא אמרתי הליכה עיוורת. כנראה שיש לך איזה אנטי...
יש דברים שצריך לשאול רב!
וכן יש רבנים שכסף לא מעניין אותם שהם באים לפסוק.
אני מוכן להמליץ לך על כמה...
אין לי שום אנטי.ציטוט:
פורסם במקור על ידי צעיר
בכל אופן. מיצינו.
ומה לגבי קניית אג"ח של חברה "מחללת שבת" ?
שהרי זו אינה בעלות.
והאם שוק ההון הוא מקום לצדיקים ?
שהרי מדובר בסוג של הימור למשקיע הקטן
שבדרך כלל חסר הבנה כלים וידע שיש למקצוענים שזה עיסוקם.
יש כאן בהחלט סוגיות כבדות וייתכן שמסחר בשוק ההון עלול לעקב
את התקדמותו הרוחנית של אדם.
שאלתי נזיר בודהיסטי באשר למסחר בשוק ההון והוא יעץ לי
להתרחק מהעיסוק בנושא ומהימורים בכלל.
טענתי בתגובה שהבורסה היא מקום לגיוס הון על מנת להרחיב ולבנות עסקים שנותנים מקומות עבודה לאנשים.
התשובה היתה שאם זו כוונתי בהשקעה בבורסה אזי זה בסדר.
הכוונה היא החשובה.
מקווה שזה עוזר מעט
Long