מה אתם אומרים על השקעה במנית טסלה יצרנית המכונית החשמלית?
Printable View
מה אתם אומרים על השקעה במנית טסלה יצרנית המכונית החשמלית?
ערב טוב.
המניה נכנסת לתיק PRO וול סטריט מאחר והחברה מצליחה להשתפר מדי רבעון
ומה שהחל כטרנד זניח מוכיח עצמו בפריסה שתשולש במהלך החודשים הקרובים.
להערכתי, המניה תרשום איפוס רווח כבר בתחילת 2014 (כרגע מינוס 3.7$ למניה)
וזאת לאחר דיווח ראשוני על רווח בתחילת מאי.
בצד ההנהלה, אם המנכ"ל משקיע 100 מליון מתוך 800 מליון גיוס הדבר מעיד על
אמונה אמיתית במותג ובחברה וזה מייצר למשקיעים ערך מוסף ולכן המניה מומלצת
בחום.
מעניין.
אצלי היא על הכוונת לשורט.
שווי השוק 13 מליארד דולר ליצרנית מכוניות שרק עשירים קונים כי זה "היפ" נראה לי מוגזם לחלוטין
לאחרונה הכריזה החברה על טכנולוגיה חדשה - החלפת סוללות..... וזה במקום להמתין חצי שעה לטעינה של המכונית אחרי כ 150 ק"מ במקרה הטוב
לדעתי יקרה אחד מהשניים - או שההיפ יגמר או שהתחרות תגיע - אך נכון להיום זה שחקני המומנטום ששולטים בתמחור , לא הכלכלה - וזה יוצר קושי לתזמן את השורט - אני ממש לא רוצה להידרס ע"י ההמון שנכנס למניה אחרי שעלתה פי 3 בשלושה חודשים
המנכ"ל , אלון מוסק, הוא מייסד החברה ומממנה מההתחלה - יש לו כיסים מאוד מאוד עמוקים -וגם אמונה לא חסרה לו
אם ההחזקה בתיק היא לצורך רווח קצר טווח - יש הימור כפול - שהמומנטום במניה ימשיך והשוק יעלה.
לטווח ארוך - חשוב להבין שהממשל מעודד ייצור מכוניות חשמליות ונותן סיוע לחברות כ "תעשיית ינוקא":
על כל מכונית שהחברה מוכרת היא מקבלת כ 12% זיכוי מס, וכל קונה מכונית של טסלה היום מקבל 7500 דולר זיכוי ממס - שיפסק לאחר מכירת כ 200 אלף מכוניות
כל הרווח של החברה, כאשר תרוויח יהיה בזכות הסידור הזה - שהוא זמני לחלוטין
במקביל, על מנת להצדיק את מחיר המניה , טוענים הקונים שטסלה תמכור הרבה יותר מכוניות בפלח שוק "פחות יוקרתי" - זה אומר לרדת ממכוניות של 70 אלף דולר (שזה בישראל יותר דומה ל 600 אש"ח!) לכיוון 40-50 אלף דולר ( בישראל - 300 אש"ח) - שם כבר יש מכוניות שנבנות בייצור סידרתי , שוטף , ע"י ענקי הרכב - ובריווחיות זעומה.
חשוב לזכור שמכונית חשמלית הרבה יותר יקרה לייצור ממכונית רגילה - הסוללה יקרה, מכיוון שהרכב כבד בגלל הסוללה - משקיעים בשלדה קלה (טסלה בונה שילדה מאלומניום) ,אין יתרון לגודל בגלל שמייצרים כמויות קטנות (גם 50 אלף בשנה זה מעט מאוד בתעשיית הרכב) ועוד.
מכיוון שלטסלה אין יתרון טכנולוגי והיא סה"כ מרכיבה מכוניות מחלקים שמיוצרים ע"י אחרים - בוודאי המנוע והסוללה - אין לה שום יתרון על פני ענקי הרכב שזה מגיע למכירת רכב חשמלי .
בנוסף בטווחי מחיר של 40-50 אלף דולר ומטה, ובוודאי יהיה לה מאוד קשה להתחרות במחיר מול דגמים של מנועי בנזין / דיזל מודרניים בקטגוריה הזו. [הכוונה הפער שצריך הלקוח לשלם על מנת לקבל רכב חשמלי הדומה לרכב הרגיל מבחינת איבזור / יכולות]
בניגוד לרוכשי מכונית ב 70 אלף דולר שקונים כי זה היפ ולא באמת משתמשים במכונית ליום יום, קוני מכוניות ב 40 אלף דולר משתמשים במכונית על בסיס יומיומי ולא נוטים לשים 40 אלף דולר כי זה "קול"
בקיצור, השקעה מאוד ספקולטיבית
מסכים עם הכתוב להוציא נקודה אחת: לטסלה אין יתרון טכנולוגי.
אמת, טסלה לא המציאה שום דבר חדש אבל הימצאותה בשוק, כמעט בדד בהיקף המכירות שלה, הוא היתרון המשמעותי ביותר.
החברה לומדת, משייפת ויכולה להרשות לעצמה למכור במחירים מופקעים כיוון שאיש לא מאיים על הנישה שלה. היא לא באמת נותנת פייט מול מכוניות הבנזין אבל היא גם לא צריכה, ואם נשים לרגע את החזון הירוק שהיא דוחפת לכל הודעה, זו גם לא המטרה שלה. טסלה מוכרת בנישה צרה, מכוניות (כאילו) יוקרה לאנשים שחשוב להם דעת הסביבה, המותג, הראשוניות והייחוד.
צריך לראות את טסלה כבוגאטי לעניים - אף אחד לא באמת לוקח את המכונית הזו ל 2.5 שניות ל 100 אבל מי שקונה אותה רוצה לומר משהו. מי שקונה טסלה רוצה לומר משהו, וכל עוד אין אלטרנטיבה יפה/יעילה/נוחה יותר טסלה תמשיך למכור גם לאחר תמיכת הממשל.
שחקן,
אם אתה מאמין כי טסלה תישאר שחקן נישה - "בוגאטי לעניים" - אזי היא צריכה להיות מתומחרת כשחקן נישה - כלומר השווי שלה הוא מופרז לחלוטין.
רואים זאת היום - השוק קצת יורד, טסלה יורדת ב 8.5% - זה מאפיין "חברות חלום" -שורט טיבעי.....
מסכים עם tby.
טווח קצר ספקולטיבי.
טווח ארוך ... חברת חלום.
הגיע לדעתי הזמן לפעול -
נמכר CALL 120לדצמבר 2013 תמורת 19 דולר ליחידה
הפרמיה ומחיר המימוש מגנים על עליית מחיר של 17% ומהווים מעין שורט על שער 139 .
רק אם המניה תעבור את שער 139 אני מתחיל להפסיד וגם אז לא נורא - המניה בשורט ממחיר בסיס של 139
שימו לב לסקירה -
http://www.s-maof.com/Forum/threads/...%D7%AA-11-8-13
מיצינו את המהלך והגיע הזמן למכור לאחר עליה של 49%.
נשוב למניה לאחר תיקון.
קצת על הדוח של טסלה -
ראשית , אני מבקש לתקן רושם שטסלה היא חברה שמתכננת להיות שחקן נישה - היא לא.
האסטרטגיה של החברה מושתתת על כניסה לשוק הרכב החשמלי "מלמעלה" - זה התחיל עם רכב ספורט אקזוטי שניבנה ביד וממשיך במודל S שהתחיל כרכב של 100,000 אלף דולר וצפוי להמשיך בעתיד עם רכב זול יותר באיזור ה - 40-35 אלף דולר.
כחלק מההערכות לייצור מודל S טסלה רכשה מפעל רכב ישן והכניסה אליו קו ייצור חדש ומתקדם ביותר שמייצר את המודל S , קו הייצור תופס פחות מ 30% משטח הריצפה של המפעל , שמיועד לייצור המודל העתידי.
כל תמחור החברה נסמך על הצלחה פנומינלית של המודל הזול (שעדיין לא קיים), כפי שבבועת האינטרנט התמחור היה לפי "הפוטנציאל" - יש כאן בדיוק אותו מצב.
ועכשיו לדוח -
המאורע המשמעותי שמשפיע על הדוח הוא התחלת מכירת מודל S עם הבטחת רכישה אחרי 3 שנים במחיר המשקף 45% מעלות הרכב כלומר טסלה כבר לא רק יצרן רכב אלא חברת ליסינג. על השיקולים העומדים מאחורי ההחלטה לתת לרוכשים רשת הגנה לירידת מחיר עתידית (אופציית PUT) והאם זה סימן טוב או רע - אשאיר לכל אחד להחליט לעצמו, אך ברור כי חשבונאית אי אפשר להתייחס לרכב שמוכרים כרגיל לרכב אשר נימכר ולקונה יש אופציית PUT של 3 שנים להחזיר את הרכב במחיר מוסכם - במודל של ליסינג ההכנסות מוכרות מההשכרה - כל שנה , במודל של מכירת רכב - כל ההכנסות מוכרות במכירה. גם טסלה מודעת לצורך החשבונאי הזה ולכן, כדי "למסך" את ההשפעות של עסקי ההשכרה שלה על הדוחות הכספיים, החברה החלה לדווח גם דוחות שלא על בסיס GAAP - בהם אין הבדל בין מכונית שנמכרת למכונית שמושכרת ואותם היא מדגישה ביחסי הציבור.
לכן, בעוד שהחברה מפרסמת רווח של 26 מליון דולר על בסיס NON GAAP , על בסיס כללי החשבונאות המקובלים יש הפסד של 30 מליון דולר!
איך נוצר ההפרש?
21 מליון דולר - חלוקת אופציות (דילול עתידי)
16.5 מליון - עלויות חד פעמיות שקשורות להחזר ההלוואה למשרד האנרגיה שתמך בחברה במשבר הכלכלי
19.3 - השפעת מודל הליסינג
מעבר לסיפור של הפסד שהופך לרווח, יש עוד נקודה ששווה לקחת לתשומת לב -
המכירות בין רבעון 2 לרבעון אחד, ירדו ב - 29% (!)
איך זה קורה? מחיר המכירה הממוצע ברבעון 2 היה 68,000 דולר לעומת 99,000 ברבעון הראשון - ירידה של 31% (!)
כידוע, הם מוכרים את אותו מוצר - מודל S אז מה קרה? והכן ברבעון הראשון כל העשירים עם עודף כסף שנרשמו מראש לקנות רכב ב - 99 אלף דולר - קיבלו את ההזמנה. מה שנמכר עכשיו זה הגל השני והוא נמכר בהרבה פחות. עכשיו גם מובן מדוע הקונים מקבלים הבטחת רכישה במחיר ידוע עוד 3 שנים.
כמה מכוניות מכרה החברהברבעון ? 5150 מכוניות
מה קורה עם המכונית הזולה שצריכה להגיע לשווקים ? אף מילה - אולי הפיתוח החל על "אש קטנה" אולי בכלל לא, אך המתחרים כבר שם - BMW מוציאה רכב חשמלי בטווח המחירים שטסלה תיכננה להוציא את הרכב העתידי - 35-40 אלף דולר. הרכב של BMW כבר בייצור, הרכב של טסלה, אולי בתחילת תכנון, בשוק החשוב של רמת מחירים יותר סבירה - טסלה כבר תיכנס מאוד באיחור
אני מצדיע לאלון מוסק על החזון ועל הביצוע, אך שווי החברה מנותק לחלוטין מכל עקרון כלכלי מוכר, וכאשר החברה מתחילה לדווח "רווחים בכאילו" זה סימן שחזרה לשפיות קרובה.
גילוי נאות - שורט באמצעות אופציות
כל הכבוד על האומץ.
מפחיד לעשות שורט על מניות כאלו.
בעיה איתן - כמו בבועה של דוט.קום - שיכולות לעלות לגבהים מטורפים לחלוטין,
ובינתיים לאכול לך בטחונות בצורה משמעותית. ולא מעט עצבים.
טיבי, מה דעתך על שורט על Netflix?
גם חברת בועה עם מכפילים לא הגיוניים ופוטנציאל מדומיין עם ביזנס לא סגור על עצמו.
מצד אחד הם מעבירים תוכן דרך האינטרנט - מין בלוקבסטר אינטרנטי,
מצד שני התחילו להפיק הפקות מקור.
החליטו להקים עוד רשת טלוויזיה כמו HBO? אז מה הייחוד? זה מצדיק כאלה מכפילים??
וזה לא שבעסקי הליבה שלהם אין להם תחרות!
יש את Google-TV, Amazon, TIVO.
וגם רשתות הטלוויזיה הקיימות יכולות להעביר את התוכן שלהן דרך הרשת - לא נראית לי בעיה גדולה.
שמעתי ש-NBC אפילו התחילו לעשות את זה
tby שלום,
האם תוכל לפרט באיזו אסטרטגיית שורט באמצעות אופציות אתה נמצא על טסלה ?
תודה מראש
אני בשורט, גם כאן יש דרכים חדשניות להשתמש בכללי החשבונאות המקובלים ותחרות שתלך ותחריףציטוט:
מה דעתך על שורט על Netflix
אני בדר"כ מתחיל בשורט של מניות מומנטום / חלום ע"י מכירת אופציות קול, במקרה ואני טועה והמניה ממשיכה לעלות, אז אני מקבל מניות במחיר יותר גבוה מנקודת הכניסה, אם המניה שומרת על רמתה או יורדת - אני מרוויח הפרמיה, כאשר ברור שהמניה נרגעה , אז אני עובד לשורט מניה.ציטוט:
באיזו אסטרטגיית שורט באמצעות אופציות אתה נמצא על טסלה