x




מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 10

נושא: סקירה לשבוע 8.3.20

  1. #1

    סקירה לשבוע 8.3.20

    השבוע החולף היה שלילי כשסוף כל סוף נכנס לתמונה הציבור הרחב. אלו רכשו בחודשים האחרונים, ובשנה החולפת בתאפקו יחסית עד סביבות 1600 לערך. כשרמה זו נשברה ראינו כבר צלילות עמוקות וזו הסיבה בגינה ציינו בסקירה האחרונה כי אין שום תרחיש בו המעוף יתאושש עת קצב הפדיונות עומד על 800 מליון ש"ח ביום (מאז חצה את המיליארד). בניו יורק יתכן ריבאונד נקודתי פה ושם אבל בת"א זה טכנית פשוט לא אפשרי כש 40% מהיקף המסחר עומד על מכירות עוד טרם פתיחת המסחר. הוסיפו על כך דרישת בטחונות שמשתנה לעיתים פעמיים בדקה וקיבלתם כאוס מוחלט – מצב שפשוט לא יכול להשתנות בימים בודדים.

    אנו רחוקים ממציאת תחתית הן במעוף והן מעבר לים ועל אף שהדברים נכתבים עמוק לתוך הצלילה האחרונה החלפת קידומת במעוף, קרי ירידה מתחת ל 1400 היא עניין של זמן. שחקני המעוף שמפנימים שמדובר על סכין נופלת נטשו את האוכפים הקלאסיים וכרגע אנחנו ראשית נפטרים ממלוא נכס הבסיס (מיותר למדי), ושנית פשוט עובדים על בסיס קצר – ארוך: כתיבת אופציה שבועית וקניה של 1-3 סטרייקים, תלות של קירבת הכתיבה לכסף, בחודשית. אסטרטגיה שכזו מייתרת את שאלת הנזילות ועל אף שאין ספק שהרווח יכול להיות גדול בהרבה מקניה חשופה, אנו פשוט לא עובדים ככה. להבדיל, בסטיה הנוכחית למשקיע קצה מוטב לבחור בין אפשרות זו אך רחוקה כפול מהכסף או לחלופין לשוב לשוקת הרחוקה אותה לא ביקרנו מזה עידנים.
    ולמרות כל זאת, הסיפור אינו במניות כי אם באגחים. כמה שלא עסקנו בשנתיים האחרונות בכך שהבועה היא בקונצרני כך רבים הופתעו לראות את המהירות בה חד ספרתי הופך לאגח זבל וזו נקודה שחשוב להבין בכדי שנוכל לשער היכן התחתית. הקרנות מוכרות לרוב מעורבות (80% מהשוק) בהן היחס אגח – מניות הוא בממוצע 30-70 בהתאמה. אין כאן שיקול דעת או באמת יכולת של מנהל הקרן להחליט שכן רמת הנזילות המחייבת לא מדביקה את קצב ההתרחשות. זה מוביל לתשואה של 55% לדוגמה על דלק קבוצה ועוד לא מעט אגחים שהפכילו עצמם בחודש האחרון כולל על מניות המעוף. במצב דברים זה איזה עניין יש להשקיע במניה, תהא כבדה ומת"א 35 , כשהאגח מבטיח תשואה דו ספרתית? התשובה איין ולכן כל עוד הקונצרני בנפילה ניתן להניח כי בטווח של כמה ימים קדימה לא צפויה אפילו רגיעה זמנית.

    זה נכון לת"א וזה נכון לניו יורק שם הפד טעה ובענק עת בחר להוריד הריבית באופן דרמטי. אין עוררין ביחס לטעות כי עובדתית שוק מאופס זינק לדקות ולאחר מכן צלל לטריטוריה השלילית שכן מהלך שכזה מלמד בעיקר על פאניקה בקרב קובעי המדיניות. שלא יהיה ספק – הפד כלל לא רצה לפעול אבל הלחץ מצד הנשיא שמצייץ כל העת על חדלונו של הבנק המרכזי חייב תגובה, שאחרת המפולת תשויך בלעדית לפד. אז הורידו ריבית, ליבו פאניקה אבל כבר כעת השוק מגלם עוד 100% הורדת ריבית במועד הקרוב ואולי אפילו קודם לכן. נזכיר כי במשבר 2008 לא היו שתי הורדות ריבית כה חדות מחוץ להודעות הרשמיות וזהו אובדן פרופורציות מוחלט.

    כמו שציינו תמיד – האם ניו יורק בועתית? כן; האם זה אומר שתרד? לא. כעת אנו מציינים האם מוגזם (בשיוך לקורונה בלבד)? לחלוטין. האם המפולת תיעצר ? לא.

    הורדת הריבית של הפד גם הזכירה לבנק ישראל ואסונותיו בדמות פישר / פלוג כי אין לבנק מרכזי שום השפעה על שוק המטח. הורדת כפולה, מחוץ לטווח והדולר נשאר במקום ביום המחרת מחדדת כי הבנקים המרכזיים במשבר הנוכחי חלשים מאי פעם, ונכון הדברים פי כמה וכמה ביחס לבנק ישראל שלאחר הורדת הריבית הבהיר כי "בינתיים אין מקום לצעדים נוספים". זה חוסר אונים מוחלט אבל חשוב לציין שאין לשייך הדברים לנגיד הנוכחי שהרי התרענו זה מכבר שבעוד שלפד יש מאיפה להוריד הריבית לבנק ישראל פשוט אין. רבע אחוז בכאוס הנוכחי הוא כלום ושום דבר ולכן אם כבר יש כדור אחד במחסנית צריך למצוא מועד אופטימאלי, ותסמכו כבר על הבנק שכזה לא ימצא מחוץ למועדים הרשמיים.

    בשוק המטח הורדת הריבית קצת הרבה לנו את המומנטום לחציית 3.5 אך זה בוא יבוא. מדובר על יעד של ימים בודדים ובהתאם רמת 3.98 ביורו. הסיפור הוא כמובן בשוק הסחורות שם השורט על הנפט הפך מובהק כעת עם צלילה של כ 10% ולמעשה כניסה של השוק למפולת בהגדרתה. אם נכנסנו לשורט על הנפט מאחר וציינו כי אין הצדקה לרמת הביקושים הנוכחית לכאורה שאופק מייצרת, אזי הדברים נכונים פי כמה כעת. זה שהכלכלה תאט אין עוררין ולפחות בקצב הנוכחי בו הסטיה בחודשים הרחוקים רק הולכת וגדלה שבירת 40$ היא עניין של זמן.
    הכניסה לזהב לאחר הנפילה מוכיחה עצמה אף היא עם תיקון דו יומי שמחק ירידה לא מוצדקת שהיוותה כסף על הרצפה. זה לא הימור ולא חוכמה אלא פשוט בחינת האופציות הרחוקות, כפי שציינו בזמן אמת, בהן ניכר כי המגמה היא שורית מובהקת ולכן כל תיקון עמוק הוא בבחינת הזדמנות קניה.

    לא במקרה עד כה לא התיחסנו לסיפור הקרונוה מאחר ואנו מוסיפים להעריך כי בישראל וארה"ב כרגע זהו תירוץ לירידות שלאחר רמות השיא הבועתיות ולא מעבר. באירופה לא אלו פני הדברים: היבשת לא הצליחה להתאושש ממשבר 2008 (אבטלה, צמיחה, ...) ולכן הרגישות היא כה גבוהה. הוסיפו על כך שהכלכלות הנפגעות כרגע הן בין הגדולות דוגמת איטליה ובריטניה וקבלנו הצדקה להערכה משלוש השנים האחרונות שהשקעה ראוי שתעשה רק בוול סטריט ולא באירופה.
    ועדין מצבם יותר טוב מישראל ולכן גם התשואה להערכתנו תהא טובה יותר: בעוד שמבנק ישראל איננו מצפים לדבר, וספק רב אם יש לבנק בכלל יכולת השפעה הרי שבאירופה הבנק המרכזי של בריטניה וה ECB יודיעו בימים הקרובים על צעדים מוניטארים וסביר להניח שהזרמה מסיבית של כספים. היה ספק ביחס לעניין בשבוע החולף אבל לאחר החלטת הפד יתכן מאוד שאם השבוע יפתח בירידות ה ECB לא ימתין למועד (18.3) ויפעל הרבה וקדם לכן. מה יחס הפאניקה / תועלת בסיפור? להבדיל מהפד והמצב בארה"ב, המצב באירופה בהחלט מחייב התערבות.

    בארה"ב עסקנו בסקירה האחרונה בחשיבות הסופר טיוזדיי ואכן עם היודע דבר הובלתו של ביידן קיבלנו ריבאונד מסחרר בניו יורק בדמות 5%. הבעיה התחילה עם צמצום הפער בהמשך הערב (שעון ארה"ב) וההבנה שסנדרס עודנו עמוק בתוך המשחק. היציאה של בלומברג היא צעד בלתי נמנע אבל עבור ניו יורק זוהי חדשה רעה ביותר, שכן עבור רבים מהאזחרים ביידן לא מספיק שונה מטראמפ, בטח לא בכדי להעביר קולות מצד לצד. סנדרס הוא קוריוז, בדיוק כפי שטראמפ היה בתחילת דרכו הפוליטית, ולכן אין למשקיעים אנה להיאחז בתקווה לריבאונד.
    עם ויקס 41 הירידות תימשכנה ברמה השבועית וכמעט מדי יום. כרגיל בבורסה פה ושם יהיו תיקונים אבל כל עוד אנו מעל 35 בסטיה אין שום צפי לשינוי מגמה. באופן פרדוקסאלי זה נכון גם מהצד ההופכי – כל עוד לא הגענו לסביבות 70 בסטיה אי אפשר באמת להגיד שיש כסף על הרצפה ושהשוק באובר שוטינג. 41 זה לחץ מכירות – לא פאניקה ולא כאוס ועבור סוחרי הנגזרים זה בסה"כ ירידת מגמה מובהקת שבשלב זה עודנה רחוקה מתחתית. בתרגום לנקודות שבירת 2850 על הפרק ובמעוף כפי שציינו בפתיח בשלב הראשון ירידה מ 1400 ובמידה ורמת 1380 נשברת אנו כבר מדברים על מפולת שתתקרב בהיקפה למשבר 2008.

    מניות ומגזרים
    ביג - שינוי המלצה !
    להרויח 40% על מנית נדלן כבדה זה לא פשוט אך מאידך לא היה לנו ספק בנוגע לחברה שפשוט עושה בית ספר לקניונים. זה לא התמהיל כפי שזה קצב ההתרחבות לצד אטרקטיביות (חמישית ארנונה ודמי ניהול), ועדין המחיר הנוכחי כבר מגלם את כל הטוב שיכול להיות בחברה ובהתאם שינוי ההמלצה.


    • ביתר המניות והמגזרים אין שינוי המלצה.
    • שימו לב כי אסטרטגית מרץ נחתמה בתשואה של 30% ביום בודד. אסטרטגיה נוספת תיפתח בהמשך החודש.


    שבוע טוב ומוצלח !

  2. #2
    תודה רבה על הסקירה שחקן!
    כהרגלך, מאוד מקצועית ורחבה!

  3. #3

  4. #4
    שלום שחקן , יוצא מן הכלל ! תודה רבה

  5. #5
    תודה רבה על הסקירה שחקן !

  6. #6
    אהלן שחקן

    קור רוח ושפיות בצל ימים סוערים.
    יישר כוח

    תודה לך

    ארז

  7. #7
    מעולה כרגיל!
    תודה רבה שחקן

  8. #8
    אהלן חבר.....

    4 לפני 3.....

  9. #9
    שלום שחקן

    מדוע אינך יוצא מפוזיציית שורט על נפט? אתה צופה לירידה עד לרמת 18 ואף מתחת?

  10. #10
    היי. אין סקירה לשבוע הזה?
    No pain, no gain

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות