x




מציג תוצאות 1 עד 2 מתוך 2

נושא: הדו"חות הפושרים של ענקיות הטק

  1. #1

    הדו"חות הפושרים של ענקיות הטק

    את עונת הדו"חות של ענקיות הטכנולוגיה אפשר אולי לסכם במיני אנחת רווחה: זה יכול היה להיות גרוע הרבה יותר. אבל תהיה זו אנחת רווחה קצרה בלבד, כי אם התחזיות של חברות הטק הגדולות בעולם מלמדות משהו - זה שכנראה יהיה גרוע הרבה יותר כבר ברבעון הנוכחי.
    הדו"חות של אפל, אמזון, מיקרוסופט, אלפבית ומטא הם במידה מסוימת פרוקסי לכלכלה העולמית. החברות נוגעות בכל כך הרבה תחומי פעילות, והכנסות שמושפעות הן מפעילות צרכנית, הן מפעילות של ארגונים גדולים והן מפעילות של עסקים קטנים ובינוניים - שמה שקורה בהן מעיד במידה לא רעה בכלל על מצב הכלכלה הרחבה יותר. אם להן טוב, כנראה שיש עוד אנשים שטוב להם. אם להן רע, יש חשש שיש לא מעט גופים שרע להם הרבה יותר. והדו"חות שהתפרסמו בשבוע שעבר נותנים אינדיקציה לכך שהמצב רע מאוד. החורף הגיע, והוא עלול להיות ארוך וקר במיוחד.
    אפל: ענקית הטק היחידה שלא רשמה ירידה ברווחים

    כל החברות פרסמו דו"חות שבמקרה הטוב אפשר לתאר אותם כפושרים. הדו"ח של*אפל*היה כנראה הטוב ביותר, יחסית. החברה אמנם רשמה עלייה של 8.1% בהכנסות ל־90.15 מיליארד דולר ו־0.8% ברווח הנקי ל־20.72 מיליארד דולר (היחידה מבין הענקיות שלא ספגה ירידה ברווחים לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה), וגם מכירות אייפון עלו ב־9.7% ל־42.63 מיליארד דולר. ואולם, מכירות אייפון היו נמוכות מהצפוי, וצפויות עוד להיפגע גם ברבעון הנוכחי, אחרי שאפל הודיעה על צמצום הייצור (הלא מאוד שאפתני גם ככה) של חלק מדגמי המכשירים.

    אמזון: מנמיכה את הציפיות לקראת עונת הקניות בחורף

    אצל כל האחרות המצב היה קשה עוד יותר.*אמזון*היא פרוקסי מצוין למצב בשוק הצרכני, שכן משם מגיעות מרבית הכנסותיה. ובניגוד לאפל, היא לא רק מתמקדת בשוק מוצרי היוקרה אלא פונה לפלח אוכלוסייה רחב הרבה יותר. הכנסות אמזון אמנם גדלו בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה ב־15% ל־127.1 מיליארד דולר, אך הרווח הנקי ירד בכ־9% ל־2.87 מיליארד דולר. מדאיג עוד יותר, אמזון הודיעה כי לרבעון הנוכחי, שכולל את עונת הקניות שלפני חג המולד, היא צופה הכנסות של 148-140 מיליארד דולר - צמיחה של 8%-2%. נתון נמוך משמעותית מהערכות האנליסטים שציפו לתחזית מכירות של 155.15 מיליארד דולר. אמזון אומרת, למעשה, שהרבעון הנוכחי יהיה רגוע מאוד, אולי אפילו ישמור על כמעט קיפאון מבחינת הצמיחה במכירות. בשפה פחות נעימה אפשר לקרוא לזה מיתון.
    מיקרוסופט: הצמיחה האיטית זה חמש שנים

    אף שהחברה דעכה מעט בפרופיל הציבורי שלה בשנים האחרונות,*מיקרוסופט*יושבת בצומת כלכלי חשוב: היא מוכרת תוכנה הן לעסקים והן לצרכנים פרטיים. העובדה שווינדוס היא עדיין ברירת המחדל בשוק המחשבים האישיים מספקת צוהר לצריכה הפרטית, יש לחברה שירותי ענן עסקיים שבגלל אופי הפעילות שלהם מהווים אינדיקציה מיידית לביקושים בשוק, וכן פעילות גיימינג רחבה שמספקת הצצה למגמות בשוק הפנאי. כשמסתכלים על השורה התחתונה של כל אלה, המצב לא להיט. הכנסות החברה ברבעון השלישי אמנם עלו בכ־11% ל־50.1 מיליארד דולר, אך היתה זו הצמיחה האיטית ביותר זה כחמש שנים - נמוכה משמעותית מקצב צמיחה של 22%-12% שלרוב מאפיין את החברה. בנוסף, הרווח הנקי ירד בכ־14% לרמה של 17.6 מיליארד דולר.

    ברמה הפרטנית יותר, הכנסות חטיבת המחשוב האישי של החברה רשמו ירידה קלה ל־13.3 מיליארד דולר, כאשר בתוך חטיבה זו ההכנסות ממכירת רישיונות למערכות ווינדוס שמותקנות על מחשבים חדשים ירדו ב־15% - אינדיקציה לחולשה בשוק הצרכני. מנגד, על החולשה בשוק הפרטי פיצו במידת מה ביצועים סבירים של הפעילות העסקית של החברה, שעלתה ב־9% לרמה של 16.5 מיליארד דולר, ויותר מכך פעילות הענן שעלתה ב־20% ל־20.3 מיליארד דולר (כאשר ההכנסות מ־Azure, מוצר הענן המרכזי של מיקרוסופט, עלו ב־35%).
    אלפבית: זינוק בפעילות הענן, קיפאון בתחום הפרסום

    הצמיחה בהכנסות של*אלפבית*(החברה־האם של גוגל) הסתכמה ב־6% בלבד, לעומת צמיחה של 41% ברבעון המקביל בשנה שעברה, ל־69.09 מיליארד דולר. הרווח הנקי, מנגד, הצטמק ב־26.5% לרמה של 13.91 מיליארד דולר. מרבית הכנסות גוגל מגיעות מפרסום, ומכיוון שמפרסמים בגוגל כוללים תמהיל של עסקים גדולים, בינוניים וקטנים מכל העולם, וכן מאחר שהחברה היא חברת הפרסום הדיגיטלי הגדולה בעולם, הכנסותיה בתחום הן מדד טוב לבריאות של המגזר העסקי בכלכלה העולמית. ואיך שזה נראה, בדו"ח של אלפבית, אם המגזר הזה לא חולה הוא לכל הפחות לא מרגיש להיט. הכנסות גוגל מפרסום עלו ב־2.5% בלבד, יותר קיפאון מצמיחה, ל־54.48 מיליארד דולר. מתוך זה, בלטו לרעה ההכנסות מפרסום ביוטיוב שירדו ב־1.9% ל־7.07 מיליארד דולר — אינדיקציה לא רק לחולשה בתחום הפרסום אלא גם לתחרות הגוברת מול פלטפורמות וידאו אחרות ובראשן טיקטוק.
    מנגד, חטיבת הענן של גוגל גדלה ב־37.6% ל־6.87 מיליארד דולר. לעומתה, פעילות הענן של מיקרוסופט עלתה ב־20% לרמה של 20.3 מיליארד דולר וזו של אמזון ב־27.5% ל־20.54 מיליארד דולר. אלה נתונים שאפשר לראותם כמעודדים. העובדה שחרף המשבר המתהווה עסקים עדיין בוחרים להשקיע בפעילות הענן שלהם ולהרחיב אותה, במקום לצמצם אותה, מצביעה על כך שהמשבר אינו חריף דיו עד כדי כך שהם נאלצים לצמצם הוצאות עסקיות חשובות.

    מטא: עסקים חותכים את ההוצאות על פרסום

    מטא*(לשעבר פייסבוק) סיפקה כנראה את הדו"ח הפסימי ביותר מבין הענקיות, והיתה היחידה שדיווחה על צמצום בהכנסות, שירדו ב־4% ל־27.71 מיליארד דולר. במקביל, הרווח הנקי צלל ב־52% לרמה של 4.36 מיליארד דולר. מספר המשתמשים (היומיים והחודשיים, הן בפייסבוק לבדה והן בכלל אפליקציות מטא) אמנם גדל בקצב מתון, וכך גם מספר הפרסומות שהם ראו, אבל המחיר הממוצע לפרסומת ירד ב־18%. זה אומר שעסקים מוכנים להוציא פחות על פרסום במטא, וגם שהחברה מתקשה למכור פרסומות ממוקדות יותר שנחשבות למכניסות יותר (ייתכן, בין השאר, בגלל הקשיים שמערימה אפל על איסוף מידע אישי באקוסיסטם שלה).

    מרבית הכנסות מטא מגיעות מפרסום, ומרבית המפרסמים בפלטפורמות של החברה הם לא מותגים גדולים אלא עסקים מקומיים קטנים ובינוניים. איך שלא תהפכו את זה, עסקים אלה הוציאו ברבעון האחרון הרבה פחות על פרסום. פחות הוצאות על פרסום שווה פחות לקוחות. פחות לקוחות שווה פחות הכנסות. להגיד שהמצב לא להיט תהיה לשון המעטה.

    לקשיים המיידיים של מטא מתווספים גם קשיים שנוגעים לחזון המטאוורס שלה - ההימור הגדול של מארק צוקרברג על עתיד מטא שבגללו שונה שם החברה. זה הימור ארוך טווח ויקר, ונכון לעכשיו כזה שרחוק מלהצדיק את עשרות מיליארדי הדולרים שהושקעו בו. אף אחד לא מצפה שהוא יהיה מקור הכנסות מהותי בטווח המיידי, אבל כן אפשר לצפות שהוא לא יעשה בושות. בדו"ח העדכני זה לא ממש הצליח. הכנסות ריאליטי לאבס, חטיבת המטאוורס של מטא, הסתכמו ב־285 מיליון דולר בלבד - ירידה שנתית של 48.9%. ההפסד התפעולי גדל ב־39.6% ל־3.67 מיליארד דולר.

    Calcalis

  2. #2
    חכה זה עוד לא נגמר, כל דוח יותר ויותר גרוע

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות